Jump to content
semt-x

iStick Pico 25 (met Q16) voor MTL

Recommended Posts

Beste allemaal,

ik wil gaan beginnen met dampen. Ik rook zelf shag vanaf mijn 13e jaar en ben nu 36 jaar.

Het leek mij wel een leuke test om te kijken of dampen mij gaat bevallen. Van meerdere mensen wordt mij de iStick Pico 25 aangeraden omdat deze veelal de meeste mogelijkheden heeft voor eventueel uitbreidingen in de toekomst. Nou is mij verteld de cleanomizer die erbij geleverd wordt niet echt geschikt is om "normaal" te roken, lees MouthToLung.

Zelf zat ik te denken aan een Justfog Q16 erop te zetten. Deze blijkt beter geschikt te zijn voor mij als beginner qua normaal roken. En mocht je verder willen gaan dan is deze MOD geschikt om te experimenteren. Wat denken jullie ervan? Is dit een mooi begin om te testen icm de cleanomizer? Voor nu wil ik het een en ander aan smaken proberen, en het liefst wel op een standaard roken manier. Dus niet gelijk de longen in te pompen. Zit ik dan goed met een Q16 erop? Ik hoop dat jullie mij verder willen helpen en alvast heel erg bedankt!

Gr. Dave

De Q16 ken ik niet.
Wel ken ik de Aspire Nautilus 2.
Een fijne tank, die met de juiste coil(1,6-1,8ohm) zeer geschikt is voor MTL dampen.

ik heb alleen een paar testhijsjes genomen van de q16 (hij heeft de kit) van een vriend dus kan niet al te goed oordelen. Ik vind het een erg licht en klein dingetje, doet me erg aan de 1453 tankjes denken op die penbatterijen, waar ik oorspronkelijk mee begonnen ben.

Deze hebben mij van het roken afgeholpen. ik denk gewoon proberen, het is een laagdrempelig apparaat en voor die paar tientjes kan je eigenlijk niet fout gaan.

ps ik gebruik op het moment een mod+sxk kf v5 kloon deze bevalt me prima voor mtl, ook gebruik ik nog steeds een paar jaar oude ego aio en aio pro-c van joyetech, de laatste 2 genoemde zou ik ook als een goede startset kunnen aanraden. (0.6 coils of evt de 1.5 clapton coils) 

Edited by Pat81

De Justfog Q16 is een goed begin hoor! Je kunt hierna evt. de Aspire Nautilus mini proberen...een echte aanrader voor MTL.

25 minutes ago, jorisd1980 said:

In welk opzicht zou jij de mini aanraden ipv de Nautilus 2 eigenlijk, Elly?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik kan natuurlijk niet voor Elly spreken, maar wel voor mezelf - en ik heb ook een voorkeur voor de 1 (normaal en mini). Ik weet niet precies waarom of waardoor, maar ik vind de trek net effe lekkerder, het geluid aangenamer, en het vullen makkelijker. Bij de 1 speelt ook de grotere inhoud een rol. En het oog wil ook wat'; persoonlijk vind ik hem ook mooier dan de 2. En hij geeft niet de condensproblemen die ik met de 2 wel vaak heb. De luchttoevoer is natuurlijk totaal anders, vermoedelijk zit het hem daar in. Een niet zo belangrijk klein pluspuntje is dat je bij de 1 de coil kunt verwisselen of schoonmaken terwijl de tank nog niet leeg is, want bottomfill. Dat kan bij de 2 volstrekt niet , althans niet zonder eerst je tank leeg te gooien / dampen. 

12 hours ago, semt-x said:

Nou is mij verteld de cleanomizer die erbij geleverd wordt niet echt geschikt is om "normaal" te roken, lees MouthToLung.

An sich is dat waar, maar als je in de Melo III mini (de tank die standaard geleverd wordt bij de pico-set) een coil zet van een Nautilus Triton (1,8 ohm) kun je er uitstekend mee MTL dampen, ondanks de slecht regelbare luchttoevoer. Er zijn betere tanks, dat zeker, maar je hoeft niet per se meteen een nieuwe te kopen. Weet je echter zeker dat je een echte MTL-damper bent, dan is een wat kwalitatief beter smaaktankje (op eender welke mod) wel een verstandigere keus voor de langere termijn. 

49 minutes ago, L33ntje said:

An sich is dat waar, maar als je in de Melo III mini (de tank die standaard geleverd wordt bij de pico-set) een coil zet van een Nautilus Triton (1,8 ohm) kun je er uitstekend mee MTL dampen, ondanks de slecht regelbare luchttoevoer. Er zijn betere tanks, dat zeker, maar je hoeft niet per se meteen een nieuwe te kopen. Weet je echter zeker dat je een echte MTL-damper bent, dan is een wat kwalitatief beter smaaktankje (op eender welke mod) wel een verstandigere keus voor de langere termijn. 

Iedereen voor zover al heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ben ik een MTL? Ik denk van wel, voor nu... Ik rook zelf al jaren en wil graag eens kijken hoe mijn ervaring is met dampen. Ik heb begrepen dat een MTL meer een normale rook ervaring is, dan DL. Vandaar dat ik eerst MTL wil proberen, en wie weet dat ik misschien wel overga naar DL, en dan heb ik ook gelijk alles in huis om dat eens te proberen ;)

Hopelijk kan deze combinatie mij een goede ervaring geven om te beginnen met dampen en wie weet, stop ik wel helemaal met roken? ;)

Ik damp de Melo nu met een 1,8 ohm coil en dat is ook prettig zowel MTL en DL voor mij met 9mg nic

Dat ding is veelzijdig als je effe moeite doet.

5 hours ago, jorisd1980 said:

In welk opzicht zou jij de mini aanraden ipv de Nautilus 2 eigenlijk, Elly?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat @L33ntje zegt... :ja

18 hours ago, Rogierhgv said:

Q16 is een prima mtl tankje en staat ook wel mooi op een pico. 

Ben je hem zat kan je goed uitbreiden met een Pico. 

Leuk om te weten! ik heb allebei de apparaten.

De pico 25 kit wordt geleverd met een ello sub ohm clearomizer. Misschien weet iemand of je met deze ook mtl kan dampen?

Niet aan gedacht dat daar geen zelfbouw coils voor zijn. Voor de melo 3 wel.