Jump to content

Kayfun v5.2/squared RTA review


Jim

Recommended Posts

Eindelijk na jaren wachten heb ik mijn eerste Kayfun kunnen kopen, daarmee bedoel ik eindelijk heeft Svoëmesto een Kayfun gemaakt waar ik van kan genieten.

Een Kayfun met airflow om lekker restricted DL te dampen.

Heb hiervoor nooit een Kayfun gehad, zelfs geen clone omdat ik wist dat die airflow niks voor mij ging zijn.

Nu hebben ze deze versie uitgebracht, de airflow bij dit model begint waar de airflow van de gewone v5 stopt.

In een interview van Pbusardo en de baas daar bij Svoëmesto viel me een uitspraak van de baas op, en daar zei hij dat het bedrijf dit model van Kayfun niet promoot :weetnie

Vind dit een opmerkelijke uitspraak, want door dit model te promoten zou de verkoop echt wel de hoogte in gaan.

Vooral in landen als de US is de vraag naar een Kayfun met grotere airflow zeer groot.

 

Het is mijn eerste Kayfun ervaring en dat wou ik toch ervaren door een echte versie te kopen en geen clone.

Er zijn al clones van dit model beschikbaar in China, wellicht gaan die meer verkocht worden dan de echte versie.

Ik heb de tank hier gekocht:

https://www.lepetitvapoteur.com/fr/reconstructible/4054-kayfun-52-svoemesto.html

Al enkele keren besteld bij deze shop, altijd goede ervaringen gehad.

Levering na 3 dagen, altijd netjes verpakt en krijgt steeds enkele extra's bij je bestelling.

Svoëmesto heeft altijd stevige prijzen, dit is ook het meest dat ik tot nu toe heb uitgegeven aan een atomizer.

 

Wat krijg je:

- De RTA uiteraard

- Reserve o-ringen

- Reserve schroefjes (4 stuks)

- Gewoon glas en metal tank

VgyViuJ.jpg

 

Het uiterlijk is hetzelfde als die van de Kayfun v5, maar dan alles groter.

Met glas tank:

N2CUl3l.jpg?1

Met de stainless tank:

VafBMk7.jpg?1

 

Het formaat is groot, dit is geen tank die je zomaar op elke mod mooi kan plaatsen.

Ss6M3kk.jpg?2

 

Driptip is 510 formaat en al een dikke centimeter lang.

9hBFriu.jpg

 

Topfill is makkelijk in gebruik.

KwJLRE8.jpg

nRXs45n.jpg

Alles mooi afgewerkt, schroefdraad is zeer soepel.

 

De onderkant:

6XokmUX.jpg

 

De airflow werkt op dezelfde manier als de normale v5, maar bij deze zijn de gaten iets groter en dus meer airflow.

qjhgGlH.jpg?1

 

JFC is ook identiek aan de gewone v5, gewoon aan het glas draaien voor open of dicht.

gdtVDCc.jpg?1

jWFPkMI.jpg?1

 

Alles uit elkaar:

PF2mYPC.jpg

 

Binnenkant topcap, mooi afgewerkt en heel conisch.

EXJ6YYU.jpg

 

Dan het build deck:

Foto's zijn niet echt scherp sorry, Iphone neemt wel degelijke pics maar een closeup op stainless steel is moeilijk voor de camera.

Het build deck is iets ruimer dan de gewone v5, je kan hier dus een degelijke coil in bouwen.

Kenners van de v5 en deze v5.2 zien duidelijk het verschil in airflow opening in het build deck.

gDlPrWO.jpg

7krCreK.jpg

nf8JiP0.jpg

 

Ik heb 3 builds gemaakt, eerste was een microcoil van Inowire draad maar na één dag was die er al uit wegens niet goed genoeg.

Tweede coil was een simpele clapton coil, maar dat was het ook niet.

Derde is deze hieronder en dit is perfect voor mij.

Een triple core fused clapton van 3mm volledig uit Ni80, 3-28/36.

HLQV9xl.jpg

MZ1Xcw1.jpg

ewgiBtt.jpg

7dcxKFE.jpg

Z9rwJw0.jpg

 

Het wicken is heel simpel, gewoon het katoen in de liquid gaten stoppen.

WjwLsAU.jpg

 

Ik damp deze setup op 25w, meer dan voldoende voor een goede vape.

z8NYLp2.jpg

 

Wat je wel absoluut moet doen voor eerste gebruik is alle o-ringen smeren.

Toen de RTA nog droog was ging alles stroef en schroefdraad was niet zo soepel, een drupje liquid en het is dag en nacht verschil.

pagf1zG.jpg?1

 

Hier een voorbeeld van hoe groot deze tank wel is naast de Skyline en Reload RTA.

Dit zijn ook gelijk mijn 3 favoriete RTA's.

EamDVkD.jpg

 

Deze tank gaat bijna enkel gebruikt worden op deze Asmodus minikin v2, deze setup is niet te enorm en lomp.

8Q5Xgrq.jpg

 

Op een Lost Vape paranormal vind ik het geen zicht, de tank staat niet mooi op deze mod.

A8Xgwof.jpg

 

Heel kort filmpje:

https://streamable.com/9aks3

 

Mijn bevindingen:

- Ben echt heel tevreden van de v5.2, overtrof mijn verwachtingen.

- Smaak is uitstekend, heb dezelfde coil in mijn Skyline zitten en de smaak is beter bij de Kayfun.

- Airflow is heel goed, bij mij staat die volledig open en dat is perfect voor mij en een goede restricted DL vape.

De airflow is heel "smooth" en ook erg stil.

- Bouwkwaliteit is echt wel kwaliteit, maar om eerlijk te zijn zou ik ook met niks minder tevreden zijn voor de prijs van 120€.

- Die stainless steel tank is wel cool, maar ik ga deze niet vaak gebruiken.

Ik moet visueel mijn liquid hoeveelheid kunnen zien, en ook hoe ver de JFC open is.

- Je kan hier degelijke builds in kwijt.

- Wicken is zeer simpel, en het wicken tijdens het dampen blijft ook zeer goed gaan.

Ik chainvape en blijft goed wicken.

- Door de hoogte van de tank kan de tank raar staan op sommige mods.

 

Persoonlijk puntje van kritiek:

- Door de omvang van de tank zit er wel een kleine wiebel in als de JFC open staat.

 

 

 

 

  • Like 8
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dit is wel een serieus 'beest' van een tank met zijn hoogte. Ik heb net een sxk v5 mini besteld bij FT, om even te zien of alle beweringen over Kayfun's smaak wel waarheid zijn. Indien het zou bevallen ga ik niet twijfelen en waag ik me ook aan een originele daarna.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Jim said:

Ik heb 3 builds gemaakt, eerste was een microcoil van Inowire draad maar na één dag was die er al uit wegens niet goed genoeg.

Tweede coil was een simpele clapton coil, maar dat was het ook niet.

Derde is deze hieronder en dit is perfect voor mij.

Een triple core fused clapton van 3mm volledig uit Ni80, 3-28/36

 

Das het "nadeel" van een grotere airflow. De normale V5 en de versies ervoor geven al een fantastische smaak enkel met een micro coil van kanthal.

 

Wat je vergeet in je review is de invloed van de juice flow control op je smaak. Er kan vrij nauwkeurig ingeregeld worden wat de saturatie van je Wick in de coil is en dit heeft aardig wat invloed op de smaak.

Edited by vaporMarc
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, vaporMarc said:

 

Das het "nadeel" van een grotere airflow. De normale V5 en de versies ervoor geven al een fantastische smaak enkel met een micro coil van kanthal.

 

Wat je vergeet in je review is de invloed van de juice flow control op je smaak. Er kan vrij nauwkeurig ingeregeld worden wat de saturatie van je Wick in de coil is en dit heeft aardig wat invloed op de smaak.

Voor mij is dat geen nadeel, eerder omgekeerd.

Ben juist blij dat ik geen microcoils moet gebruiken, dat is dan ook de bedoeling van deze Kayfun.

Dat van de JFC die invloed heeft op de smaak is de eerste keer dat ik dit van iemand hoor :weetnie

Edited by Jim
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Door de uitgebreide juice flow control kan je een te minimale wicksnelheid hebben die geen dry hit oplevert maar wel een minder verzadigde damp. Bij een RTA welke alleen maar aan/uit heeft heb je geen invloed en bepaald de manier van wicken dit .... Bij de kayfun heb je daar meer controle op en is wicken wat vergeeflijker. 2 rondjes draaien (wat gemiddeld wordt aangeraden) is voor hoge VG sappen vaak wat aan de zuinige kant. Hoe verzadigder de Wick hoe meer juice er verdampt word des te meer smaak ....

Edited by vaporMarc
  • Thanks 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, vaporMarc said:

Door de uitgebreide juice flow control kan je een te minimale wicksnelheid hebben die geen dry hit oplevert maar wel een minder verzadigde damp. Bij een RTA welke alleen maar aan/uit heeft heb je geen invloed en bepaald de manier van wicken dit .... Bij de kayfun heb je daar meer controle op en is wicken wat vergeeflijker. 2 rondjes draaien (wat gemiddeld wordt aangeraden) is voor hoge VG sappen vaak wat aan de zuinige kant. Hoe verzadigder de Wick hoe meer juice er verdampt word des te meer smaak ....

Dan nog snap ik het niet. Als jij de JC afknijpt heb je alleen maar kans op een dryhit. Dat jij de jc afknijpt en vervolgens als een malloot achter elkaar dampt dan krijg je toch een dryhit dus ik zou niet weten waarom je de jc bijna dicht zou doen dat snap ik echt niet. Dat zou betekenen dat rta's waar je de jc niet kan regelen geen smaak zouden geven. Terwijl ik jr kan garanderen dat ik hier rta's heb zonder JC met super veel smaak productie. 

Link to comment
Share on other sites

@Jim , bedankt voor de review.

ter aanvulling; het is een 25 mm tank en ondanks de 7 ml liquid capaciteit, de grootste slurper die er te krijgen is.

ik doe het met 0,5 mm kanthal 0,55 ohm en inderdaad er is geen reden om hoger dan +/- 25 watt te gaan

stand 2 (van totaal 3) van de airflow geeft net een beetje extra t.o.v. de hoogste kayfun 5 stand

lang leve de originele kayfun :bedankt

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jim said:

Sorry hoor misschien ben ik een noob of wat dan ook. Maar de 5.2 is de aller nieuwste versie. En die link van jou is een gewone v5 die ik al heb.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Jayjay said:

Sorry hoor misschien ben ik een noob of wat dan ook. Maar de 5.2 is de aller nieuwste versie. En die link van jou is een gewone v5 die ik al heb.

 

Ik dacht dat de KF V5 een diameter van 22mm heeft.

Die waar Jim naar verwijst is 25mm.

Wel ff opletten @Jayjay

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, balling said:

 

Ik dacht dat de KF V5 een diameter van 22mm heeft.

Die waar Jim naar verwijst is 25mm.

Wel ff opletten @Jayjay

Ja maar ik dacht de airflow is groter van de 5.2 zoals jim zei. En op de link staat v5 dus dacht sat het om de oude ging. En neem me niet kwalijk Lex. Ik ben net 2 weken Kayfun fan daarvoor kon de Kayfun mij niks schelen. Deze nieuwe kayfun gaat er ook komen! Maar dan wel in de echte versie denk ik en niet de clone. Af en toe moet je je wat verwennen. Het enige wat mij weerhoudt zijn de groottes van de tank.

10 minutes ago, Jim said:

Aan de airflow in het build deck kan je ook zien dat het om de nieuwe versie gaat.

Bij de gewone v5 is dat een cirkel, bij de nieuwe is die ovaal.

Ah thanks dat wist ik niet!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Jayjay said:

... Deze nieuwe kayfun gaat er ook komen! Maar dan wel in de echte versie denk ik en niet de clone. Af en toe moet je je wat verwennen. Het enige wat mij weerhoudt zijn de groottes van de tank...

het ligt niet aan de grootte van die tank, maar aan de kleinheid van je mod :gek

Link to comment
Share on other sites

Even kleine update van de Kayfun, gebruik deze tank nu al elke dag intensief en het is heerlijk.

Men zegt dat perfectie niet bestaat, maar deze Kayfun komt staat toch op de rand van perfectie.

Van de 50+ atomizers die hier in de kast staan is er niks dat zo een goede vape geeft als deze tank, zelfs mijn flavor chasing RDA's halen het niet van deze Kayfun.

De airflow en gebruiksgemak is gewoon :wub

Edited by Jim
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Jim said:

Van de 50+ atomizers die hier in de kast staan is er niks dat zo een goede vape geeft als deze tank, zelfs mijn flavor chasing RDA's halen het niet van deze Kayfun.

De airflow en gebruiksgemak is gewoon :wub

Wow, dat zegt wel wat uit jouw mond.... Mijn serieuze interesse is gewekt.....

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, L33ntje said:

Wow, dat zegt wel wat uit jouw mond.... Mijn serieuze interesse is gewekt.....

pak dan deze.......de schroefdraden zijn beter als de originele........en kost wat minder,.................o,heeft ook een tikje meer airflow voor ML

https://www.fasttech.com/p/4984600         ik heb de originele en de SXK           HET GELD WAT IK HEB BETAALD VOOR DE ORIGINELE?IS WEGGEGOOID GELD

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, belgos said:

pak dan deze.......de schroefdraden zijn beter als de originele........en kost wat minder,.................o,heeft ook een tikje meer airflow voor ML

https://www.fasttech.com/p/4984600         ik heb de originele en de SXK           HET GELD WAT IK HEB BETAALD VOOR DE ORIGINELE?IS WEGGEGOOID GELD

 

Da's de gewone V5, vriend. Die is 22mm in doorsnede. We hebben het hier over de V5.2, toch? Die is 25mm.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...