Jump to content

Concentrate 814 - Sichilde (absinth, vruchten)

Recommended Posts

Aroma: Sichilde
Van: Concentrate 814
Herkomst: Savevape

Geteste verhoudingen: 50PG/50VG, 6mg nic
Percentage: 15%  (15% - 20% wordt aangeraden)
Smaakomschrijving: Absinth met zwarte bes, appel en braam
Gesteept: 1 week (of 4 uur in de YM en een dagje gewoon rusten)

Van de absinth proef ik vooral de venkel/anijs-kant. De vruchten in dit sapje liggen meer op de achtergrond, waarbij de (groene) appel het duidelijkst te proeven is. De zwarte bessen en bramen zijn vrij subtiel aanwezig, maar komen vooral in de nasmaak duidelijker door. 

Op lage temperaturen/lage vermogens is het vooral een lekker fris sapje met een sterke venkel/anijs-smaak. Schroef je de temperatuur of het wattage wat op, dan komen de toetsen van de donkere vruchten wat meer naar voren, al wordt de absinthsmaak wat meer dropachtig. Toch is het interessant dat het sapje in alle gevallen vrij goed in balans blijft. De venkel/anijs-smaak blijft tamelijk sterk, maar het wordt nooit saai. 

Wat ik ook prettig vind is dat het sapje niet richting snoepjesfruit gaat en niet overdreven zoet is. Hoewel misschien een teleurstelling voor liefhebbers daarvan, blijft je coil wat schoner. Ik merkte trouwens nauwelijks verschil in smaak bij het dampen van dit sapje in de verschillende atty's waarin in de Sichilde probeerde. 

Wie wat minder gecharmeerd is van de venkel/anijs-smaak zou dit misschien kunnen mengen met wat andere vruchtensmaakjes - misschien perzik, of ananas? Een combinatie met een boozy, of bakery flavour is vast ook prima te dampen.

Maar zoals het is, vind ik dat Concentrate 814 met Sichilde echt een heel mooi gelaagde (en geslaagde) all day vape heeft gemaakt. Nadeel is wel dat het een vrij prijzig sapje is (€ 6,49 per 10ml bij savevape) en puur zul je er echt wel zo'n 15% van gebruiken.

• Like 2