Jump to content
a3

Vraag over coil kayfun v3 mini

Recommended Posts

16 minutes ago, a3 said:

Ik snap niet hoe mensen erbij komen dat zelf coilen een kwartje per coil kost

Nee ik ook niet. 10 cent is de max.

Maar vertel eens wat je doet, waarmee je het doet en war er fout gaat.

Just now, Moppersmurf said:

Nee ik ook niet. 10 cent is de max.

Maar vertel eens wat je doet, waarmee je het doet en war er fout gaat.

Nou mn initiele vraag is opgelost, nu was ik aan het kloten met coilen, maar kom er net achter dat het aan het builddeck ligt want ik pak een ander builddeck ( ik heb er meerdere) en die draai ik er gewoon in 1x in. Moest ook even stoom af blazen en mopperen geloof ik. 

Nu kijken of ie het blijft doen en ik geen atomizer short krijg straks :_)

Okee sterkte dan, en geef niet op he! 

Mopperen doet een mens goed he, je gelooft het niet maar ik weet er alles van! :grins 

2 hours ago, Moppersmurf said:

Okee sterkte dan, en geef niet op he! 

Mopperen doet een mens goed he, je gelooft het niet maar ik weet er alles van! :grins 

Ik dacht wel dat jij dat zou begrijpen 😁

Ondertussen eerst even lang gelopen met de hond en gegeten, nu zit ik even met ohmage, kom op 1.3 uit ipv 0,7 of 0,8 maar het daar komen wel wel uit.

Heb nu al 2x nieuwe coil gemaakt en weer opnieuw er in gezet en dat gaat in 1 keer, dus het lag echt aan het builddeck of de schroefjes en niet aan mij, pffff 

Wel een opluchting, want ik was zo blij dat ik het zelf kon en het is erg frustrerend als je precies weet hoe iets moet, maar het lukt je gewoon niet. 

Maar even kijken of ik nog een paar andere schroefjes heb die passen voor het eerste builddeck en kijken of het daar wel mee lukt. 

Ook gek, m'n pico geeft wel 0,7 aan en de coilmaster 1,3. enniehoe mn abrikozen custard smaakt weer heerlijk :-)

Just now, a3 said:

Ook gek, m'n pico geeft wel 0,7 aan en de coilmaster 1,3. enniehoe mn abrikozen custard smaakt weer heerlijk :-)

Als het bevalt dan gewoon de wikkelingen en draaddikte onthouden en coilmaster de hik laten krijgen. 

Ja draad 26, staafje 2,5 en 5 wikkelingen ( soms een half slagje erbij tot ze niet dezelfde kant op wijzen zeg maar). 

Kan hem dromen zo ondertussen, dat dan weer wel :lol

1 hour ago, a3 said:

Ik weet niet hoe vaak je al een deck in die coilmaster geschroefd hebt, maar de 510 connectie van die dingen is brak. Ze hebben hetzelfde probleem als (lezen de vape-bejaarden nog mee even mee?) de 510 connectie van de befaamde Vamo V5. Het rubbertje onder de pluspool gaat kapot en vervolgens heb je te maken met hetzij onbedoelde sluiting, hetzij slecht contact, maar in ieder geval, geen accurate uitlezing van de weerstand meer. Kwestie van nieuw rubbertje om de pluspool en je kunt er weer tegenaan.

41 minutes ago, Chasepoes said:

Ik weet niet hoe vaak je al een deck in die coilmaster geschroefd hebt, maar de 510 connectie van die dingen is brak. Ze hebben hetzelfde probleem als (lezen de vape-bejaarden nog mee even mee?) de 510 connectie van de befaamde Vamo V5. Het rubbertje onder de pluspool gaat kapot en vervolgens heb je te maken met hetzij onbedoelde sluiting, hetzij slecht contact, maar in ieder geval, geen accurate uitlezing van de weerstand meer. Kwestie van nieuw rubbertje om de pluspool en je kunt er weer tegenaan.

Er zijn een stuk of 5-6 coils op gemaakt. Ding is vrij nieuw. Maar we gaan er naar kijken, thanx 😊

16 hours ago, Chasepoes said:

Het rubbertje onder de pluspool gaat kapot en vervolgens heb je te maken met hetzij onbedoelde sluiting, hetzij slecht contact, maar in ieder geval, geen accurate uitlezing van de weerstand meer.

Ik heb nu twee Ohm meters gehad met een verende 510 pin en bij beide exemplaren heb ik dit inderdaad gehad.

De Coilmaster Tab Mini heb ik weten te fixen en doet nu dienst bij iemand anders (in een ander kastje, want ook dat ging snel kapot) maar de USA Ohm meter was helaas in elkaar gelijmd en daardoor rijp voor de prullenbak.

Als je op een gereguleerde mod dampt heb je niet echt een losse meter nodig. Tenminste: als je mod beschermd is tegen shorts. Je kunt dan gewoon je coiltjes draaien op een wikkelsokkel of atomizer standaard (twee namen voor –min of meer– hetzelfde ding).

Ik draai zelf eigenlijk alleen maar coiltjes met de uitkomst van steam-engine.org in het achterhoofd: als je weet op welke weerstand je wil uitkomen hoef je alleen maar te kijken wat er aan de hand is als je coil opeens een erg afwijkende weerstand heeft. 

Nou ik kan er mee vuren en hem er makkelijk opbouwen, en ik heb 4 pico's die de ohmwaarde dan wel aangeven, kan iig kijken of ie het doet voor ik m'n tank vul :-)