Jump to content
Belgium guy

Eerste indruk Vandyvape berserker mtl

Recommended Posts

On ‎26‎-‎11‎-‎2017 at 21:38, Esmoke66 said:

Ik re-vul mijn tankjes (bijna) nooit, altijd een nieuwe wick bij een lege tank omdat je dan altijd de optimale smaak behoud. Natuurlijk heeft niet iedereen de tijd of zin om dat te doen maar bij mij altijd een nieuwe wickje en daardoor ook nooit een lek gehad dus daar kan ik niets over zeggen.

Verder is dit verreweg mijn favoriet. Je moet hem wel kort wicken zodat je net niet het bodempje raakt. Volle smaak bijvoorbeeld icm nr 150 van cdd echt niet normaal. Ik proef een volle ronde heerlijke tabaksmaak die ik met geen ander tankje krijg te pakken en echt het lekkerste trekjes die ik heb mogen ervaren.

Er is nog 1 zwarte onderweg, voor mij DE perfecte tank. Makkelijk te bouwen ook een kind kan de was doen.

Thx, voor deze tip, kort wicken. Je raad ter harte genomen en ....WoW...... geweldige smaak, geen gepruttel.

On 10-12-2017 at 17:28, MissFog said:

2ml in de Berserker gaat bij mij inderdaad ook meer dan een halve dag mee.

Is dit een eigenschap aan de Berserker, of afhankelijk aan de opening van je luchtinlaat? Welk standje dampen jullie dan?

1 hour ago, timmermc said:

Is dit een eigenschap aan de Berserker, of afhankelijk aan de opening van je luchtinlaat? Welk standje dampen jullie dan?

Het lijkt een eigenschap van de Berserker, want dezelfde ml's in een andere tank gaan echt nooit zo lang mee. Nu is de Berserker bij mij ook wel de tank die de hoogste weerstand coil bij mij heeft tov mijn andere builds, maar zoveel scheelt dat ook weer niet (bijv. 0.8 ohm tegenover 0.6 ohm).

Ik damp op het derde of soms nu vierde airflow gaatje.

2 minutes ago, MissFog said:

Ik damp op het derde of soms nu vierde airflow gaatje.

Interessante info, moeilijk te begrijpen voor mij. Dacht dat dit steeds afhankelijk was van je airflow, wattage of temperatuur en helemaal niet aan de vorm van je tankje of het dampkamertje wat erin zit.

Als ik het goed heb dan damp je met een luchtinlaat van 1.2 tot 1.4mm op de standen die je vermeld.

7 hours ago, timmermc said:

Als ik het goed heb dan damp je met een luchtinlaat van 1.2 tot 1.4mm op de standen die je vermeld.

Ja, dat klopt, welke gebruik jij? En wat je zegt over de factoren die je liquidverbruik beïnvloeden heb je zeker geen ongelijk hoor. Een dikke coil op 80watt verdampt echt wel meer tijdens 1 hijs dan een tootlepuff-build op 15 watt. Ik zou zelfs zeggen dat je gebruikte coil en wattage de grootste invloed hebben.

Echter, ik merk dus toch ook duidelijk verschil in tanks wanneer ik coil en gebruikt wattage nagenoeg gelijk hou bij beide. Het zal nog een beetje van het wicken afhangen natuurlijk; hoe snel de liquid wordt aangevoerd náár de coil. Ik durf niet met zekerheid te stellen welke factor van een tank zelf nou ook bepalend is. Ik kan wel proberen een theorie verzinnen, maar dat is dus puur gebaseerd op eigen ervaring en een beetje -wellicht verkeerd gebruikt- boerenverstand;

Als ik het even hou bij de tanks waarbij ik dit verschil het meest merk, zijn dat de Berserker en de Merlin Mini. Een groot verschil in bouw/vorm van deze tanks is de grootte van de verdampingskamer/schoorsteen.

a)Het kan zijn dat de Berserker (met mijn manier van bouwen en dampen) efficiënter is in het transporteren van damp vanaf de coil naar de uitgang van de driptip. De kamer van de Merlin is vele malen groter, waardoor er meer lucht in rondgaat en wellicht ook wat liquid die wél verdampt wordt, maar niet meteen door de schoorsteen wordt geperst zoals bij eerstgenoemde. Wellicht dat er dus bij de grote tank wat meer (al dan niet verdampte) liquid verloren gaat.
b)Een andere mogelijkheid is, dat de grootte van de kamer er juist voor zorgt dat er door de grotere hoeveelheid lucht béter kan worden verdampt rondom de coil, waardoor eenzelfde coil in een andere (kleinere) tank op hetzelfde wattage toch wat minder damp produceert. Als de liquid sneller verdampt wordt door de koeling/hoeveelheid lucht rondom de coil, zal een tankje dus veel sneller leeg zijn.

Optie a kan ik niet helemaal achter staan, omdat dit bijna zou betekenen dat heel de kamer en schoorsteen van de Merlin na 10 minuten dampen vol condens zouden moeten zitten van verdampte, maar on-opgedampte liquid, Het 'residu' in deze tank is niet meer dan bij andere tanks.
Optie b kan ik niet helemaal plaatsen, omdat ik niet het idee heb dat ik met eenzelfde build meer damp uit de MM krijg dan uit de Berserker. Met de genoemde theorie zou ik dat toch moeten merken denk ik, al vind ik theorie b dus wel wat aannemelijker.

Inderdaad interessant, benieuwd wat anderen erover denken!

Edited by MissFog

Ja, dat klopt, welke gebruik jij? En wat je zegt over de factoren die je liquidverbruik beïnvloeden heb je zeker geen ongelijk hoor. Een dikke coil op 80watt verdampt echt wel meer tijdens 1 hijs dan een tootlepuff-build op 15 watt. Ik zou zelfs zeggen dat je gebruikte coil en wattage de grootste invloed hebben.

Echter, ik merk dus toch ook duidelijk verschil in tanks wanneer ik coil en gebruikt wattage nagenoeg gelijk hou bij beide. Het zal nog een beetje van het wicken afhangen natuurlijk; hoe snel de liquid wordt aangevoerd náár de coil. Ik durf niet met zekerheid te stellen welke factor van een tank zelf nou ook bepalend is. Ik kan wel proberen een theorie verzinnen, maar dat is dus puur gebaseerd op eigen ervaring en een beetje -wellicht verkeerd gebruikt- boerenverstand;

Als ik het even hou bij de tanks waarbij ik dit verschil het meest merk, zijn dat de Berserker en de Merlin Mini. Een groot verschil in bouw/vorm van deze tanks is de grootte van de verdampingskamer/schoorsteen.
a)Het kan zijn dat de Berserker (met mijn manier van bouwen en dampen) efficiënter is in het transporteren van damp vanaf de coil naar de uitgang van de driptip. De kamer van de Merlin is vele malen groter, waardoor er meer lucht in rondgaat en wellicht ook wat liquid die wél verdampt wordt, maar niet meteen door de schoorsteen wordt geperst zoals bij eerstgenoemde. Wellicht dat er dus bij de grote tank wat meer (al dan niet verdampte) liquid verloren gaat.
b)Een andere mogelijkheid is, dat de grootte van de kamer er juist voor zorgt dat er door de grotere hoeveelheid lucht béter kan worden verdampt rondom de coil, waardoor eenzelfde coil in een andere (kleinere) tank op hetzelfde wattage toch wat minder damp produceert. Als de liquid sneller verdampt wordt door de koeling/hoeveelheid lucht rondom de coil, zal een tankje dus veel sneller leeg zijn.

Optie a kan ik niet helemaal achter staan, omdat dit bijna zou betekenen dat heel de kamer en schoorsteen van de Merlin na 10 minuten dampen vol condens zouden moeten zitten van verdampte, maar on-opgedampte liquid, Het 'residu' in deze tank is niet meer dan bij andere tanks.
Optie b kan ik niet helemaal plaatsen, omdat ik niet het idee heb dat ik met eenzelfde build meer damp uit de MM krijg dan uit de Berserker. Met de genoemde theorie zou ik dat toch moeten merken denk ik, al vind ik theorie b dus wel wat aannemelijker.

Inderdaad interessant, benieuwd wat anderen erover denken!
Mooie uitleg, en een heel interessant onderwerp, alleen al om reden dat ik nergens op het forum een soortgelijke discussie vind.

Ik gebruik dagdagelijks 2 originele kayfuns v5 met de 1,4 en 1.2mm inlet van hun m2l kit erin geplaatst. En ben nu al maanden aan het twijfelen of ik mij een Berserker of Prime als een extra zou aanschaffen. Eerst proberen met kloons. Helaas vind je geen kloon van de Berserker als test en dat is dan ook de reden waarom ik het steeds uitstel om ook maar te proberen met als enige kloon de Prime.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Haha, het is meer filosoferen dan een uitleg geven, maar wie weet heeft het met zoiets te maken.

Moeilijk altijd, om een goede keus voor een nieuwe tank te maken. Ik weet bijna zeker dat er mensen zijn die zowel de Berserker als de Prime hebben, dus hopelijk kan iemand je een doorslaggevende vergelijking geven.

Misschien wel, alhoewel het toch altijd persoonsgebonden is. Smaken verschillen.

Misschien toch maar eens gaan voor die Berserker mini dan, die 22mm versie wekt wel mijn interesse. Ziet er ook fijner uit, kan ik plaatsen op meerdere mods hier en eens extra bijvullen per dag maakt de wereld nou ook niet. Op Fasttech zie ik hem met de MAP code verschijnen voor $26.09 valt wel best mee.

3 minutes ago, timmermc said:

Misschien wel, alhoewel het toch altijd persoonsgebonden is. Smaken verschillen.

Misschien toch maar eens gaan voor die Berserker mini dan, die 22mm versie wekt wel mijn interesse. Ziet er ook fijner uit, kan ik plaatsen op meerdere mods hier en eens extra bijvullen per dag maakt de wereld nou ook niet. Op Fasttech zie ik hem met de MAP code verschijnen voor $26.09 valt wel best mee.

Hier 27,99 pond, maar dan heb je al in 4 a5 dagjes thuis

https://www.ecigone.co.uk/vandy-vape-berserker-mini-mtl-rta-tank?search=Berserker

Goede winkel ook

26 minutes ago, timmermc said:

Bedankt @K&H

Ordered! :grins

mooi tankje :-) :duim

welke kleur heb je genomen?

19 minutes ago, K&H said:

mooi tankje :-) :duim

welke kleur heb je genomen?

Na goed overwegen toch maar niet de mini, de gewone voor 26.99 pond.

Hou van zwart, maar ben bang dat ie na een tijdje afbladdert, dus maar gegaan voor het oude vertrouwde: de stainless.

goede keuze :ja ik heb ze allebei ,  de zwarte blijft het ook goed doen nog niets van krasjes of afbladeren, ben dan ook wel heel voorzichtig met mijn tankjes.

Posted (edited)
25 minutes ago, K&H said:

goede keuze :ja ik heb ze allebei ,  de zwarte blijft het ook goed doen nog niets van krasjes of afbladeren, ben dan ook wel heel voorzichtig met mijn tankjes.

Ja, dat is het precies mijn zorgzaamheid... ken mezelf. Heb een maandje een nieuwe Wismec mod en die zit al vol krassen...

Tja, eigenlijk zijn het maar gebruiksvoorwerpen en het kost je uiteindelijk stukken minder dan A-tjes, waar eigenlijk je geld meteen in rook opgaat.

Van al deze hardware heb je nog genot voor een langere tijd, tot er iets nieuws uitkomt!

Nu nog een klein handig modje ervoor vinden, dat makkelijk past in de vest of broekzak.

En vooral niet teveel aan gewicht heeft. Enige reserve die ik nog heb is een Therion, maar die is te zwaar om mee rond te zeulen. Toch voor een mtl zoals de Berserker.

Edited by timmermc

5 minutes ago, timmermc said:

Nu nog een klein handig mondje ervoor vinden, dat makkelijk past in de vest of broekzak.

Neem ook eens een kijkje ook naar de ijoy capo 100 watt, past de berserker mooi op, mss vind je die wel mooi.

Heeft wat weg van de istick pico, maar is wat groter. 

Veel succes met je zoek tocht naar en perfect modje er voor :duim

Posted (edited)
15 minutes ago, K&H said:

Neem ook eens een kijkje ook naar de ijoy capo 100 watt, past de berserker mooi op, mss vind je die wel mooi.

Heeft wat weg van de istick pico, maar is wat groter. 

Veel succes met je zoek tocht naar en perfect modje er voor :duim

Tja, die capo ziet er best mooi uit, maar ik denk eerder aan een mod met ingebouwde batt. Dan zijn ze wel altijd nog iets compacter dan met een 18650 of 21700 batterij.

Iedereen roept toch hoera over de zuinigheid van een Berserker en bovendien ben ik niet van plan om exotische coils erin te bouwen. Een SS van 26 awg is mijn favoriet.

In alle geval @K&H, bedankt voor het daarnet meedenken.

Edited by timmermc

Posted (edited)

@timmermc ik heb gisteren ook nog een bestelling geplaatst bij ecigone, wss kan je donderdag of vrijdag  van je berserker genieten, heel mss woensdag al 

Edit: Het mijne word morgen al geleverd, wss dat van jou dan ook :-)

Edited by K&H

On 8-1-2018 at 09:53, K&H said:

@timmermc ik heb gisteren ook nog een bestelling geplaatst bij ecigone, wss kan je donderdag of vrijdag  van je berserker genieten, heel mss woensdag al 

Edit: Het mijne word morgen al geleverd, wss dat van jou dan ook :-)

Sorry, enkele dagen forumloos geweest.

Heb de Berserker binnen, dampt al lekker, maar te vroeg om echt mijn oordeel te vellen erover.

Onmiddellijk omgebouwd naar grote inhoud, coiltje SS erin van .3 en gewickt met Kendo Gold.

Nadat de tank leeg was, opnieuw vullen en gorgelen dat de Berserker deed, kleine lekkage dus.

Opnieuw gewickt met ander katoen, SilkWick en probleemloos nu.

Je moet dus wel de nodige aandacht besteden aan het wicken en duidelijk merkbaar:  katoen maakt een verschil.

Derde tank nu en ik durf zeggen, ja de smaak is raak, maar niet beter dan mijn Kayfuns.

Edit: ik vraag me af of de 22mm smaakverschil heeft?

Edited by timmermc

1 minute ago, timmermc said:

Derde tank nu en ik durf zeggen, ja de smaak is raak, maar niet beter dan mijn Kayfuns.

We zijn altijd bezig om het nog beter te krijgen. Althanks zo steek ik zelf wel inelkaar. Als ik zin heb om mtl te dampen dan is dat toch wel echt een kayfun v5 (restrict dl), en echt mtl kayfun v3. Beste tankjes die er zijn voor mij persoonlijk. Op derde plek is het de Skyline puur omdat hij gebruiksvriendelijk is.

6 minutes ago, Jayjay said:

We zijn altijd bezig om het nog beter te krijgen. Althanks zo steek ik zelf wel inelkaar. Als ik zin heb om mtl te dampen dan is dat toch wel echt een kayfun v5 (restrict dl), en echt mtl kayfun v3. Beste tankjes die er zijn voor mij persoonlijk. Op derde plek is het de Skyline puur omdat hij gebruiksvriendelijk is.

Volkomen gelijk heb je, die V5 is en blijft een super dampertje, die je eigenlijk kunt wicken met je ogen dicht, althans zo ervaar ik het.

Wat ik ook probeer , lekken doet dat ding nooit, wel zweten.

Maar, het is een vreselijk onhandige damper om mee te nemen, de Berserker is kleiner en veel handiger daarvan, nu nog een kleine 1 batt. mod zoeken en ik heb een handig toestelletje op verplaatsing.

Edited by timmermc

Ik heb ‘m nu ook, de berserker mini. Ik heb er een 28GA 2,5 diameter 8 wraps coil voor gemaakt op ongeveer 1 ohm. Lekken als een gek als ik hem vul (met de Airflow dicht!), maar hij smaakt super. Ik zou alleen liever op een lager wattage dampen, bijvoorbeeld op 10 ipv nu 14. En ik snap nog altijd niet goed of dat gewoon kan zonder problemen, als je zo ver afwijkt van wat ‘aanbevolen’ is.. (onervaren als ik blijf :) )

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

32 minutes ago, jorisd1980 said:

Ik heb ‘m nu ook, de berserker mini. Ik heb er een 28GA 2,5 diameter 8 wraps coil voor gemaakt op ongeveer 1 ohm. Lekken als een gek als ik hem vul (met de Airflow dicht!), maar hij smaakt super. Ik zou alleen liever op een lager wattage dampen, bijvoorbeeld op 10 ipv nu 14. En ik snap nog altijd niet goed of dat gewoon kan zonder problemen, als je zo ver afwijkt van wat ‘aanbevolen’ is.. (onervaren als ik blijf :) )

Gewoon doen hoor, daar ga je geen problemen mee krijgen. Lekker op het wattage zetten dat voor jou het beste werkt met die build :)

Vind je de damp vooral te warm nu? 

46 minutes ago, jorisd1980 said:

Probeer eens een coil van ID 2mm, 7/8 wikkels ( +- 1.25 ohm ) en dat op 10watt. 

Als je problemen blijft houden met dat lekken, dan gewoon van onder vullen ben je er helemaal van af.

Super! Dat ga ik zeker proberen! Inderdaad, ik vind de damp wat warm; maar bovenal probeer ik consumptie zuinig te zijn, omdat bij de siren 2 de liquid echt als een bezetene er doorheen ging..!

Ik zit by the way dit filmpje te checken over wicken.. Erg interessant vind ik!