Jump to content
Sign in to follow this  
Juul van Etten

Wismec Reuleaux RX Gen3 Kit

Recommended Posts

Ik heb gisteren een Wismec Reuleaux RX Gen3 Kit gekocht. Hij bevalt goed. Ik laad hem op met de stekkerdoos van mijn ipad. Mijn oude stekkerdoos van just frog werkte niet. Mijn frog was op na 1 jaar gebruik

gebruiken julllie aparte opladers voor op laden van jullie wismec en waar kan men deze opladers kopen. Voor de rest werkt. Hij super. Ik heb de rode gekocht! Vond ik mooi! Ik zit op 50 watt en voldoende damp! Zijn ook snoepjes. Ik dacht gisteren komt men hiervan aan van de e-liquid. Hopelijk niet. Ze zo lekker zoet.

Helaas zijn er geen handige opbergdoosjes op dit moment te vinden 

IMG_6575.JPG

Edited by Juul van Etten

Mooi dingetje. Zonder losse batterij? Meestal moet je mods enzo opladen met een 1A stekker. Die kun je kopen bij de dampwinkels. Een Ipad wordt met 2Ampere geladen en dat is teveel voor de batterijen die in de dampapparatuur zitten.

@Matung: Had ik niet gelezen, nee. Ik wauwel alleen na wat ik hier en op websites heb gelezen. Een externe lader is handiger met losse batterijen: kun je er meteen nieuwe in doen, als ze leeg zijn.:mmm

Waar kan ik de externe lader kopen. Mijn frog oplader werkte niet, laden niet op. Deed niks, met die van de ipad wel. Ik heb ook een iPhone 4s stekker, is deze dan beter en minder ampère. Van de externe oplader had ik gelezen. In de winkel zeiden ze dat ik de batterijen in mijn wismec kan opladen. Ik wil geen brand in huis, daar niet over na gedacht 

wel losse batterijen, 3x

Edited by Juul van Etten

6 minutes ago, Juul van Etten said:

Waar kan ik de externe lader kopen. Mijn frog oplader werkte niet, lade niet op. Deed niks, met die van de ipad wel. Ik heb ook een iPhone stekker is deze dan beter en minder ampère. Van de externe oplader had ik gelezen. In de winkel zeiden ze dat ik de batterijen in mijn wismec kan opladen

wel losse batterijen, 3x

Die hebben ze ook wel bij dampwinkels. Ik heb zelf een pico en toen ik die ging opladen via het apparaat, duurde het 5 uur. Toen heb ik een lader gekocht bij Damp-e. Maar er is ook https://www.nkon.nl/catalogsearch/result/?q=lader . Schijnt een goede webshop te zijn. Ze hebben ze in soorten en maten daar, zie ik.

36 minutes ago, PetraO said:

Een Ipad wordt met 2Ampere geladen en dat is teveel voor de batterijen die in de dampapparatuur zitten.

Dat betekent niet dat de iPad adapter niet gebruikt kan worden voor mods die minder laadstroom vragen.

Volgens het USB protocol kan een 2A adapter zonder problemen ook minder stroom leveren, dus die mod die 0,5 0,8 of 1A vraagt, kan ook met een 2A of zelfs met een 3A adapter opgeladen worden.

Andersom werkt het niet, de adapter schakelt af als een apparaat meer laadstroom nodig heeft dan de adapter kan leveren.

Edited by Bobby
lader -> adapter

1 minute ago, Bobby said:

Dat betekent niet dat de iPad lader niet gebruikt kan worden voor mods die minder laadstroom vragen.

Volgens het USB protocol kan een 2A lader zonder problemen ook minder stroom leveren, dus die mod die 0,5 0,8 of 1A vraagt, kan ook met een 2A of zelfs met een 3A lader opgeladen worden.

Andersom werkt het niet, de lader schakelt af als een apparaat meer laadstroom nodig heeft dan de lader kan leveren.

Ik heb anders diverse waarschuwingen gezien. Met deze wismec is het inderdaad geen probleem, maar, naar wat ik begrijp kan zo’n JustFog batterijtje er niet zo goed tegen (gaat eerder kapot). Maar ik heb de Zelos en de JustFog in het begin ook wel geladen met een 2A lader en dat ging op zich goed. Misschien dat sommige van die batterijen een minder lange levensduur hebben. 

Een apparaat dat meer laadstroom nodig heeft, doet het inderdaad niet voor minder: dat heb ik weleens gemerkt met mijn Ipad en mijn e-reader.

23 minutes ago, PetraO said:

Ik heb anders diverse waarschuwingen gezien.

Bij goedkope Chinese zooi van vroeger was het USB laad protocol niet goed geïmplementeerd. Zelfs met de bijgeleverde laders liep je risico's.

Een USB control chipje die wel goed werkt is tegenwoordig zo goedkoop dat bij de mods van nu het risico klein is dat er iets verkeerd gaat (bouwkwaliteit van de rest van de mod natuurlijk daargelaten. Bij goedkope zooi van onbekende fabrikanten loop je altijd een hoger risico).

(Wat een externe lader beter doet (naast andere features) niet de maximale stroom beter managen maar sneller opladen, een verbeterde oplaadcurve, etc. Eea komt in theorie de levensduur van de accu ten goede maar of dat in de praktijk een echt merkbaar verschil geeft, weet ik niet.  Een ander nadeel is dat Multi accu mods soms geen balanced oplaadcircuit hebben en dus de accu's uit balans kunnen raken. Betere mods hebben ook balanced charging en daar is een externe lader geen absolute noodzaak maar wel handig omdat je dan met de mod door kan dampen na een accu swap en je het voordeel van die theoretische langere levensduur hebt.)

Edited by Bobby

Ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen om een mod met losse cellen via usb op te laden.

Dat het kan  is prettig maar het is en blijft toch een 'goedkope' sluitpost om het zo te doen.

Dat de mod 2a kan slikken is redelijk bizar imho maar ik vraag me meer af hoeveel vermogen er de cellen in gaat..

Als ik langs die weg zou werken dan zou ik altijd voor een goede usb stroomvoorziening kiezen van een merk als blitzwolf of anker.

Die hebben er geen problemen mee om dat soort vermogens goed af te geven en hebben vaak ook genoeg veiligheid om de zaak "af te remmen"

als daar noodzaak voor is.

Toch is en blijft laden van cellen in een aparte oplader het beste ; de eerder genoemde nitecore laders zijn een goeie keuze.

2 hours ago, Lennard Vanb said:

Ik haal mijn accus en opladers bij NKON. IS in ieder geval een stuk goedkoper dan de accus die je in standaard dampwinkels kan vinden

https://www.nkon.nl/

De standaard dampshops shoppen daar ook :ja

Mooi ding, heb zelf de groene uitvoering nu aantal weken in gebruik. Damp op 100W met 0,15 Ohm (Dual coil setup), met de SonyVTC5A batterijen.

Heb de fabrieksfirmware vervangen voor de custom firmware van ArcticFox bevalt prima.

Edited by edwinsp