Jump to content
Lurker

"Quit smoking campaign Stoptober backs e-cigs for first time"

Recommended Posts

De auto accu blijft waar ik de nieuwe heb gekocht en andere accu's pak ik in met ducktape en dan breng ik ze weg naar het depot.

Just now, The Unknown said:

De auto accu blijft waar ik de nieuwe heb gekocht en andere accu's pak ik in met ducktape en dan breng ik ze weg naar het depot.

Je denkt toch niet dat automateriaalzaken alle accu's met ducktape gaan inpakken?Worden in vloeistofdichte plastic container gegooid en ingeleverd bij metaalboer die het lood er zelf uit haalt of door verkoopt.Kan je geld voor krijgen he.

26 minutes ago, Marianna said:

Een rechtszaak tegen wie ?  Ik zie geen afzender op die poster.

In Nederland zou daar de Overheid tegen in het geweer komen.

Bij een boete kun je in beroep en de rest van de rechtsgang doorlopen tot aan de Europese rechter aan toe.

Het zou een principiële zaak moeten zijn: Vrijheid van meningsuiting (vrijheid van feitenduiding/uiting).

Ik denk niet dat de overheid je kan verbieden om de (nu bekende) waarheid op een gevel te zetten.

Je leest klaarblijkelijk niet goed? De auto accu blijft bij de winkel waar ik de nieuwe kocht, hij zal die accu wel verantwoord afvoeren, de overige accu's zoals die van een telefoon of de damper pak ik in ducktape in.

1 minute ago, The Unknown said:

Je leest klaarblijkelijk niet goed? De auto accu blijft bij de winkel waar ik de nieuwe kocht, hij zal die accu wel verantwoord afvoeren, de overige accu's zoals die van een telefoon of de damper pak ik in ducktape in.

Dat geef ik toch aan.Zoals de autobranche er mee omgaat.Kan jij dus ook doen.Ik pak niets in.Accu's zijn met ducktape niet te verwerken en gaan de oven in.

4 minutes ago, The Unknown said:

Batterijen en accus worden geplet en de metalen verwijderd.Als je daar ducktape om doet gaat dat niet en gaan ze de oven in.

21 hours ago, PetraO said:

ik heb nu een extra batterij voor mijn pico en het is, dat ik het hier gelezen heb, anders had ik ook niet geweten dat je heel voorzichtig met je gevulde batterij moet omgaan.

Bij nkon.nl moet je vóór het bestellen aanvinken dat je weet dat Li-ion accu´s gevaarlijk kunnen zijn. Bij de verkoop van losse accu´s zou m.i. de verkoper de klant moeten wijzen op de risico´s.

Overigens heeft ook een ´lege´ accu nog genoeg energie om ellende te kunnen veroorzaken, de mod schakelt nml. uit als de accu spanning tot ~ 3.2 Volt is gezakt, dit om de accu niet te beschadigen.

4 hours ago, JaWa said:

Beveiligde batterijen laten een beperkte stroom toe, prima bij zaklampen e.d. Elektronische sigaretten vereisen echter hoge vermogens, en dus ook een hoge stroomsterkte. Met een beveiligde batterij kom je niet hoger dan, wat zal het zijn, een watt of tien? Misschien nog een stuk minder, weet ik niet zo uit ‘t hoofd. In ieder geval veel te weinig voor de doorgewinterde DL-er.

https://www.nkon.nl/rechargeable/18650-size/keeppower-18650-2900mah.html

KeepPower 18650 2900mAh (protected) - 10A. Die levert bij 3.2 volt dus 32 Watt.

20 hours ago, The Unknown said:

andere accu's pak ik in met ducktape en dan breng ik ze weg naar het depot.

Goed zo.  Wat betreft het depot, zou ik 8 km moeten fietsen en eerst de banden oppompen; daar heb ik geen zin in.  

Ik plak de uiteinden af met pleistertape, stop ze in een plastic zak, mik ze vervolgens in de chemisch-afval-bak.

21 hours ago, balling said:

Maar reclame maken voor dampen mag toch niet?

Dit valt niet onder reclame, want er wordt géén merk vermeld, en op de poster is het merk niet of nauwelijks te achterhalen.

On 1-10-2017 at 5:35 PM, Raycoupe said:

.......

Lipo's zijn weer een ander type accu, volgens mij nog niet in mods gesignaleerd.

Jawel hoor...

On 25-9-2017 at 18:10, balling said:

De lijst van deelnemers aan de actie doet vermoedden dat de e-sigaret er voorlopig niet in komt bij deze lui.

Het longfonds wordt nogal stevig gesponsord door ongeveer de gehele farmaceutische industrie, de makers van pillen, pleisters en chemokuren.

Hoe die "doorbraak" van het dampen in de UK mogelijk is geworden mag op zich een godswonder heten want de sponsoring van de gezondheidszorg zal daar echt niet veel anders zijn dan in Nederland. Of is er een fundamenteel verschil in organisatie en financiering?

misschien eens uitzoeken waar de directeur van het Long Fonds de meeste inkomsten vandaan trekt.. ik kan je nu al vertellen dat t nix met t Long Fonds van doen heeft...

Dan weet je ook gelijk waarom ze de E-cigs nog steeds niet als stopmiddel willen zien.....

15 minutes ago, Camikease said:

misschien eens uitzoeken waar de directeur van het Long Fonds de meeste inkomsten vandaan trekt.. ik kan je nu al vertellen dat t nix met t Long Fonds van doen heeft...

Dan weet je ook gelijk waarom ze de E-cigs nog steeds niet als stopmiddel willen zien.....

Exact ... (Bron: Volkskrant)

Sk8Dk17.jpg

Ik heb geen Volkskrant- abonnement , dus ik kan jammer genoeg niet het hele artikel lezen .. , maar dat de farmaceutische industrie zich hier in mengt, is op zijn minst discutabel te noemen .. en dus inderdaad niet zitten te springen zodra er een e-sigaret in beeld komt.  (Want dat zijn geen inkomsten voor de pillendraaiers ..)

goed gedaan @Mtb Zuidwijk...

zoek nog maar eens wat verder.... want dat mijnheertje met zijn "ik duld geen e-cigs als HET middel om te stoppen met roken, motto" is nog veel dieper betrokken

in DE BigP... zo diep zelfs dat het Long Fonds eerder een coverup is om zijn werkelijke beroep niet prijs te hoeven geven....

en ja... hij heeft hele VETTE persoonlijke belangen in BigP... en is meer dan alleen maar bevooroordeeld......

Edited by Camikease

Als je dit allemaal zo doorleest denk je jezelf dus echt even in het frustratietopic te bevinden. Je neemt je toevlucht tot frustratietopic en tot je nog grotere frustratie blijkt het daar over computers te gaan... 

Things aren't what they seem...

Afbeeldingsresultaat voor things aren't what they seem

On 1-10-2017 at 18:49, balling said:

In Nederland zou daar de Overheid tegen in het geweer komen.

Tja... in Nederland... maar in Engeland staan ze achter het dampen, en inmiddels ook in Schotland.

Edited by Marianna

On 2-10-2017 at 23:10, Mtb Zuidwijk said:

Ik heb geen Volkskrant- abonnement , dus ik kan jammer genoeg niet het hele artikel lezen .. , maar dat de farmaceutische industrie zich hier in mengt, is op zijn minst discutabel te noemen .. en dus inderdaad niet zitten te springen zodra er een e-sigaret in beeld komt.  (Want dat zijn geen inkomsten voor de pillendraaiers ..)

Waar het Longfonds van leeft, is in de loop der jaren onderhand al tientallen keren aan de orde gekomen op dit forum. Het kan echter niet vaak genoeg herhaald worden.  

Directeur Rutgers heeft in november 2013 ook nog op t.v. gezegd, dat nicotine zeer schadelijk is! (maar dat geldt volgens hem niet voor de nicotinepleisters en nicotinekauwgom van de farmaceutische industrie...!)

Eerst mag Dimitri uitleg geven over de Supersmoker vanaf 22.27 min. en om 24.10 min komt Rutgers aan het woord:  http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1381689

Edited by Marianna

Tja, heb hier een nieuwe tank in de hand met een papier erin dat zegt, This product contains nicotine which is a highly addictive substance.

Zag op de tv een reclame over nic kauwgum, hier staat op de verpakking, werkzame stof: nicotine, )(*&^%$#@#$%^&*(

• Like 2
  • Haha 1
  • Sad 1

6 hours ago, krokdundee said:

Tja, heb hier een nieuwe tank in de hand met een papier erin dat zegt, This product contains nicotine which is a highly addictive substance.

Zag op de tv een reclame over nic kauwgum, hier staat op de verpakking, werkzame stof: nicotine, )(*&^%$#@#$%^&*(

Ja het is zo krom als een hoepel. 

Maar op de mods en tanks en nicotinevrije liquids mag dat dan weer niet staan,  want dan is het misleiding omdat het er niet in zit...... Zucht. 

6 hours ago, krokdundee said:

Ik deel je ongeloof en frustratie maar ben bang dat we naar de werkelijke gang van zaken alleen maar kunnen raden.

De oorzaak van dit soort ogenschijnlijk waanzinnige zaken liggen eerder in verregaande belangenverstrengeling ,corruptie en platte leugens dan dat het ook maar iets met de door deze lieden geveinsde "betrokkenheid bij het belang van de burger" te maken heeft.

Zelfs voor de enigszins geïnformeerde burger zijn deze kluwens van soms tegenstrijdige belangen nauwelijks nog te ontwarren.

Als (ander) voorbeeld:

Wat moet je ermee als politici beweren dat de Euro ons zoveel welvaart heeft gebracht terwijl onze staatsschuld als gevolg van het beleid van de ECB met miljarden per jaar stijgt en de pensioenen worden uitgehold? Dat zijn aperte leugens.

Zo ook met nicotine. Dat weten wij hier allemaal.

Als politici en bestuurders (met een zekere verantwoordelijkheid) blijven beweren dat nicotine een zeer verslavende en schadelijke stof is dan weten wij dat het een leugen is.

Als we dan ook nog geconfronteerd worden met de door jou hierboven beschreven tegenstrijdigheden dan weet je dat je wordt belazerd waar je bijstaat.

Toch blijven wij politici kiezen waarvan we weten dat het leugenaars zijn.

Arm Nederland

2 hours ago, L33ntje said:

Ja het is zo krom als een hoepel. 

Maar op de mods en tanks en nicotinevrije liquids mag dat dan weer niet staan,  want dan is het misleiding omdat het er niet in zit...... Zucht. 

En toch staat het op de verpakking van de tanks echt te gek voor woorden 

On 25-9-2017 at 18:18, L33ntje said:

Zijn die er nog dan? Wij verkopen al niet meer hoger dan 12. 18 mg zijn de nicshots. Ik heb één klant die die dampt - met alleen wat aroma - maar verder gaan de meeste mensen echt merkbaar voor minder. Ik had vandaag een flesje 18 mg mee voor in mijn Justfog ; daar staan ze van met hun oren te klapperen. 

Mij smaakt de 18 ook nog prima, maar in mijn verbeterde tanks (en alle coils onder de 1,5 ohm ongeveer) is dat echt te veel, hoor. Daar damp ik nu 9 en 6 in, en op DL zelfs 3. De voornaamste reden waarom ik de nicotine wil afbouwen, zijn trouwens de kosten. Zolang de liquids nog allemaal het zelfde kosten en jke kant en klare liquids dampt is dat wellicht niet zo relevant, maar als je zelf gaat mixen, maakt het nogal uit of je nog geen 400 milliliter dampsap uit een flesje nicbase van E6,50 haalt, of 800 of 1600 ! De kosten zitten dan - naast uiteraard het aroma, dat dan weer wel - zéker ook in de nicotine, en ik vermoed dat die niet goedkoper of makkelijker te verkrijgen gaat worden. Dus hoe langer mijn voorraad strekt, hoe liever. 

Ik heb nog flesjes van 3 jaar geleden staan met 24 mg nicotine tegenwoordig wordt hoogste wat zo te koop is 12 

On 25-9-2017 at 18:18, L33ntje said:

Zijn die er nog dan? Wij verkopen al niet meer hoger dan 12. 18 mg zijn de nicshots. .

Je kunt ook nog steeds 48mg/ml krijgen. Om later zelf te verdunnen met basisvloeistof van 0mg/ml. 

9 hours ago, Bp1992 said:

... tegenwoordig wordt hoogste wat zo te koop is 12 

:nee  Niet waar. 

Edited by Marianna

13 hours ago, krokdundee said:

Klacht indienen dat er NIKS in die tank zit!!!!!   :gek