Jump to content

Vraagje over 0 mg. Base.


Zona

Recommended Posts

Ik bestelde altijd mijn base 100 ml. bij Save Vape. Maar zie nu nergens meer 100 ml  0 mg. Ze bieden nu wel 100 ml. 3 mg aan. Maar ik wilde eens een paar flacons van 100 ml 0 mg bestellen maar niets.

 

Nu heb ik dit gevonden: https://www.liquidsmoker.nl/aromas-diy/basisvloeistof/fuu-base-liquid-1l-60-40-0mg-1000-detail   Is dit ook betrouwbare base?

 

Vriendelijke groet  Zona,

Edited by Zona
Link to comment
Share on other sites

In dat geval (of eigenlijk in elk denkbaar geval, sorry) zou ik 1L VG en 1L PG los kopen. Dat is ook een stuk makkelijker en nauwkeuriger met mixen. Ongeacht of je een aroma op 1% moet mengen of op 20%, kan je altijd op je gewenste verhouding uitkomen. Bij een voorgemixte base kom je met ieder aroma-merk weer op iets anders uit, en sommige verhoudingen zijn überhaupt helemaal niet te maken.


Als je het tóch echt al van tevoren bij elkaar wil hebben, kan je hiermee alsnog ook makkelijk zelf de voorgemixte base maken en daar vervolgens uit werken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Zona said:

Dank voor je reactie MissFog. Maar hoelang is die Base houdbaar. Zoveeeeeeeeeeeel damp ik nou ook weer niet. Ha ha 

Haha dat wordt doordampen dan! Nee hoor, de base is heel lang te bewaren. Ik geloof dat de meningen een beetje verdeeld zijn over hoelang precies, maar het is geen kwestie van maanden in ieder geval. De een zegt een jaar of 2, de ander zegt veel langer. Sommigen bewaren spullen in de vriezer, sommige gieten steeds een beetje over in 100ml flesjes zodat de grote fles niet zo vaak open hoeft. 

 

En anders heb je een goed excuus voor een nieuwe tank. Of twee. Zo zonde van al die base anders :clap

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Zona said:

Ik bestelde altijd mijn base 100 ml. bij Save Vape. Maar zie nu nergens meer 100 ml  0 mg. Ze bieden nu wel 100 ml. 3 mg aan. Maar ik wilde eens een paar flacons van 100 ml 0 mg bestellen maar niets.

 

Nu heb ik dit gevonden: https://www.liquidsmoker.nl/aromas-diy/basisvloeistof/fuu-base-liquid-1l-60-40-0mg-1000-detail   Is dit ook betrouwbare base?

 

Vriendelijke groet  Zona,

Mooi stelletje oplichters voor dat geld

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Stuur gewoon eens een email naar savevape en vraag of het mogelijk is om een liter 60/40 pg/vg te krijgen en wat de kosten daarvoor zijn.

Kost je alleen een beetje tijd.

Je kunt inderdaad gewoon een fles VG en een fles PG daar bestellen, heb je 2ltr voor €24, i.p.v. 1ltr bij liquidsmoker voor 21,95

Vraag gewoon eerst.

 

En de houdbaarheid? Op mijn flessen staat 11/2019, dat is al 2,5 jaar, ik heb ze in juni gekocht.

En dan nog, koop kant en klare flesjes, die gemiddeld 3,95 voor 10ml kosten, Voor 24euro heb je dan maar 6 van die 10ml flesjes.(er gaan 100 flesjes van 10ml in 1ltr, dus dat zou dan 395 euro kosten)

Dus zou je die base na 2,5 jaar niet op hebben, en zou de base dan blegh zijn? HA, je hebt veel euro's gespaard, vergeet dat niet..

Bij het kopen van base, niet teveel zorgen maken over houdbaarheid.

 

ps,

Maar jouw verhouding 60/40 komt overeen met 3ltr PG en 2ltr VG, dus na 5 flessen is alles in principe op.

5 flessen bij savevape = circa €60

5 flessen mij liquidsmoker= circa €110

nadeel, die van savevape moet je zelf even afmeten voor 60/40...En dat kun je met een maatbeker van de xenos of big bazaar of blokker en een lege fles natuurlijk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a

Tot dusver kocht ik ook per liter bij Savevape. Maar binnenkort wil ik toch maar vijf liter van elk (PG en VG). Weet iemand het verschil tussen deze en deze PG? Beide van Owl. De prijs per liter scheelt nogal. Bij deze en deze VG zijn de prijsverschillen zelfs nog groter. Bij alle beschrijvingen staat dezelfde opmerking over hoogste Reinheit en Pharma kwaliteit, dus dat schiet weinig op :)

Link to comment
Share on other sites

On 17-9-2017 at 03:08, DDDsprayshop said:

Stuur gewoon eens een email naar savevape en vraag of het mogelijk is om een liter 60/40 pg/vg te krijgen en wat de kosten daarvoor zijn.

Kost je alleen een beetje tijd.

Je kunt inderdaad gewoon een fles VG en een fles PG daar bestellen, heb je 2ltr voor €24, i.p.v. 1ltr bij liquidsmoker voor 21,95

Vraag gewoon eerst.

 

En de houdbaarheid? Op mijn flessen staat 11/2019, dat is al 2,5 jaar, ik heb ze in juni gekocht.

En dan nog, koop kant en klare flesjes, die gemiddeld 3,95 voor 10ml kosten, Voor 24euro heb je dan maar 6 van die 10ml flesjes.(er gaan 100 flesjes van 10ml in 1ltr, dus dat zou dan 395 euro kosten)

Dus zou je die base na 2,5 jaar niet op hebben, en zou de base dan blegh zijn? HA, je hebt veel euro's gespaard, vergeet dat niet..

Bij het kopen van base, niet teveel zorgen maken over houdbaarheid.

 

ps,

Maar jouw verhouding 60/40 komt overeen met 3ltr PG en 2ltr VG, dus na 5 flessen is alles in principe op.

5 flessen bij savevape = circa €60

5 flessen mij liquidsmoker= circa €110

nadeel, die van savevape moet je zelf even afmeten voor 60/40...En dat kun je met een maatbeker van de xenos of big bazaar of blokker en een lege fles natuurlijk.

Tenminste houdbaar tot is iets anders http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/houdbaarheidsdatum-tht-tgt-.aspx

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Ad nogwat said:

Tot dusver kocht ik ook per liter bij Savevape. Maar binnenkort wil ik toch maar vijf liter van elk (PG en VG). Weet iemand het verschil tussen deze en deze PG? Beide van Owl. De prijs per liter scheelt nogal. Bij deze en deze VG zijn de prijsverschillen zelfs nog groter. Bij alle beschrijvingen staat dezelfde opmerking over hoogste Reinheit en Pharma kwaliteit, dus dat schiet weinig op :)

Komt vermoedelijk uit dezelfde tank. Het bottelen , etiketteren en lageren / inboeken van losse liters is nu eenmaal duurder dan van grote hoeveelheden. Hoe groter je inkoopt, hoe goedkoper. Door het grotere prijsverschil tussen VG per liter en per tank, zie je hoe veel kosten er gemoeid zijn met het in literflessen stoppen. Meer dan de grondstof zelf. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a

Ja, het zal inderdaad wel allemaal wel uit dezelfde tank komen. Vond alleen het prijsverschil van 7 euro per liter voor VG wel stevig. (of 8 ten opzichte de 10 L verpakking). Plus andere benamingen. En bij VG varianten met meer of minder water. Verwarrend :)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ad nogwat said:

Ja, het zal inderdaad wel allemaal wel uit dezelfde tank komen. Vond alleen het prijsverschil van 7 euro per liter voor VG wel stevig. (of 8 ten opzichte de 10 L verpakking). Plus andere benamingen. En bij VG varianten met meer of minder water. Verwarrend :)

Dat water heeft te maken met of het dampbaar is gemaakt. Vooral mensen die allergisch voor PG zijn gebruiken zogenaamde "velvet"; puur VG met water om te verdunnen. Pure VG kun je namelijk niet dampen, dat is zo dik als yoghurt. Pure VG koop je als basis om zelf weer te mengen met PG of water. 

 

En ja, het in de fabriek tegen Europees loon in een fles stoppen, er een dop op draaien, een sticker drukken en er op plakken, inboeken per liter, verwerken per liter, verhandelen per liter, opslaan per liter ; dat zou zomaar eens makkelijk rond de 7 euro per liter kunnen kosten, hoeft de marge nog niet eens omhoog. 

Stel jij hebt een liter basis van 10 euro, en maakt daar 100 10ml=flesjes van die je moet vullen, in een flesje doen (flesje kost ook geld), dopje er op, stickertje drukken )kost ook geld) , stickertje er op, en dan je arbeidsloon rekenen.....dat doe je ook niet voor 10 cent per flesje weg ;-) 

 

Als het even duur was zou ik het ook wel weten ; kocht ik allemaal losse literflessen, of zelfs halve liters, want dan heb ik mooi een berg flessen en het scheelt een bult werk om over te schenken en af te meten enzo. Maar die vlieger gaat dus niet op. 

Edited by L33ntje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, richard-V said:

Dat is niet wat ik met mijn tekst beoogde.

Op mijn flessen staat 2,5 jaar. Mits de dop(pen) er goed op dichtgedraaid zijn.

Maar wat ik bedoelde: voor 60 of 110 euro is dat een koopje als de inhoud, na 2,5jaar, inderdaad opeens bah zou zijn.

Voor 110euro koop je ongeveer 37 kant en klare 10ml liquid (exclucig gold by mr-joy, 2,95 per flesje terwijl er duurdere zijn) dat zijn maar 370ml i.p.v. 5 liter.

Is de inhoud niet bah? Mooi toch.

Dat was de inhoud van mijn tekst, dan is 2,5 jaar houdbaarheid verwaarloosbaar.

 

 

En stel je koopt gemixte liquid van iemand hier op het forum en die telt 1euro voor 10ml vanille homemade e-liguid, dan is het 1,1ltr voor 110 euro

Het is een investering, die doe je of die doe je niet.

En ja er moet nog aroma en nic bij, maar dan nog, is de prijs een lachertje t.o.v. kant en klare liquid kopen.

 

Edited by DDDsprayshop
Link to comment
Share on other sites

@DDDsprayshop   Ik heb alles ingrediënten los van elkaar gekocht, niet voorgemixte  want misschien wil ik straks wel alleen vg, je bent het meest kwijt aan de aroma's.    12.- per liter vg,  dan nog ongeveer 8 x  5.-  =40.-   dat is dan nog met de dure aroma's  =52.- dan de nicotine die 6.- kost om 5mg/ml te maken 58.-totaal per liter, en dan zelf gemixt  En heb je wel nicotine ingeslagen? Ik hoef jarenlang niks te kopen (eigenlijk) en toch heb ik vanmiddag twee 10ml flesjes van 7 euro policeman gekocht oom de hoek hier.,die moet ook de huur betalen. En nu heb ik een grote collectie lekkers in huis, wat een rijkdom.Zeker veel goedkoper  vergeleken met die gore shag waar ik 100.- per maand en mijn gezondheid mee verspeelde. Succes,en damp smakelijk vanavond.

Edited by richard-V
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@richard-V Ik heb nog heel wat fruit aroma's staan, daarnaast wat bloodsukka en heisenberg (beide 30ml aroma)

Vorige week bij owl 5ltr pg en 10ltr VG en bij savevape 10x100ml 48mg, alles bijelkaar 120 euro.

En ik weet nog niet eens hoeveel ik per maand damp....Via @L33ntje en nog een forumlid, informatie ingewonnen.:bedankt

Even erover nagedacht en besteld, en ik wil de belasting eigenlijk voor zijn voordat ze liquid flink gaan belasten zoals tabak en benzine..:mmm

 

ja ik koop ook nog losse smaakjes tussendoor. Dan weet ik volgende keer welk aroma ik nog erbij wil..:wink

 

Maar het topic ging er eigenlijk om of er base is die 60/40 is met 0mg nic, Dus ik schreef: mail savevape en vraag. of anders losse flessen en zelf mixen.

Topicstarter vroeg niets over aroma's, alleen 60/40 (of 40/60) base.:ja

Edited by DDDsprayshop
Link to comment
Share on other sites

Je mengt zelf 40/60 toch? Ik doe het op 't oog, per 100ml ja ook nog in hoestdrankflesjes van 100ml. dat is makkelijk uitmikken Ik doe eerst 5ml. van dezelfde nic. die jij hebt,i(ik zit op 2.5mg/ml). een DL damper ben ik,dan een aroma erbij,en aanvullen tot de gewensde dikte  dedop erop schudden en,met fruitsmaak helemaal direct klaar.,Ik heb nog geen vergissing gemaakt tot nu toe,en anders corrigeer je dat weer met bijvullen met wat er aan schort. ik doe het afmeten van nicotine met een injectiespuit van 5ml inhoud. waar ik  de zuiger dan uitrek, want het is te dik spul voor het naaldje kieper het via de bovenkant uit de spuit  en die spuit vul ik daarna met een beetje water halfvol ofzo zuiger er weer in en dan spuit je (ons ben zuunig,  ook in mokum  ) de resterende kostbare nicotine uit het spuitje.Ik heb  vandaag drie 120ml flesjes gekocht met maatverdeling erop van unicorn, Die unicorn flesjes zijn natuurlijk helemaal makkelijk.Geen spuitje nodig en er zit een mooi tuutje op en daar weer een grote dop overheen,zodat je niet meer kleine flesjes met een trechtertje hoeft te vullen./

unicorn-vials-120-ml.jpg

Edited by richard-V
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a
4 hours ago, L33ntje said:

Dat water heeft te maken met of het dampbaar is gemaakt. Vooral mensen die allergisch voor PG zijn gebruiken zogenaamde "velvet"; puur VG met water om te verdunnen. Pure VG kun je namelijk niet dampen, dat is zo dik als yoghurt. Pure VG koop je als basis om zelf weer te mengen met PG of water. 

 

En ja, het in de fabriek tegen Europees loon in een fles stoppen, er een dop op draaien, een sticker drukken en er op plakken, inboeken per liter, verwerken per liter, verhandelen per liter, opslaan per liter ; dat zou zomaar eens makkelijk rond de 7 euro per liter kunnen kosten, hoeft de marge nog niet eens omhoog. 

Stel jij hebt een liter basis van 10 euro, en maakt daar 100 10ml=flesjes van die je moet vullen, in een flesje doen (flesje kost ook geld), dopje er op, stickertje drukken )kost ook geld) , stickertje er op, en dan je arbeidsloon rekenen.....dat doe je ook niet voor 10 cent per flesje weg ;-) 

 

Als het even duur was zou ik het ook wel weten ; kocht ik allemaal losse literflessen, of zelfs halve liters, want dan heb ik mooi een berg flessen en het scheelt een bult werk om over te schenken en af te meten enzo. Maar die vlieger gaat dus niet op. 

 

Het meest wist ik, of had ik kunnen weten. Maar wat waarlijk imponeert is dat je zo'n hele (coherente) mail in enkele minuten uit je toetsenbord rost. :bang

(ik had vier uur nodig voor dit mailtje).

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a
1 hour ago, Marina said:

Teveel afgeleid tussendoor @Ad nogwat? ;-) 4 uur over 1,5 regel is wel errug langzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam.

 

Ja, maar dan heb je ook wat :)
(morgen verder, want bovenstaande regel ging uiteraard ook niet vanzelf).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...