Jump to content

SXK Steam Tuners RTA review

Recommended Posts

Tijdje geleden de Skyline RTA gekocht, dacht dat die me niet ging liggen vanwege kleine build deck en airflow maar uiteindelijk bevalt die me erg goed.

Ik dacht dan moet ik nog een stap verder gaan en echt iets kopen dat nog meer uit mijn "comfort zone" ligt, dus heb ik deze SXK Steam Tuners RTA clone gekocht.

Heb het hier gekocht:

http://www.3fvape.com/rebuildable-atomizer-supply/17773-sxk-steam-tuners-style-rta-rebuildable-tank-atomizer-silver-316-stainless-steel-3ml-22mm-diameter.html?search_query=steam+tuners&results=2#.Wbw_CsirTIU

Het is een 22mm single coil RTA met een ienimieni petieterig build deckje en kamer, 3,5ml tankinhoud.

Ik wist op voorhand al dat ik hier mijn gebruikelijke builds niet kon gaan gebruiken, dit is echt een tank voor builds die ruim boven de 0,5ohm uitkomen.

Wat krijg je:

- Steam tuners RTA

- Reserve o-ringen en schroefjes

- 2 blauwe schroevendraaiers (kruis en plat)

9RzVizk.jpg

Zeer sobere tank, geen zichtbare logo's of merknaam.

9U8orE9.jpg

fDVhDtE.jpg

Driptip is een gewoon 510 formaat.

5r45BYn.jpg

Heel de tank uit elkaar gehaald, zoals je ziet veel onderdelen dus ook veel schroefdraad en o-ringen.

tnAFcDk.jpg

De RTA is een topfill model.

MeOEaaq.jpg

Dit miniatuur deckje zou hetzelfde zijn als men kan gebruiken in een Billet Box, geen ervaring met een BB dus kan het niet bevestigen.

De kleine gaten die je onderaan in de schroefdraad ziet, langs daar komt de airflow je deck binnen.

Kleine gaten dus zal de airflow ook zeer beperkt zijn.

GcZvyyh.jpg

pRr2vwS.jpg

Toen ik de airflow voor het eerst in het oog kreeg dacht ik dat een Chinees die gaten was vergeten uitboren :mmm

Maar toen ik de ring verwijderde zag ik dat de echte gaten onder de fake gaten zitten, verborgen airflow dus.

QwQa6qB.jpg

ZeVapqw.jpg

Het build deckje lijkt wat op het Skyline build deck, maar dan nog een beetje kleiner.

5ChviYg.jpg

rSvr8rs.jpg

fBEZrdZ.jpg

Met de kamer op het deck, eerste reactie was hoe moet ik hier nu een mooie build in proppen :mmm

8tVz3VJ.jpg

De RTA is 22mm, dus dat build deck en kamer zal maar amper 12-14mm in totaal zijn.

Wat moest ik hier dan in gaan bouwen, na lang twijfelen en een beetje met tegenzin toch maar een simpele 3mm, 7wrap,  24awg kanthal coil gemaakt.

RzEMWhY.jpg

Ik dacht ik ga dat hier eens snel wicken, heb ik me daar vergist seg...

Dit was het plan:

nQhqoZm.jpg

En uiteindelijk heb ik nog meer dan de helft van de wick moet wegknippen anders kreeg ik die kamer er nooit niet op.

NM69Snp.jpg?2

Alles terug in elkaar en klaar voor gebruik.

tqPv0iw.jpg

Ik kwam uit op 0.74ohm en de volledige 19w.

knt2Lwk.jpg

RTA op de Therion.

1nP57DA.jpg

En op een Pico, deze twee lijken wel voor elkaar gemaakt.

iwQ3oeN.jpg

Vergelijk in formaat met de Skyline RTA.

kGxHn0y.jpg

Mijn bevindingen:

- SXK afwerking en bouwkwaliteit is weer zeer zeer goed, SXK kan perfect mee met merken zoals Wotofo, Vandy Vape enz...

- Formaat en inhoud van de tank is goed.

- Build deck is voor mij persoonlijk veeeeel te klein, heb 0.0 plezier beleeft tijdens het opbouwen van deze RTA.

Maar dit is mijn persoonlijke mening, er zijn veel mensen die graag op dit soort deck bouwen.

- Airflow is zeer restricted, ik ben er zelfs vrij zeker van dat MTL liefhebbers deze RTA gerust kunnen hebben.

Het is zelfs geen restricted DL meer maar volledig open een losse MTL vape.

- Smaak is OK voor mij, maar heb niet echt een andere RTA van dit soort ter vergelijking.

Maar het is niet omdat deze kamer en build deck zo compact zijn dat het betere smaak gaat leveren als bv. de Skyline ofzo.

- Vanwege het weinige katoen en de zeer kleine liquidgaten heb ik heel diep in mijn kast met liquids moeten zoeken om een 50/50 liquid te kunnen vinden.

Normaal gebruik ik minimaal 70/30, maar denk dat dit teveel zou zijn voor dit soort tank.

- Nog een persoonlijk minpunt is dat je niet aan je build deck kan werken zonder de tank leeg te maken/dampen.

Edited by Jim
  • Like 10
  • Thanks 2

Het builddeckje (meer een RBA) doet me erg denken aan die van de Kangertech, maar daar heeft het buisje dat er overheen gaat een "topcapje", waardoor het buisje alleen rechte wanden heeft . Daardoor kan ik een vrij lange "snor" door de coil steken, dan de snor omhoog en het buisje er omheen, en dan de uiteinden van de snor goed in het buisje proppen. Kan gewoon proppen, want de vloeistof komt toch wel aan de coil, de capilaire werking luistert hier niet zo nauw als bij een RDA bijvoorbeeld. En dan het topcapje er op.

Ik weet niet of dat met deze ook lukt, omdat het kamertje naar boven toe rond lijkt te lopen. Maar wellicht het proberen waard ? 

De enige valkuil die ik met de Kangertech heb, is dat ik moet zorgen dat er geen watten boven de coil terecht komen, want dan blijft het slurpen en sputteren - en lekken. Echt lekker proppen aan de zijkanten. 

(Het is wel een uitgesproken MTL-tankje trouwens). 

Edited by L33ntje
  • Thanks 1

Ja dit build deck lijkt op RBA's die je bij subohm tanks krijgt, daar ben ik eigenlijk nooit mee bezig geweest.

Ik heb de wick afgeknipt, wat liquid op en dan de kamer erop.

Daarna zoals je aangeeft met een pincet het katoen tegen de liquid gaten gepropt, en na een 4tal keer de tank te vullen nog lekvrij.

• Like 2

Qua formaat lijkt het builddeck ongeveer hetzelfde als de RBA van mijn Keras (die is misschien zelfs nog iets kleiner).

Voor mij bestaat het voordeel van een kleinere wick er vooral uit dat je bijna geen last hebt van een 'break in time': je proeft nooit de katoensmaak die ik wel altijd had toen ik nog met de oudere modellen RTA's dampte.

Bedankt voor je review: het lijkt me wel een model waarvan ik blij zou kunnen worden :-)

• Thanks 1

Dank voor de review, @Jim.

Ik ben ook dol op kleine deckjes. En kleine wiks. (en liefst ook kleine coils). Die brede luchtsleuf onder coil snap ik alleen niet. Die lijkt weer overgenomen uit DL tanks. Een ander nadeel van dit deck lijkt me ook dat de wik kanalen niet op een lijn zitten met de coil, maar misschien valt dat in praktijk reuze mee.

• Thanks 1
  • 1 month later...