Jump to content

Squonk mod


/Marc/

Recommended Posts

17 minutes ago, /Marc/ said:

Dat klinkt weer behoorlijk negatief richting de DL'ers,

maar goed,wij zijn dan ook geen dampers he,wij blazen maar wat wolken zonder smaak,

wij doen dat ook zomaar zonder reden,raar volk eigenlijk he die DL'ers  :fluit

 

Nu overtrek je het nogal. Als ik me persoonlijk voor lul voel lopen met dikke wolken, wil nog niet zeggen dat DL’ers lullo’s zijn. DL kan overigens ook gewoon zonder dikke wolken uit te blazen of op 100W, maar het zal er wellicht aan liggen wanneer je bent begonnen met dampen. Zoals ik al zei, vroeger hadden dampers genoeg aan 12W. Dampen was toen ook veel simpeler. Ik bedoel, het is mij gelukt om te stoppen met roken met een simpel ego’tje met 2,2 Ohm coils. 

Link to comment
Share on other sites

Iedereen dampt hoe en wat ie wil, of dat nu op 9w of 150w is kan mij allemaal gestolen worden.

Wathever makes you happy...

Zelf kon ik nog met moeite de toetsen vinden om deze zin te typen door de mistbank die ik hier geblazen heb, en ik ben er blij mee.

  • Like 5
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Oomkobus said:

Was niet de bedoeling de twee te vergelijken maar meer om het uit te lichten, de een zit op hoog wattage inderdaad en de ander laag,
Waar ik dan zeer benieuwd naar ben is hoe laag de laagste DLer dampt en hoe hoog de hoogste MTLer.



☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️
 

Was ook niet verkeerd bedoeld. Maar jij vroeg of je het eind hebt. Opzich wel maar in je verhaal eerder draai je in mijn ogen mtl om met dl. Vandaar dat ik zeg dat je het niet met elkaar kunt vergelijken. Niet meer niet minder?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Squonk mtl atty opbouwen met 0.2 kanthal draad om silica. Dat kan gewoon. Heb je bijna je ego terug LOL

Maar als je daar een dry hit mee krijgt huil je 2 dagen dikke dikke tranen hehehe

WEL lekker back to basic, dat dan weer wel.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jayjay said:

Mtl en dl kun je niet vergelijken. Mtl damp je op lage wattage met zeer weinig airflow (liefst bijna dicht). En dl is hoge wattage met veel airflow. In jou stukje draai je deze net om. Dat is net als een Ferrari motor in een Lada stoppen en visa versa. Dus dat gaat niet op. 

 

Dat klopt niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet. Mtl of DL ligt helemaal niet aan je Wattage. Dat is echt gelul. Het is gewoon de manier van inhaleren en, net als met roken, de ene rookt(e) mtl, de ander DL. Je kunt ook met een krappe airflow nog best een DL hijs nemen, ook al kost je dat meer moeite. Andersom is het ook mogelijk om met open airflow een mtl hijs te nemen. Niet dat het wat aan is, maar het kan en heeft geen flikker met de hoogte van je Wattage te maken. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Oomkobus said:

...........................
Waar ik dan zeer benieuwd naar ben is hoe laag de laagste DLer dampt en hoe hoog de hoogste MTLer.
 

DL doe ik ook regelmatig op ca 15 watt, met een simple single coiltje (0,32 mm kanthal op ca 2,5mm en 6 wikkelingen--> 1,2 ohm)

Maar dat gaat ook prima met een set up waar men tegenwoordig alleen mtl aan toeschrijft (dus op m'n eerder beschreven 1,5 ohm coiltje).

DL is niet enkel voorbehouden aan dikke coils en hoge vermogens.

 

Daarentegen dl ik  ook met iets grotere coils op hoger vermogen, al geven die me minder voldoening.

Da's meer voor de spielerei.

De enige coil die bij mij echt een wat hoger vermogen nodig heeft, is de mesh coil in de Taifun BT.

Die gaat op minimaal 65 a 70 watt en kan evt hoger.

Maar om nu te zeggen dat daar meer smaak uit te halen is, nee. Da's wederom voor de spielerei.

 

Dat meer damp automatisch meer smaak zou betekenen is wat mij betreft dan ook geen wet.

Je smaakpapillen kunnen maar een bepaalde hoeveelheid tegelijk detecteren.

Ik vergelijk het maar met drinken. Als ik een lekker drankje drink, proef ik daar meer van wanneer ik er 1 glas rustig achterover kieper,

dan wanneer ik een hele emmer tegelijk naar binnen kegel.

 

Ik ben dik tevreden met m'n adv en speel daarnaast ook regelmatig met andere coils en vermogens.

Zo heeft ieder z'n eigen beleving en voorkeuren bij het dampen en dat is maar goed ook.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Caved said:

Squonk mtl atty opbouwen met 0.2 kanthal draad om silica. Dat kan gewoon. Heb je bijna je ego terug LOL

Maar als je daar een dry hit mee krijgt huil je 2 dagen dikke dikke tranen hehehe

WEL lekker back to basic, dat dan weer wel.

 

En toch was silica zo gek niet, mits je een goeie kwaliteit had. Je kon het zelfs gewoon dryburnen. Dat lukt je met het huidige aanbod van katoenen niet. 

Overigens, misschien ga ik binnenkort eens wat experimenteren met mesh in een van m'n squonk atties. Mesh levert op een lager Wattage en weerstand een betere w/mm2. 

Edited by Mr Wrong
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Mr Wrong said:

 

Dat klopt niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet. Mtl of DL ligt helemaal niet aan je Wattage. Dat is echt gelul. Het is gewoon de manier van inhaleren en, net als met roken, de ene rookt(e) mtl, de ander DL. Je kunt ook met een krappe airflow nog best een DL hijs nemen, ook al kost je dat meer moeite. Andersom is het ook mogelijk om met open airflow een mtl hijs te nemen. Niet dat het wat aan is, maar het kan en heeft geen flikker met de hoogte van je Wattage te maken. 

Klopt. En ik mtl eigenlijk altijd ook met mijn dl tankjes. Mtl is net als roken, damp inhaleren in je mond en daarna over je longen. Dl is net als pubers die eerste keer sigaret roken. Inhaleren en gelijk uitblazen zonder dat je over je longen trekt. Maar..... ik kan nog best op 50watt mtl trekje nemen dus nog over mijn longen trekken. Maar dat doe je niet zo snel op 100 of 100 watt+. Dat wilde ik ermee zeggen.

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Jayjay said:

Klopt. En ik mtl eigenlijk altijd ook met mijn dl tankjes. Mtl is net als roken, damp inhaleren in je mond en daarna over je longen. Dl is net als pubers die eerste keer sigaret roken. Inhaleren en gelijk uitblazen zonder dat je over je longen trekt. Maar..... ik kan nog best op 50watt mtl trekje nemen dus nog over mijn longen trekken. Maar dat doe je niet zo snel op 100 of 100 watt+. Dat wilde ik ermee zeggen.

 

Bijna goed! DL is de afkorting voor Direct Lung, oftewel, dus juist direct je longen inhijsen, zonder de tussenstap van je mond. Dat is dus alleen het verschil in de wijze van inhaleren en niet in Wattages of wat dan ook. 

Met Wattages stel je eigenlijk niets meer af dan de warmte ontwikkeling per vierkante millimeter. En dat hangt ook weer af van de juice die je dampt. De ene zal beter smaken bij 22 w/mm2 en de ander bij bijvoorbeeld 18 w/mm2. Uiteraard komt daar ook de verhouding van damp en zuurstof bij en hoe compact de damp is. Ook de binnendiameter van je mondstukje heeft daar invloed op. Er komt echt wat meer bij kijken dan alleen een coil draaien en Wattage instellen. 

Edited by Mr Wrong
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Oomkobus said:

Damn wat een boel info, ff voor de goede orde, ik damp net aan twee maanden, en alhoewel ik best op de hoogte ben van verschillen, dit is gewoon een studie gek!



☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️
 

 

 

Het is allemaal geen rocket science, echt niet. Even logisch nadenken helpt al een hele hoop. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Mr Wrong said:

 

En toch was silica zo gek niet, mits je een goeie kwaliteit had. Je kon het zelfs gewoon dryburnen. Dat lukt je met het huidige aanbod van katoenen niet. 

Overigens, misschien ga ik binnenkort eens wat experimenteren met mesh in een van m'n squonk atties. Mesh levert op een lager Wattage en weerstand een betere w/mm2. 

Dan ben ik erg benieuwd naar op welke mesh set up je uitkomt.

Ik heb met mesh als coil nog niet veel ervaring.

Slechts de Taifun BT en de vandy vape mesh rda lenen zich bij mij daarvoor.

Al geeft de BT pas vanaf een watt of 60 a 70 z'n ietsje betere smaak af,  het blijf een slechte flavour rta.

De mesh rda was ik vanavond aan het rebuilden met een wat smaller en korter strookje rvs.

Deze geeft pas vanaf ca 35 watt (o,3 ohm) een lekkere damp en smaak.

Ik heb een wat minder groot tunneltje gebouwd, zodat er een iets minder dikke prop watten nodig is.

Het is een beetje evenwicht zoeken tussen fluffyness en stevigheid, omdat mesh vereist dat elke mm goed bedekt is.

Het nadeel van een te dikke prop watten is soms,  dat deze als een soort filter gaat fungeren, die een deel van je smaakstoffen tegenhoudt.

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Foggy said:

Dan ben ik erg benieuwd naar op welke mesh set up je uitkomt.

Ik heb met mesh als coil nog niet veel ervaring.

Slechts de Taifun BT en de vandy vape mesh rda lenen zich bij mij daarvoor.

Al geeft de BT pas vanaf een watt of 60 a 70 z'n ietsje betere smaak af,  het blijf een slechte flavour rta.

De mesh rda was ik vanavond aan het rebuilden met een wat smaller en korter strookje rvs.

Deze geeft pas vanaf ca 35 watt (o,3 ohm) een lekkere damp en smaak.

Ik heb een wat minder groot tunneltje gebouwd, zodat er een iets minder dikke prop watten nodig is.

Het is een beetje evenwicht zoeken tussen fluffyness en stevigheid, omdat mesh vereist dat elke mm goed bedekt is.

Het nadeel van een te dikke prop watten is soms,  dat deze als een soort filter gaat fungeren, die een deel van je smaakstoffen tegenhoudt.

 

 

 

 

 

Ik ga mesh gebruiken als wick, niet perse als coil. Voor zover ik weet wordt mesh in de BT wel alleen gebruikt als coil en daarnaast een flink pak watten, waarvan ik me niet kan voorstellen dat alles evenredig wordt verwarmt/verdampt, ondanks dat je met zo'n flapje mesh een groter verdampingsoppervlakte lijkt te hebben. De capilaire werking van watten is best hoog en in zo'n prop blijft dus veel zitten wat niet verdampt wordt. 

Ga ik nog niet snel mee beginnen, hoor. De build die ik nu in m'n atty's heb werken me te goed om nodeloos af te breken ;)

En stiekem denk ik dat het ook niet werkt, aangezien je met mesh een hogere temperatuur ontwikkelt en in een dripper lijkt me dat niet echt fijn. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Mr Wrong said:

 

Ik ga mesh gebruiken als wick, niet perse als coil. Voor zover ik weet wordt mesh in de BT wel alleen gebruikt als coil en daarnaast een flink pak watten, waarvan ik me niet kan voorstellen dat alles evenredig wordt verwarmt/verdampt, ondanks dat je met zo'n flapje mesh een groter verdampingsoppervlakte lijkt te hebben. De capilaire werking van watten is best hoog en in zo'n prop blijft dus veel zitten wat niet verdampt wordt. 

Ga ik nog niet snel mee beginnen, hoor. De build die ik nu in m'n atty's heb werken me te goed om nodeloos af te breken ;)

En stiekem denk ik dat het ook niet werkt, aangezien je met mesh een hogere temperatuur ontwikkelt en in een dripper lijkt me dat niet echt fijn. 

Sorry mr. Wong. Maar elke keer als ik jou naam voorbij zie komen moet ik aan een van mijn plaatjes denken. Deze namelijk. Niks persoonlijks hoor?.

ey3o7hmginvxa.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Jayjay said:

Sorry mr. Wong. Maar elke keer als ik jou naam voorbij zie komen moet ik aan een van mijn plaatjes denken. Deze namelijk. Niks persoonlijks hoor?.

ey3o7hmginvxa.jpg

 

Trek ik me niet persoonlijk aan, hoor. Ik vind het plaatje ondanks dat, en dat ik er wel een type humor in kan zien, toch wat ongepast en licht beledigend richting een bepaalde groepering die er niets aan kunnen doen dat ze zo geboren zijn. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Mr Wrong said:

 

Trek ik me niet persoonlijk aan, hoor. Ik vind het plaatje ondanks dat, en dat ik er wel een type humor in kan zien, toch wat ongepast en licht beledigend richting een bepaalde groepering die er niets aan kunnen doen dat ze zo geboren zijn. 

Klopt je hebt helemaal gelijk!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Mr Wrong said:

 

Ik ga mesh gebruiken als wick, niet perse als coil. Voor zover ik weet wordt mesh in de BT wel alleen gebruikt als coil en daarnaast een flink pak watten, waarvan ik me niet kan voorstellen dat alles evenredig wordt verwarmt/verdampt, ondanks dat je met zo'n flapje mesh een groter verdampingsoppervlakte lijkt te hebben. De capilaire werking van watten is best hoog en in zo'n prop blijft dus veel zitten wat niet verdampt wordt. 

Ga ik nog niet snel mee beginnen, hoor. De build die ik nu in m'n atty's heb werken me te goed om nodeloos af te breken ;)

En stiekem denk ik dat het ook niet werkt, aangezien je met mesh een hogere temperatuur ontwikkelt en in een dripper lijkt me dat niet echt fijn. 

 

Ah oke, dan werd ik op het verkeerde been gezet door je opmerking: "Mesh levert op een lager Wattage en weerstand een betere w/mm2. ".

Als wick heb ik hem nog niet in een rda gebruikt. Wel in de gewone taifun, maar dat is weer een rta.

 

Qua warmte ontwikkeling val het overigens reuze mee hoor, zolang er maar genoeg lucht bij komt.

In de mesh rda van vandy vape brengt ie me met 35 watt over een smal strookje mesh 300 (0,3 ohm) een heerlijk (niet te) warme en smaakvolle damp.

Het nadeel is echter dat je juice er een stuk sneller doorheen gaat en dit niet in verhouding staat tot een extra smaakopbrengst t.o.v. bijvoorbeeld een flapton coil of een eenvoudige ronddraad coil.

 

 

Edited by Foggy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Foggy said:

 

Ah oke, dan werd ik op het verkeerde been gezet door je opmerking: "Mesh levert op een lager Wattage en weerstand een betere w/mm2. ".

Als wick heb ik hem nog niet in een rda gebruikt. Wel in de gewone taifun, maar dat is weer een rta.

 

Qua warmte ontwikkeling val het overigens reuze mee hoor, zolang er maar genoeg lucht bij komt.

In de mesh rda van vandy vape brengt ie me met 35 watt over een smal strookje mesh 300 (0,3 ohm) een heerlijk (niet te) warme en smaakvolle damp.

 

 

 

Aah, okee. ik snap de misvatting en ik had het ook even moeten benadrukken. Mijn ervaring met mesh is vooral met genesis atomizers waar de meshwick verticaal in je tankje staat. Ik draai meestal een coil van 0,8 Ohm in die dingen en doe daar een rolletje geoxideerde mesh in als wick. In de oude Taifun GT kon je inderdaad ook een meshwick gebruiken, zij het dan horizontaal. In de Erlkönigin heb ik ook wel eens meshrolletjes gebruikt, maar dan als transporters in die zijkanaaltjes en daar bovenop toch een pluk katoen. Dat werkte ook goed, eerlijk gezegd. Mesh geeft wel weer een andere smaak ervaring. Bakery juices smaken er een stuk minder goed mee. Fruit en tabaksmaakjes daarentegen weer heel goed. Hmmm, hoe langer ik er over nadenk, hoe minder nut ik inzie om met mesh in een dripper te stoeien :grins 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Mr Wrong said:

Bijna goed! DL is de afkorting voor Direct Lung, oftewel, dus juist direct je longen inhijsen, zonder de tussenstap van je mond. Dat is dus alleen het verschil in de wijze van inhaleren en niet in Wattages of wat dan ook. 

Met Wattages stel je eigenlijk niets meer af dan de warmte ontwikkeling per vierkante millimeter. En dat hangt ook weer af van de juice die je dampt. De ene zal beter smaken bij 22 w/mm2 en de ander bij bijvoorbeeld 18 w/mm2. Uiteraard komt daar ook de verhouding van damp en zuurstof bij en hoe compact de damp is. Ook de binnendiameter van je mondstukje heeft daar invloed op. Er komt echt wat meer bij kijken dan alleen een coil draaien en Wattage instellen. 

DL is niet slechts een verschil in wijze van inhaleren maar heeft wel degelijk iets met meer vermogen te maken (als er een coil gebruikt wordt van dezelfde afmetingen). Met het vermogen stel je idd de warmte ontwikkeling per vierkante millimeter in. Echter doordat je met DL meer lucht langs de coil haalt, waardoor er meer verdamping (lees afkoeling) plaatsvindt dan met MTL, zou met hetzelfde vermogen als MTL de temperatuur dus veel meer dalen dan gewenst is. Daardoor is voor DL wel degelijk meer vermogen (lees w/mm2) nodig dan met MTL (als er een coil gebruikt wordt...enz.) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Mr Wrong said:

 

. Mesh geeft wel weer een andere smaak ervaring. Bakery juices smaken er een stuk minder goed mee. Fruit en tabaksmaakjes daarentegen weer heel goed. Hmmm, hoe langer ik er over nadenk, hoe minder nut ik inzie om met mesh in een dripper te stoeien :grins 

In de BT doet ie het met fruitsmaakjes inderdaad ook beter.

Ik was bijna de Nextgen en de taifun gs vergeten, welke ik ook met mesh gewickt heb, al doet die laatste het met silica tubes beter.

Ik kan me voorstellen dat je het nut van mesh in een dripper niet ziet.  Ik ook niet,  al is het af en toe leuk om ermee te spelen.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Bobby said:

DL is niet slechts een verschil in wijze van inhaleren maar heeft wel degelijk iets met meer vermogen te maken (als er een coil gebruikt wordt van dezelfde afmetingen). Met het vermogen stel je idd de warmte ontwikkeling per vierkante millimeter in. Echter doordat je met DL meer lucht langs de coil haalt, waardoor er meer verdamping (lees afkoeling) plaatsvindt dan met MTL, zou met hetzelfde vermogen als MTL de temperatuur dus veel meer dalen dan gewenst is. Daardoor is voor DL wel degelijk meer vermogen (lees w/mm2) nodig dan met MTL (als er een coil gebruikt wordt...enz.) 

 

Ik kan het niet met je eens zijn. Ik zie je logica, maar je vergeet 1 belangrijke factor; Volume. In je mond past minder volume dan in je longen. Als je een DL hit neemt, dan zal je ook bij regel langer op de vuurknop drukken en de coil dus langer verwarmen en meer juice verdampen, omdat je meer volume te vullen hebt. Waar je met een mtl draw ongeveer 2 seconden op de vuurknop drukt en met een mtl draw misschien wel 4 of langer (afhankelijk van je longinhoud).  Daarnaast speelt de build ook mee. Grootte van de coil, oppervlak van coil, volume van de verdampingskamer, diameter van je chimney en van je mondstuk, lengte van beide laatsten, vorm van de airflow gaten, juiceflow en wickmateriaal. Dat zijn teveel factoren om rustig te stellen dat voor een DL draw hoger vermogen nodig is dan voor een mtl draw. 

Overigens is het verschil tussen MTL en DL wel gewoon de wijze van inhaleren. Of je dat nu eerst je mondholte in zuigt of gewoon inademt op je atty is het werkelijke verschil. Er is echter wel een raakvlak met vermogen en dat zit hem meer in de beleving van MTL of DL dampen. In dat geval kan ik het gedeeltelijk met je logica eens zijn. 

 

Edited by Mr Wrong
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Foggy said:

In de BT doet ie het met fruitsmaakjes inderdaad ook beter.

Ik was bijna de Nextgen en de taifun gs vergeten, welke ik ook met mesh gewickt heb, al doet die laatste het met silica tubes beter.

Ik kan me voorstellen dat je het nut van mesh in een dripper niet ziet.  Ik ook niet,  al is het af en toe leuk om ermee te spelen.

 

 

 

Ja, het had ook echt voor de spielerij geweest, inderdaad. Nu heb ik wel genoeg met mesh gespeeld om een bepaalde uitkomst te verwachten, maar soms kriebelt het toch en ga je domme dingen doen. Ik bedenk me nu ook dat ik in de dripper die ik voor ogen had, beter maar niet met een meshbuild kan klooien. Ik denk dat de insulators dan smelten met dryburnen. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Maar eh, even weer on topic:

 

Ik heb nu een dagje met die Aleader Killer 80 gespeeld en moet wel aan een paar dingen wennen. Ten eerste het punt dat ie zo snel in slaap kukelt. Je moet hem wel aan het werk houden, want na een minuut of 10 dommelt ie al weg en valt in slaap. Als je dan een hijs wilt nemen, moet je hem eerst wakker maken door 1 x op de vuurknop te drukken. Dan komt het Aleader logo in beeld en kun je weer dampen. De flesjes zijn zo zacht dat ze maar laaaaaaaaangzaaaaaam weer terug in model bouncen. Ook iets wat lastig went, maar dat is wel op te lossen met andere flesjes. Het board is ook wel te vervangen met een dna75 board, waarvan de buttons en scherm op dezelfde plek zitten als bij het Aleader board, maar dat is weer een klusje en zal er een andere mod moeten sterven. Ook weer zo zonde....

 

 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Mr Wrong said:

Ik zie logica, maar je vergeet 1 belangrijke factor; Volume. In je mond past minder volume dan in je longen. Als je een DL hit neemt, dan zal je ook bij regel langer op de vuurknop drukken en de coil dus langer verwarmen en meer juice verdampen, omdat je meer volume te vullen hebt. Waar je met een mtl draw ongeveer 2 seconden op de vuurknop drukt en met een mtl draw misschien wel 4 of langer (afhankelijk van je longinhoud).  

Vermogen (Watt) is energie/per seconde (J/s) dus in 2 seconden pomp je dezelfde energie in de coil bij beide manieren van dampen. In die 2 seconden haal je echter met DL je halve longinhoud langs de coil, tegenover je mondinhoud bij MTL. Dus ook in die 2 seconden koel je de coil meer met DL en moet je dit compenseren door meer vermogen (energie in die 2 seconden).

 

20 minutes ago, Mr Wrong said:

Daarnaast speelt de build ook mee. Grootte van de coil, oppervlak van coil, volume van de verdampingskamer, diameter van je chimney en van je mondstuk, lengte van beide laatsten, vorm van de airflow gaten, juiceflow en wickmateriaal.

Om appels met appels te vergelijken heb ik aangegeven dat ik mijn relaas uit ga dat er een coil gebruikt wordt van dezelfde afmetingen. De andere zaken zijn niet direct relevant voor het vermogen maar optimaliseren de flow van de lucht en de juice voor de manier van dampen.

Edited by Bobby
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...