Jump to content
kiekiek

Braken door dampen?

Recommended Posts

Sinds februari ben ik overgestapt op dampen en gebruik ongeveer een flesje in de twee dagen, tabakssmaak met 12 mg nicotine.

Sinds die tijd moet ik regelmatig overgeven of krijg braakneigingen en een raar ´drukkend´ gevoel op de borst.

Het is me opgevallen dat de e-sigaret soms lekt waardoor er een bittere smaak in de mond komt. Geen idee of het hiermee te maken heeft.

Zijn er meer met deze ervaring?

Misselijkheid zou een symptoom van een te hoog nicotine gehalte kunnen zijn, geloof ik?

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Wlicht kun je eens een flesje van 6mg proberen om te zien of dat beter gaat. 

Ik denk dat je moet zakken met de nicotine, blijft dat drukkend gevoel op de borst aanwezig of terugkerend dan ff checken bij de arts.

Krijg je braakneigingen omdat je misselijk ben, of word je (uiteindelijk) misselijk van het kokhalzen? Dat maakt denk ik wel uit.

Een kokhalsreflex door dampen ken ik namelijk wel, vooral snel na het eten (m.n. ontbijt). Bij mij heeft dat niks met de nicotine of überhaupt liquid te maken, maar puur met de handeling die soms dat reflex opwekt.

Heb je het bijvoorbeeld met tandenpoetsen ook wel eens?

Als je eerst misselijk wordt, na even dampen, en daardoor braakneigingen krijgt lijkt het me inderdaad eerder aan de nicotine te liggen.

Wel heel vervelend, hopelijk vind je een oplossing!

16 minutes ago, MissFog said:

Krijg je braakneigingen omdat je misselijk ben, of word je (uiteindelijk) misselijk van het kokhalzen? Dat maakt denk ik wel uit.