Jump to content
/Marc/

Squonk mod

Recommended Posts

Ik ben al even aan het zoeken naar een nieuwe mod,

het is niet zo dat ik er dringend 1 nodig heb,want hier staan er 2 die ik bijna niet gebruik,

ik heb 2 mod's die ik dagelijks gebruik,maar ik zou nog eens wat nieuws willen en daarmee op zoek gegaan naar een nieuwe mod.

De G-priv 2 staat op mijn verlanglijstje maar die is pas volgende maand te verkrijgen,dus voorlopig nog nergens niets in het winkelmandje gegooid.

Nu stond ik gisteren op en ineens kwam het in mijn gedachte dat ik eigenlijk een squonkmod nodig heb,

ik heb een 6-tal drippers die bijna allen voorzien zijn van een squonkpin,

ik damp graag met een dripper maar dat gebeurd enkel thuis,

voor buitenshuis is het teveel gedoe om steeds te moeten drippen enz....

Ook i.v.m. lekken kan ik mijn drippers niet meenemen,hou je ze wat scheef loopt de liquid eruit.

In squonken heb ik mij nooit echt verdiept,ik heb wel alle revieuws van @Jim gelezen enz maar meer ook niet.

Hoe squonken werkt weet ik,je pompt de liquid onder de dripper in via de squonkpin,

in het begin is het even zoeken zoals ik gelezen heb om de juiste hoeveelheid liquid erin te pompen.

Ik ben nu dus vast overtuigd dat ik een squonkmod nodig heb om zo meer gebruik te kunnen maken van mijn drippers ,

zo kan ik ze ook op het werk gebruiken enz...

Heb gisteren verschillende sites afgezocht,3Fvape,gearbest,fasttech,enz enz....

Maar zoals ik al eerder op het forum gelezen heb zijn er niet zoveel gereguleerde squonkmods te vinden.

Degene die ik voornamelijk tegen kom zijn onder andere,

- kangertech dripbox 160

-lostvape therion

-Hcigar VT inbox DNA75

-pico squeeze

-ijoy capo

-sigelei fuchai squonker 213

De 2 laatste zijn te pre-orderen,

over de kangertech ben ik verschillende keren tegen gekomen dat hij uit zich zelf vuurt,

de lostvape vind ik super maar wel redelijk duur.

Mijn voorkeur gaat naar de Hcigar,

ik las dat @Jayjay hem ook heeft en vond dat de battery extreem snel leeg geraakte,

al mijn drippers zijn dual coil,damp het liefst met een kanthal 24ga 9 à 10 wikkelingen,ID3.5 op zo'n 50watt,

mss ook wel iets om rekening mee te houden zodat ik niet om de 2u een nieuwe battery moet steken,

maar dan zou ik al een dual mod moeten hebben en word de keuze nog beperkter.

Dan i.v.m. de flesjes,ik lees vaak in Jim zijn reviews het is een goed flesje,of het flesje is minder goed,

hoe zie of weet je dat het een goed flesje is of niet?

Hoe zachter het flesje hoe beter?

En is het nodig om al meteen een paar extra flesjes bij te bestellen?

Wie kan mij helpen en wat tips geven in mijn zoektocht naar een goede gereguleerde squonkmod?

8 minutes ago, /Marc/ said:

Ik ben al even aan het zoeken naar een nieuwe mod,

het is niet zo dat ik er dringend 1 nodig heb,want hier staan er 2 die ik bijna niet gebruik,

ik heb 2 mod's die ik dagelijks gebruik,maar ik zou nog eens wat nieuws willen en daarmee op zoek gegaan naar een nieuwe mod.

De G-priv 2 staat op mijn verlanglijstje maar die is pas volgende maand te verkrijgen,dus voorlopig nog nergens niets in het winkelmandje gegooid.

Nu stond ik gisteren op en ineens kwam het in mijn gedachte dat ik eigenlijk een squonkmod nodig heb,

ik heb een 6-tal drippers die bijna allen voorzien zijn van een squonkpin,

ik damp graag met een dripper maar dat gebeurd enkel thuis,

voor buitenshuis is het teveel gedoe om steeds te moeten drippen enz....

Ook i.v.m. lekken kan ik mijn drippers niet meenemen,hou je ze wat scheef loopt de liquid eruit.

In squonken heb ik mij nooit echt verdiept,ik heb wel alle revieuws van @Jim gelezen enz maar meer ook niet.

Hoe squonken werkt weet ik,je pompt de liquid onder de dripper in via de squonkpin,

in het begin is het even zoeken zoals ik gelezen heb om de juiste hoeveelheid liquid erin te pompen.

Ik ben nu dus vast overtuigd dat ik een squonkmod nodig heb om zo meer gebruik te kunnen maken van mijn drippers ,

zo kan ik ze ook op het werk gebruiken enz...

Heb gisteren verschillende sites afgezocht,3Fvape,gearbest,fasttech,enz enz....

Maar zoals ik al eerder op het forum gelezen heb zijn er niet zoveel gereguleerde squonkmods te vinden.

Degene die ik voornamelijk tegen kom zijn onder andere,

- kangertech dripbox 160

-lostvape therion

-Hcigar VT inbox DNA75

-pico squeeze

-ijoy capo

-sigelei fuchai squonker 213

De 2 laatste zijn te pre-orderen,

over de kangertech ben ik verschillende keren tegen gekomen dat hij uit zich zelf vuurt,

de lostvape vind ik super maar wel redelijk duur.

Mijn voorkeur gaat naar de Hcigar,

ik las dat @Jayjay hem ook heeft en vond dat de battery extreem snel leeg geraakte,

al mijn drippers zijn dual coil,damp het liefst met een kanthal 24ga 9 à 10 wikkelingen,ID3.5 op zo'n 50watt,

mss ook wel iets om rekening mee te houden zodat ik niet om de 2u een nieuwe battery moet steken,

maar dan zou ik al een dual mod moeten hebben en word de keuze nog beperkter.

Dan i.v.m. de flesjes,ik lees vaak in Jim zijn reviews het is een goed flesje,of het flesje is minder goed,

hoe zie of weet je dat het een goed flesje is of niet?

Hoe zachter het flesje hoe beter?

En is het nodig om al meteen een paar extra flesjes bij te bestellen?

Wie kan mij helpen en wat tips geven in mijn zoektocht naar een goede gereguleerde squonkmod?

Mijn vt inbox gaat net 1 dag mee in single coil dampend op 45 watt ongeveer. En dan heb ik hem nog niet eens zo gekke veel gebruikt. Damp 1.5 flesje mee weg en dan is de bat wel op. Ik ga straks voor de capo al weet ik niet welke batterij ik daarvoor moet kiezen zijn 2 verschillde soorten weet zo even niet welke 2.

30 minutes ago, Jayjay said:

Ik ga straks voor de capo al weet ik niet welke batterij ik daarvoor moet kiezen zijn 2 verschillde soorten weet zo even niet welke 2

Zijn er 3 :-)

IJOY Capo Squonker Kit,  die tegelijkertijd 21700/20700/18650 batterijen ondersteunt 

@/Marc/  die capo  iets voor jou of te simpel? denk met de batterij keuze het zelfde zal bekomen als met 2 x 18650  3Fvape

Edited by K&H

@Jayjay en @K&H

Nee ik vind de capo best wel een mooi modje,over een maandje is hij te verkrijgen.

Als je de battery ook een keer/dag moet vervangen vind ik nog niet zo'n probleem,

die VT inbox heeft aan de zijkant de opening van het flesje,

dacht gelezen te hebben dat de opening aan de achterkant fijner is,

is dat zo jayjay of heb je daar geen  probleem mee?

58 minutes ago, K&H said:

Zijn er 3 :-)

IJOY Capo Squonker Kit,  die tegelijkertijd 21700/20700/18650 batterijen ondersteunt 

@/Marc/  die capo  iets voor jou of te simpel? denk met de batterij keuze het zelfde zal bekomen als met 2 x 18650  3Fvape

Ja dat bedoel ik idd maar kan nog nergens vinden wat het verschil is tussen 21700 en 20700. Maar denk dat je wel langer mee gaat dan de 18650. Ik ga de capo sowieso bestellen. Zag hem al voor 39dollar dat is geen geld. En ik hoe niks van ijoy qua rda of rdta dus liefst zonder. 

16 minutes ago, /Marc/ said:

@Jayjay en @K&H

Nee ik vind de capo best wel een mooi modje,over een maandje is hij te verkrijgen.

Als je de battery ook een keer/dag moet vervangen vind ik nog niet zo'n probleem,

die VT inbox heeft aan de zijkant de opening van het flesje,

dacht gelezen te hebben dat de opening aan de achterkant fijner is,

is dat zo jayjay of heb je daar geen  probleem mee?

Ik weet niet wat je bedoelt met zijkant? Want de vt inbox heeft deurtje aan de voor en achterkant. Achterkant kun je niks mee eventueel alleen de batterij uit wippen (achterkant van het deurtje heeft een gat). Zodra je deurtje verwijderd kun je gelijk bij je batterij en of vul flesje. Simpeler dan dit kan gewoon niet. Lijkt van binnen erg veel op een mech squonker, maar dan met een dna chip.

Ik zou even wachten tot de nieuwe modellen op de markt zijn, vooral omdat je ze kan gebruiken met 20700 en 21700 batterijen.

De nieuwe 21700 van Ijoy is door Mooch als zwaar overrated bevonden maar andere merken komen ook met hun 21700 versie.

De VTinbox is een prima toestel, ben er zeer tevreden van geweest maar deze vandaag de dag nog nieuw aankopen zou ik persoonlijk niet meer doen.

De Ijoy capo ziet er leuk uit en klein maar ik wacht eerst af hoe het flesje gaat meevallen, op het eerste zicht ziet het er een gewoon plastic flesje uit dat vrij hard is (eerst maar wat reviews afwachten).

De Fuchai ziet er ook zeer goed uit, de normale Fuchai 213 zijn altijd degelijke toestellen geweest.

Volgens een Youtube filmpje heeft dit toestel een superzacht siliconen flesje.

Kangertech dripbox zou ik niet eens overwegen, is al verouderd ondertussen en zijn blijkbaar veel klachten over.

Pico squeeze is een zeer leuk toestel, maar helaas ben je beperkt tot 22mm RDA's en het toestel kan max. 50w leveren.

Therion ben ik fanboy van, ook al is het toestel niet perfect voor mij is het wel perfect.

Kortom ik zou even wachten op nieuwe toestellen met 20700 en 21700 batterijen, ze gaan toch iets langer mee dan een 18650 batterij.

Een single 18650 ga je toch minimaal 1 tot 2x per dag moeten vervangen als je builds gebruikt van 0,5ohm of lager.

Nu men in China volledig op de squonktrein gesprongen is zal het maar een kwestie van weken zijn voor merken als Smok en Wismec/Joytech ook met hun versie gaan komen.

Het "monkey see, monkey do" effect dus, en in China gaat dat meestal erg snel.

Op gebied van flesjes ben ik absoluut voorstander van superzachte siliconen flesjes.

Veel mensen zijn tevreden met gewone plastic flesjes, maar ikzelf niet.

Je zou als je een toestel koopt toch minstens 1-2 flesjes reserve moeten aankopen, zo kan je een flesje uitwassen terwijl je een ander flesje gebruikt met bv. een nieuw smaakje van liquid in.

En zo een 30ml refill bottle dat je op de 510 schroeft is voor mij persoonlijk ook onmisbaar geworden, zo hoef je dat kleine squonkflesje niet telkens uit de mod te halen en is de kans op liquid morsen uitgesloten.

Gelukkig zijn de reserve flesjes en refill bottles nu zo goedkoop geworden sinds China ze maakt, vroeger was het minimum 10€ voor 1 flesje en waren ze moeilijk verkrijgbaar.

Nu China ze maakt zijn ze in elke webshop te koop voor slechts enkele euros, en de kwaliteit is identiek als de dure flesjes die meestal in Italië gemaakt worden.

Tot zover mijn preek :priest

1 minute ago, Jayjay said:

kan nog nergens vinden wat het verschil is tussen 21700 en 20700.

1 mm

2 minutes ago, Jayjay said:

Ik weet niet wat je bedoelt met zijkant?

Dat je t flesje met je duim moet indrukken, terwijl als het squonkgat op de kopse kant zit, kun je m makkelijker met je wijsvinger ofzo inknijpen. Zoals bijvoorbeeld bij de therion of pico squeeze

• Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1

5 minutes ago, Madman said:

1 mm

Ja 1mm verschil. Maar voor mij is het belangrijker of het ook veel langer mee gaat?

Veel langer niet maar toch een 500mah voor bv een 20700 batterij.

Alle beetjes helpen he :ja

O btw. Ik zat even naar die singeleitje te kijken, interessant ding. Maar daar kan een single batterij in. Hoe krijg je dan 150w uit een single 18650? Beetje riscie. Zal wel gelden voor de 21700 en de 20700 maar dan nog? Hoop maar dat er een beveiliging op zit voor newbies die er een 18650 in zetten en volgas naar 150 gaan.

22 minutes ago, Jim said:

Veel langer niet maar toch een 500mah voor bv een 20700 batterij.

Volgens jouw vapeteam en mooch gaat de 20700 langer mee dan de 21700. 

Ja dit zou blijkbaar het geval zijn, spijtig dat Ijoy die 21700 zo overrated heeft gemaakt want Ijoy was tot nu toe altijd wel betrouwbaar met hun batterijen. 

Heb gisteren nog met Mike Vapes zitten praten in een Zoom room, de Ijoy 21700 batterij zoals ze nu is zou wel geschikt zijn en voordelen bieden voor dampers die tot max 50w gaan.

Volgens Mooch zou de nieuwe Samsung 21700 batterij wel eens zeer goede waarden kunnen hebben, hij zou de beta versie van deze batterij al aan het testen zijn.

Maar het zal nog enkele maanden duren voor die op de markt komt.

Ik heb me recent de Hcigar besteld, v1.1 met de v3 Maze dripper stond bij GB in de flash sale voor 55€. De Therion is me wat te duur als eerste test of squonken bevalt, al vind ik die inderdaad mooier. Ik wou wel de goede tc van een DNA board, en als het flesje niet bevalt kan er met enige moeite een zachter in gezet worden. Ik blijf meestal (ver) boven de 0.5 Ohm, dus ik hoop dat batterijverbruik voor mij geen issue wordt..

4 hours ago, Jayjay said:

Ja dat bedoel ik idd maar kan nog nergens vinden wat het verschil is tussen 21700 en 20700. Maar denk dat je wel langer mee gaat dan de 18650. Ik ga de capo sowieso bestellen. Zag hem al voor 39dollar dat is geen geld. En ik hoe niks van ijoy qua rda of rdta dus liefst zonder. 

Ik weet niet wat je bedoelt met zijkant? Want de vt inbox heeft deurtje aan de voor en achterkant. Achterkant kun je niks mee eventueel alleen de batterij uit wippen (achterkant van het deurtje heeft een gat). Zodra je deurtje verwijderd kun je gelijk bij je batterij en of vul flesje. Simpeler dan dit kan gewoon niet. Lijkt van binnen erg veel op een mech squonker, maar dan met een dna chip.

Ik bedoelde met de zijkant zoals madman al zei,waar het gat zit om te knijpen.

Die asmodus is idd duur,dan zou ik liever de therion kopen

@Jim

Thank's voor je preek :duim

een mod met iets meer battery is altijd mooi meegenomen,zeker als ik met dual builds damp.

I.v.m. die flesjes had ik al uit je reviews gehaald dat je liever zachte flesjes hebt,

lijkt me ook gemakkelijker/fijner dan als je in zo'n hard flesje moet knijpen/drukken.

De therion spreekt mij ook heel erg aan,maar in china kost hij al over de 100 euro,

en zo'n mod zou ik dan toch liever hier ergens kopen,maar dan ga je over de 150 euro zitten (vermoed ik),en dat vind ik dan weer wat veel.

Dan kom ik automatisch terug in de prijsklasse 50 tot 80 euro en daar is weinig te vinden,voorlopig althans,

volgende maand komt er weer hier en daar wat nieuws bij,zoal de capo,de fushia 213

Waarom zou je de VT inbox niet meer opnieuw kopen?

Omdat er mss toch wel minpunten aanzitten of omdat er gewoon beter te verkrijgen is?

@bigbear

Ik ben hem ook tegen gekomen in flashsale via cheapvapingdeals,

vind het wel een mooi prijsje.

Veel plezier ermee

Ik zou momenteel de inbox niet meer kopen omdat er andere leuke toestellen op de markt gaan komen.

Niet omdat er iets mis is aan het toestel, want het is een prima toestel.

Met dual coil builds ga je toch telkens 1-2 reserve batterijen moeten voorzien om de dag door te komen, en al zeker als je "fancy" coils gebruikt.

24 minutes ago, Jim said:

Ik zou momenteel de inbox niet meer kopen omdat er andere leuke toestellen op de markt gaan komen.

Niet omdat er iets mis is aan het toestel, want het is een prima toestel.

Met dual coil builds ga je toch telkens 1-2 reserve batterijen moeten voorzien om de dag door te komen, en al zeker als je "fancy" coils gebruikt.

Dan koop ik hem ook niet en zal ik nog even geduld moeten hebben en wat reviews bekijken van het 1 en ander,

ik zit in een stoffige vuile betonfabriek en om daar om de haverklap flesjes en batteryen te moeten verwisselen is een beetje te lastig,

dat is ook 1 van de redenen dat ik nu een quad mod en een 20ml tank bij heb op het werk.

dan kan ik beter uitkijken voor een iets zwaardere battery of een dual mod,

dan zou het de fushai nog wel eens kunnen worden,maar mss kom ik ook nog wel iets anders tegen...

Ja China is pas begonnen met squonkmods te produceren, geef ze nog een paar maanden en ze zullen aan een sneltempo mods op markt gooien.

En zeker nu in de US de vraag naar squonkmods zo groot is.

De europese modmakers van meestal 3d geprinte mods of echte 2-300+€  mods gaan dit wel beginnen voelen aan hun verkoopcijfers vrees ik.

Edited by Jim

18 hours ago, Jim said:

De europese modmakers van meestal 3d geprinte mods of echte 2-300+€  mods gaan dit wel beginnen voelen aan hun verkoopcijfers vrees ik.

Zal wel meevallen denk ik. Dat is toch een niche-markt van hobbyisten die het leuk vinden om te maken en kopers die graag iets unieks willen en graag pochen met de hoge prijzen ;)

Ik ben een beetje aan het vergelijken tussen de fushai en de capo,

qua battery zijn ze hetzelfde,kunnen bij beide 3 type batteryen in.

De fushai heeft wel maar een liquidflesje van 5ml daar waar de capo er 1 van 9ml heeft.

5ml lijkt me weinig,in bv de aura spuit je al 1.5ml op de bodem als ik mij niet vergis,

dan is zo'n 5ml snel leeg...

Heb je al revieuws op yt bekeken van beide, mss dat dit de keuze gemakkelijker kan maken.

Edit: juist gekeken en niet echt iets te vinden daar, sorry

Edited by K&H

30 minutes ago, K&H said:

Heb je al revieuws op yt bekeken van beide, mss dat dit de keuze gemakkelijker kan maken.

Edit: juist gekeken en niet echt iets te vinden daar, sorry

Nee,er is nog niet veel te vinden,

zal wel niet lang duren voor er reviews te zien zijn .

Niemand spreekt over de drone?

Dual 18650 batt regulated mod met een deftige squonk bottle imo.

Sinds ik die heb is de therion wens een beetje getemperd. Een beetje 😉. Vooral dat daar maar 1 batt in kan stoort me.

Die drone is wel een kolos maar gaat ongeveer een dag mee en dat is genoeg. Momenteel met een Apocalypse rda met dual flat clapton, zo'n 0,27 ohm op 63W.

Sent from my iPhone using Tapatalk