Jump to content
SmartAss1870

VapeTray op maat

Recommended Posts

Om een aantal dampspulletjes gemakkelijk en overzichtelijk op te bergen of mee te nemen op vakantie en dampmeetings, had ik vorig jaar al een klein naaikoffertje van een MDF-traytje voorzien. Maar ja, ondanks dat ik het probeer te beperken, groeit de verzameling dus stiekem toch wel wat. En eigenlijk wilde ik ook wel wat grotere flessen e-liquid er in kwijt. Een ongebruikte gereedschapskoffer was het lijdend voorwerp en het denkwerk ging enkele weken geleden van start.

Vorige week 8 plaatjes HDPE gekocht waarvan ik er 4 nodig had voor dit project. Met de bouwtekening (versie 2.1 :wink) bij de hand, eerst natuurlijk alle gatposities afgetekend en met een klein boortje voorgeboord. Toen dacht ik slim te zijn en heb de grootste gaten in 3 platen tegelijk gezaagd, waarna deze drie platen keurig aan elkaar "vastgelast" zaten... :stom De reserveplaatjes kwamen van pas en zijn nu dus wel één voor één behandeld. Daarna alle gatranden netjes glad gemaakt met een zeer scherp mes en slechts 2x iets uitgeschoten (1x bij de duim en 1x net naast de polsslagader... :bloos).

Afijn, gisteren enkele gaten toch nog ietsje ruimer gemaakt (wees gerust: machinaal met een vijlkogel en verzinkboor), de hoeken afgeschuind en met het mes bijgewerkt (:grins) en toen de boel (eindelijk) kunnen monteren met M8-draad en 84 moeren. Halverwege natuurlijk er achter komen dat ik ergens een ringetje bent vergeten, stomme dingen die weer teveel tijd kosten. Maar uiteindelijk is 'ie klaar en lijkt 'ie voor de gereedschapskoffer gemaakt te zijn (en dat is 'ie ook). Voldoende ruimte voor diverse formaten flesjes, aroma's, spuitjes en tankjes. Onder de VapeTray is ruimte voor de accuboxen, weegschaal, tissues, reserve-flesjes/doppen e.d.

IMG_20171012.jpg