Jump to content
/Marc/

Squonk mod

Recommended Posts

Ik heb de zwarte gekocht (impulsief). Ik betwijfel heel erg of ik überhaupt hiermee vrienden ga worden. Het model is zo lomp. Hoe meer yt filmpjes ik erover bekijk des te lelijker ik hem vindt. Ben maar gestopt met yt filmpjes over op te zoeken.

12 minutes ago, Jayjay said:

Ik betwijfel heel erg of ik überhaupt hiermee vrienden ga worden. Het model is zo lomp

Een beetje het probleem van de squonker. Je moet nu eenmaal die fles ergens kwijt. Dan denk

ik dat in het geval van 2 batts,  de gbox nog het best denkbare scenario is. Voor zelfbouw heb

ik uitgerekend voor een duall batt squonker en dan de inhoud maten van een inline squonker:

Breedte 82,5

Hoogte 85

Inhoud hoogte (dikte) 2.5

(berekend met inbouw van een chip een DNA ofzo)

Nou kan je m dikker maken en de batts er over dwars in bouwen dan krijg je n beetje t hammer of

god principe. Hieraan zie je dat een squonker met 2 batts in line een grote bijna vierkante onhandige

doos zou worden. Hence single batt squonkers.

Edited by Caved

28 minutes ago, Caved said:

Een beetje het probleem van de squonker. Je moet nu eenmaal die fles ergens kwijt. Dan denk

ik dat in het geval van 2 batts,  de gbox nog het best denkbare scenario is. Voor zelfbouw heb

ik uitgerekend voor een duall batt squonker en dan de inhoud maten van een inline squonker:

Breedte 82,5

Hoogte 85

Inhoud hoogte (dikte) 2.5

(berekend met inbouw van een chip een DNA ofzo)

Nou kan je m dikker maken en de batts er over dwars in bouwen dan krijg je n beetje t hammer of

god principe. Hieraan zie je dat een squonker met 2 batts in line een grote bijna vierkante onhandige

doos zou worden. Hence single batt squonkers.

Niet ieder zijn favoriet. Maar ik zou eerder alles op een rij willen hebben dan zo als bij de gbox. Dus vt inbox model maar dan batterij ernaast. Als je ziet dat een batterij wat zou het zijn 1cm breed is? Zou er eventueel alleen nog maar 1.5cm ernaast komen. Ik vraag me steeds af hoe moet ik de gbox straks in mijn jas vervoeren. Mensen kunnen wel denken dat ik een bom draag (heb tenslotte zwart haar en een klein baardje). Doet me hieraan denken.

2 minutes ago, Jayjay said:

Ik vraag me steeds af hoe moet ik de gbox straks in mijn jas vervoeren.

Die zet je in de cupholder van je auto, perfect match. :ja:duim

Edited by Caved

Je gaat direct kunnen zien waar die Gbox zit in je jas, want je jas zal aan 1 kant een stuk lager hangen.

Hier ook een vergelijking van enkele mods

Heb een DNA 75 enclosure geprint enkele 18560 bat word dan een leuk handzaam modelletje.

zal mogen nog een met 2 keer 18650 printen word dan wel wat groter.

op de foto pico mega 80 watt .de switchfet v2 sqonker, het model DNA 75  met een bat 18650 en de Ijoy capo sqonker.

heb de pico  80 mega en de ijoy sqonker vandaag binnen gekregen .

mijn switchfet v2 en de ijoy opgebouwd met ud ssl 316l 26ga+32ga 0,25 ohm beide met de zelfde tank op 55 watt .

kan geen verschil merken tussen de switchfet v2 en de capo sqonker. ps. zitten beide een volle  20700 in

heb het idee dat de switchfet iets warmer dampt IMG_20171218_213555_BURST001_COVER.jpg

20 hours ago, Jayjay said:

Ik vraag me steeds af hoe moet ik de gbox straks in mijn jas vervoeren.

19 hours ago, Jim said:

Je gaat direct kunnen zien waar die Gbox zit in je jas, want je jas zal aan 1 kant een stuk lager hangen.

Zo erg zal het wel niet zijn,

Het lijkt wel alsof jullie het over een mod van 5 kg hebben.

1 of 2 battery'tjes zal het verschil nu ook niet gaan maken volgens mij.

1 hour ago, /Marc/ said:

Bedoel ook niet het gewicht. Maar het ergonomisch ontwerp dat je in je handen hebt. Niet bepaald handig voor mij, achteraf gezien. Maar ja nu is het te laat. Althans het is nog steeds niet verstuurd?

Voor thuis te gebruiken is het toestel meer dan geschikt, zo deed ik dat vroeger met de Lost Vape drone ook.

Thuis had ik veel plezier aan, maar het toestel ergens mee naartoe nemen was een ramp.

Probeer in de zomer maar eens ergens lekker in je korte broek en t-shirt rond te lopen met zo een oversized mod die je ofwel de ganse tijd in je hand moet houden ofwel met een enorme bult in je broekzak.

Geen squonker  maar mijn wismec reuleaux rx300 gebruik ik ook enkel thuis, mijn salon damper :grins

5 minutes ago, Jim said:

Voor thuis te gebruiken is het toestel meer dan geschikt, zo deed ik dat vroeger met de Lost Vape drone ook.

Thuis had ik veel plezier aan, maar het toestel ergens mee naartoe nemen was een ramp.

Probeer in de zomer maar eens ergens lekker in je korte broek en t-shirt rond te lopen met zo een oversized mod die je ofwel de ganse tijd in je hand moet houden ofwel met een enorme bult in je broekzak.

Ja daar heb je wel gelijk in,

maar voor het terug zomer is heeft @Jayjay waarschijlijk weer 12 andere mod's erbij gekocht,

daar zal er wel 1tje van in zijn shortje passen.

Nee ik weet wel wat je bedoeld hoor,zover had ik er nog niet over na gedacht.

Nu loop ik enkel nog met single battery mods rond, een reserve batterij en 15ml refill flesje kan ik steeds in de wagen laten liggen of als de vrouw mee is kan het in die haar rommelzak (zij noemt het een handtas) :ja

Edited by Jim

7 minutes ago, /Marc/ said:

Ja daar heb je wel gelijk in,

maar voor het terug zomer is heeft @Jayjay waarschijlijk weer 12 andere mod's erbij gekocht,

daar zal er wel 1tje van in zijn shortje passen.

Nee ik weet wel wat je bedoeld hoor,zover had ik er nog niet over na gedacht.

Tot die tijd koop ik een Gucci sweknek tasje en een paar badslippers. Dan heb ik plek zat voor mijn gbox?

2 hours ago, /Marc/ said:

Vanaf 01--04-2018 verkrijgbaar: Designer Shorts met AHW voor damperts :bliss

6 minutes ago, Oomkobus said:

Wtf...1c2ac1b450bd2fe2adaf5afb2f05f7f4.jpg

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Inderdaad Wtf ''Was totaal fout'':gek 

16 hours ago, Oomkobus said:

Wtf...1c2ac1b450bd2fe2adaf5afb2f05f7f4.jpg

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Deze bestaat al vrij lang. Denk net zo lang als ik damp. Maar vanaf het eerste moment dat ik deze zag dacht ik al: nee nooit een keer. Als dit de toekomst wordt (dat dacht ik toen), dan stop ik met dampen?

Al die systemen met pompjes werken voor geen meter.

Die nieuwe Asmodus Spruzer of hoe het ook noemt is net hetzelfde, dat pompsysteem is ook slecht en binnen de korste keer stuk.

Niks zo simpel als met je vinger op een flesje drukken, werkt altijd en blijft ook werken.

Dacht al dat die dripez wat ouder was, wel mooi om te zien dat er ontzettend veel ontwikkeling zit in het hele dampen, zeker het laatste jaar, wie had er nou een paar jaar geleden gedacht dat squonken überhaupt een mogelijkheid was?

(Kunnen we daar trouwens niet gewoon een fatsoenlijke Nederlandse term voor verzinnen? Knompen of zo, knijpen en pompen, weetikveel.)

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

13 minutes ago, Oomkobus said:

Dacht al dat die dripez wat ouder was, wel mooi om te zien dat er ontzettend veel ontwikkeling zit in het hele dampen, zeker het laatste jaar, wie had er nou een paar jaar geleden gedacht dat squonken überhaupt een mogelijkheid was?

(Kunnen we daar trouwens niet gewoon een fatsoenlijke Nederlandse term voor verzinnen? Knompen of zo, knijpen en pompen, weetikveel.)

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Nee dat gaat niet, squonken is en blijft squonken  :bang

Het bestaat overigens al veel langer dan ik damp (2j)