Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
Toxic71

Waarschuwings Stickers Hardware

Recommended Posts

Ben je nou een damper of een tegenstander? :)

Tot nu toe zijn al je berichten over regelgeving en krijg ik meer en meer t idee dat je een winkelier bent, die nogal zuur is geworden van alle regeltjes.

Vandaag weer eens met m'n neus op de belachelijke en inconsequente wetgeving gedrukt

Wie verzint in vredesnaam zoiets. Ziet dan niemand in hoe belachelijk dit is

coils.thumb.jpg.97590349d6822b9aa831513ed40c7a84.jpg

23 minutes ago, cybmov said:

Vandaag weer eens met m'n neus op de belachelijke en inconsequente wetgeving gedrukt

Wie verzint in vredesnaam zoiets. Ziet dan niemand in hoe belachelijk dit is

coils.thumb.jpg.97590349d6822b9aa831513ed40c7a84.jpg

En weet je wat nog belachelijker is? We mogen die Coils officieel niet meer per stuk verkopen, alleen nog maar per doosje. Want anders zit er geen waarschuwing op....

• Haha 1
  • Confused 1
  • Sad 1

Vind het sowieso achterlijk om losse coils te verkopen. Sigaretten kocht je toch ook niet per stuk? t Is al heel wat, dat je liquids mag proeven in een winkel (tegen betaling soms)

1 hour ago, Madman said:

Vind het sowieso achterlijk om losse coils te verkopen. Sigaretten kocht je toch ook niet per stuk? t Is al heel wat, dat je liquids mag proeven in een winkel (tegen betaling soms)

Liquids proeven kon je vroeger zonder beperkingen in vrij veel winkels doen maar is onder de huidige wetgeving (in Nederland) helaas verboden, tenzij je er een kleine vergoeding voor vraagt.

Zelf zou ik nooit een losse coil kopen maar voor mensen met een krap budget kan ik me voorstellen dat het een uitkomst kan zijn. Zeker als je niet zelf mengt (omdat je niet weet hoe je dit moet doen) en afhankelijk bent van fabrieks liquids. 

Iemand op dit forum meldde ooit, dat ze 2 sigaretten per weekend rookte, en van die rookverslaving af wilde.

(ja, je leest het goed)

Slechts 1 coil  is in zo'n geval niet zo vreemd. 

5 hours ago, L33ntje said:

En weet je wat nog belachelijker is? We mogen die Coils officieel niet meer per stuk verkopen, alleen nog maar per doosje. Want anders zit er geen waarschuwing op....

Het wordt tijd dat ze ophouden met die onzin.

Wat kost een doosje coils nou. En in t extreme geval, dat je na 1 coil al van het roken én het dampen bent afgekickt, dan is die 15 euro toch een prima prijs voor je gezondheid?

Maar ik begrijp dat winkels het als extra service willen aanbieden. Dan moeten ze daar toch gewoon ff wat extra leaflets voor uitprinten of laten maken en dan is dat probleem toch opgelost?

Posted (edited)

@MadmanMeestal is een heel doosje geen probleem, maar af en toe een coil los verkopen is ook niet zo vreemd, hoor. Het gebeurt nog wel eens dat mensen hun weg nog niet helemaal kunnen vinden, en je iemand een coil van een (heel) andere sterkte wilt laten uitproberen.   DL versus MTL bijvoorbeeld, of een andere sterkte 'voor even' omdat jouw favoriet even niet op voorraad is. Of om te zien of een gekregen apparaat überhaupt nog wat doetven dampen wel je ding is. Of om een coil uit te proberen die meer smaak of damp moet geven. En zelfs om een 'maandagmorgen-coil' uit een heel doosje te vervangen. Afijn, redenen genoeg om Coils ook los te willen (blijven) verkopen /weggeven.

Natuurlijk is 15 euro voor een doosje Coils de wereld niet, maar als je vier of zes soorten wilt uitproberen, kan dat best in de papieren lopen 

Extra stickertjes, zakjes en papiertjes lossen het probleem natuurlijk niet op. Als je een enkele coil verkoopt of verschenkt, bouw je ze in de regel  gewoon meteen in, en zelf labelen maakt het niet meteen toegestaan. In de praktijk is het eigenlijk maar een klein probleem, en voornamelijk gewoon lastig.

Alleen de mensen die periodiek (week/maand) een paar flesjes liquid en en nieuwe coil kwamen halen, moeten nu hun dampbudget anders 'verdelen'. En er zijn mensen voor wie dat , hoe ongelooflijk ook, best lastig is. 

Edited by L33ntje

On 5-5-2018 at 19:57, Madman said:

Wat kost een doosje coils nou.

Teveel, als je er maar 1 of 2 nodig hebt.  Zo'n ding herbouw je immers gewoon.

Ik heb gruwelijk scherpe keukenmessen, waarmee ik mezelf ernstig kan verwonden en ook vervelende mensen kan vermoorden, maar er zaten nooit waarschuwingsstickers op.

45 minutes ago, Marianna said:

Ik heb gruwelijk scherpe keukenmessen, waarmee ik mezelf ernstig kan verwonden en ook vervelende mensen kan vermoorden, maar er zaten nooit waarschuwingsstickers op.

ik hou van je gedachtegang :grins

Gelukkig ben ik zelf zeer aimabel :holy

15 minutes ago, Moppersmurf said:

ik hou van je gedachtegang :grins

Gelukkig ben ik zelf zeer aimabel :holy

Vandaar je subtitel "K*tsmurf".

Of ben je eer een op batterijen? :gek 

Die geuzennaam heb ik door hobby verkregen. Een geuzennaam zeg maar. 

2 minutes ago, Foggy said:

Of ben je eer een op batterijen? :gek 

Ja il loop ook nog op een batterij die in 2022 vernieuwd wordt!  

Geen gein.

Echt waar.

On 10-5-2018 at 17:44, Moppersmurf said:

Ja ik loop ook nog op een batterij die in 2022 vernieuwd wordt!  

Hopelijk verkoopt FT of GB die batterijen t.z.t. nog wel.   

Misschien kun je beter nu alvast een vracht inslaan.      :zoef

Just now, Marianna said:

Hopelijk verkoopt FT of GB die batterijen t.z.t. nog wel.   

Misschien kun je beter nu alvast een vracht inslaan.      :zoef

Ik reken op een paar goeie bliksems. Met mijn geluk zal dat wel goed komen. Kan ik weer jaaaaren voort

On 1-11-2017 at 09:16, L33ntje said:

Qua PG, VG en zelfs nicotine maak ik me total ook geen enkele zorgen. Maar op het gebied van aroma's, vooral VEEL en ZWARE aroma's, is wat mij betreft het laatste woord nog niet helemaal gezegd. Voor rókers zal het in vrijwel alle gevallen uiteindelijk toch een flinke verbetering zijn, maar voor niet-rokers die anders ook nooit zouden zijn gaan roken  (als die er al zijn, want ik denk dat het toch een beetje de aard van het beestje is, en dat veel "vanuit-het-niets"-dampers in andere tijden allang rokers waren geweest) is het tot we daar meer over weten niet per definitie (of in elk geval nog niet bewezen) een positieve invloed op de gezondheid. Neutraal op zijn best. 

Ook  ben ik er gevoelsmatig van overtuigd, dat MTL dampen uiteindelijk ALS er toch op termijn  iets in de aroma's of de metalen kwaad zou kunnen, minder riskant is dan DL dampen, puur vanwege de hoeveelheid. En jongelui die instappen in het dampgebeuren doen dat eigenlijk vrijwel zonder uitzondering in het "dikke wolken, geen of weinig nicotine, zeer veel aroma"- segment. Ik heb zelf in elk geval nog geen beginnende damper die nooit gerookt heeft, zien beginnen met een MTL-machientje met een tabaks- of mentholsmaak. (Uitsluitend fruit/zoet). 

En dan zijn er natuurlijk nog de "vape-perikelen" die je voornamelijk ziet bij dat zelfde DL-dampen  : maagzuur/maagklachten en smaakbloks. Ga je niet dood aan, maar een verbétering is het niet. 

Ben begonnen met MTL en toen DL.Zal wel komen omdat ik NL er ben maar vond het zonde van de liquid en gevoelsmatig waren die grote hoeveelheden niet goed voor me.Damp nu weer MTL en gooi alle liquids(enkele smaken) door elkaar waarvan ik denk dat ik die dag zin in heb.