Jump to content
Bp1992

Mag je electrisch roken met anti depressie medicatie

Recommended Posts

10 minutes ago, Bp1992 said:

Ben het met je eens however het ging er mij om dat de waarschuwing specifiek om astma en depressie medicatie ging 

Je arts is de aangewezen persoon om je evt. te vertellen of het met jouw specifieke medicatie in orde is.

Hier is evt. nog wel een linkje naar een commentaar van een apotheker (op een zelfde vraag als de jouwe):

https://www.reddit.com/r/electronic_cigarette/comments/3q1b43/are_ecigs_dangerous_for_those_on_antidepressants/cwb984o/?context=3

12 minutes ago, tsiis said:

Je arts is de aangewezen persoon om je evt. te vertellen of het met jouw specifieke medicatie in orde is.

Hier is evt. nog wel een linkje naar een commentaar van een apotheker (op een zelfde vraag als de jouwe):

https://www.reddit.com/r/electronic_cigarette/comments/3q1b43/are_ecigs_dangerous_for_those_on_antidepressants/cwb984o/?context=3

Dit is precies het antwoord waar ik na zocht.

Ook contact met de huisarts gehad en die zei hetzelfde(met de opmerking erbij dat sigaretten roken nog veel beroerder is)

Bedankt voor je responce 

30 minutes ago, Bp1992 said:

Oxazepams heb ik ook is niet echt een anti depressie medicijn ik gebruik ze alleen bij hoge uitzondering 

Even een tip gebruik niet te veel (pammetjes) 

Dit is een heel verslavings gevoelig middel

ben ik van op de hoogte, gebruik ze ook alleen als ik het echt niet meer trek.

Al geruime tijd aan medicatie voor depressie en voor snachts. De pammetjes inderdaad even mee opletten, ik heb ze zeer sporadisch maar daarmee nog geen problemen ondervonden icm dampen. 

Verder neem ik venlavaxine voor overdag wederom geen negatieve effecten en om te kunnen doorslapen krijg ik Quetiapine een antipsychoticamedicijn maar in lage doseringen word het ook als doorslaper gebruikt. 

Ik damp nu iets meer dan 2 maanden icm deze medicatie maar helemaal niets ondervonden. Op depressie gebied heeft het me eigenlijk alleen maar geholpen. Ik heb het gevoel gekregen dat ik wat beter voor mezelf ben en omdat ik zelf mix, wick en coil heb ik ook nog iets te doen wat ik leuk vind. 

(Wow ik ben een ervaringsdeskundige op dit gebied! Moet ik nu blij zijn of juist niet?)

Ik heb een beetje vlug gelezen wat de rest heeft gezegd, weet niet of wat ik zeg al eerder is gezegd...

Voor iedereen: oxazepam is geen antidepressie-medicatie, in de zin van... Het is geen antidepressiva. Het is een van de pammetjes familie, werkt kalmerend. Voor de leek - een beetje zoals alcohol. Je mag geen auto's besturen. Maar het kan inderdaad wel voorgeschreven worden om bepaalde angstklachten te verminderen.

Voor de topic-starter: Ik denk eerlijk gezegd dat je je niet druk moet maken over het dampen op zich, maar meer over het stoppen met roken. Naar mijn  eigen ervaring komen veel psychische verschijnselen die te maken hebben met stoppen met roken net zo sterk naar boven  als je begint met dampen (en dus stopt met roken), ook al houd je de nicotine in stand. Verschillende behandelaars hebben het mij afgeraden om te stoppen met roken toen ik aangaf dat ik dat graag wilde, simpelweg omdat dat even 'too much' is. Toen heb ik daarnaar geluisterd en ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het me toen gelukt was. (Dat was wel voordat ik ook maar over dampen had gehoord)

Als je het puur over de wisselwerking hebt tussen een medicijn en dampen, dan zou ik zeggen... maak je niet druk, met tabak krijg je veel meer verschillende stoffen binnen, die een wisselwerking zouden kunnen hebben met het medicijn, dan met dampen.

Houd vooral rekening met het ongemak dat stoppen met roken kan veroorzaken.

Edited by Mar1337

On 4-10-2017 at 14:03, Bp1992 said:

Ben het met je eens however het ging er mij om dat de waarschuwing specifiek om astma en depressie medicatie ging 

Vreemd, want o.a. op dit dampforum heeft menig astma-patiënt gemeld géén rare bijwerkingen van dampen te hebben ondervonden.

Wat ik gelezen heb....is dat als je nicotine tot je neemt, medicatie minder slecht opgenomen wordt door je lichaam.

Of je nou rookt of dampt met een AD....moet niet uitmaken toch.

12 hours ago, AntoAntoinette said:

Wat ik gelezen heb....is dat als je nicotine tot je neemt, medicatie minder slecht opgenomen wordt door je lichaam.

Of je nou rookt of dampt met een AD....moet niet uitmaken toch.

Klopt ten delen:

Elja heeft al hierboven deze link naar wat onderzoeken gepost. Interessant leesvoer als het voor jou van belang is:

http://www.stoprokenvandaag.nl/stop-met-roken/roken-kan-medicijnconcentratie-beinvloeden-stoppen-met-roken-ook/