Jump to content
Belgium guy

Eerste indruk Vandyvape berserker mtl

Recommended Posts

Zijn er ook mensen die de mini hebben en ook gorgel en/of problemen met vullen hebben?

Edited by Dampkring

Er zijn hier op het forum verschillende oplossingen te vinden .Zelf heb ik enkel een probleem bij het topvullen .Het ligt bij mij enkel aan de manier waarop ik mijn coil heb gewickt,ik laat de wick redelijk lang en dan heb ik de minste problemen .De o-ring van de topcab vervangen door een grotere maat of weglaten lost het probleem bij mij niet op.

54 minutes ago, Dampkring said:

Zijn er ook mensen die de mini hebben en ook gorgel en/of problemen met vullen hebben?

Ik vul de mini niet via de topcap, maar doe net alsof ie bottom-fill is :lach Geen gegorgel of gezweet meer.

4 minutes ago, tsiis said:

Ik vul de mini niet via de topcap, maar doe net alsof ie bottom-fill is :lach Geen gegorgel of gezweet meer.

Ja, wel ernstig gebrek hé! Voor een tank die bedoelt is als topfill.

- De o-ring op de topcap eruit halen helpt ook, enkel als je vloeistof hebt met 70Vg, dan lekt het niet wanneer je de tank op zijn zijde een tijd laat liggen. Maar ik vind dat de trek losser word.

- De draadjes van je coil niet helemaal kort afknippen maar lang genoeg laten zodat je ze zachtjes op het katoen kunt laten drukken na het wicken, dan gaat het katoen niet door overdruk 'drijven' bij het dichtdraaien. En blijft het mooi in het kanaal zitten.

22 minutes ago, timmermc said:

Ja, wel ernstig gebrek hé! Voor een tank die bedoelt is als topfill.

Ik vind het een fijne bijkomstigheid, dat bottom-fill ook gewoon kan met deze tank (de meeste van mijn top-fill tankjes kunnen dat niet) :lach

Ik heb met het normale grote glaasje geen problemen. Geen gegorgel of lekken. 

Maar ik heb er nu het bubble-glaasje in zitten en dat geeft wat problemen. Het past goed en geen druppels langs de o-ringen.

In deze setting dampt ie prima en heb ik geen lekkages totdat de tank nog een kwart vol is. Dan gaat ie lekken. Vreemd hoor. Zal wel iets met onder/bovendruk te maken hebben.

Ik heb de wick nu extra lang gemaakt wat het probleem wel verminderd maar nog steeds aanwezig maar nu op +/- 15% vol.

De capaciteit is wel gigantisch (6ml) met zo'n bubble-glaasje. De Berserker is al zuinig maar met zo'n capaciteit kun je al snel bijna een hele dag vooruit.

29 minutes ago, balling said:

In deze setting dampt ie prima en heb ik geen lekkages totdat de tank nog een kwart vol is. Dan gaat ie lekken. Vreemd hoor. Zal wel iets met onder/bovendruk te maken hebben.

Ik heb de wick nu extra lang gemaakt wat het probleem wel verminderd maar nog steeds aanwezig maar nu op +/- 15% vol.

Ja het heeft inderdaad met druk te maken. Het katoen is dienstig om liquid naar de coil te transporteren, maar terzelfdertijd ook als afsluiter tussen schoorsteen en je voorraadtank.

Het vacuüm dat nadien bij gebruik optreed is dan ook een extra 'afsluiter' zodat het katoen desondanks toch niet uit de opening wordt gedrukt.

En ik me best voorstellen dat er een groot verschil is bij het vullen van een 6ml of een 2ml. Je creëert heel wat minder druk bij het dichtschroeven van een 6ml voorraad in de tank.

Zou het kunnen dat er bij de 6ml tank een gebrek/te weinig is aan vacuüm, zodra de tank wat leeg begint te worden? Zodat het katoen toch, hoewel miniem, begint te 'drijven' in de opening.

Toch raar, dan zou dit fenomeen ook moeten optreden wanneer je de rubber topcap o-ring hebt verwijdert bij een 2ml, je vacuüm ontsnapt dan toch gewoon tussen beide metalen delen van topcap en tank, maar natuurlijk heel langzaam en toch enigszins tegengehouden door de dikke VG. Hiervoor zou ik de tank een dagje moeten met rust laten want uiteraard bouw je bij iedere trek het 'ontsnapte' vacuüm terug op.

Zomaar wat idiote wijsheden van me :gek

Edited by timmermc

25 minutes ago, timmermc said:

Zomaar wat idiote wijsheden van me :gek

Met de "normale" setting bedoel ik het grote glaasje van 5ml.

Het bubble-glaasje zal dan waarschijnlijk meer als 6ml opleveren, misschien wel 7ml.

De liquid heeft een verhouding van 15/70/15 PG/VG/DW.

Wat je vertelt over boven/onderdruk klinkt plausibel maar wat te doen?

Niet vullen tot het randje zou misschien ook wel eens kunnen helpen.

De tank is nu leeg dus iets voor de volgende ronde om te proberen.

Kom er op terug....................................

2 hours ago, timmermc said:

- De o-ring op de topcap eruit halen helpt ook, enkel als je vloeistof hebt met 70Vg, dan lekt het niet wanneer je de tank op zijn zijde een tijd laat liggen. Maar ik vind dat de trek losser word.

met 50/50 liquid heb ik totaal ook geen last.

Edited by jjaapp

Verhip...het is me gelukt om de Berserker bij te vullen, zonder dat deze ging lekken. Ik hoor zelfs geen gegorgel haha.

Gewoon dmv de truc: topcap ondersteboven dichtdraaien. Blijkbaar deed ik het de vorige keren niet goed haha... :gek

Ik vind de trek nog steeds erg strak, maar de smaak is echt enorm goed! Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik de trek van de Merlin RTA prettiger vind.

43 minutes ago, Elly said:

Verhip...het is me gelukt om de Berserker bij te vullen, zonder dat deze ging lekken. Ik hoor zelfs geen gegorgel haha.

Gewoon dmv de truc: topcap ondersteboven dichtdraaien. Blijkbaar deed ik het de vorige keren niet goed haha... :gek

Ik vind de trek nog steeds erg strak, maar de smaak is echt enorm goed! Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik de trek van de Merlin RTA prettiger vind.

Vind ik ook. De Berserker is net iets te strak.

Ik zit er aan te denken 'm iets uit te boren.

2 minutes ago, balling said:

Vind ik ook. De Berserker is net iets te strak.

Ik zit er aan te denken 'm iets uit te boren.

Dat zou een oplossing kunnen zijn. Volgens mij heeft @Jim dat ook gedaan / was hij van plan om te doen.

Qua trek is m'n Nautilus mini zelfs nog losser, maar de Berserker geeft wel een betere smaak.

14 hours ago, Elly said:

Edited by Dampkring
Fijn, editor is stuk, ik kan niets typen. :( Graag verwijderen.

14 hours ago, Elly said:

Hier zou ik eventueel nog wel mee kunnen leven. 
Wil graag een "stealth" setupje, dus ben van plan de Mini op een Mini Volt te zetten. 

Het liefst heb ik een Kayfun Prime, maar daar zie ik mezelf dan weer niet zo snel mee over straat skaten en gewoon los in m'n zak mieteren. 
Plus dat die ook weer een stukje groter is dan de Beserker Mini. 

Edited by Dampkring

Grappig.Ik lees hier veel problemen met lekkage na vullen en met airflow dicht heb ik daar totaal geen problemen mee.Mijn probleem is juist dat ne een tijdje dampen er teveel onderdruk ontstaat en je dan steeds de topcap los moet draaien omdat er anders te weinig liquid bij de wick komt.Alles geprobeerd en het enige wat beetje helpt is op laag wattage dampen.

19 minutes ago, Phes62 said:

Grappig.Ik lees hier veel problemen met lekkage na vullen en met airflow dicht heb ik daar totaal geen problemen mee.Mijn probleem is juist dat ne een tijdje dampen er teveel onderdruk ontstaat en je dan steeds de topcap los moet draaien omdat er anders te weinig liquid bij de wick komt.Alles geprobeerd en het enige wat beetje helpt is op laag wattage dampen.

Ik heb ook geen problemen met lekkage, alleen de 1e keer, iets te weinig wick gebruikt, is er waarschijnlijk teveel ruimte zodat het begint te lekken.

Het probleem van losdraaien ken ik ook, dat was weer teveel wick (andere tank), krijg je een vacuum, heb ik nog wel eens en hanteer dan ook de oplossing

van het even 'ontluchten', met een flip top is dat makkelijk.

Moraal van het verhaal, wicken is een essentieel onderdeel van het opbouwen, dat zal wss iedereen hier beamen.

wat voor mij de beste wickmethode is, na een dag of wat experimenteren:
de wick afknippen ter hoogte van de grote o-ring

en daarna de wick schuin omhoog tot aan de coil voor de helft wegknippen.
fluffy maken en losjes in bed stoppen.
geen lekkage, geen dry-hit en maximale smaeck .

@jjaapp dat is precies hoe ik het ook doe. Ik had na mijn eerste keer vullen ook wat geborrel. Heb toen gelijk een nieuwe wick erin gedaan en die wat langer gehouden zodat ik de cups beter en vaster kon vullen. Toen geen geborrel meer, maar bij chain smoken ineens dry hits. Teveel dus. Toen de wicks lang, maar in een punt naar beneden afgeknipt (of schuin omhoog, is maar vanaf welke kant je begint) en sindsdien geen geborrel meer en geen dry hits.

16 hours ago, Vaper69 said:

@jjaapp dat is precies hoe ik het ook doe. Ik had na mijn eerste keer vullen ook wat geborrel. Heb toen gelijk een nieuwe wick erin gedaan en die wat langer gehouden zodat ik de cups beter en vaster kon vullen. Toen geen geborrel meer, maar bij chain smoken ineens dry hits. Teveel dus. Toen de wicks lang, maar in een punt naar beneden afgeknipt (of schuin omhoog, is maar vanaf welke kant je begint) en sindsdien geen geborrel meer en geen dry hits.

Ik heb de wicks juist heel erg kort geknipt, en daarna geen geborrel meer. Als de wick te lang is juist elke keer lekken en geborrel

18 hours ago, kobus36 said:

Ik heb de wicks juist heel erg kort geknipt, en daarna geen geborrel meer. Als de wick te lang is juist elke keer lekken en geborrel

kan je aangeven hoe kort?
het lijkt mij dat als de wicks de onderkant van de cupjes niet eens bereiken, de liquid vrij spel heeft en alle kanten oploopt.

11 hours ago, jjaapp said:

kan je aangeven hoe kort?
het lijkt mij dat als de wicks de onderkant van de cupjes niet eens bereiken, de liquid vrij spel heeft en alle kanten oploopt.

de wicks vallen net in de juice sleuf, die tip had ik gekregen en werkt