Jump to content
Vince Dewachter

Van dampen puisten en een vettige huid?

Recommended Posts

3 hours ago, Oomkobus said:

Let op, op je neus, als je net gestopt bent met roken, na een week of twee gaat je neus kriebelen serieus.

Je snot wordt ook wat slijmeriger.

Let op, op je neus, als je net gestopt bent met roken, na een week of twee, zou je neus kunnen gaan kriebelen.

Er zijn namelijk ook veel dampers die géén last kregen van neuskriebels, noch van slijmeriger snot.

Dat zijn waarschijnlijk allemaal mensen die géén week of twee gewacht hebben met de overstap.

• Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1

Ik ben in het leven vaker gestopt met roken en wat hier op het forum allemaal opgesomd wordt wat je kunt krijgen na het stoppen heb ik nog niet aan de lijve ondervonden, ook niet de nattenneuzen show en vetten huiden show en weet ik wat nog meer voor lichamelijke ongemakken.

Waar toveren die leden al die info vandaan zoals het kriebelen van de neus en slijmerige snot, is dit echt onderzoekmatig aangetoond of wordt dit over het net geroepen? Ik ben toch zeer benieuwd naar de werkelijke bronnen.

Ik moet zeggen dat ik ondanks de overstap van 70 naar 3 shaggies per dag, geen "bijverschijnselen":  heb ondervonden anders dan die die bij het stoppen met roken horen - zelfs al ben ik nog geen 100 % gestopt. Met name verbetering van de huid / doorbloeding. Het sneller vette haar heeft bij mij alles te maken met het veel in de damp van anderen zitten en het feit dat ik gewend was mijn haar maandelijjks te wassen zonder dat het echt vet werd. Ik had al drie jaar "natuurlijk" haar, dus dat kan geen andere oorzaak hebben dunkt me. 

Verder denk ik dat veel dampoers ook erg alert zijn op veranderingen in hun lichaam die niet per definitie aan het dampen gerealteerd hoeven te zijn, maar bijvoorbeeld aan hormoonhuishouding, leeftijd, eetpatroon, andere omgang met stress etc. , en de link met een drastische verandering in je leven nu eenmaal snel gelegd is.  

De natte neus herken ik alleen als ik subohm met veel VG en door de neus uitblaas. Maar dat is puur condens volgens mij. 

On 10/14/2017 at 6:29 PM, cleootje pio said:

Net na het starten met dampen en stoppen met roken heb ik hier ook last van gehad, ook ruim na de pukkelleeftijd.  Het lijkt wel alsof je lijf de troep van het roken er aan alle kanten uit wil werken. Dit ging na een aantal weken gewoon over hoor dus geen zorgen maken. Zorg dat je voldoende water drinkt om de afvalstoffen zo snel mogelijk af te voeren.

Mijn huid is nu echt wel beter dan toen ik nog rookte. 

Ik heb wel eens gelezen dat dampers die hoog VG liquids gebruiken eerder last hebben van vettere huid en haar, er werd toen geopperd dat dit zou komen doordat de damp langs het gezicht wordt geblazen. Of dat echt zo is zou ik niet weten. 

@Vince Dewachter Dit ervaar ik dus ook. En het bovenste van Cleo zegt ervaarde ik toen ook.

Bedankt voor de opmerkingen!

Het was een periode die voorbij is en nu er nu echt geen last meer van.

We moeten positief kijken naar het dampen want ik voel me er veel beter bij dampen dan roken. 

Ben niet meer zo rap ziek, geen gele tanden, heb mijn conditie terug en je stinkt er niet van! En er zijn nog veel redenen...

Er zijn mis ook wel wat negatieve gevolgen maar dit is niet zo erg denk ik dan de peuken, en is ook aanwezig door extreem veel dampen wat bij mij niet zo is. 

Maar besluit ik ben trots en beklaag niet dat ik damp. Het is echter ook een hobby gekomen hahaha.

Coils wikkelen enzo. :clap

17 minutes ago, Vince Dewachter said:

Er zijn mis ook wel wat negatieve gevolgen maar dit is niet zo erg denk ik dan de peuken, en is ook aanwezig door extreem veel dampen wat bij mij niet zo is. 

Ik heb leuk nieuws voor je! Lees maar:

http://www.stoprokenvandaag.nl/onderzoek-en-wetenschap/langetermijnstudie-gebruik-e-sigaretten-rokers/

Een quote uit dit stukje:

Zelfs de zwaarste Esigaret gebruikers vertoonden geen enkel bewijs van opkomend longletsel zoals weerspiegeld in deze fysiologische, klinische of inflammatoire onderzoeken. Bovendien werden geen veranderingen in bloeddruk of hartslag genoteerd. Aangezien de Esigaret gebruikers die we hebben bestudeerd nooit rokers waren, konden potentiële verstoringen door inhalatie van verbrandingsproducten van tabak worden voorkomen.

Het was een onderzoek in een relatief klein groepje, maar toch klinkt dit erg bemoedigend.