Jump to content
Toxic71

Waarschuwings Stickers Hardware

Recommended Posts

Waarom zit er een sticker op verpakking van mods en atty’s, die waarschuwt voor nicotine houdende stoffen? Ten eerste zit er geen Nico in de verpakking, ten tweede hoef je er ook geen Nico in te doen. Ik vermoed dat de wetgever wil waarschuwen voor het gebruik van nicotine. Maar dan zou je asbakken, aanstekers of lege sigarettenhulzen ook van een waarschuwingsticker moeten voorzien aangezien de artikelen gebruikt worden tijdens het roken. Wetgeving; je kunt het er mee eens zijn of niet,  maar het moet te allen tijde te intepreteren zijn voor de burger. 

Edited by Sledge
Topic titel aangepast

Dit is inderdaad wettelijk verplicht. Asbakken bevat as van sigaretten, hier zit geen nicotine meer in. En de evemtuele peuken blijven lighten want ze zijn Al gebruikt... Aanstekers Kan je ook voor anderen dingen gebruiken Dan sigaretten aansteken, kachel, haard, gasvuur bvb.

De verpakkingen van tanken bevatten dezelfde waarschuwing maar vaak genuanceerd. Zoals hier ☺️

d86b3a27994fbe65978755e1310d1d68.jpg

Sent from my MI 6 using Tapatalk

Gewoon een bullshit regeling.
Etteren waar etteren mogelijk is.
Binnenkort op alle nachtschaduw producten een sticker.

op deze wijze gaat de kracht en strekking van de waarschuwing verloren.

ik mis nog de sticker met popcorn longen

Cyber_Huub wat bedoel je met nachtschaduw?

Nogal krom inderdaad.. En de andere tabakgerelateerde producten die genoemd worden kán je ook voor andere dingen gebruiken, net als elke tank dus. Die kan je namelijk ook prima gebruiken voor 0mg liquids

Edited by MissFog

4 hours ago, Matung said:

@Toxic71Nachtschade. Familie van planten die o.a. nicotine bevatten. Aardappelen bijvoorbeeld. Daar moet dus eigenlijk ook zo'n waarschuwingssticker op. :ja

Yep nachtschade ken ik. Bioloog van beroep?

Wij hebben op mijn werk de week dat ik begon met proefdraaien -begin juli- een nicotine-waarschuwingssticker op een appel geplakt die op de toonbank stond.  Is natuurlijk geen nachtschade, maar we hadden geen tomaten en paprika's bij de hand.

Gisteren vond ik die appel weer...... Gaaf, glad, strak, onbeschadigd en ongerimpeld....... Bijna VIER maanden oud inmiddels. Zou het de van vg verzadigde lucht zijn ?? De goedkope Aldi-lelies staan er ook gemiddeld makkelijk twee weken, thuis zijn die na een dag of drie kapot.

(Beetje off-topic, maar ik moest ineens aan die achterlijke stickers denken die er overal, echt overal op moeten plakken. Zelfs op de Coils......) Dus had ik ze die dag echt overal opgeplakt.

Edited by L33ntje

12 minutes ago, PetraO said:

Straks worden alle dampers 150 omdat blijkt dat de vg-damp conserverend werkt.

150 ben ik al bijna, daar probeer ik nu uit alle macht onder te komen, maar sinds ik damp heb ik wel beduidend minder rimpels ja. Heel veel minder. Vermoed echter toch dat dat met het stoppen met roken te maken heeft ;-)

Ik zie zelf nog niet minder rimpels in de spiegel, maar van de week dacht mijn nieuwe leidinggevende wel dat ik jonger was dan 60 en zoiets had ik toch al een tijdje niet gehoord.

9 hours ago, PetraO said:

Straks worden alle dampers 150 omdat blijkt dat de vg-damp conserverend werkt.

wist je dat nog niet ?? @PetraO

zowel PG en VG zijn zelf conserverend.... waarbij PG het sterkste conserverings nivo heeft, door een hogere zuurtegraad.....

alles wat je geheel onderdompelt in de PG wordt daarmee ook geconserveerd... misschien een mooie manier om de zomerkoninkjes vers te houden....

Buiten de zelf conserverende werking is PG ook licht onstmettend, VG heeft die eigenschap ook, zij het in een heel iets mindere mate.....

metname VG (door t natuurlijke zoetje eraan) en ook PG worden gebruikt bij de fabricage van oa Hoest siroop.

PG wordt voornamelijk gebruikt in Aerosols voor COPD patienten.... en zo kan ik nog wel ff doorgaan...heel veel goede eigenschappen en bar en bar weinig slechte..

Het wordt pas "Slecht" volgens de regeringen van zodra het gebruikt wordt in damp-masjiens.... want menschen die een damp-masjien gebruiken blijken ineens geen

COPD medicatie of heel veel minder van die troep nodig te hebben....hmmm vreemd.... hoe kan dat nu... er kan toch nicotine bij in zitten hoe kun je dan beter worden...

hmmm, dat zou kunnen komen door de licht reinigende werking die oa PG/VG in zich huisen...

Vul je die PG/VG of een combinatie ervan aan met Nicotine.... dan is het hek van de dam(p),  maar dan bedoelen ze niet voor je gezondheid, want dat kan niet...

je moet wel ziek blijven, want daar verdienen ze bakken met geld aan en niet allen Big Pharma, maar juist de regeringen...

Het zijn dan ook geen geneesmiddelen die BigPh maakt,  want je mag er niet beter van worden, wordt je dat bij toeval wel, wordt het middel onmiddelijk van de markt gehaald,

BigPh maakt alleen een soort specifieke symtoom onderdrukkers...  alhoewel  - 1 pilletje voor wat dan ook en je krijgt er 40 symptomen bij waar je niet om gevraagd hebt...

maargoed dan kunnen ze daar ook weer een pilletje,drankje,zalfje.... aan voorschrijven.... enzo verder.... en voor t het weet ben je 20 pillen verderop een pilletje aan het

slikken om de bijwerkingen van het allereerste pillentje te onderdrukken, die zelf ook weer 40 andere symptomen tevoorschijn tovert....

en zo is de cirkel weer rond, voor BigPh en onze eigen fijne regering...

Edited by Camikease

8 hours ago, L33ntje said:

150 ben ik al bijna, daar probeer ik nu uit alle macht onder te komen, maar sinds ik damp heb ik wel beduidend minder rimpels ja. Heel veel minder.

Vermoed echter toch dat dat met het stoppen met roken te maken heeft ;-)

8 hours ago, PetraO said:

Ik zie zelf nog niet minder rimpels in de spiegel, maar van de week dacht mijn nieuwe leidinggevende wel dat ik jonger was dan 60 en zoiets had ik toch al een tijdje niet gehoord.

Er blijken andere hele "natuurlijke middeltjes" beschikbaar te zijn voor vrouwen, die dat effect ook opheffen, maar daar ga ik niet dieper op in,

want het heeft nix met dampen te maken.... :fluit

Je kunt erna wel dampen op verschillende manieren, maar dat is weer een ander verhaal.....

maar hier staat niets op, tenminste ik zie nkis.

Eigenlijk zouden we deze moeten gaan gebruiken als wickmateriaal, dan moet er dus ook die vage leuzen op gezet worden, want  >> dampen.

mascotte-vloei-original.jpg

Edited by Darksand

zolang je er geen tabak inpropt kan t overal voor gebruikt worden...

en is t niets anders dan papier en een filter... heeft helemaal nix met roken te maken....

Edited by Camikease

13 hours ago, Camikease said:

zolang je er geen tabak inpropt kan t overal voor gebruikt worden...

en is t niets anders dan papier en een filter... heeft helemaal nix met roken te maken....

Dat is ook juist zijn punt, een leeg tankje kun je ook overal voor gebruiken en heeft niets met dampen te maken, is gewoon metaal en glas en daar staat het wél op 

Tja, ik had die gedachte al een lange tijd, belachelijk om hardware als nicotine houdend te bestempelen.

And then it hit me.....belasting.....anti reclame acties.....gevaarlijke concurrent voor de echte peuken....

Leken bang maken dat zelfs hardware al nicotine bevat, want het is wel erg toevallig dat de text "above warning only applies when this device has been filled with nicotine bla bla bla"

kleiner is dan de officïele  NICOTINE waarschuwing......:regels

"Reverse marketing" noem ik dat....of nee, de boel bezeiken...dampertje pesten...heksen jacht starten...

Valt het al op dat ik een hekel heb aan dat overheids/sire/antidamp/media geneuzel?:wink

Edited by DDDsprayshop

Ik vraag me af of dit zomaar mag,  "above warning only applies when this device has been filled with nicotine bla bla bla"

Het is wachten op de eerste die hierdoor op z'n vingers wordt getikt.

On 29-10-2017 at 05:42, Camikease said:

Er blijken andere hele "natuurlijke middeltjes" beschikbaar te zijn voor vrouwen, die dat effect ook opheffen, maar daar ga ik niet dieper op in,

want het heeft nix met dampen te maken.... :fluit

Je kunt erna wel dampen op verschillende manieren, maar dat is weer een ander verhaal.....

images.duckduckgo.com.jpg

15 hours ago, Sander Zeeman said:

Dit is de reden waarom me ouders denken dat vapen slecht is 

1509468099318819250970.jpg

Nee, de reden is gewoon dat ze zich er nooit in verdiept hebben, en de hysterische koppen en onjuiste en onvolledige artikelen in de media nabouwen. Laat ze maar eens wat gedegen wetenschappelijk onderbouwde artikelen lezen, of zoek wat leuke vaping docu's op YouTube waarin deskundigen uitleg geven over roken versus dampen.

Alleen wie nooit gerookt heeft, doet zijn gezondheid niet per definitie een plezier als hij begint met dampen. Net als wie begint met koffie drinken, maar niet zo schadelijk als wie begint met alcohol drinken.

Drinken je ouders toevallig wel eens alcohol? Dan heb je een machtig wapen in handen in een eventuele discussie. ;-)

Je kunt ze ook vragen voor jou even de nicotine er uit te halen. En veel succes met zoeken.

Edited by L33ntje

Wat Leentje zegt.Toch kan ik me er ook wel iets bij voorstellen hoor, dat zulke waarschuwingsstickers je ouders afschrikt. Als je nergens van weet en je ziet allemaal waarschuwingen (naast de negatieve publiciteit) dan denk je automatisch dat iets slecht is. Jammer dat het hier niet gaat zoals in UK, waar ze ook positieve publiciteit eraan geven. 

On 30-10-2017 at 14:11, a3 said:

een leeg tankje kun je ook overal voor gebruiken en heeft niets met dampen te maken

Helaas is dat niet het geval... ik heb nog geen enkele 510 aansluiting gevonden op externe accupacks, die niets met dampen te maken hebben.

Dus per definitie, een leeg tankje, Clearomizer, RBA, RTA, RDTA, Cartomizer (ook de afwijkende modellen RN4081, KR808D-1 , KR808D-2, etc)

zijn uitsluitend te gebruiken op een Vape masjien ... helaas maar waar....

2 hours ago, L33ntje said:

Alleen wie nooit gerookt heeft, doet zijn gezondheid niet per definitie een plezier als hij begint met dampen

Ben ik het niet met je eens @L33ntje,

Dampen heeft een licht reinigende werking op de longen.... damp je ook nog eens meer PG dan VG, zul je dat ook eerder merken....

mensen die nog nooit gerookt hebben maar nu wel willen (of zijn ) gaan dampen, staan wel hele dagen in de "frisse" buitenlucht, "muffe" binnenlucht..

(sarc-modus aan) die tegenwoordig zo ongelofelijk gezond is (sarc-modus uit) - dat zelfs zij er baat bij kunnen hebben om gewoon te gaan dampen.....

Ben je ook nog eens behept met een COPD, dan zul je het nog eerder gaan merken, zeker als je Liquids dampt die een hoge Menthol en/of Koolada gehalte hebben.

Het is niet per definitie te bepalen dat diegene die nog nooit gerookt hebben maar wel willen of zijn gaan dampen ook met Nicotine gaan dampen.

Meestal beginnen die mensen met een liquid zonder Nicotine, dan wel zo laag mogelijk in Nicotine.

Edited by Camikease

De waarschuwingen staan erop, om de (eventuele) nieuwe dampers schrik aan te jagen en is zeker voor de niet rokers, Anti rook en Anti damp bewegingen

een vinger om mee te wijzen. Oftewel het zoveelste onnozele afschrikmiddel om het dampen in te dammen. 

Ik zie het als het treiteren van die mensen die dampen, er zullen zeker mensen zijn die deze vorm van Indoctrinatie, de schrik op t lijf jagen...

zeker aan diegene die nu nog twijfels hebben of ze wel of niet zullen gaan dampen om van hun Rook verslaving af te komen.

Zoals het nu aangegeven wordt...

kunnen ze over alle artikelen die met dampen te maken hebben een aparte of zelfs speciale accijns heffing gaan ontwerpen en activeren,

zodat ook de dampende gemeenschappen gewoon net als de rokende gemeenschappen weer de lege staatkassen kunnen vullen.

Maar de waarschuwingen op lege tanks en Mods, driptips, batterijen... etc, etc...  zijn volledig onjuist.... als ze erop gezet hadden,

Waarschuwing, dit produkt KAN gebruikt worden met Nicotine houdende liquids.

Dan zou het een uiterst correcte waarschuwing zijn.. die op geen enkele wijze met de extra of speciale accijnzen te belasten valt.

Edited by Camikease