Jump to content
Vince Dewachter

Van dampen puisten en een vettige huid?

Recommended Posts

Dag dampers.

sinds ik overgeschakeld ben van de sigaret naar een e-sigaret is me opgevallen dat 

ik meer puistjes heb gekregen.

Ook heb ik last van een vettere huid.:nee

Mijn vraag naar jullie , hebben jullie daar ook al last van gehad en zijn er oplossingen?

Of liegt dit aan de tank of liquid?

Laat iets weten.

groeten Vince Dewachter:duim

Ik denk dat het eerder aan het stoppen met roken zal liggen dan aan het beginnen met dampen.

Helaas ven ik ver voorbij de leeftijd gevorderd waarop je nog last hebt van puistjes (dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken) maar het is wel bekend dat roken behoorlijk funest is voor je huid. 

@Vince Dewachter, ik heb je topic ff verplaatst naar "Gezondheid en medisch" daar past hij beter.

En natuurlijk welkom op ons forum, wanneer je zin en tijd hebt ben je bij deze uitgenodigd om jezelf aan ons voor te stellen.

Ik kan het me slecht voorstellen eigenlijk. Waarschijnlijk is het door het stoppen met roken zoals @Eelco al opmerkt. Je lijf is dan aan het ontgiften en dan kan er van alles gebeuren. Het is niet aan jou persoonlijk gericht hoor TS, maar veel mensen hier stellen vragen dat ze lichamelijke problemen hebben waarvan ze denken dat dit komt door het dampen. Maar heel vaak is dit gewoon door het stoppen met roken of puur toeval. Ik weet niet hoelang je gestopt ben met roken, maar het kan echt wel een poosje duren voor je huid zich goed herstelt. Niet toevallig je eet/drink gewoontes veranderd nadat je gestopt bent met analoog roken?

Edited by Dennis1992

Net na het starten met dampen en stoppen met roken heb ik hier ook last van gehad, ook ruim na de pukkelleeftijd.  Het lijkt wel alsof je lijf de troep van het roken er aan alle kanten uit wil werken. Dit ging na een aantal weken gewoon over hoor dus geen zorgen maken. Zorg dat je voldoende water drinkt om de afvalstoffen zo snel mogelijk af te voeren.

Mijn huid is nu echt wel beter dan toen ik nog rookte. 

Ik heb wel eens gelezen dat dampers die hoog VG liquids gebruiken eerder last hebben van vettere huid en haar, er werd toen geopperd dat dit zou komen doordat de damp langs het gezicht wordt geblazen. Of dat echt zo is zou ik niet weten. 

Het stoppen met roken zorgt voor veranderingen in je lichaam en huid. Dat in de nieuwe balans krijgen heeft tijd nodig.

Ik hang de hele dag met mijn kop in de VG, vooral als ik werk, dus ik vind het niet zo heel raar dat mijn huid wat vettig aanvoelt, al IS het niet echt een vet/olie-achtig iets natuurlijk. Ik heb eerder echter juist last van een wat meer jeukende huid , krab ongemerkt ook vaak (ook 's nachts) wat plekjes op mijn gezicht en rug / schouderbladen kapot. Maar ik wijt dat echter meer aan mijn suiker die op dit moment niet in orde is dan aan het dampen. 

Het grootste nadeel is dat ik niet meer eens in de maand mijn haar kan wassen, maar dat nu echt elke 10-14 dagen moet, maar daar is mee te leven. Al kan mijn huid natuurlijk ook door die overdaad aan shampoo wat gevoeliger geworden zijn. Ik was niet voor niets zo spaarzaam met die zooi......

Van puistjes niks gemerkt, maar die had ik op de "puistjesleeftijd" ook al vrijwel niet. Belangrijkste verandering in mijn huid is een zeer, zeer sterke en duidelijk zichtbare afname van vrij enstige couperose, maar dat is natuurlijk alleen maar een voordeel, en minder rimpels. Ook dat zal echter beiden vooral door het niet meer roken komen. 

Ik heb vroeger hardnekkige acné gekend, en sinds ik gestopt ben met roken en begonnen met dampen heb ik inderdaad wat meer last van puistjes gekregen, maar dat was vooral in het begin en i.c.m. PG.
Inmiddels is mijn huid hersteld van de ongezonde grootverbruiker-van-tabak-verbranden-jaren, heb nu een gezonde en stralende teint en de zgn. vette huid conditie daar heb ik me nooit zorgen over gemaakt, schijnt te schelen in rimpelaanwas :grins De puistjes die ik nu nog wel eens heb zijn niets vergeleken met acné en ik maak me er niet druk over. Verder ben ik spaarzaam met zeep en middeltjes en drink veel water.

Google maar eens op "quit zits". Topic op Reddit: 

Stoppen met roken zorgt regelmatig voor een vettere huid en puisten.

Heb ik ook, huid lijkt wat vetter en wat meer puistjes dan normaal, tijdens eerdere stoppogingen precies hetzelfde.

Tip: verschoon je kussensloop wat vaker, ik doe het twee keer per week maar goed dat is ook voor de Murray's in m'n haar.

2 hours ago, Moppersmurf said:

Het stoppen met roken zorgt voor veranderingen in je lichaam en huid. Dat in de nieuwe balans krijgen heeft tijd nodig.

Heb paar weken enorme jeuk op hoofdhuid gehad en kleine bultjes op voorhoofd maar niet druk om gemaakt.Als je na zo'n lange tijd roken ineens stopt kan je alles verwachten.Je lichaam gaat zichzelf reinigen en stoffen worden uitgescheiden op alle mogelijke manieren.Veel drinken kan het proces versnellen en uiteindelijk komt je lichaam in balans.

Liever jeuk op mijn kop dan straks aan de zuurstof en langzaam stikken.

Ik damp al jarenlang  PG-vrij, dus met VG-basisvloeistof + VG-aroma's, en in al die jaren echt helemaal nergens een pukkeltje of puistje. Het haar wordt ook niet eerder vettig dan vroeger, 1 x per week met milde shampoo wassen is voldoende. Maar misschien zitten andere mensen te dampen in afgesloten kamertjes met de deuren en ramen potdicht.

3 minutes ago, Marianna said:

Ik damp al jarenlang  PG-vrij, dus met VG-basisvloeistof + VG-aroma's, en in al die jaren echt helemaal nergens een pukkeltje of puistje. Het haar wordt ook niet eerder vettig dan vroeger, 1 x per week met milde shampoo wassen is voldoende. Maar misschien zitten andere mensen te dampen in afgesloten kamertjes met de deuren en ramen potdicht.

Kun je ook een keer een zin tikken ZONDER allerlei insinuaties en veronderstellingen en wederom jezelf als maatstaf te nemen ?

Het feit dat je al jaren dampt (en dus geen stop/overstapverschijnselen meer zult hebben die veel beginners de eerste tijd ervaren) en toch van een zekre leeftijd bent die de meesten van ons nog niet hebben bereikt, kan mede van (hormonale) invloed zijn. Zo reageren je huid en lichaam voor en na - en zeker ook tijdens - de overgang heel verschillend. Jij bent, net als iedereen, uniek - met wellicht nog net effe wat minder overeenkomsten met veel beginnende dampers / dampsters . Daarbij damp je uitsluitend VG én uitsluitend MTL, wat al weer niet "doorsnee" is, en jou als voorbeeld dus minder relevant maakt.  

Ik zit nóóit in een afgesloten kamertje met deuren en ramen potdicht, maar vrijwel altijd buiten. Op mijn werk staat ook altijd alles open, maar daar is de hoeveelheid dampers gewoon TE groot (vooral de subohmers, drie of vier is al genoeg) om "uit de damp" te kunnen blijven. En als je zelf DL en/of onder de ohm dampt, produceer je ook hele wat grotere wolken om je heen - ook buiten -  dan wanneer je tuttelt, zelfs met veel VG.

Los daarvan lijken de genoemde verschijnselen meer te maken te hebben met het stoppen met roken dan met het dampen zelf. Het is heel moeilijk zoniet onmogelijk die twee los van elkaar te zien, en dus te kunnen bepalen wat de precieze oorzaak is van bepaalde verschijnselen , en OF ze überhaupt wel met één van beide of de combinatie van beiden te maken hebben. Tel daar bij op dat elk lichaam anders reageert, en je kunt al helemaal niet meer zondermeer er van uitgaan dat hoe het bij JOU werkt, wel weer bij iederéén zal werken. Want jij bent, wederom, niet de maatstaf, en zelfs geen doorsnee gebruiker. 

Elke week mijn haar wassen - ik moet er niet aan denken ; dan loop ik weer  altijd met onbehandelbaar droog babypluis op mijn hoofd. Pas na een dag of vijf BEGINT het in model te willen zitten ;-) Maar ik gebruik dan ook al drie jaar vrijwel geen shampoo meer, dus mijn haar/hoofdhuid is niet meer te vergelijken met dat van de doorsnee shampoogebruiker. Ik merk WEL dat dóór het dampen vier weken echt te lang wordt voor een volgende wasbeurt, en ik het met alleen water niet meer goed afkan. In mijn persoonlijke geval. Als je sowieso al dagelijks je haar wast en altijd shampoo gebruikt, zul je dat verschil niet merken. 

On 15-10-2017 at 16:07, L33ntje said:

Kun je ook een keer een zin tikken ZONDER allerlei insinuaties en veronderstellingen en wederom jezelf als maatstaf te nemen ?

Sorry dat ik jou met jouw gebruikelijke lappen tekst niet als relevante maatstaf heb genomen. 

quote:  "Ik zit nóóit in een afgesloten kamertje met deuren en ramen potdicht, maar vrijwel altijd buiten." /quote

Het weer in NL is zelden lekker genoeg; ik ga echt niet buiten zitten in de regen, kou, en/of harde wind, maar nou ja, ieder zijn of haar eigen lol. 

quote:  "Zo reageren je huid en lichaam voor en na - en zeker ook tijdens - de overgang heel verschillend." /quote

Bij mij waren er totaal geen veranderingen voor en na of tijdens de overgang, behalve dat die vervelende menstruaties ophielden, hiephoi.

quote:  "Daarbij damp je uitsluitend VG én uitsluitend MTL, wat al weer niet "doorsnee" is, en jou als voorbeeld dus minder relevant maakt." /quote

Dus jij hebt conclusies van wetenschappelijke onderzoeken gelezen over wat wel of niet 'doorsnee' is.

Edited by Marianna

Just now, Marianna said:

Sorry dat ik jou met jouw gebruikelijke lappen tekst niet als relevante maatstaf heb genomen.   

Ik ben OOK geen maatstaf ; dat zeg ik ook duidelijk. Ik wijs jou er op dat JIJ het OOK niet bent. En je hebt er - of je nu lang of kort van tekst bent, dat staat daar volledig buiten - er nogal een handje van om te stellen dat  "het bij mij wel / niet zo is, dus is het bij iedereen / niemand zo. ". 

• Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1

Ik herken het wel, had toen ik net stopte met roken ook opeens puistjes (normaal 1 x per maand 1 of 2 minipuistjes door hormonen) en opeens veel meer en de hele maand door. Ik ben nu 4 mnd & 3 wk gestopt en zit weer terug op mijn standaard 1 of 2 mini's per maand. Ook begint mijn tandvlees rustiger te worden (weet nog steeds niet of het kwam door stoppen met roken of niet - maar soit). Ik poets en vlos hetzelfde (heb wel een paar weken paradontax gebruikt en met antibacteriële meuk gespoeld, alles erna smaakt gewoon voor geen meter, uren lang. Ook vapen niet, echt vies). 

Ik heb helemaal geen opvallende afkickdingessen meer. Misschien heb ik het wel maar merk ik het niet. In het begin was ik helemaal van de leg. Alles is genormaliseerd. Geef het gewoon even tijd, wellicht gaat het vanzelf over. Op vetter haar heb ik niet gelet. Ik was het om de dag, shampoo, conditioner, de hele mikmak. Ik heb wel het idee dat mijn haar minder goed "zat". Zal wel vaag klinken. Ik denk dit omdat ik lang haar heb en als ik het opsteek dan krijg ik regelmatig "haarpijn". Zal ook wel weer vaag klinken maar het bestaat echt. Het gevoel alsof er hard aan je haar wordt getrokken. Ik heb dat net na het stoppen veel gehad en ik steek alleen mijn haar op als het niet zit (conlclusie: mijn haar zat minder goed net na stoppen met roken want ik had vaak haarpijn omdat ik het vaker opstak).  

Oh en ik vape soms met alle deuren en ramen potdicht en soms met alles open. - Grinnik. 

1 hour ago, L33ntje said:

om te stellen dat  "het bij mij wel / niet zo is, dus is het bij iedereen / niemand zo. ". 

Dat maak JIJ er van !

Ik heb b.v. ook een zware PG-allergie, maar ga zeker nooit beweren dat iedereen een PG-allergie zou hebben.

Edited by Marianna

Lieve dames,

Ondanks dat ik dol ben op popcorn en bitchfights moet me een ding van het hart:

Vrijwel iedereen kan alleen over dampen praten uit zijn eigen ervaring. En natuurlijk tweede hands uit de verhalen om ons heen die overigens zeer leerzaam kunnen zijn.

Laat mekaar maar een beetje heel. Love smurf en peace enzo, je kent het wel.

Gaan jullie toch verder? Doe dan een heerlijk modderbakgevecht tijdens een knusse dampmeeting :grins

Just now, Moppersmurf said:

Lieve dames,

Ondanks dat ik dol ben op popcorn en bitchfights moet me een ding van het hart:

Vrijwel iedereen kan alleen over dampen praten uit zijn eigen ervaring. En natuurlijk tweede hands uit de verhalen om ons heen die overigens zeer leerzaam kunnen zijn.

Laat mekaar maar een beetje heel. Love smurf en peace enzo, je kent het wel.

Gaan jullie toch verder? Doe dan een heerlijk modderbakgevecht tijdens een knusse dampmeeting :grins

Laar ze nou!

Puisten en vette huid is een prima setting voor een Sleazy bitch fight.

1 minute ago, balling said:

Laar ze nou!

Puisten en vette huid is een prima setting voor een Sleazy bitch fight.

Damn je hebt gelijk! Whatta mistake to make.  :stom

26 minutes ago, Moppersmurf said:

Dat wordt wel de drukste meeting ever.....

Waar kan ik me aanmelden? :gek

1 minute ago, Marcel loves E6 said:

Dat wordt wel de drukste meeting ever.....

Waar kan ik me aanmelden? :gek

Moment, ben in gesprek met het Gelredome...  Anders wordt het de Arena.

Ik Smurf m weer ontopic ja?

Let op, op je neus, als je net gestopt bent met roken, na een week of twee gaat je neus kriebelen serieus, ik heb t, en heb t ook al vaker van anderen gehoord,

(Ja, ik vraag dat soort dingen)

Heeft iets te maken met haartjes en snot wat daaraan hecht.

Je snot wordt ook wat slijmeriger.

Edit: gezichtshaar