Jump to content

Squonk mod


/Marc/

Recommended Posts

11 hours ago, Dnns84 said:

Doe je je naam eer aan en zit daar ergens een typefout? 24g SS316L op 1.1Ohm dacht ik gelijk al: "dat lijkt me een flinke coil". Vervolgens ff gecheckt in steam-engine en idd, met jouw parameters kom je uit op een coil van 26.66 windingen, lijkt me een aardige klus om die in een willekeurige atty te krijgen :tong

 

Een coil van 2,5mm diameter met 24g SS316L draad? Hoe kom je bij 26.66 wikkelingen? waar type ik wat geks? 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Mr Wrong said:

 

Een coil van 2,5mm diameter met 24g SS316L draad? Hoe kom je bij 26.66 wikkelingen? waar type ik wat geks? 

Gewoon heel simpel, als jij 24g SS316L draad gebruikt heeft dat een behoorlijk lage weerstand en heb je heel veel wikkelingen nodig om op 1.1ohm uit te komen.
Als je 28g zou gebruiken heb je een coil van 11.5 wraps, gebruik je 24g dan heb je 26,66 wraps nodig. http://www.steam-engine.org/coil.html?mat=ss316l&r=1.1&awg=24&id=2.5

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Dnns84 said:

Gewoon heel simpel, als jij 24g SS316L draad gebruikt heeft dat een behoorlijk lage weerstand en heb je heel veel wikkelingen nodig om op 1.1ohm uit te komen.
Als je 28g zou gebruiken heb je een coil van 11.5 wraps, gebruik je 24g dan heb je 26,66 wraps nodig. http://www.steam-engine.org/coil.html?mat=ss316l&r=1.1&awg=24&id=2.5

 

 

Nou, jullie je lol, ik heb verkeerd gekeken en er staat 28ga op het rolletje. Big deal. 

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, /Marc/ said:

@Jim

Ziet er goed uit :ja

maar niet gereguleerd dus niets voor mij...(nu toch nog niet)

 

Afbeeldingsresultaat voor asmodus luna

 

 

Dat dacht ik ook. Maar toen ik deze in een filmpje zag dacht ik echt die moet ik hebben. Ik moet zeggen dat ik deze meer een gereguleerde squonker vindt dan een mech. Je kunt hem aan en uit zetten. Low voltage protection, cut off timer als ik mij niet vergis is dat hij zichzelf uitschakelt als je te lang de vuurknop ingedrukt houdt, automizer short detection en nog wat snufjes. Doet me denken aan de pico squeeze ook een soort van semi mech squonker. Ik weet dat dit een mech genoemd wordt echter vind ik dat niet. Er zit dusdanig veel elektronica in dat je dit geen mech kunt noemen. En met deze snufjes kan er weinig fout gaan. Ik wacht wel ff totdat hij wat afgeprijsd wordt. En free shippe

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Met zo een RDA niet maar wel met triple coil build decks, Azeroth RTA en Vandy Vape triple RTA.

Voor cloudchasing is dat perfect maar op gebied van smaak brengt het niks of niks extra.

Je moet er ook wat power kunnen opzetten, dus bijna elke single battery squonker valt al af tenzij je zo een riem vol met 18650 batterijen wil dragen:

 

image.jpeg

Ps: kan er iemand via photoshop 18650 batterijen in zo een riem plakken, zoek al een tijdje zo een foto :gek

Edited by Jim
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

@Jim

 

Thank's,

daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan wat je zegt over de battery,

kwam die 30mm rda's tegen toen ik wat reviews aan het bekijken was en dat leek mij wel wat,

maar zoals je zegt op een single battery mod kan je daar niet veel mee beginnen.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb niet alle posts hier gelezen, even vlug doorgescrold en je zei iets van de g-priv, maar zo een touchscreen na een tijdje hebt je dat wel gehad.

Batterijen zou ik hier in nl kopen bij de welgekende batterijenwinkel.

 

squonk is nieuw voor me, loopt de liquid daar niet uit als je die in je zak hebt of zo?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Oomkobus said:

Ben ik ook wel benieuwd naar, als een squonk mod lang genoeg plat ligt of op z'n kop gehouden word dan zou die kunnen lekken toch?

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️
 

Als  je je best doet, kun je alles aan het lekken krijgen :grins 

Ik heb 'dagelijks een van m'n squonkers in m'n jaszak mee voor onderweg en tot nog toe geen enkele lekkage gehad.

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Stekke said:

Ik zie wel het voordeel dat je direct van smaak kan wisselen. En als je squonkt moet je hem ondersteboven houden?

Nee, je knijpt in het flesje en de liquid gaat daardoor naar boven en als je het flesje los laat, dan zuigt ie de overtollige liquid terug in het flesje. Als je em op de kop houdt terwijl je squonkt dan druipt de liquid direct uit je RDA...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, Stekke said:

Maar als een flesje rechtstaat zit daar toch lucht en knijp je lucht?

Er gaat een slangetje (of een ander buisje) naar de bodem van het flesje die verder luchtdicht is, als je knijpt gaat de liquid omhoog, laat je los, dan zuigt het flesje weer lucht aan (en de overtollige liquid uit je rda gaat mee)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stekke said:

Damn nu heb ik geen reden meer om het niet te proberen ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Er komen een aantal betaalbare gereguleerde squonkers aan, zullen tussen nu en een maand wel aardig goed verkrijgbaar zijn via de Chinese sites. Ik zou niet beginnen met een mech of je moet daar al ervaring mee hebben.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er komen een aantal betaalbare gereguleerde squonkers aan, zullen tussen nu en een maand wel aardig goed verkrijgbaar zijn via de Chinese sites. Ik zou niet beginnen met een mech of je moet daar al ervaring mee hebben.

Mechs schrikken me af omdat je daar toch wat kennis voor moet hebben die ik niet heb. Ik ben ook nog niet zover dat ik daar een functioneel voordeel in zie

Als die gereguleerde er zijn mag je me wat laten weten, zeker wel interesse om dit gebied te verkennen.
Link to comment
Share on other sites

Just now, Stekke said:


Mechs schrikken me af omdat je daar toch wat kennis voor moet hebben die ik niet heb. Ik ben ook nog niet zover dat ik daar een functioneel voordeel in zie

Als die gereguleerde er zijn mag je me wat laten weten, zeker wel interesse om dit gebied te verkennen.

In dit topic staan er al een aantal en als je op de gearbest website zoekt op squonk mod of BF mod dan zal je de meeste wel zien. De ijoy capo is zonder rda al voor 28€ te koop: https://www.gearbest.com/vv-vw-mods/pp_945265.html staat dat ie over een weekje verstuurd wordt. Zijn ook al een paar reviews van, weet zo niet hoe de kwaliteit is. Ik heb zelf deze: https://www.gearbest.com/temperature-control-mods/pp_756843.html

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ziet er deftig uit die hcigar hebben ook paarmod met dna250 zag ik. 60 is nu wat teveel voor me. Juist de alien en wismex rx gen 3 gekocht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ziet er deftig uit die hcigar hebben ook paarmod met dna250 zag ik. 60 is nu wat teveel voor me. Juist de alien en wismex rx gen 3 gekocht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

35e ongeveer voor elk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Stekke said:

Ik heb niet alle posts hier gelezen, even vlug doorgescrold en je zei iets van de g-priv, maar zo een touchscreen na een tijdje hebt je dat wel gehad.

Batterijen zou ik hier in nl kopen bij de welgekende batterijenwinkel.

 

squonk is nieuw voor me, loopt de liquid daar niet uit als je die in je zak hebt of zo?

 

Wat bedoel je met na een tijdje heb je dat wel gehad?

Zelf vind ik het super gemakkelijk,

gedaan met 5x hier klikken,die knop met die knop 2sec inhouden,wachten,enz....

De g-priv is heel overzichtelijk zonder onnodige dingen,

een tik op het scherm en je bent waar je moet zijn,lekker gemakkelijk en overzichtelijk.

 

16 hours ago, Oomkobus said:

Ben ik ook wel benieuwd naar, als een squonk mod lang genoeg plat ligt of op z'n kop gehouden word dan zou die kunnen lekken toch?

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️
 

Iedere rda heeft een bodempje waar wat liquid in kan blijven staan,

bij de aura bv heb je plaats voor 1.5ml liquid,

squonk ik hem nu vol en leg hem plat neer dan zal die liquid wat op de bodem staat er idd uit lopen.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, /Marc/ said:

Wat bedoel je met na een tijdje heb je dat wel gehad?

Zelf vind ik het super gemakkelijk,

gedaan met 5x hier klikken,die knop met die knop 2sec inhouden,wachten,enz....

De g-priv is heel overzichtelijk zonder onnodige dingen,

een tik op het scherm en je bent waar je moet zijn,lekker gemakkelijk en overzichtelijk.

Ik heb al een paar keer gehad dat ik per ongeluk ineens op 220w stond. Nu heb ik al geleerd om het scherm direct te locken.

En waarschijnlijk heb ik ook te dikke vingers voor sommige knopjes.

Ik damp zelf enkel in vw, misschien als je in tc dampt dat het grafische meer voordelen biedt.

Link to comment
Share on other sites

Voor de mensen die de gbox willen bestellen

 

http://www.3fvape.com/vv-vw-mod/19955-authentic-geekvape-gbox-200w-squonk-box-mod-black-red-2-x-18650-8ml.html?utm_source=EDM&utm_medium=20171120&utm_campaign=GeekVapeGBOX&utm_content=banner#.WhMAOJCWzIV

 

met code Map 19952 gaat hij van 66.88 dollar naar een goeie 41 dollar,maar liefst 25.39 dollar korting,

is wel een mooi prijsje met de korting eraf.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...