Jump to content

Asmodus minikin v2 review

Recommended Posts

Ik zocht nog een compacte mod die makkelijk in de broekzak kan, eerst alle mogelijke single battery mods bekeken maar niet echt iets dat mijn interesse voor meer dan 5min kon behouden.

Dan toch maar gegaan voor een mod die al een hele tijd op de markt is, maar 1 van de meest compacte dual battery mods die er zijn.

Kan tot 25mm tanks aan, en gaat denk ik mooi staan met een grote RTA zoals de Kayfun v5.2 die deze week ergens gaat aankomen.

Voor de prijzen moet je even Google raadplegen, er zijn veel verschillende prijzen te vinden afhankelijk waar je de mod zou kopen.

Deze mod is in bijna 10 kleuren verkrijgbaar, en ik heb eens gekozen voor een specialere uitvoering.

Deze uitvoering is de rotten metal.

Wat krijg je:

- De mod uiteraard

- Simpele verpakking

- USB kabel

- Handleiding en garantie kaartje

mwwVRuU.jpg

Op de kleur na is het een sober toestel, een knop, scherm en een USB poort is alles wat je hebt.

vb2EGP8.jpg

De vuurknop is groot, zeer goede reactie van de knop.

Wel een klikgeluid telkens je drukt, maar goed dat is nu geen ramp.

Ik gebruik meestal DNA mods en die knoppen hebben geen klik.

gwHTk8H.jpg

510 is goed, passen tanks tot 25mm op zonder enige overhang.

3HA7XLy.jpg

Onderaan genoeg venting gaten.

6prrXyj.jpg

Achteraan staat er een Asmodus logo in de batterijcover gedrukt.

Je ziet ook dat deze cover overal naadloos aansluit.

Yp4ww2n.jpg

2 sterke magneten houden de cover op plaats en zit geen enkele speling in de cover.

UZt1bl1.jpg

Batterijen gaat er vlot in en uit.

T45G0iI.jpg

Toestel aan of uitschakelen gaat door 5x de vuurknop in te drukken.

Daarna zie je dit scherm:

ddiha5R.jpg

Om iets te veranderen van settings moet je eerst met je vinger van boven naar onder gaan over het scherm, alle settings moet je via touchscreen aanpassen.

Sjz6nM2.jpg

Paar random pics van enkele schermen:

W17wJ4T.jpg

DnNSgp7.jpg

MGcAzLn.jpg

De afmetingen van het toestel:

Usql3wT.jpg

tlwx2Gs.jpg

2IIOIwB.jpg

Gewicht inclusief batterijen:

wxq1kGA.jpg

Enkele pics met een atomizer:

Met een 22 Skyline RTA:

ROFcnpp.jpg

Met een 24mm Reload RTA, deze staat prachtig op de mod:

iCFr56p.jpg

En met een 24mm Goon RDA:

it3ysOx.jpg

Een handcheck:

ysBTIkV.jpg

Mijn bevindingen:

- Ik heb deze mod verleden jaar vaak bekeken maar toch maar niet gekocht, de prijs was toen wat hoog en toen waren er slechts 3-4 kleuren beschikbaar.

Maar nu ben ik blij dat ik het toestel heb.

- Ligt goed in de hand, niet al te groot.

- Simpele bediening, het is touchscreen maar heel simpel gehouden.

- Batterijen wisselen is simpel.

- 22 tot 25mm staat er mooi op.

Edited by Jim
  • Like 5
  • Thanks 2

Dat is er ook een die hoog hoog hoog op mijn verlanglijstje staat.  Vooral in die kleur vliegen ze hier de winkel uit, ondanks de inderdaad wat hogere prijs.  Ik heb echter mijn zinnen gezet op een kobaltblauwe, maar moet nog wel even doorsparen :lol:. 

Prachtig strak modje. 

• Thanks 1

Eerste dagen van gebruik heb ik er niet naar gekeken, maar vandaag viel het me wel op.

Deze morgen nieuwe batterijen in het toestel geplaatst, heb nu 117 puffs gedaan en die batterij indicator heeft nog niet bewogen?

Ofwel is het board heel zuinig ofwel gaat die indicator straks in 1 keer met de helft naar omlaag :weetnie

Bij andere toestellen zou ik nu nog maar +- 65% hebben.

IMG_1564.JPG

Edited by Jim

Aan de ene kant zou ik deze mod graag hebben, is mooi, schijnt erg zuinig te zijn, fijne vormgeving, maar de TC is niet goed genoeg voor deze prijsklasse en aangezien ik 95% van de tijd op TC vape... 

• Like 1

Ah kijk dat wist ik niet.

Nuja in mijn geval is het geen ramp, TC is het laatste waar ik enig belang aan hecht want ik ken er niks van en gebruik het dan ook totaal niet.

Dat doet er me aan denken dat ik vanaf nu in mijn reviews ga vermelden dat indien men iets over de TC functies wil weten je best even Youtube kan raadplegen, want ik kan niemand iets over TC bijbrengen.

• Like 2
1 minute ago, Jim said:

Ah kijk dat wist ik niet.

Nuja in mijn geval is het geen ramp, TC is het laatste waar ik enig belang aan hecht want ik ken er niks van en gebruik het dan ook totaal niet.

Dat doet er me aan denken dat ik vanaf nu in mijn reviews ga vermelden dat indien men iets over de TC functies wil weten je best even Youtube kan raadplegen, want ik kan niemand iets over TC bijbrengen.

Juist omdat ik de mod zo mooi vind en ook redelijk geprijsd, heb ik me aardig ingelezen over de TC ervaringen met deze mod en die zijn gewoon niet echt goed (en ik wil alleen nog mods die wel echt goed zijn in TC). Maar als men in deze prijsklasse een goede 2 batterij mod zoekt en eigenlijk alleen VW gebruikt dan is dit echt geen miskoop. Uiteindelijk gebruiken de meeste mensen nooit TC, maar wel jammer dat er zo weinig reviewers dit echt uitgebreid testen.

• Like 1

@Dnns84, wat is er dan niet goed aan de werking van de TC ?

Ik vraag dit, omdat twee grote reviewers, zeer lovende kritieken hadden, juist over de de TC werking.

Begin langzamerhand mijn vertrouwen in reviewers kwijt te raken. Heb diverse keren zelf ondervonden

dat de bevindingen van de bekende reviewers, niet altijd kloppen. 

5 hours ago, Steamboy said:

@Dnns84, wat is er dan niet goed aan de werking van de TC ?

Ik vraag dit, omdat twee grote reviewers, zeer lovende kritieken hadden, juist over de de TC werking.

Begin langzamerhand mijn vertrouwen in reviewers kwijt te raken. Heb diverse keren zelf ondervonden

dat de bevindingen van de bekende reviewers, niet altijd kloppen. 

Hoe 'groter' de reviewer, des te minder vertrouw ik ze, helemaal sinds ze van YouTube minder geld krijgen moeten de 'brood reviewers' hun geld ergens anders vandaan halen. En hun TC tests zijn eigenlijk altijd ff snel een dry burn test met een nickel coil en wat katoen, iets wat zo'n beetje iedere mod wel goed doet tegenwoordig, waar het om draait (bij mij en veel anderen tegenwoordig) is hoe de TC omgaat met verschillende SS316L builds en dan kan je met de minikin met bijna iedere build met je TCR gaan lopen knoeien tot je vape ok is en weer opnieuw als je er een andere atty op schroeft. Ik baseer dit op verschillende verhalen op ECR/ECF

• Like 1

Ben het met je eens, dat bij enkele "grootheden" op review gebied, de objectiviteit grotendeels verdwenen is. Wanneer een fabrikant bereidt is een leuk bedrag

toe te schuiven, wordt een, eens zo brede, scheidslijn tussen objectiviteit en financiële belangen, opeens ragdun. En....., iedereen heeft z'n prijs, echt iedereen !!

Wat ik mij afvraag bij jou is, waarom gaan liggen "klooien" met TCR waarden ? De Minikin V2 heeft toch een standaard SS316 stand ?

Want in feite geef je aan, dat de TC eigenlijk gewoon goed werkt. En dat komt overeen met wat ik op een scoop gezien heb, de "vuur" lijn is niet echt rete strak,

maar ik heb wel duurdere merken gezien, die behoorlijk minder presteerden en toch het predicaat "uitstekend" mee kregen. Dus dat is wel Ok !

Maar waarom gebruik jij de TCR ? En hoezo voor elke build aanpassen ? De TCR waarde voor SS316 blijft toch hetzelfde, ongeacht het aantal wikkelingen ofzo ?

What the fuck is ECR/ECE nu weer ? 

6 minutes ago, Steamboy said:

Ben het met je eens, dat bij enkele "grootheden" op review gebied, de objectiviteit grotendeels verdwenen is. Wanneer een fabrikant bereidt is een leuk bedrag

toe te schuiven, wordt een, eens zo brede, scheidslijn tussen objectiviteit en financiële belangen, opeens ragdun. En....., iedereen heeft z'n prijs, echt iedereen !!

Wat ik mij afvraag bij jou is, waarom gaan liggen "klooien" met TCR waarden ? De Minikin V2 heeft toch een standaard SS316 stand ?

Want in feite geef je aan, dat de TC eigenlijk gewoon goed werkt. En dat komt overeen met wat ik op een scoop gezien heb, de "vuur" lijn is niet echt rete strak,

maar ik heb wel duurdere merken gezien, die behoorlijk minder presteerden en toch het predicaat "uitstekend" mee kregen. Dus dat is wel Ok !

Maar waarom gebruik jij de TCR ? En hoezo voor elke build aanpassen ? De TCR waarde voor SS316 blijft toch hetzelfde, ongeacht het aantal wikkelingen ofzo ?

What the fuck is ECR/ECE nu weer ? 

ECR/ECF= electronic cigarette Reddit/Forum.

En ja, een goede chip heeft t niet nodig om te gaan lopen kloten met de TCR en je zou idd denken dat wanneer je de TCR goed hebt ingesteld dat t daarna blijft werken, maar de werkelijkheid laat zien dat dat helaas te vaak niet het geval is. Ik heb wel een aantal mods gehad waarbij ik met dezelfde atomizer (volgens mn DNA mods heel stabiel) met verschillende SS316L builds 9 van de 10 keer de TCR moest gaan aanpassen tot ik vond wat ik zocht. Bijvoorbeeld een switch van 24ga naar 26ga ofzo zorgde er dan voor dat ik weer kon gaan tweaken tot de vape ok was.
En ik heb niet gezegd dat de TC wel goed werkt, alleen dat het bij nickel werkt met dry-hit bescherming,  maar zo ongeveer iedere mod kan dat gezien de eigenschappen van nickel. Het zijn juist de materialen met een lagere coefficient (zoals RVS) waar het lastiger wordt. Maar ik begrijp niet dat die bedrijven niet wat meer bij elkaar afkijken (op alle andere vlakken doen ze dat wel). Mijn VooPoo Drag werkt uitstekend, nooit 1 probleem gehad met de TC, de Smoant Charon TC werkt ook prima, alleen je moet de temperatuur wat lager zetten dan je gewend bent, maar het functioneert verder goed, maar verreweg de meeste mods die geen DNA/Yihi/Dicodes boards hebben schieten gewoon vaak tekort op dat vlak. Ik hoorde het trouwens ook in een video van iemand die helemaal gek was op z'n minikin v2, maar ook die zei, als je een goede TC wil hebben kan je beter elders zoeken, geen idee meer wie dat was. Maar goed, toen ik op zoek was naar een mooie mod in die prijsklasse heb ik flink wat onderzoek ernaar gedaan en vanwege de matige TC besloten om voor ongeveer hetzelfde bedrag een thinkvape finder167 met DNA250 board gekocht, dat is alles 1x goed instellen op je pc en daarna geen gedoe meer. Maar goed, er zijn wel andere draadjes op t forum over TC en wie weet, misschien hebben ze het met recente firmware updates wel gefixed op de minikin, geen idee, mijn info is een paar maand oud. 

• Like 1

Na 196 puffs met zelfde tank (skyline), coil en wattage is er toch beweging gekomen in de batterij indicator.

Sorry dat ik daar over doordram, maar dit is nieuw voor mij:shock

Voordien dampte ik diezelfde tank op mijn DNA mods en waren die batterijen al halfleeg geweest.

Een zuinige mod bestaat dus echt, ik dacht dat het een mythe was.

image.jpeg

Edited by Jim
  • Like 2

@Dnns84, klopt jou draad dan wel, want de TCR van SS316(L) veranderd niet wanneer jij een dikkere of dunnere draad gebruikt. 

De TCR is een eigenschap van het materiaal en die staat vast. Het is natuurlijk wel zo, dat je absolute weerstand veranderd bij wisseling van draad dikte. 

Dus je zult je referentie waarde opnieuw moeten vastleggen, misschien gaat het daar fout ?

Weet iemand of er voor de Minikin V2 al een software update is geweest, waarin dit probleem opgelost is ?

Ik kan me nog wel herinneren dat de Sigelei 213 (niet de Fuchai), problemen had met het vastleggen van de referentie weerstand.

Hierdoor werkte de TCR ook voor geen meter. Wanneer je twee teugen achter elkaar nam, gebruikte hij de hogere weerstand waarde, die aan het einde van

de eerste teug bereikt werd. Dus met andere woorden : een puinhoop !!

Dit is de firmware update beschrijving die beschikbaar is:

V36: This firmware file updates the TFR and TCR of the device.

V38: This firmware file retains the real-time resistance reading but increases the processing speed of the chip.

V39: Due to popular demand, we have released a firmware file that hides the true value of a resistance that is read. When an atomizer is read, it will ask you if it is a new atomizer and once you select "YES", the resistance will lock to the device. We do not recommend this firmware file, as it hides the true value of the resistance of your atomizer, but if you are using stainless steel wires, (which resistances naturally fluctuate drastically based on heat) then this is the firmware for you. 

Edited by Jim
  • Like 1

Kijk, @Dnns84,  tadaaaaaaa............ @Jim, heeft de oplossing voor jou probleem gevonden :clap

Opvallend dat de fabrikant wel wist dat er problemen waren, want alle drie de files beïnvloeden de TC modi.

Vooral de laatste versie (V39) lijkt mij zeer goed voor jou probleem.....

• Like 1
23 minutes ago, Steamboy said:

Kijk, @Dnns84,  tadaaaaaaa............ @Jim, heeft de oplossing voor jou probleem gevonden :clap

Opvallend dat de fabrikant wel wist dat er problemen waren, want alle drie de files beïnvloeden de TC modi.

Vooral de laatste versie (V39) lijkt mij zeer goed voor jou probleem.....

Het is niet mijn probleem :P want ik heb inmiddels genoeg mods die allemaal goed zijn in TC, ik wacht alleen nog op een mooie 2 batterij squonker, maar heb ik absoluut geen haast mee.

On 10/10/2017 at 3:49 PM, Steamboy said:

Natuurlijk heb je gelijk dat de TCR van een draad gelijk blijft, maar niet alle fabrikanten 'ijken' hun chip op de gebruikte mod. Dus vergeten ze bijvoorbeeld de interne weerstand van de mod mee te nemen in de TC-berekeningen. Maar ook iedere tank heeft een andere 'persoonlijke' weerstand, bovenop de weerstand van de gebruikte draad, dus soms zijn aanpassingen in de TCR handig en/of nodig

• 2 months later...

Ik zie dat het een oud draadje is maar wil voor mijn vraag geen nieuwe openen.

Ik heb de Minikin V2 ook. Bevalt me super.

De mijne draait nog op de eerste firmware, volgens mij V36.

Ik heb inmiddels alle firmware gedownload, incl. De laatste V40.

Heeft iemand de V40 al op zijn minikin zitten?

Zo ja is het nodig om deze te updaten of zeggen julli lekker laten zoals ie nu is?

• 1 month later...