Jump to content
/Marc/

Squonk mod

Recommended Posts

Ach het licht niet aan Jim sinds een maand gooien ze je dood met sqonkers 

dit komt omdat ze in Amerika zeer gewild zijn 

dit is gewoon over gewaaid naar onze regio

en de Chinezen spelen hier op in

volgens mij hebben ze er  fabrieken waar nu allen deze gebouwd worden .

en het is net als batterijen

je hebt rotzooi en goed spul

Squonken is altijd bekend geweest hier in de EU en is dan via input van enkele bekende reviewers (Mike Vapes, Vapor trail channel,...) populair geworden in Amerika.

Die Amerikanen zijn sindsdien volop aan het squonken gegaan, en wat trendy en populair is in de Amerika is een gat in de markt voor China en dus beginnen die massaal op die trein te springen.

Maar nu is de grote vraag in Amerika voor squonkers met dual battery, omdat de dampstijl van de Amerikanen anders is dan in de EU.

In Amerika moet het bijna altijd lage builds zijn (0.1, 0.15ohm) en veel power (80 tot 150W), en dan heb je niet echt veel aan single battery squonkers tenzij je om de 2u batterij gaat wisselen.

Volgens Mike Vapes staan er voor 2018 veel dual battery squonkers op het programma van de fabrikanten.

Ik wil zo wel één dual battery toestel maar meer echt niet, ik vind net single battery zo leuk omdat de toestellen dan mooi compact blijven.

Heb een Lost Vape Drone gehad en dat is een zeer goed toestel maar zo ongelooflijk lomp en zwaar, leuk voor thuis op tafel te laten staan maar op verplaatsing erg onpraktisch.

Zo een dual battery squonker zal altijd lomp en zwaar blijven, er is geen mogelijkheid om dat klein te houden.

Daarom hoop ik echt dat er snel werk gemaakt word van echt goede 20700 en 21700 batterijen, die wel hun 40A en +-4000mah kunnen halen.

Daar heb je helemaal gelijk in zag op efun ook een ijoy apparaat staan  koste nog niet eens 50 euro

maar met drie baterijen sqonker 12,8ml inhoud 225 wat  veel plastic, maar van dat merk wel bekend

moet je niet meenemen in je broekzak .het modje wat ik laatst heb gebouwd met een 20700 bat (modmaker model} 

valt mij niks tegen gaat voor mij lang genoeg mee batterij bedoel ik

3 hours ago, Jim said:

Maar nu is de grote vraag in Amerika voor squonkers met dual battery, omdat de dampstijl van de Amerikanen anders is dan in de EU.

In Amerika moet het bijna altijd lage builds zijn (0.1, 0.15ohm) en veel power (80 tot 150W), en dan heb je niet echt veel aan single battery squonkers tenzij je om de 2u batterij gaat wisselen.

Tot voor kort dacht ik dus door de revieuwers en de trendsetters dat squonken alleen voorbehouden was aan DL dampers tot ik op

een goede dag eens naar BF MTL rda's ging kijken en moet ik bekennen dat ik toen wel ff wakker werd. Ik vond zo maar minstens 5

MTL squonk atty's. Dan had ik dus zoiets van ja dan wil ik ook wel meedoen als MTLer. Dus nu eens een ouwe RDA opgebouwd

die ik ooit van een mededamper gekregen had de Origen v2 kloon en ik moet toegeven dat de smaak wel echt killer is in MTL.

Dus ja squonken is voor alle categorieen en MTL maakt de huidige boxen natuurlijk heel geschikt met 1 batterij. Of ik er een zou kopen

met 2 of 3 batterijen weet ik niet dan worden ze mijn inziens wel erg lomp natuurlijk maar zeg nooit nooit....

just my 2cp

Edited by Caved

9 hours ago, Caved said:

Dus ja squonken is voor alle categorieen en MTL maakt de huidige boxen natuurlijk heel geschikt met 1 batterij. Of ik er een zou kopen

met 2 of 3 batterijen weet ik niet dan worden ze mijn inziens wel erg lomp natuurlijk maar zeg nooit nooit....

just my 2cp

Voorheen heeft er nooit iemand tekort gehad aan 12W op een mod. Op de een of andere manier moest er steeds meer vermogen uit een mod kunnen komen. Ikzelf damp na 4 jaar nog steeds rond de 15-18W en dat voldoet echt prima. Ik heb echt geen flauw idee waarom ik op minstens 80W zou moeten dampen. Ik had laatst nog een modje voor de weggeef, maar degene aan wie ik hem wilde weggeven vond 60W te weinig. Moest minstens 80W hebben. 

Ik heb die trend nooit begrepen en zal het ook nooit begrijpen ook. Ik heb wel 2 hoog vermogen mods staan, maar die komen zelden tot nooit meer in actie. Is me ook veel te veel gezeul met zo'n baksteen in je zakken.

19 hours ago, K&H said:

volledig zwart :-)

IMG_0660.JPG

die heb ik ook, bevalt prima! denk er wel aan om panelen te kopen, aliminium kleur (zonder punisher). Maar ze zijn best prijzig.

voor iets meer kan ik de pulse BF kit ook halen (met die doorzichtige panelen)...twijfel twijfel

5 hours ago, Mr Wrong said:

Voorheen heeft er nooit iemand tekort gehad aan 12W op een mod. Op de een of andere manier moest er steeds meer vermogen uit een mod kunnen komen. Ikzelf damp na 4 jaar nog steeds rond de 15-18W en dat voldoet echt prima. Ik heb echt geen flauw idee waarom ik op minstens 80W zou moeten dampen. Ik had laatst nog een modje voor de weggeef, maar degene aan wie ik hem wilde weggeven vond 60W te weinig. Moest minstens 80W hebben. 

Ik heb die trend nooit begrepen en zal het ook nooit begrijpen ook. Ik heb wel 2 hoog vermogen mods staan, maar die komen zelden tot nooit meer in actie. Is me ook veel te veel gezeul met zo'n baksteen in je zakken.

Wat voor coils gebruik je dan om op 12watt nog te kunnen dampen zonder al te lange ramp-up tijd?

Ik heb op mijn peerless simpele kanthal 24ga coiltjes (dual build 0.5 ohm)staan en die hebben toch al 50watt nodig om iets ofwat fatsoenlijk op te warmen.

Ik hoef ook nooit hoger te gaan dan 12 Watt, en blijf dus meestal onder dat wattage, met coils boven 1 Ohm.

De "ramp-up time" kost bij mijn maxVG net zoveel tijd als het kost om het dopje weer op het flesje te draaien.

5 hours ago, Keob said:

die heb ik ook, bevalt prima! denk er wel aan om panelen te kopen, aliminium kleur (zonder punisher). Maar ze zijn best prijzig.

voor iets meer kan ik de pulse BF kit ook halen (met die doorzichtige panelen)...twijfel twijfel

Ik zou dan toch eerst voor de pulse BF kit gaan :-) die geborstelde paneeltjes  ga ik wss later ook nog kopen :duim

33 minutes ago, /Marc/ said:

Wat voor coils gebruik je dan om op 12watt nog te kunnen dampen zonder al te lange ramp-up tijd?

Ik heb op mijn peerless simpele kanthal 24ga coiltjes (dual build 0.5 ohm)staan en die hebben toch al 50watt nodig om iets ofwat fatsoenlijk op te warmen.

Hoewel niet in de squonker (dus off topic):

M'n adv damp ik al 4 jaar op 9 watt ( single coil van 0,25 mm kanthal 2mm diameter en 6 wikkelingen--> 1,5 ohm).

Dampt uitstekend, supersmaak (in de Erl) en verveelt nooit.

0,25 0f 0,32 mm kanthal  om 2 tot  3 mm diameter moet dus prima kunnen in een bf dripper met een niet al te grote verdampingskamer (en daar zijn er plenty van).

Edited by Foggy

Het is gewoon de manier van dampen, en daar horen bepaalde tankjes bij.
Ik bedoel, het tankje van mijn foto hierboven produceert nauwelijks damp onder de 100watt.

Met 12 watt kun je volgens mij onmogelijk lekker DLen en boven de 100 wordt mtl denk ik ook onmogelijk.

Maar goed dat is wat ik denk, ben wel benieuwd of ik t bij het rechte eind heb.

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

2 hours ago, /Marc/ said:

28 GA SS op 2.4mm (micro) 10 wikkelingen 0.9 ohm op 11 watt zelfs. damp smaak plenty. wel mtl uiteraard

Ramp up? met een micro coil nee niet echt.

1 hour ago, Oomkobus said:

Met 12 watt kun je volgens mij onmogelijk lekker DL

Nee dat kan met bovenstaande best heb m voor shits en giggles eens vol open gezet op 12 watt. prima DL

plenty damp. Je moet alleen je liquid flow top notch exact hebben. Maar toegegeven op 25 doet ie DL wat beter

idd

Edited by Caved

Ik bedoel, het tankje van mijn foto hierboven produceert nauwelijks damp onder de 100watt.

Met 12 watt kun je volgens mij onmogelijk lekker DLen en boven de 100 wordt mtl denk ik ook onmogelijk.

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Mtl en dl kun je niet vergelijken. Mtl damp je op lage wattage met zeer weinig airflow (liefst bijna dicht). En dl is hoge wattage met veel airflow. In jou stukje draai je deze net om. Dat is net als een Ferrari motor in een Lada stoppen en visa versa. Dus dat gaat niet op. 

1 hour ago, Foggy said:

M'n adv damp ik al 4 jaar op 9 watt ( single coil van 0,25 mm kanthal 2mm diameter en 6 wikkelingen--> 1,5 ohm).

0,25 0f 0,32 mm kanthal  om 2 tot  3 mm diameter moet dus prima kunnen in een bf dripper met een niet al te grote verdampingskamer (en daar zijn er plenty van).

Oke kerel,zo een coils heb ik nog nooit geprobeerd,maar ik ben dan ook geen MTL'er,

De 24ga wat ik gebruik is als ik mij niet vergis 0.5mm

8 minutes ago, Caved said:

28 GA SS op 2.4mm (micro) 10 wikkelingen 0.9 ohm op 11 watt zelfs. damp smaak plenty. wel mtl uiteraard

Ramp up? met een micro coil nee niet echt.

Vanaf welke maat noem je een coil een micro coil?

Ik draai 9.5 wikkelingen en een ID van 3.5,komt in dual build uit op zo'n 0.5 ohm,

die ik damp op 50watt,1 van zulke coil op bv een single rda/rta zou dan op 1 ohm uitkomen en 25watt,

ik heb dat nog nooit geprobeerd aangezien ik enkel dual rta/rda's heb.

1 minute ago, /Marc/ said:

Vanaf welke maat noem je een coil een micro coil?

Elke coil die niet spaced is is een micro coil. Ik bedoel hier dus contact coil.

Niet persee micro (als in klein).

1 hour ago, Foggy said:

Ik heb in de squonkert een 1.0 Ohm coil, 0,32mm kanthal 2,5mm. Dampt prima op 15,5W. Wolken genoeg en soms zelfs teveel. Als ik mijn adv op hoger Wattage damp, dan smaakt ie niet eens meer of m’n damp wordt naar mijn smaak te heet. Het kan echt prima in een drippert en dan heb je aan een single 18650 mod meer dan genoeg. Wij snappen het ;)

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Ieder zijn ding, maar ik voel me behoorlijk voor lul lopen als ik op straat flinke wolken uitblaas. Daar damp ik overigens niet voor, maar wel voor de smaak. En met de juiste build, juiste atty en juice combi, heb je helemaal geen 100W nodig. 

Mtl en dl kun je niet vergelijken. Mtl damp je op lage wattage met zeer weinig airflow (liefst bijna dicht). En dl is hoge wattage met veel airflow. In jou stukje draai je deze net om. Dat is net als een Ferrari motor in een Lada stoppen en visa versa. Dus dat gaat niet op. 
Was niet de bedoeling de twee te vergelijken maar meer om het uit te lichten, de een zit op hoog wattage inderdaad en de ander laag,
Waar ik dan zeer benieuwd naar ben is hoe laag de laagste DLer dampt en hoe hoog de hoogste MTLer.

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Ieder zijn ding, maar ik voel me behoorlijk voor lul lopen als ik op straat flinke wolken uitblaas. Daar damp ik overigens niet voor, maar wel voor de smaak. En met de juiste build, juiste atty en juice combi, heb je helemaal geen 100W nodig. 
Precies dat bedoel ik, de juiste setup! Ik hoef ook niet per se dikke wolken te maken (al is het wel gaaf) als het maar voldoening geeft, hoog wattage geeft denk ik alleen maar nadelen, wick gaat korter mee gok ik zo, liquid is sneller op, en de batterij is eerder leeg toch?

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

1 minute ago, Mr Wrong said:

Dat klinkt weer behoorlijk negatief richting de DL'ers,

maar goed,wij zijn dan ook geen dampers he,wij blazen maar wat wolken zonder smaak,

wij doen dat ook zomaar zonder reden,raar volk eigenlijk he die DL'ers  :fluit

2 minutes ago, Oomkobus said:

Precies dat bedoel ik, de juiste setup! Ik hoef ook niet per se dikke wolken te maken (al is het wel gaaf) als het maar voldoening geeft, hoog wattage geeft denk ik alleen maar nadelen, wick gaat korter mee gok ik zo, liquid is sneller op, en de batterij is eerder leeg toch?

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Je hebt daar wel gelijk in,maar over wat voor kosten/nadelen gaat het dan?

Wat wickmateriaal,liquid die als je een beetje in grote hoeveelheden aankoopt ook geen drol kost,

een battery'yje in de lader stoppen?

Dat vind ik persoonlijk de moeite nog niet waard om over na te denken.

Ik damp op de manier waar ik er voldoening uithaal,als me dat nu 5 of 25 ml/dag verbruikt.

Precies, ik damp ook hoe het mij zint, zeker niet voor een ander!
En daarom ben ik nu een hele hoop aan het ontdekken,
Kom van een aio, daarna een baby beast, een rdta en nu net die melo 300 binnen en echt aan het aftasten wat nou het beste is en eerlijk gezegd ik vindt t allemaal geweldig.

Maar goed als het allemaal goedkoper en makkelijker kan zou ik daar dan ook voor kiezen, vandaar ook dat er (hopelijk binnenkort) een squonker komt.
Wel de lusten niet de lasten, ja toch

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️