Jump to content
Marianna

Joyetech AIO wordt verboden

Recommended Posts

Even ter controle ... is InnoCigs hetzelfde als Joyetech ?
De instap Joyetech eGo AIO (Dus niet de 'pro') heeft nml een kindveilige schroefdop ... indrukken, en dan pas draaien ...
De pro daarentegen heeft dit niet .

In de verordening uit het bericht staat überhaupt niks over kindveiligheid!?
Pakje shag is ook niet kindveilig en mijn zoon van 4 weet ook hoe hij mijn auto moet starten.
(Moet toch iemand helpen bij verlichting checken)

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

Ach! Het is een technisch probleem dus oplosbaar. Wel vervelend voor de producent.

Of valt dit onder het regeringsbeleid van "dampertjes pesten". Dan weet ik nog wel een paar bevolkingsgroepen...........................

23 minutes ago, Oomkobus said:

In de verordening uit het bericht staat überhaupt niks over kindveiligheid!?
Pakje shag is ook niet kindveilig en mijn zoon van 4 weet ook hoe hij mijn auto moet starten.
(Moet toch iemand helpen bij verlichting checken)

Een pak shag en jou auto vallen niet onder de TPD, die sowieso per land "verfijnt" mag worden.

Nu is mij wel ff een hoop duidelijker zeg
Maar er rijst ook gelijk een vraag, mijn joyetech box heeft ook een niet kindveilige sluiting, hoezo ligt deze dan gewoon nog in de winkels?
Of word er slecht gehandhaafd?

1 hour ago, Mtb Zuidwijk said:

Even ter controle ... is InnoCigs hetzelfde als Joyetech ?

In dat artikel staat:  "in diesem Fall handelt es sich aber um ein Produkt der Hamburger Firma InnocCigs, die das Gerät in Deutschland in Lizenz vertreibt."

4 minutes ago, Oomkobus said:

Of word er slecht gehandhaafd?

Het gebeurt om het dampen zoveel mogelijk te ontmoedigen, want flessen met drinkbare alcohol, ook met hoog alcoholgehalte, hebben géén echt-kindveilige sluiting;  éénmaal geopend, kan zelfs een kleuter de hele fles leeg drinken (wat vooral gebeurt als het zoete likeur is).

2 hours ago, Marianna said:

In dat artikel staat:  "in diesem Fall handelt es sich aber um ein Produkt der Hamburger Firma InnocCigs, die das Gerät in Deutschland in Lizenz vertreibt."

Duitsland toch iets makkelijker dan Nederland? Ik zie de FEBO nog geen eCigs verkopen

:zoef

Edited by Lessram

5 hours ago, Cyber_Huub said:

Een pak shag en jou auto vallen niet onder de TPD, die sowieso per land "verfijnt" mag worden.

Nou en of, waar staat die "T" voor denk je?

Als dit consequent doorgevoerd wordt zou dat kunnen betekenen dat daarmee een verkoopverbod zou kunnen komen voor alle schroefbare tankatomizers en AIO's  in Duitsland.

Ik begrijp uit de video dat de verwachting/hoop(?) is dat, gezien dit besluit over de EGO AIO Pro C een verstrekkende impact zou hebben op de hele hardwaremarkt en dat dat, volgens de uitspraken van de desbetreffende instantie niet de bedoeling is, het met een sisser af zal lopen. Ik ben benieuwd.

8 hours ago, Oomkobus said:

Ik heb dat hele verhaal niet doorgespit, maar het lijkt mij een oude versie.

Er zijn echter wel zoveel nieuwe TPD's uitgekomen, dat ik de tel ben kwijtgeraakt.

Hier volgt in ieder geval een update van 20-2-2017:   

http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-14-134_en.htm

En ik vond nog een AMvB (Alg. Maatregel van Bestuur) van staatssecretaris Martin van Rijn: 

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2014-456.html

Edited by Marianna

8 hours ago, Cyber_Huub said:

Dat klopt in zoverre dat ik het woord 'shag' nergens zie staan in de TPD, maar wel:  "roll your own tobacco" 

8 hours ago, Oomkobus said:

Maar er rijst ook gelijk een vraag, mijn joyetech box heeft ook een niet kindveilige sluiting, hoezo ligt deze dan gewoon nog in de winkels?

Misschien omdat wij in NL weten dat een klein doorzettertje toch alles open kan krijgen, soms nog sneller dan pappie of mammie.

Kindveilige sluiting op de tanks....pfff...ik krijg het merendeel NU al niet open zonder hulp van afwashandschoenen en tangen. En mijn handen zijn in een dermate deplorabele staat, dat ik al sinds ze een jaar of zes, zeven zijn mijn kinderen vraag alles met een kindveilige sluiting voor me te openen....de flesjes kosten me al pijn en moeite genoeg. 

Weer zo'n lulverhaal van niks dat nergens op slaat om het dampen domweg te ontmoedigen en lastiger te maken dan nodig. Je geeft je damper net zo min aan een kind als je pakje sigaretten of je shag. Ik ken echt niet één artikel dat zo tergend treiterig gemiereneukt wordt om elk minimale aspect van gebruikersgemak er uit te halen. 

Maar al moet straks elke tank met een speciaal gereedschap geopend worden (liefst een ander gereedschap voor elk merk of model), moet je een pincode intikken voor elke hijs en de flesjes met een speciaal lomp apparaat openen, zodat je niet meer zonder hutkoffer vol gereedschap van huis kan, dampen zal ik.  

Wow, net het tpd doorgelezen en dat Nederlandse besluit. Mind blown.
de mooiste knaller: promoten van de e sigaret als middel om te stoppen met roken!

Is er nog ergens beredenering te vinden voor deze regels? Onderzoeken of voorvallen met nadelige afloop?
Hoezo max 2 ml? Of 10ml?
Man ik heb nog een hoop te leren wat dit onderwerp betreft.

@Oomkobus Het is eigenlijk heel eenvoudig,. Sinds de introductie van de elektrische sigaret, zien twee hele grote machtige jongens die die markt aanvankelijk in handen hadden (rokers en stoppers / tabaksindustrie en pharmaceutische industrie) hun omzetten teruglopen - zeker in potentie. Beiden zijn te laat ingestapt om tot in den treure aan het dampen te kunnen verdienen, dus willen ze het "weg hebben", als een kankergezwel dat aan hun omzetten knaagt. Beiden zijn zeer rijk en invloedrijk, en kopen daarmee de loyaliteit , de macht en de invloed van een belangrijke bondgenoot (de overheid met in haar kielzog de media) die ook aan het dampen niets verdient. Want mensen roken minder (accijnsverlies) en stoppen makkelijker (langer leven = duur). Daarmee strijden we als kleine Davidjes tegen drie megalomane Goliaths, die alles maar dan ook ALLES uit de kast trekken, hoe waanzinnig ook, om te proberen het dampvirus in te bannen, of nog liever uit te bannen. 

Alles wat je leest aan onderzoeken, cijfers, nieuwberichten, regelgeving en wat dan ook, laat zich volledig verklaren in het licht van de (financiele) belangen van deze Grote Drie, en daar hoef je niet eens een doorgewinterde complotdenker voor te zijn. (Het is ook geen echt "complot" want niet geheim en niet verscholen, maar duidelijk zichtbaar paniekvoetbal). Alleen al de wereld van verschil waarmee het relatief lage nicotinegehalte in dampspul en het hoge in pleisters en kauwgom behandeld worden, is een duidelijk teken van de willekeur die gehanteerd wordt tijdens deze heksenjacht. 

De TPD is een soort richtlijn voor tabakswetgeving voor de Europese Unie waarbij onder sterke invloed van de tabaksindustrie vooral het dampen gelijk is gesteld aan roken. Daarmee hoopten ze een soort gelijk speelveld te creeeren en deze concurrent van hun deur weg te houden, maar hebben ze een beetje in hun eigen voet geschoten nu ze zelf toch wel voelen dat er voor de toekomst meer aandacht moet zijn voor zogenaamde "harm reduction". Hun eigen alternatieven krijgen dan ook ruimschoots aandacht en verrassend weinig kritiek. 

Intussen is het belangrijkste - en misschien wel enige - wapen dat men in handen heeft het blijven hameren op de nicotine-leugen,  en hoe schadelijk, dodelijk, gevaarlijk, verslavend en slecht die wel niet is (terwijl het in grote lijnen vergelijkbaar is met koffie en onschuldiger dan alcohol), zoals je nog in elk antirookspotje kunt horen. Maar ook de batterijen moeten het regelmatig ontgelden ; elke strohalm wordt aangegrepen om dampen in een zo slecht mogelijk daglicht te stellen en het grote publiek blijvend te hersenspoelen door te hameren op de ongelofelijke slechtheid van dampen, Terwijl ELKE damper in no time het tegenovergestelde ervaart. 

Intussen verspreid het dampen zich als een soort ondergrondse bosbrand, en laait er af en toe een vuurtje op (een positief onderzoek) dat de Grote Drie dan zo snel mogelijk met man en macht proberen uit te pissen. Maar als we allemaal maar vooral blijven smeulen, moet toch echt vroeg of laat  echt gaan uitslaan - en dan is er geen blussen meer aan. Dan staat de keizer in zijn blote kont. Ik hoop dat we dat binnen tien jaar mogen gaan meemaken. Zolang elke damper minimaal twee andere mensen aan het dampen krijgt in zijn leven, zijn we op de goede weg. Ik ben niet heel optimistisch gestemd, maar blijf het liefst positief. 

Maar blijven dampen zal op termijn wel meer moeite gaan kosten -en ons vaker verleiden de grenzen van de wet op te zoeken- dan roken ooit, zelfs de laatste jaren, gedaan heeft en in de toekomst zal gaan doen. 

11 hours ago, JaWa said:

Nou en of, waar staat die "T" voor denk je?

TPD staat toch voor Tank Poep Dicht :gek

Is dit de eerste stap van de TPD clausule "als 3 landen een bepaalde categorie verbieden zal de EU-commissie het in gans de EU verbieden(*)"???

(*) Er moet wel een publiek gevaar voor de volksgezondheid aangetoond worden (zoals het hysterisch "denk aan de kinderen"-argument als je echt niets zinvols weet te bedenken).

14 hours ago, Marianna said:

Misschien omdat wij in NL weten dat een klein doorzettertje toch alles open kan krijgen, soms nog sneller dan pappie of mammie.

Pappie loopt met tangen te slepen en te vloeken omdat die het tankje weer eens niet open krijgt.:gek

1 minute ago, Phes62 said:

Pappie loopt met tangen te slepen en te vloeken omdat die het tankje weer eens niet open krijgt.:gek

Pssssst huishoudhandschoenen aantrekken :zoef