Jump to content
/Marc/

Squonk mod

Recommended Posts

Jeetje. Ben ik blij dat ik dat ding niet gekocht heb. Al was het destijds wel op het nippertje dat ik hem kocht. Puur ondat hij goedkoop is. Dit is ook niet een bepaald kleine lekkage. 

Jeetje. Ben ik blij dat ik dat ding niet gekocht heb. Al was het destijds wel op het nippertje dat ik hem kocht. Puur ondat hij goedkoop is. Dit is ook niet een bepaald kleine lekkage. 
Nee, ik ben ook blij voor je, haha! Wel wat gedoe inderdaad.
Aan de andere kant, nu het ding lekvrij is, heb je voor iets minder dan de helft van de prijs van een therion bf een squonker met een veel fijnere squonk ervaring mijn inziens. Ik pak em ook vaker dan mn vt inbox.

1 hour ago, Gast said:

Nee, ik ben ook blij voor je, haha! Wel wat gedoe inderdaad.
Aan de andere kant, nu het ding lekvrij is, heb je voor iets minder dan de helft van de prijs van een therion bf een squonker met een veel fijnere squonk ervaring mijn inziens. Ik pak em ook vaker dan mn vt inbox.

Ook al had ie niet gelekt, dan was de irritatie van de snelle sleepmode me nog te groot geweest om hem te houden. Het ding kon nog geen 5 minuten ongebruikt staan of hij sliep alweer in. Als je dan een hijs wilt nemen, moet je eerst de mod wakker laten worden door even op de vuurknop te drukken en dan wachten tot het logo van het scherm verdwijnt, voordat je echt een hijs kan nemen. Als dat 1 keer in het uur gebeurt, dan kan ik er wel mee omgaan (ook al heb ik er mods voor de deur uit gedaan), maar na een paar minuten al, dat vind ik te dol. 

Ook al had ie niet gelekt, dan was de irritatie van de snelle sleepmode me nog te groot geweest om hem te houden. Het ding kon nog geen 5 minuten ongebruikt staan of hij sliep alweer in. Als je dan een hijs wilt nemen, moet je eerst de mod wakker laten worden door even op de vuurknop te drukken en dan wachten tot het logo van het scherm verdwijnt, voordat je echt een hijs kan nemen. Als dat 1 keer in het uur gebeurt, dan kan ik er wel mee omgaan (ook al heb ik er mods voor de deur uit gedaan), maar na een paar minuten al, dat vind ik te dol. 

Haha, jij hebt echt een teringhekel aan dat ding gekregen he? Mooi man. Allemaal prima.
Ik heb me al een hele poos geleden voorgenomen om niet boos op spullen te worden.
Wat mij betreft is het voor de prijs een fijn apparaatje.

19 hours ago, Gast said:

Haha, jij hebt echt een teringhekel aan dat ding gekregen he? Mooi man. Allemaal prima.
Ik heb me al een hele poos geleden voorgenomen om niet boos op spullen te worden.
Wat mij betreft is het voor de prijs een fijn apparaatje.

Nou, ik heb niet perse een teringhekel aan dat ding specifiek, maar wel aan sleepmodes op mods. Als je dan een hijs wilt nemen, moet je even wachten. 9 van de 10 keer is voor mij het genot van die ene hijs dan alweer verpest :D

Ik heb ergens eerder in dit draadje ook gezegd dat het qua prijs- kwaliteitverhouding wel een kloppend boxje is. Heel goedkoop voor een gereguleerd dingetje, maar dat is dan wel te merken aan een aantal puntjes. En van de VT Inbox wint ie absoluut niet ;)

Voor mij toch zeker wel. Die standby stand vind ik maar heel af en toe vervelend en sinds de lekkage weg is, is het mijn favoriete mod. Mijn therion valt na een x tijd ook in de slaapstand en ik vind t juist vaak wel prettig. Geen gedoe in de broekzak enzo.

Zoals al eerder vermeld, heb ik m voor 18,50 gekocht en voor dat geld kan ik echt wel over dat ene minpuntje heenstappen hoor. Hij is aanmerkelijk kleiner en handzamer dan de Inbox en zeker een heel stuk lichter. Dan heb ik t nog niet eens over het gewicht en formaat van de Therion, want dat is helemaal een bakbeest vergeleken bij de Killer.

1 hour ago, Madman said:

Voor mij toch zeker wel. Die standby stand vind ik maar heel af en toe vervelend en sinds de lekkage weg is, is het mijn favoriete mod. Mijn therion valt na een x tijd ook in de slaapstand en ik vind t juist vaak wel prettig. Geen gedoe in de broekzak enzo.

Zoals al eerder vermeld, heb ik m voor 18,50 gekocht en voor dat geld kan ik echt wel over dat ene minpuntje heenstappen hoor. Hij is aanmerkelijk kleiner en handzamer dan de Inbox en zeker een heel stuk lichter. Dan heb ik t nog niet eens over het gewicht en formaat van de Therion, want dat is helemaal een bakbeest vergeleken bij de Killer.

Hij is een paar mm's smaller dan de Inbox, maar evenveel hoger. Het gewicht is inderdaad een stuk minder, maar dat kan ik niet zo erg vinden. Sleepmode op mods vind ik persoonlijk echt een dealbreaker. Zeker als de mod niet gelijk wakker wordt, zoals die met een dna doet. Ik heb een paar jaar geleden een Dani Basic gehad. Die viel na elk uur in slaap en moest dan 5 seconden wakker worden. Ieder zijn ding, maar ik vind dat bloed irritant om te denken dat je lekker een hijs kan nemen en dan......, doet ie niets. Ondanks dat het destijds een hele goeie mod was, heb ik hem om die reden verkocht. De Inbox slaapt ook, maar zodra je de vuurknop indrukt, dan is ie ook meteen weer wakker en gaat ie aan het werk. En zo hoort het ook.

Ondertussen is Hcigar met de Inbox v3 op de markt gekomen. Het grote verschil is de flesjes. Deze keer heeft Hcigar gekozen voor losse flesjes met eigen tube en geen vaste tube meer in de mod zelf. Op zich is dat precies wat ik als enige verbetering op deze mod had willen zien, maar nu ik een tijdje gebruik maak van de v2 hoeft het van mij niet meer. Die nieuwe flesjes kan ik niet meenemen onderweg, want daar zit geen dopje op. En dat is nou net wat ik verdomd handig vind geworden. Ook al zit er dan 8ml in zo'n flesje, daar doe ik een halve dag mee met een squonker. Soms wens je een wijziging, maar achteraf......

Nou ja. Ik vind het ook niet zo erg.. Spoel het slangetje  ff door met het nieuwe smaakje, proef zelden nog iets ouds..

Ik was van plan om meer squonkers buiten de inbox te kopen, maar ik haal tegenwoordig blijkbaar meer voldoening uit tankjes, dus heb afgezien van  de rsq en er een esquare voor in de plaats gekocht. 

26 minutes ago, TheRich said:

Nou ja. Ik vind het ook niet zo erg.. Spoel het slangetje  ff door met het nieuwe smaakje, proef zelden nog iets ouds..

Ik was van plan om meer squonkers buiten de inbox te kopen, maar ik haal tegenwoordig blijkbaar meer voldoening uit tankjes, dus heb afgezien van  de rsq en er een esquare voor in de plaats gekocht. 

Helemaal mee eens. Ik gebruik nu al zo lang de Hcigar en vindt dit totaal geem knelpunt. Ik heb een 30ml naaldflesje en daar spoel ik dat buisje mee door van mijn Hcigar als er een nieuw smaakje in komt. Ik vindt juist persoonlijk irritant dat de tube los zit. Want als je een super soft flesje hebt en je de tube nog om het metalen gedeelte moet drukken. Dan kan je pret beleven. Maar ieder vindt op zijn of haar manier is beter. Dus is het ook persoonlijk