Jump to content

Angorabbit katoen review


Jim

Recommended Posts

De mensen die een tijdje geleden de Youtube reviewers hebben gevolgd, zullen de video's opgemerkt hebben over het Angorabbit katoen.

Het werd genadeloos met de grond gelijk gemaakt door de bekende reviewers, en enkele van hun opmerkingen waren terecht.

Een chemische geur, slecht wicken, foute verpakking, slechte advertising, was zelfs iemand die er uitslag van kreeg waren de klachten...

Zelf had ik ook onmiddelijk een vooroordeel klaar, dat moet ik eerlijk toegeven...

Maar eerst zien dan geloven, die stelling hanteer ik zeer vaak.

Ik dacht ik zal ooit het katoen zelf wel eens kunnen testen en dan zelf uitmaken of zo erg is als men laat uitschijnen.

Nu kreeg ik de kans om het katoen te testen op een dienblad aangeboden, en die liet ik natuurlijk niet liggen.

Het product heeft sinds die heisa een paar veranderingen ondergaan en die versie heb ik hier liggen.

Je kan het katoen aankopen bij zo goed als elke Chinese shop zoals Gearbest, 3fvape, Fasttech, Efun-top, enz...

Prijs ligt dacht ik iets lager dan bv. Cotton bacon.

 

Nu katoen reviewen, dat doe ik normaal nooit en zal ook maar bij deze éénmalige review blijven want er valt niet veel aan te reviewen.

Wat is voor mij belangrijk aan katoen:

- Dat het goed liquid opneemt uiteraard

- Dat de structuur goed is, niet te vast en makkelijk uit te kammen is

- Dat het katoen geen geur heeft

- Dat er geen "break-in" periode is of dat die tenminste na 5 puffs volledig verdwenen is

 

Verpakking is van hetzelfde formaat als die van Cotton bacon, een luchtdichte verpakking.

De afbeelding van het konijn is stof voor discussie, heb zelf al ergere dingen uit China zien komen en het is tenminste niet meer de echte afbeelding van Bugs bunny die het in het begin was.

rR68zaY.jpg

Th6mvs9.jpg

 

Bij het openen van de verpakking kwam er geen geur vrij, zowel ik als nog 2 personen hebben niks van geur waargenomen.

F2qbHNf.jpg

 

Dit is de inhoud van een zakje katoen, een grote sliert van +- 1m20 lang.

Men zo één zakje zou ik ongeveer een maand toekomen, ik rewick ongeveer 15 atomizers per week.

IHpXK3W.jpg

 

Heb een klein stukje wat uit elkaar getrokken.

3jCXtmT.jpg

 

Hier een vergelijk met nog 3 vergelijkbare merken van katoen die ik heb.

Ik heb ze in volgorde van structuur geplaatst, het meest "fluffy" katoen eerst en de eerste van links is gelijk mijn lievelingsmerk.

D1xIi9F.jpg?1

- Native wicks :duim : is het meest fluffy.

- Angorabbit :duim : Is iets minder als Native, maar toch een losse structuur.

- Cotton bacon :duim : Iets vaster dan de twee hierboven, maar blijft ook zeer goed katoen.

- Kendo gold :nee : vind ik persoonlijk erg slecht katoen, slechte opname van liquid en structuur ligt me totaal niet.

Dit zijn natuurlijk mijn persoonlijke bevindingen, iedereen gebruikt het katoen dat voor hem/haar het best werkt!

 

En hier zijn ze nog is dichter bij elkaar, zoals je ziet is er weinig verschil tussen de 3 onderaan.

1Q0hHUQ.jpg?1

 

Hier zit het Angorabbit katoen nu 3 dagen in deze RDA, heeft +- 50ml liquid opgenomen.

7ojtwwJ.jpg

 

Mijn bevindingen:

- Opname van liquid is OK.

In mijn Reload RTA met 0.16ohm build kan het katoen het wicken bijhouden.

- Geen geur bij openen verpakking.

- Losse structuur, ik werk graag met los katoen.

- Break-in periode van 3-4 puffs, maar dat heb ik bij andere merken ook.

 

Als opmerking heb ik wel het volgende, en dat is wat er onderaan de achterzijde van de verpakking staat.

3JoIz56.jpg?1

Het kan niet dat deze instanties dit product goedgekeurd hebben.

HIer zullen weinig mensen van wakker liggen, maar als ik iets review en dit opmerkt moet ik het ook vermelden!

 

  • Like 5
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Nou da's toch meer dan de inmiddels-tot-spammer-bevonden katoenboer hier op het forum had mogen hopen (prachtige foto's ook) :duim

 

Katoen is hier op het forum inderdaad soms een persoonlijk heilig onderwerp, heel mooi hoe je je keurig op de fluffy-vlakte hebt kunnen houden :grins

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Instructions Unclear

Qua prijs, Angorabbit kost bij 3fvape $4,59. Maar bij 3fvape staat Bugs Bunny nog op de verpakking en wordt op de achterzijde gewaarschuwd: "Do not use in a medical setting or situation". Katoen dat te vol zit met chemicaliën om op een wond te deppen? Bwa ha ha! E-wolk verkoopt de nieuwe verpakking voor € 5,99 per 15 gram.

 

Op de nieuwe verpakking behalve de bullshit keurmerken ook de merkwaardige tekst "adopts organic cotton", gevolgd door "removes the cotton impurities through the exclusive process...". Het lijkt mij gewoon gebleekt en ik heb hoe dan ook geen enkel vertrouwen in hun "exclusive process". Er zijn genoeg alternatieven.

 

Enfin, het is jouw review. Raad je het product aan?

Link to comment
Share on other sites

Op gebied van werking is het net zo goed als de andere merken in de review, niks op aan te merken.

Het wickt, geen geur en vreemde smaak tijdens het dampen.

Ik denk niet dat dit katoen meer of minder bewerkt is dan de andere merken.

Als ze hun verpakking heel anders hadden aangepakt zou het veel beter zijn, daar hebben ze hun mispakt.

Of ik het aanraad? Dat moet ieder voor zich uitmaken wat ie koopt.

Mijn persoonlijke favoriet is native wicks, dat koop ik steeds opnieuw en op die hun verpakking staan ook bedenkelijke verkoopsargumenten.

Zolang het enkel de smaak van mijn liquid en niks anders naar mijn coils brengt is het voor mij :duim

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...