Jump to content
PetraO

Slagen stoppoging roken door dampen

Recommended Posts

2 hours ago, JFK said:

.  Ik ben ooit eens zes en een half jaar volledig gestopt, dat was voor mij rampzalig. 20 kg in twee maanden tijd erbij en mij al die tijd erg ongelukkig gevoeld. toen ben ik weer gaan roken met daarbij fanatiek sporten als tegenprestatie.

Erg toch, dat je je dan al die tijd niet goed voelt. Je zes jaar lang ongelukkig voelen is zonde van je leven. Gelukkig kunnen we tegenwoordig dampen. Ik zou ook niet meer zonder willen.

Dat heb ik dus weer niet met mijn baby beast tankjes. Maar bij mij was het zoeken daar de smaak en de goede coil die het beste smaak en gevoel gaf.
Wat ik altijd zal dampen is roswell.....en bloodsukka met een flinke hint heisenberg erbij en liefst op 3 a 4 mg nicotine in subohm.
En wat er altijd bij zal horen is de allereerste vloeistof, exclucig cowboy, maar deze verdun ik met wat bloodsukka tot 9mg nic.

Dat shaggie gevoel is ook vaak een fantoom gevoel, tenminste bij mij dan.

Ik mix trouwens bloodsukka/heisenberg en, binnenkort, cowboy vloeistoffen zelf, ben ik niet tevreden met nic gehalte, dan prop ik er 1mg erbij..
Dat heb ik trouwens wel zeer snel gedaan, zelf vloeistof mixen..Veel meer controle over verhoudingen en nic gehalte.

Ik heb het probleem dat ik niet hoger kan gaan dan 3mg omdat ik me dan gewoon de long uit het lijft hoest vanwege de throat hit :(

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

9 hours ago, Nid said:

Ik heb het probleem dat ik niet hoger kan gaan dan 3mg omdat ik me dan gewoon de long uit het lijft hoest vanwege de throat hit :(

Ok, logischerwijs vind ik nu dus even raar dat je bij 3mg in een baby beast toch opeens hunkerd naar een peuk..:gek.

Ik dacht dus dat je bedoelde dat je 3mg in een baby beast dus maar slapjes vond en meer drang naar peuk kreeg.

Maar het is dus meer dat het irriteerd?

Maar om even bij de throathit te blijven...het kan zijn dat je pg gehalte in combo met je wattage (iets te hoog?) je inderdaad in je keel knetterd.

3mg nic is op subohm best te doen, maar met veel PG krijg IK een throathit die blegh is.

Ik verdun mijn MTL sapjes dan ook met VG tot minimaal 65% VG voordat ik ze Dl damp..(verdun pg gehalte, ik verdik het sapje eigenlijk)

Ok, logischerwijs vind ik nu dus even raar dat je bij 3mg in een baby beast toch opeens hunkerd naar een peuk..:gek.
Ik dacht dus dat je bedoelde dat je 3mg in een baby beast dus maar slapjes vond en meer drang naar peuk kreeg.
Maar het is dus meer dat het irriteerd?

Maar om even bij de throathit te blijven...het kan zijn dat je pg gehalte in combo met je wattage (iets te hoog?) je inderdaad in je keel knetterd.
3mg nic is op subohm best te doen, maar met veel PG krijg IK een throathit die blegh is.
Ik verdun mijn MTL sapjes dan ook met VG tot minimaal 65% VG voordat ik ze Dl damp..(verdun pg gehalte, ik verdik het sapje eigenlijk)

Ik moet het even wat beter uitleggen;

Ik denk dat ik toch wat zin in een shaggie krijg omdat ik niet echt "flink" kan dampen. Ik moet me toch wat inhouden omdat ik bij de grotere hijsen snel moet hoesten. Heb een tijdje 1.5 mg gedampt maar dat was redelijk vervelend omdat ik steeds 0 en 3 mg moest kopen en weer mengen en had ik dus vaak de neiging om geen nieuwe smaakjes te proberen omdat het vaak al meteen 10 euro was. Mijn Smok is ondertussen kapot en ben op zoek naar een vervangende tank. Dampte in de Smok de .25 coils en met 3mg was dit dus voor mij een te stevige Throathit als ik 70 VG / 30 PG verhouding had. Ik zie anderen ook in een Nautilus 2 (zoals ik heb) 12mg of zelfs hoger dampen, dit zie ik mijzelf niet doen omdat de throat hit toch wat te sterk is. Kan er mogelijk ook aan liggen dat ik me er niet "doorheen" zet, en gewoon eraan moet wennen.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

@Nid

Aaah. ok, dat snap ik volkomen. Heb je ook eens geprobeerd om net iets lager met wattage te zitten dan op de coil stond?

als je namelijk een andere tank gaat aanschaffen, kun je ook eens 5watt lager zitten dan de minimale waarde.

Verder ligt het helaas ook aan jezelf, en dan bedoel ik, wat kun JIJ verdragen, ik concludeer dus nu dat ik geen raad meer kan geven aan jou, omdat ik jouw probleem niet (meer)heb.

Ik hoop dat iemand jou op de goede weg kan helpen.

Ik kan wel vanalles gaan schrijven in de hoop dat het helpt, maar ik weet het eerlijk gezegd niet welke oplossing voor jou werkt.

Ik wens je veel suc6 en hoop dat iemand op jou reageerd om je verder op weg te helpen.

Open desnoods zelf een topic, en vertel je verhaal (desnoods copy hier alles en paste het in je eigen topic.)

4 minutes ago, DDDsprayshop said:

@Nid

Aaah. ok, dat snap ik volkomen. Heb je ook eens geprobeerd om net iets lager met wattage te zitten dan op de coil stond?

als je namelijk een andere tank gaat aanschaffen, kun je ook eens 5watt lager zitten dan de minimale waarde.

Verder ligt het helaas ook aan jezelf, en dan bedoel ik, wat kun JIJ verdragen, ik concludeer dus nu dat ik geen raad meer kan geven aan jou, omdat ik jouw probleem niet (meer)heb.

Ik hoop dat iemand jou op de goede weg kan helpen.

Ik kan wel vanalles gaan schrijven in de hoop dat het helpt, maar ik weet het eerlijk gezegd niet welke oplossing voor jou werkt.

Ik wens je veel suc6 en hoop dat iemand op jou reageerd om je verder op weg te helpen.

Open desnoods zelf een topic, en vertel je verhaal (desnoods copy hier alles en paste het in je eigen topic.)

Ik ben momenteel aan het kijken naar de Crown III Mini van Uwell. Bij de Smok kon het mogelijk ook liggen aan de grote airflow en de lage Ohms van de coils (0.25 en 0.15). Ik ga bij mijn volgende Sub-Ohm tank gewoon een 0.5 Ohm coil met 3mg proberen en kijken hoe dit bevalt. Als het goed bevalt zal ik inderdaad eens proberen om het Wattage te verlagen. Het lag vaak ook aan de soort smaken, ''zachtere'' smaken zoals Perzik kon ik beter verdragen dan wat ''scherpere'' smaken, maar dit kan misschien ook wel placebo zijn. En anders zal ik gewoon eens wat langer moeten dampen met een wat hoger nicotine gehalte en kijken of het verandert na een tijdje. In ieder geval bedankt voor de hulp :)

@Nid

of hogere NIC waardes gebruiken, gaat helpen, weet ik niet..

Persoonlijk gebruik ik hoge nic waardes in MTL en dat is een simpele justfog Q16.

Als ik hoger dan 3mg in mijn smok ga dampen, dan weet ik dat ik een nic aanval ga krijgen en me misselijk ga voelen, ja heb ik al meegemaakt, is niet fijn.

Ik zou je dit aanraden, koop een fles met liquid base zonder NIC, en desnoods de verhouding die je het liefst dampt of gewoon de middenmoot 50/50 base.

Je hebt geschreven over mixen van vloeistof om je nic gehalte te krijgen.

Met de base kun je ook verdunnen, maar tevens zal de smaak iets verdunnen, dus een scherpe smaak zal minder scherp worden.

Ik had ooit een sinaasappel liquid met 12mg nic, die smaakte meer naar room dan naar sinaasappel.

gewoon een gok gewaagd, 10ml in een 30ml flesje toen 15ml 50/50 base erbij en een paar druppels citroen aroma, en toen was deze super lekker.

Ik had circa nog 4mg nic verhouding, en een citroen/sinas smaak en 25ml van dat spulletje, die heb ik lekker mtl gedampt en nog iets van 3ml over.

Ik heb deze liquid dus wel extreem verdund...Normaal verdun ik 1/3 of 1/4 erbij

en ik koop nu steeds 0mg sapjes (alleen mijn favoriet), ik voeg zelf mijn nic gehalte erbij.

5 minutes ago, DDDsprayshop said:

@Nid

of hogere NIC waardes gebruiken, gaat helpen, weet ik niet..

Persoonlijk gebruik ik hoge nic waardes in MTL en dat is een simpele justfog Q16.

Als ik hoger dan 3mg in mijn smok ga dampen, dan weet ik dat ik een nic aanval ga krijgen en me misselijk ga voelen, ja heb ik al meegemaakt, is niet fijn.

Ik zou je dit aanraden, koop een fles met liquid base zonder NIC, en desnoods de verhouding die je het liefst dampt of gewoon de middenmoot 50/50 base.

Je hebt geschreven over mixen van vloeistof om je nic gehalte te krijgen.

Met de base kun je ook verdunnen, maar tevens zal de smaak iets verdunnen, dus een scherpe smaak zal minder scherp worden.

Ik had ooit een sinaasappel liquid met 12mg nic, die smaakte meer naar room dan naar sinaasappel.

gewoon een gok gewaagd, 10ml in een 30ml flesje toen 15ml 50/50 base erbij en een paar druppels citroen aroma, en toen was deze super lekker.

Ik had circa nog 4mg nic verhouding, en een citroen/sinas smaak en 25ml van dat spulletje, die heb ik lekker mtl gedampt en nog iets van 3ml over.

Ik heb deze liquid dus wel extreem verdund...Normaal verdun ik 1/3 of 1/4 erbij

en ik koop nu steeds 0mg sapjes (alleen mijn favoriet), ik voeg zelf mijn nic gehalte erbij.

Hele goede tip, ga dit binnenkort eens uitproberen als ik een nieuwe Sub-Ohm tank heb. (Heb jij misschien nog een suggestie voor een tank?)

Just now, Nid said:

Hele goede tip, ga dit binnenkort eens uitproberen als ik een nieuwe Sub-Ohm tank heb. (Heb jij misschien nog een suggestie voor een tank?)

Dat is dus het probleem.

Ik damp smok baby beast tankjes met m2 0,25ohm of q2 0,4 ohm coils op respectievelijk 30 en 40 watt max.

daarnaast damp ik ook een vaporesso veco plus tank met keramische euc coils 0,5 ohm op 26watt en max op 30watt maar wel max 65% vg mix, bij 70% vg trek ik te snel droog,

Deze vaporesso tank gebruik ik dan ook nog eens op een vaporesso revenger mod, volgens mij kan ik de VECO tank op de smok alien instellen op 30 a 35 watt.

Alles gevuld met sapjes die max. 3mg nic bevatten.(kan ook circa 4mg zijn hoor, maar niet veel hoger dan dat)

ik ben dus een kettingdamper (chainvaper)

Ik trek niet af en toe aan mijn damper, ik trek meteen 6 tot 10x achterelkaar aan mijn damper en neem dan weer even pauze.

1 minute ago, DDDsprayshop said:

Dat is dus het probleem.

Ik damp smok baby beast tankjes met m2 0,25ohm of q2 0,4 ohm coils op respectievelijk 30 en 40 watt max.

daarnaast damp ik ook een vaporesso veco plus tank met keramische euc coils 0,5 ohm op 26watt en max op 30watt maar wel max 65% vg mix, bij 70% vg trek ik te snel droog,

Deze vaporesso tank gebruik ik dan ook nog eens op een vaporesso revenger mod, volgens mij kan ik de VECO tank op de smok alien instellen op 30 a 35 watt.

Alles gevuld met sapjes die max. 3mg nic bevatten.(kan ook circa 4mg zijn hoor, maar niet veel hoger dan dat)

ik ben dus een kettingdamper (chainvaper)

Ik trek niet af en toe aan mijn damper, ik trek meteen 6 tot 10x achterelkaar aan mijn damper en neem dan weer even pauze.

Die 0.4 Ohm coils heb ik persoonlijk nooit gebruikt, maar dit zou misschien wel een optie kunnen zijn. Dampte op mijn Kanger Subox Mini 0.5 ohm op  ~38 Watt ongeveer en hierin vond ik de 3mg liquid weer meevallen. Al moet ik zeggen dat de airflow hierop wel een stuk minder was dan op de Smok Baby Beast die ik had. De vraag is nu nog welke tank ik van de 2 zou nemen, want de Crown 3 Mini en de Baby Beast hebben allebei goede reviews.

25 minutes ago, Nid said:

Die 0.4 Ohm coils heb ik persoonlijk nooit gebruikt, maar dit zou misschien wel een optie kunnen zijn. Dampte op mijn Kanger Subox Mini 0.5 ohm op  ~38 Watt ongeveer en hierin vond ik de 3mg liquid weer meevallen. Al moet ik zeggen dat de airflow hierop wel een stuk minder was dan op de Smok Baby Beast die ik had. De vraag is nu nog welke tank ik van de 2 zou nemen, want de Crown 3 Mini en de Baby Beast hebben allebei goede reviews.

Ik geef je geen raad, maar ik schrijf wat ik heb gedaan.

Ik kocht eerst de ene en spaarde even door en kocht de andere erbij.

dan kijken welke het beste beviel, en toen heb ik extra coils bijgekocht voor de tank die mij beviel.

Ik heb dan ook vaak dit soort aankopen gedaan bij gearbest. Hier in NL krijg ik 2ml tank voor 29,95, terwijl ik bij geabest een 5ml voor 21,97 kan aankopen..

Sorry voor de nl webshops, maar ik doe zwaar lichamelijk werk, mijn knieën en ellebogen doen pijn iedere dag. Dus ik kies in mijn voordeel.

Edited by DDDsprayshop

Just now, DDDsprayshop said:

Ik geef je geen raad, maar ik schrijf wat ik heb gedaan.

Ik kocht eerst de ene en spaarde even door en kocht de andere erbij.

dan kijken welke het beste beviel, en toen heb ik extra coils bijgekocht voor de tank die mij beviel.

Ik heb dan ook vaak dit soort aankopen gedaan bij gearbest. Hier in NL krijg ik 2ml tank voor 29,95, terwijl ik bij geabest een 5ml voor 21,97 kan aankopen..

Sorry voor de nl webshops, maar ik doe zwaar lichamelijk werk, mijn knieën en ellebogen doen pijn iedere dag. Dus ik kies in mijn voordeel.

Goede raad inderdaad. Heb tot nu toe alles in Nederlandse webshops gekocht, of in stenen winkels als de prijs hetzelfde/goedkoper was. Misschien een goede optie om bij Gearbest te kopen inderdaad. Ik zoek persoonlijk een 22mm tank met een specifiek uiterlijk (goud of matzwart) omdat ik redelijk veel om de looks geef. Dan koop ik denk ik de Crown III Mini eerst, als deze niet zou bevallen weet ik altijd nog dat ik de Smok Baby Beast kan kopen zonder risico dat deze niet bevalt, want ik heb hem al eens gehad namelijk. Nogmaals bedankt voor de tips.

On 3-10-2017 at 12:38, MissFog said:

Het verbaast mij dat er überhaupt mensen zijn die fijn kunnen dampen na het eten. Zeker als ik iets zoets gegeten heb, prikt het dampen als een malle op mijn tong, echter bij gewoon avondeten merk ik het ook al flink, erg jammer. Iets als een winegum/dropje/chocola hoef ik al helemaal niet te nemen voordat ik ga dampen, want dan is het haast niet te doen. Hoe hoger de nicotine, hoe erger het is, dus tot zeker een halfuur na het eten hou ik het op 6mg in combinatie met heel veel water. Na even doorzetten gaat het dan wel weer, maar toch gek dat weinig mensen dit lijken te hebben.

Met roken had ik altijd fisherman anijs en hoewel het nu een stuk minder is eet ik ze gewoon tijdens dampen.Geeft lekkere smaak.

Zonder tranen.:gek

Edited by Phes62