Jump to content

van justfog q14 naar eleaf iStick


Guest smietr

Recommended Posts

Guest smietr

Beste mede dampers,

 

Mijn naam is Robin en ben nog maar net gestopt met het roken van sigaretten (1mnd). Nu heb ik via een collega de justfog q14 start set gekregen maar was/ben hier wel klaar mee kooltjes om de haveklap vervangen batterij was snel leeg en zelfde voor het kleine tankje.


Na wat zoeken op internet zag ik de Eleaf istick qc 200 (o.a. op aliexpress en andere winkels)

https://www.aliexpress.com/item/original-Eleaf-iStick-QC-200W-with-Melo-300-Kit-5000mAh-TC-BOX-MOD-melo-300-tank/32795728232.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.EWRwK4

 

prijs technisch dacht ik leuk ook die 3.5ml tank klinkt goed. Nu heb ik wat op youtube gekeken en zeggen de meeste wel tevreden te zijn met de mod. Maar dan nu

 

WELKE KOOLTJES ik ben dus zo handig geweest om de volgende 100-300 watt kooltjes te kopen

https://www.aliexpress.com/item/Electronic-Cigarette-VGOD-Trick-Tank-Pro-Atomizer-Head-VGOD-Feenz-Build-Kit-with-2pcs-Fused-Clapton/32761020073.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.EWRwK4

 

Zijn dit de juiste of heb ik nu echt een domme beginners fout gemaakt??

 

Ook hoor ik mensen zeggen dat ze dampen op 25 30 35 of 40 watt maar deze kooltjes zijn dus blijkbaar 100 tot 300 watt

 

Ik hoor graag wat jullie experts denken en tips zijn zeker welkom, alvast bedankt.

 

Robin

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, smietr said:

Beste mede dampers,

 

Mijn naam is Robin en ben nog maar net gestopt met het roken van sigaretten (1mnd). Nu heb ik via een collega de justfog q14 start set gekregen maar was/ben hier wel klaar mee kooltjes om de haveklap vervangen batterij was snel leeg en zelfde voor het kleine tankje.


Na wat zoeken op internet zag ik de Eleaf istick qc 200 (o.a. op aliexpress en andere winkels)

https://www.aliexpress.com/item/original-Eleaf-iStick-QC-200W-with-Melo-300-Kit-5000mAh-TC-BOX-MOD-melo-300-tank/32795728232.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.EWRwK4

 

prijs technisch dacht ik leuk ook die 3.5ml tank klinkt goed. Nu heb ik wat op youtube gekeken en zeggen de meeste wel tevreden te zijn met de mod. Maar dan nu

 

WELKE KOOLTJES ik ben dus zo handig geweest om de volgende 100-300 watt kooltjes te kopen

https://www.aliexpress.com/item/Electronic-Cigarette-VGOD-Trick-Tank-Pro-Atomizer-Head-VGOD-Feenz-Build-Kit-with-2pcs-Fused-Clapton/32761020073.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.EWRwK4

 

Zijn dit de juiste of heb ik nu echt een domme beginners fout gemaakt??

 

Ook hoor ik mensen zeggen dat ze dampen op 25 30 35 of 40 watt maar deze kooltjes zijn dus blijkbaar 100 tot 300 watt

 

Ik hoor graag wat jullie experts denken en tips zijn zeker welkom, alvast bedankt.

 

Robin

 

Begin maar vast om jou kooltjes(tis geen kachel he) gewoon coils te noemen.
Als je coils wil kopen, dien je rekening met het vermogen van je apparaat.
Ook al kunnen die 0,17 coils behoorlijk hoog, vergeet maar dat je die op 300 watt kan stoken.
Leuke theorie, maar in de praktijk gaan je lippen smeulen.
Vraag jezelf af wat je wil bereiken met je tank/mod.
Grote wolken of goede smaak?
Ik denk overigens dat je met die 0,17 coils, bij 60 watt al aardig in de richting zit.

Link to comment
Share on other sites

Guest smietr

Bedankt ik zal het coils noemen.

 

en super bedankt.

 

Mijn goal is voornamelijk smaak in combi met een redelijke wolk. Zodra de mod binnen is en de coils ga ik beginnen met een wattage van 60 en zie ik wat er gebeurt. Mijn grootste angst was/is meer omdat er op de coils staat 100-300 watt, dat deze misschien toch niet goed waren.

 

nogmaals bedankt. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, smietr said:

Ook hoor ik mensen zeggen dat ze dampen op 25 30 35 of 40 watt maar deze kooltjes zijn dus blijkbaar 100 tot 300 watt

De coils die je hebt besteld zijn bedoelt voor de tank die je hebt gekocht, dus je zult wel merken of het jou bevalt :-)

 

De overstap van een Justfog naar een tank die een enorm vermogen vraagt als die Melo 300 is echter wel een heel erg grote stap. Een stap die ik na drie jaar dampen zelf nooit geb genomen trouwens: ik damp nog steeds op maximaal 15 Watt.

 

Als je op 100 Watt dampt gaat ook een grote batterij maar kort mee en loop je dus het risico dat je niet langer met een batterijlading zult doen dan je nu met jouw Justfog hebt. Logisch: je gebruikt meer energie en dat moet ergens vandaan gehaald worden.

 

Ook je liquidverbruik zal met sprongen omhoog gaan: denk aan 10-20 ml per dag (of meer!). Je zult ook sterk in het nicotine percentage van je liquid moeten zakken: als je dat niet doet dien je jezelf al snel een overdosis toe (je gaat daar overigens niet dood van maar het voelt echt niet lekker).

 

Wat betreft de mod: die kun je ook zachter zetten waardoor je inderdaad lang met een batterijlading zal doen: langer dan met de ieniemienie batterij die je bij de Justfog gebruikt.

 

Maar je loopt wel de kans dat de tank weinig doet bij een lager wattage. Of je krijgt last van een overstroming in de tank (wat ook wel ‘flooding’ wordt genoemd) waardoor je niet verdampte vloeistof in je mond krijgt (hetgeen behoorlijk vies is).

 

Als je deze kit al hebt gekocht zou ik gewoon afwachten hoe de combi bevalt. Als de tank niet naar wens is zou ik echter op zoek gaan naar een los exemplaar wat beter bij je past. 

Edited by Eelco
Link to comment
Share on other sites

Guest smietr
2 minutes ago, Eelco said:

Als je deze kit al hebt gekocht zou ik gewoon afwachten hoe de combi bevalt. Als de tank niet naar wens is zou ik echter op zoek gaan naar een los exemplaar waar veter bij je past. 

 

ik ga zeker even kijken wat er gaat gebeuren. ben zeer benieuwd ik ben een flinke damper, ik zit nu op 3mg nicotine omdat ik al de overdosis gevoel heb gehad meerdere dagen hoofdpijn..

daar heb ik zeker van geleerd.

 

Als ik hem binnen heb en heb getest laat ik zeker weten hoe het gaat en bevalt 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...