Jump to content

Ijoy Captain RTA review

Recommended Posts

Deze RTA heb ik met iemand kunnen ruilen, hij een atomizer die ik niet meer gebruik en andersom.

Heb toen de RTA uitkwam wel enkele reviews bekeken, maar er was geen klik om deze zelf ook aan te kopen.

Gelukkig zijn er nog mensen met hetzelfde gedacht dat ruilen ook een simpele manier is om producten te testen.

Omdat het gewoon een ruil was heb ik geen originele verpakking en spare parts meer, ik ga dus een link plaatsen naar de site van Ijoy voor de product specs.

http://www.ijoycig.com/product/item-411.html

Uiterlijk is vrij bombastisch, het is een grote zware 25mm tank.

ZqMxEYr.jpg

lK3E5YA.jpg

Driptip is een 810 formaat, maar wel het type met o-ringen op de driptip zelf (Smok tfv8/tfv12 model).

Deze standaard tip is al even bombastisch als de rest van de tank.

kn7x9ux.jpg

Topfill is wel simpel, gewoon een schuifsysteem.

qduwHN6.jpg

Grote airflow openingen zoals je ziet, duidelijk voor een DL publiek.

mAhVEiy.jpg

Alles uit elkaar gehaald.

5KJ7rSw.jpg

Het build deck dan, ze hebben duidelijk de inspiratie bij de concurrentie gezocht.

Het is ook een klein build deck, amper 18mm.

Je gaat hier geen grote coils kunnen gebruiken.

I4s1le5.jpg

Zoals je kan zien zijn de liquidgaten niet groot, dus je moet het katoen wel goed trimmen en uitkammen wil je alles in die gaten krijgen.

70n4SAH.jpg

Zo een klein build deck, maar de schroefjes zijn pas echt klein.

Heb goed moeten zoeken om een gepaste kruiskop schroevendraaier te vinden.

k494aA1.jpg

Ik voelde de bui al hangen, wist al dat ik beperkt was op gebied van coils dus maar gebruik gemaakt van microcoils.

2.5mm coils van 24awg kanthal.

yEusG3E.jpg

un6I5A8.jpg

Dan het wicken, dat ging best goed omdat ik 2.5mm coils gebruikt heb en het katoen goed bewerkt heb.

BElXQ1t.jpg

QfqjDXm.jpg

Foto op een Therion.

Wel met andere driptip, want de grote ultem tip stond me niet aan.

aKQNFjf.jpg

NLfpiEl.jpg

Mijn bevindingen:

- Gaat zeker niet in de collectie blijven, het zag er allemaal goed uit tot ik er mee begon te werken.

- Heeft enkele handig functies zoals de topfill, maar daar stoppen de pluspunten ook voor mij persoonlijk.

- Smaak is OK, een goede middenklasser.

- Build deck is klein, schroefjes zijn van erbarmelijke kwaliteit!

- Volgens mij iets te veel airflow aanwezig, heb de airflow 3/4 dicht.

- Maar het ergste probleem dat ik heb met de tank is de juice flow control, van zodra je de juice flow wil dichtdraaien is je airflow ontregeld.

Je moet echt je 2 handen gebruiken om airflow tegen te houden terwijl je juice flow gebruikt.

En de juice flow control is ook erg los, zonder het goed te beseffen heb je de juice flow en airflow helemaal ontregeld.

Als er mensen zijn die denken aan deze tank zou ik zeggen van kijk gerust verder, er is veel beter te verkrijgen.

Denk zelfs niet dat ik deze RTA nog een 2de keer ga opbouwen.

• Like 2
  • Thanks 1

Ik had deze ook vrij hoog op mijn verlanglijstje staan, maar ik heb hem van de week opgebouwd voor een klant (altijd lastig als je een tank niet eerder onder handen hebt gehad, en mensen op je vingers zitten te kijken, maar het IS gelukt ) maar het is toch eigenlijk mijn soort dek niet vrees ik. Inderdaad ieniemienie schroefjes, en weinig ruimte voor "normale" claptoncoils. Het langstigste vond ik dat je de pootjes eigenlijk al precies op maat moet knippen en je daarna weinig meer kunt spelen met de hoogte van je coils. Affijn, de smaak was goed en de klant tevreden, maar ik kijk inderdaad even verder. En dat terwijl de RDTA5 van het zelfde merk zo'n feestje was om te bouwen. Het merk zegt duidelijk niet alles. 

• Like 1