Jump to content
bibikits

Mixen vraag

Recommended Posts

Wat een onoverzichtelijke tabel zeg, maar dat terzijde.

Wickt je coil wel goed? VG is echt te dik om 100% te dampen, wellicht in een dripper kan het net. Ik gooi er 5% vodka bij, dat is een goede verdunner

Dat weet ik dus niet, elke keer als ik een coil in doe. Dan prime ik het van  boven 2 of 3 keer en van de zijkanten 2 of drie keer. 

Dan laat ik het een uur intrekken.

Dan proef ik een verbrande katoen meer dan de smaak van de liquid.

Was er maar iemand in omgeving Den Haag die me kon helpen. Zodat ik even langs kan komen om te mixen.

Ik heb de coils uit ebay. Eleaf 0.5 ohm. 3 euro ongeveer.

Misschien voortaan van fasttech bestellen.

Ik krijg binnenkort van ebay. 0.1 ohm ecl coils, wellich dat dat beter gaat?

Hoe lang duurt het steepen (zonder apparatuur, gewoon in het donker te bewaren). Vanilla Custard zou een week moeten duren toch?

Of doe ik te weinig aroma..

Pff in de winkel kant en klaar gaat zonder problemen, maar als ik het zelf doe....

Ik zou toch van harte die Atlantis Aspire 0.4 coils aanraden voor je Melo3. Mooie grote liquidgaten en betere wick dan de eleafs. En als je persé 100%VG wil dampen dan moet je met deze setup echt je liquid verdunnen met Vodka of demi-water. Dat dikke spul (helemaal als het koud is buiten) werkt gewoon niet met zulke coils. Ik mix voor een vriend van me (pico+melo3+atlantis coils) altijd op 70vg-30pg en dat stoomt als een dolle.

edit: en als je een nieuwe coil er in doet dan zou even primen, vullen en 5 minuutjes wachten wel voldoende moeten zijn

En een voorbeeldje wat imo wel zou moeten werken. Wellicht is 5% Vodka net iets te weinig, dat kan je later evt nog een beetje toevoegen als het nog iets te dik is als je goed geschud hebt.

bibikits.jpg

Edited by Steve

He Steve, welke atlantis coils bedoel je. Heb je een site?

Ik wil lekkere Vanille of Chocolate Custard dampen. En met zo min mogelijk aroma's die ik moet gebruiken. Welke recept raad je aan?

Deze zijn het

https://www.vapour.com/aspire-atlantis-evo-replacement-coils-5-pack/

Verkopen ze ook bij SaveVape, alleen die site is nu in de war.

Qua aroma is het allemaal nogal persoonlijk natuurlijk. Ik heb laatst van One-on-One vanillemilkshake gehaald en die was prima, wellicht is deze vanillepudding wat voor je:

https://www.cloudhousevapor.com/flavor-concentrates/one-on-one-flavors/ooo-vanilla-pudding.html

Spotgoedkoop ook (9,75e voor 100ml). Ze zullen vast ook wel chocolade pudding hebben, mag je zelf opzoeken :gek

Beste @bibikits in hoog VG sapjes zal je de concentratie smaakstof aanzienlijk moeten verhogen :ja

Meestal zijn de opgegeven percentages van de fabrikant gebaseerd op een 50/50 mix.

TPA Vanilla Custard op 8% mixen in een hoog VG sapje is niet erg smaakvol :nee. De gemiddelde steeptijd van Custards ligt tussen de 8-12 weken !!!!!

Daar komt nog bij dat TPA VC meer geschikt is voor mixjes met andere smaakjes. Capella VC is beter geschikt om solo te dampen.

De tip van @Steve : 5% wodka of demi-water is een must bij Max.VG.

Wat betreft coils,  kan ik je hier in niet adviseren (heb ik geen ervaring mee).

Het is wel aroma die je op 10-15% moet mengen, dus als je dat teveel vindt dan zou ik op inawera of flavorah zoeken

@bibikits op deze site vind je allerhande recepten, maar ook gebruikservaringen van een groot deel van de populairste aroma's. Dat is wellicht wat handiger dan telkens per smaakje meteen te vragen hoe of wat.

Steepen ontkom je bijna niet aan, met custards zeker niet. Kwestie van geduld!

Daarnaast is het misschien handig om bij volgende vragen even erbij te zetten steeds wat je gebruikt, want nu lopen meerdere vragen en oplossingen door elkaar. De ene keer heb je last van lekkage, en nog voor dat is lijkt opgelost adhv adviezen die je krijgt, gaat het om een ander tankje. Verbrande smaak vraagt om andere oplossingen dan lekkageritus en het wattage dat je kan gebruiken is bijvoorbeeld weer afhankelijk van de coil die je in het tankje heb zitten. Voor een goed advies is het fijn om dat duidelijk te hebben!

Weinig smaak kan aan je setup liggen, maar ook aan te weinig aroma of te kort steepen. Dan is het handig als je bij een specifieke vraag specifiek opschrijft wat je gebruikt (coil+ wattage) en hoe je heb gemixt (PG/VG verhouding en % aroma). Ik kan uit je tabellen niet zo goed halen wat het eindresultaat nou is.

Als je het zelf wel handig vindt is dat natuurlijk het belangrijkste, maar anders kan ik je Steam-engine van harte aanraden.

Hopelijk kan je zo de zaken wat beter plaatsen zelf en ik hoop dat je snel fijn en onbezorgd kan dampen!

Ik gebruik een poosje:

Eleaf Pico 75 Watt

Melo III 4ml

Wattage 15-27, dat laatste kan ik dampen bij 90% VG.

Ik heb nu een mix:

image.thumb.png.64fffd5506d8e218f8c924cc5692933b.png

Qua smaak moet ik wat meer aroma toevoegen. 

Als ik nou 4ml van deze mix eruit haal en damp. Hoe weet ik hoe mijn mix eruit ziet, want ik wil aroma toevoegen, maar dan weet ik niet hoeveel procent het dan is.

Om mijn mix te verdunnen wil ik water toevoegen, maar het is een drama, omdat de ene demi en de ander gedestilleerd water aanraad. Demi kan ik overal vinden, alleen gedestilleerd weet ik niet zo te vinden.

Als ik een van die 2 soorten water wil toevoegen, hoeveel procent moet dat van de 100ml bevatten?

Alleen benauwdheid gaat niet weg, in de avond zit ik steeds naar lucht te happen. Naast het dampen rook ik 3 sigaretten per dag.

On 2-12-2017 at 15:29, bibikits said:

Ik damp nu paar maanden intensief. Maar steeds word ik tegengehouden door mijn eigen liquids. Bij sommige kant en klare blijft mijn coils een week goed. Hoe kan ik nog blijven hoesten?

Ik had dat ook, maar toen ik een damper kocht waarvan je de luchttoevoer kan regelen niet meer. 

On 22-12-2017 at 13:12, bibikits said:

Hoe weet ik hoe mijn mix eruit ziet, want ik wil aroma toevoegen, maar dan weet ik niet hoeveel procent het dan is.

Dat weet ik ook nooit, maar dat interesseert me ook niet; ik giet er gewoon méér aroma in.

Om mijn mix te verdunnen wil ik water toevoegen, maar het is een drama, omdat de ene demi en de ander gedestilleerd water aanraad. Demi kan ik overal vinden, alleen gedestilleerd weet ik niet zo te vinden. Gedemineraliseerd is prima (gedestilleerd is niet nodig).

Als ik een van die 2 soorten water wil toevoegen, hoeveel procent moet dat van de 100ml bevatten?

Ik meng circa 82% VG-basisvloeistof met circa 18% demi-water (en giet er later VG-aroma bij)

7 hours ago, Elisabeth van Drie said:

Ik had dat ook, maar toen ik een damper kocht waarvan je de luchttoevoer kan regelen niet meer. 

Welkom op het forum @Elisabeth van Drie! :welkom1

Als je zin hebt kun je je in het Stel jezelf voor-topic nog even voorstellen, altijd leuk om te weten hoe een nieuw lid aan het dampen is geraakt :ja

On 23-12-2017 at 14:45, Marianna said:

Bijvoorbeeld bij deze mix hoeveel zou je demiwater aan toevoegen?

Edited by bibikits

On 19-12-2017 at 12:03, Steve said:

Verkopen ze ook bij SaveVape, alleen die site is nu in de war.

Openen met andere browser, geen firefox.

On 26-12-2017 at 11:46, bibikits said:

Ik maak geen gebruik van andermans tabellen; smaken verschillen immers van persoon tot persoon, dus ik start 

gewoon met het maken van een voorraad:  

VG-basisvloeistof (met of zonder nicotine) mengen met circa 18% demi-water, zodat ik dus verdunde VG overhoud.

Daarvan gebruik ik voor de e-liquids een hoeveelheid, waarbij ik net zoveel VG-aroma toevoeg als ik zèlf lekker vind.

On 26 december 2017 at 11:46 AM, bibikits said:

Begin eens met 5 ml, dan even goed schudden en evt paar druppels extra

On 23-12-2017 at 14:45, Marianna said:

Ik heb bij de kruidvat gedemineraliseerd water gehaald is dit de juiste?
Want er staat aangegeven voor batterijen, strijkijzers etc. bedoelt. Het is niet bedoeld voor consumptie.
Is dit wel de juiste?

Edited by bibikits

37 minutes ago, bibikits said:

Ik heb bij de kruidvat gedemineraliseerd water gehaald is dit de juiste?
Want er staat aangegeven voor batterijen, strijkijzers etc. bedoelt. Het is niet bedoeld voor consumptie.
Is dit wel de juiste?

Gevolg van de voedsel-en warenwet. Natuurlijk is demiwater wel gewoon drinkbaar, het is alleen niet gemaakt voor consumptie.. En dan nog, ja gaat het dampen... ;)

Wel is het beperkt houdbaar.. Kost geen drol natuurljk, maar het is al vrij snel geen demi water meer

Edited by TheRich

43 minutes ago, bibikits said:

Het is niet bedoeld voor consumptie.

Als het wel voor consumptie zou zijn, moet het gekeurd worden en zo besparen ze een hoop

@bibikits

Ik heb 2 flessen demi-water van het Kruidvat, waarop nergens een houdbaarheidsdatum staat vermeld. En al zou er een datum op staan die al lang verstreken is, zou ik ze toch gewoon gebruiken.

Edited by Marianna

On 19-12-2017 at 12:50, Stekke said:

wodka in liquid? :) ola

Dat ligt eraan of je de smaak van wodka lekker vindt bij het gebruikte aroma.

Bij aroma's zoals vanille, honing, chocola  vind ik per 10ml een paar druppels rum of cognac lekkerder (ik bedoel dus niet dat demi-water vervangen zou worden door alcohol). 

Edited by Marianna