Jump to content

Daar gaan we weer ....


futuresmoke

Recommended Posts

Voila en vandaag weer een telefoontje van de NVWA...ik citeer '' er is een boete onderweg '' 

De vriendelijke vrouw in kwestie belde op dat een en ander niet strookte met de wetgeving wat de webshop aangaat.

Effe een opsomming :

Het 1de punt de van links naar rechts bewegende liquid banner  was een duidelijke aanmoediging om te gaan roken , en dus aan de reclamewet onderhevig en dus beboetings waardig.
Het 2de punt was de feedback company kolom , die is ook to much en verheerlijkt de boel nogal...en mag dus niet.
Het 3de punt de openings leeftijdscheck moet ook op het einde bij winkelwagen tevoorschijn komen.
Het 4de punt de hardware hierbij was te duidelijk te zien dat deze echt een vervanging van de gewone sigaret was en niet in de verpakking zat.
Het 5de punt de benaming van de aroma smaken leek wel een top aanmoediging om zulke lekkernijen niet over te slaan.
Het 6de punt de Shake and vape is gelijk aan de nicotinehoudende producten en moet dus voorzien zijn van een waarschuwingsbanner.
Het 7de punt de aroma's staan ter discussie en worden op dit moment nog niet gelijk gezien als liquids..maar januari zal anders uitwijzen.
Het 8de punt de verzendkosten mogen niet gratis aangeprijsd worden...hmmmm doe ik toch niet !
Het 9de punt de foto's bevatten geen gebruiksaanwijzing die ingezoomd kan worden .
Het 10de punt de base is een duidelijk product voor de e sigaret en dus enige inachtneming om hiervoor reclame te maken.
Het 11de punt de verwijzing naar de AH om kennis te nemen van de sobere verkoop van sigaretten ...en hoe het moet !
Het 12de punt de productreviews bij producten is echt zwaar onderhevig aan boetes...het lijkt wel of het device functioneert...god toch ?
Het 13de punt de service handelingen die beschreven staan zou mensen uitnodigen om bij ons te kopen...ipv ze van het dampen af te houden.
Het 14de punt de nieuwsbrief zou in kunnen houden dat wij aanbiedingen brengen en hierdoor ook klanten extra trekken.
Het 15de punt de foto's zijn te groot waardoor de e sigaret wel te duidelijk in beeld komt en twijfelaars overhaalt om te kopen.
Het 16de punt u heeft geluk dat wij u al deze overtredingen op tijd laten weten want vanaf januari gaat er scherpe controle komen op de manier van productpresentatie.
Het 17de punt wij focussen ons nu alleen op de reclame overtredingen en , houd er rekening mee uw webshop soberder te gaan indelen.
Het 18de punt de boete's zullen met grote schreden verhogen na meerdere keren.
Het 19de punt na mijn vraag van WAT MAG IK NOG WEL...antwoord eigenlijk vrij weinig tot niks meneer.
Het 20de punt advies wilt u op zeker gaan ...en geen boete's meer wilt riskeren...sluit hem dan liever.
Het 21de punt indien u producten niet met verpakking heeft gekregen van de fabrikant...dient u dit na de boete in uw verweer te kunnen bewijzen.
Het 22de punt na mijn vraag... maar hoeveel webshops vindt u dan die het anders hebben als de onze , en geef eens een voorbeeld wat wel een goede webshop is qua uiterlijk en voldoen aan de wetgeving ....antwoord eerlijk gezegd meneer nog geen 1 tot nu toe , en dus allemaal rijp voor boetes mevrouw of niet vroeg ik.....tsja zo kun je het zien ja was het antwoord !!

En nu heb ik het nog niet over wat me allemaal is ontschoten ..na een gesprek van een half uur.

Middagje stenen winkel..................:mmm:mmm

Gr 

Oja ..nog iets vergeten de e sigaret , liquid , aroma's  afbeeldingen op de openingspagina is sowiezo eigenlijk not done !............
Moet allemaal iets verder verstoken zitten.

  • Confused 3
  • Sad 11
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL191015
11 minutes ago, Moppersmurf said:

Je kan niet zeggen dar ze niet hun uiterste best hebben gedaan :huil

In tegenstelling tot de shophouder die zijn huiswerk beter had moeten doen, inderdaad. Goed dat ze hun werk doen, daar betaal ik immers dik belasting voor. Het werd tijd dat kaf en koren gescheiden worden.  Nu nog de badkuipbrouwers met hun facebookgroepen aanpakken en Nederland mag zich meten met het VK.

Wat ik niet snap is dat men zich niet samenpakt, eens een goede brainstormsessie houdt, een meeting regelt en zich duidelijk laat instrueren door de Wetgever, nu lijkt het erop dat elke webshop maar wat aanklooit en hoopt geen aandacht te krijgen.

Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp mag je een blanco website hebben, zonder naam en zonder foto's en het liefst zonder tekst en dat wij je dan emailen of je je misschien dit of dat nog hebt en wilt opsturen tegen passende vergoeding ????? :mmm

Link to comment
Share on other sites

Vergeet vooral niet dat dit allemaal met enorme inspanning gedaan wordt om rokers en dampers te ontmoedigen. En hen gezonder en langer te laten leven, en een gezonde leefomgeving te vrijwaren... Al de rest is gewoon doemdenken.

Maar wat doen we met auto's, vrachtwagens, bussen, boten, vliegtuigen, houtkacheltjes, bbq's,... :mmm

Edited by timmermc
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, timmermc said:

Vergeet vooral niet dat dit allemaal met enorme inspanning gedaan wordt om rokers en dampers te ontmoedigen. En hen gezonder en langer te laten leven, en een gezonde leefomgeving te vrijwaren... Al de rest is gewoon doemdenken.

Maar wat doen we met auto's, vrachtwagens, bussen, boten, vliegtuigen, houtkacheltjes, bbq's,...

En ondertussen dit, want ze willen ons gezond houden ???

 

https://www.nu.nl/eten-en-drinken/4963826/hogere-btw-groente-en-fruit-bevordert-ongezonde-leefstijl.html

  • Like 4
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Zijn er nu nog echt mensen in de veronderstelling dat de overheid/regering ons gezond wil houden? Bedenk dat als we allen helemaal gezond waren er door de overheid/regering aka schatkist niets over zou blijven.

Zolang geld no1 is dan zal de gezondheid van de mensheid daar ondergeschikt aan zijn, als de gezondheid van de mens echt prio bovenin stond dan was de tabak al verboden en werd het dampen gepromoot, dan kochten we voor een lage prijs gezond eten en werd het junkfood nagenoeg onbetaalbaar.

Dan werd de Big Farma het mes op de keel gezet om de prijzen naar beneden te halen om als er zieke mensen waren deze gelijke r bovenop te helpen, dan was er al wel een goed werkend medicijn tegen kanker, namelijk geen gore stoffen meer in de lucht en eten en een medicijn die wel afdoende helpt tegen kanker zonder nare bijwerkingen waar weer een ander medicijn voro moet worden geslikt.

Lazer toch op met dat vieze stinkende geld, de mens die daar gek van is veranderen in monsters als ze meer en meer kunnen krijgen en met veel geld heb je veel macht en zo gaat de wereld naar de filistijnen.

Goed, er zullen mensen over mij heen vallen en er totaal anders over denken, natuurlijk komt het economie praatje weer langs, neen er moet een totale verandering komen in die denkwijze, maar dat zal wel een utopie worden want de mens is behoorlijk machtsgeil en egocentrisch geworden.

  • Like 16
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, The Unknown said:

Zijn er nu nog echt mensen in de veronderstelling dat de overheid/regering ons gezond wil houden? Bedenk dat als we allen helemaal gezond waren er door de overheid/regering aka schatkist niets over zou blijven.

Zolang geld no1 is dan zal de gezondheid van de mensheid daar ondergeschikt aan zijn, als de gezondheid van de mens echt prio bovenin stond dan was de tabak al verboden en werd het dampen gepromoot, dan kochten we voor een lage prijs gezond eten en werd het junkfood nagenoeg onbetaalbaar.

Dan werd de Big Farma het mes op de keel gezet om de prijzen naar beneden te halen om als er zieke mensen waren deze gelijke r bovenop te helpen, dan was er al wel een goed werkend medicijn tegen kanker, namelijk geen gore stoffen meer in de lucht en eten en een medicijn die wel afdoende helpt tegen kanker zonder nare bijwerkingen waar weer een ander medicijn voro moet worden geslikt.

Lazer toch op met dat vieze stinkende geld, de mens die daar gek van is veranderen in monsters als ze meer en meer kunnen krijgen en met veel geld heb je veel macht en zo gaat de wereld naar de filistijnen.

Goed, er zullen mensen over mij heen vallen en er totaal anders over denken, natuurlijk komt het economie praatje weer langs, neen er moet een totale verandering komen in die denkwijze, maar dat zal wel een utopie worden want de mens is behoorlijk machtsgeil en egocentrisch geworden.

EENS

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb na enige bestudering van collega webshops..eens kritisch gekeken wat zij in orde hebben aan de hand wat mij verteld werd aan de telefoon.

Zoals het mij werd medegedeeld is er geen 1 maar ook geen 1 in orde en allemaal boete onderhevig.

Sommigen in mindere mate en sommige in meerdere mate ......maar allemaal absoluut de klos.

Nogmaals ik vertel wat mij werd verteld aan de telefoon en daar baseer ik op.

Trieste zaak.....en allen zullen  aan de beurt komen.(zoals ook aangegeven tijdens het telefoongesprek)

Futuresmoke

PS : ik ben niet en was nooit concurrerend ingesteld maar in deze barre tijden collegiaal dus wil je info ...bel mij gerust.

0651200648

  • Like 2
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Ongelooflijk, echt te triest voor woorden.........

Maar wij zijn niet meer te stoppen, wij zijn te groot, too big to fail, zeg maar.

En kan het niet meer legaal, dan gaan we illegaal.....heb ik geen problemen mee.

Maar ik vind het echt in en in triest, voor onze stenenwinkels en webshops......

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Als beginnende damper raak ik hiervan ontmoedigd. Als die winkels niet meer kunnen vertellen wat ze aanbieden en waarvoor het is, krijgen ze geen nieuwe klanten. Deze maatregelen zijn dus erg geschikt om het dampen terug te dringen. De winkels en webshops gaan over de kop en dampers kunnen alleen met moeite aan hun spullen komen. De mensen die regelmatig dit forum lezen, zullen de weg wel vinden, maar wat als je wel zou willen stoppen met roken? Kom je er dan achter dat dampen een goed alternatief is?

Gisterenavond kwam de vraag in mij op of ik misschien beter weer kon gaan roken. Nu heb ik het gevoel dat me iets af zal worden genomen wat ik graag doe. Alsof ik heroine spuit in plaats van onschuldig aan mijn dampertjes lurken.

De gedachte om met roken te beginnen is alweer weg, maar het gevoel van ontmoediging nog niet. Daar komt bij dat ik zwaar de pest in heb over dit soort maatregelen. Dat ze gvd alles doen om te voorkomen dat er minder tabaksproducten zullen worden verkocht.

:regels

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@PetraO, die weg bestaat al, 90% van de dampers bestellen hun spullen al jaren in China. Gearbest en Fasttech doen goede zaken In Nederland.

Dus wanneer Nederlandse webshops en stenenwinkels, door een suffe regering, het zaken doen onmogelijk wordt gemaakt, dan vind in dit zeer

spijtig voor de eigenaren, maar dan gaat iedereen z'n boodschappen in China doen.

 

Terug naar roken, ga ik echt nooit meer !!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL191015
11 hours ago, Moppersmurf said:

Wat ik alleen niet snap he, en dit bedoel ik absoluut niet om het verhaal van @futuresmoke in twijfel te trekken is dit:

Waarom bellen ze in Smurfsnaam dat er een boete aan komt? Nog zo uitgebreid uitgelegd ook! Dat vind ik raar gedrag.

 

Omdat simpelweg een prent sturen er niet toe leidt dat men dingen gaat begrijpen. Kijk je wel eens Blik op de weg? Zeggen ze daar: "Je krijgt een prent! Doei! "? Of lichten ze iets toe, al dan niet met een vermanende toonzetting?

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Duplolas said:

 

Omdat simpelweg een prent sturen er niet toe leidt dat men dingen gaat begrijpen. Kijk je wel eens Blik op de weg? Zeggen ze daar: "Je krijgt een prent! Doei! "? Of lichten ze iets toe, al dan niet met een vermanende toonzetting?

 

 

Heb jij nog nooit gewone spontane fanmail van het CJIB gehad? 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL191015
18 minutes ago, Moppersmurf said:

 

Heb jij nog nooit gewone spontane fanmail van het CJIB gehad? 

Nope, ik rij altijd keurig!

 

Maar serieus, een uitleg of verklaring erbij heeft meer effect. Zelfs iemand even aanspreken heeft al meer effect dan de daadwerkelijke boete, zeker als er meer mensen aanwezig zijn.  Je wil niet weten hoevaak ik iemand de keus heb gegeven om of de in de auto aanwezige mensen mee uit eten te nemen of de boete te krijgen. Je raadt het vast al: Mijn bonnenboekje ging heel lang mee.

 

Edited by Duplolas
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...