Jump to content

juiste verhouding nic mengen iemand please?


Guest nolnoppes

Recommended Posts

Guest nolnoppes

ik ben nieuw en weet even niet meer hoe ik eea nog moet berekenen.6 mg nic houd me niet weg van de a sig..heb een smaakje gevonden maar dat moet ik dus mixen werd gezegd om op 9 mg uit te komen:14+6:2...maar het voorbeeld klopt niet Zoals je ziet is er een ruim aanbod in nicotine levels. een nicotine level van de e-sigaret is gebaseerd op 1 pakje sigaretten in europa, oftewel een nicotine level van een e-liquide moet je delen door 20 " pakje sigaretten " . bij voorbeeld 18mg nicotine in een e-liquide delen door 20 dan kom je op 0.9 mg nicotine uit. 0.9 mg nicotine is bij traditionele sigaretten een Zwaar level. iemand die me het juiste advies kan geven please?het voorbeeld is van mr.joy zijn wesbite 

Edited by nolnoppes
more text
Link to comment
Share on other sites

Wat wil je nu precies weten? Dat zoveel mg gelijk staat aan een pakje sigaretten is gelul, daar heb je niks aan. Als jij 3 mg fijn vindt dampen dan damp je dat. Vind je 18 mg prettiger dan damp je dat. Of iets er tussenin natuurlijk.

 

Van welke sterkte wil je naar welke sterkte en wat mix je nu precies met elkaar? 2 liquids? Nic base, aroma, pg en vg?

Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
4 minutes ago, Tamara said:

Wat wil je nu precies weten? Dat zoveel mg gelijk staat aan een pakje sigaretten is gelul, daar heb je niks aan. Als jij 3 mg fijn vindt dampen dan damp je dat. Vind je 18 mg prettiger dan damp je dat. Of iets er tussenin natuurlijk.

 

Van welke sterkte wil je naar welke sterkte en wat mix je nu precies met elkaar? 2 liquids? Nic base, aroma, pg en vg?

dankje het voorbeeld is van mr.joy website..heb daar EQdrum 6mg gekocht en dat moest ik mengen met 14 mgEQdrum, 50pg/50vg, met een justfog Q16

ik kom er ook niet meer uit, om op 9 mg uit tekomen..in vredesnaam de sigaret te kunnen laten staan en volop te dampen

Edited by nolnoppes
more text
Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
1 minute ago, Tamara said:

Als je een gelijke hoeveelheid liquid 6 mg mixt met liquid 14 mg dan kom je uit op 10 mg. (6+14)/2

Ik zou tevreden zijn met die 10 mg en het niet nodeloos ingewikkeld maken. Het verschil tussen 9 en 10 mg ga je niet merken.

@Tamara dankjewel,  

Link to comment
Share on other sites

En vergeet in vredesnaam de vergelijkingen met peuken.
En natuurlijk kom je daar vanaf, maar je kan het simpel houden.
Zware roker kan op 18mg starten.
Halfzware roker kan op 12mg beginnen.
Lichte roker kan op 6mg beginnen.
Dit zijn aardige richtlijnen om mee te beginnen, maar geen verplichte regel.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Het maakt sowieso niet zo uit waar je op uitkomt toch? Er is geen enkele reden om precies die 9mg na te streven, wat @Tamara ook zegt dus. Ik zou gewoon lekker die 14mg bestellen en die eens proberen, wie weet bevalt het goed. 6mg blijkt sowieso te weinig en weten op hoeveel mg je (het liefst) dampt, is pas belangrijk als je een volgend flesje gaat kopen of zelf gaat mixen en wil weten welke verhouding jij het fijnst vindt.
Als de 14mg toch te zwaar is of je dit niet prettig vindt dampen, doe je er wat van je 6mg flesje bij. Net zolang tot het precies goed voor je is.

Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
1 hour ago, Cyber_Huub said:

En vergeet in vredesnaam de vergelijkingen met peuken.
En natuurlijk kom je daar vanaf, maar je kan het simpel houden.
Zware roker kan op 18mg starten.
Halfzware roker kan op 12mg beginnen.
Lichte roker kan op 6mg beginnen.
Dit zijn aardige richtlijnen om mee te beginnen, maar geen verplichte regel.

3 sig per dag...en toch is 6 mg te licht..word simpel van mezelf.dankjewel

Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
1 hour ago, MissFog said:

Het maakt sowieso niet zo uit waar je op uitkomt toch? Er is geen enkele reden om precies die 9mg na te streven, wat @Tamara ook zegt dus. Ik zou gewoon lekker die 14mg bestellen en die eens proberen, wie weet bevalt het goed. 6mg blijkt sowieso te weinig en weten op hoeveel mg je (het liefst) dampt, is pas belangrijk als je een volgend flesje gaat kopen of zelf gaat mixen en wil weten welke verhouding jij het fijnst vindt.
Als de 14mg toch te zwaar is of je dit niet prettig vindt dampen, doe je er wat van je 6mg flesje bij. Net zolang tot het precies goed voor je is.

omdat ik zo stom ben nog te roken..ben zo pissig op mezelf dat ik die niet kan laten liggen!mij is aanbevolen 3mg in de winkel maar dat was niet en 6 mg ook niet. dankjewel @MissFog

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, nolnoppes said:

omdat ik zo stom ben nog te roken..ben zo pissig op mezelf dat ik die niet kan laten liggen!mij is aanbevolen 3mg in de winkel maar dat was niet en 6 mg ook niet. dankjewel @MissFog

Niet zo streng zijn voor jezelf. De hoeveelheid mg is een richtlijn die vaak niet op gaat. Blijkbaar heb je gewoon meer nicotine nodig. Je zal zien dat je vanzelf minder en minder behoefte krijgt aan sigaretten als je de juiste sterkte, set up en smaakjes te pakken hebt

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
1 hour ago, Cyber_Huub said:

En vergeet in vredesnaam de vergelijkingen met peuken.
En natuurlijk kom je daar vanaf, maar je kan het simpel houden.
Zware roker kan op 18mg starten.
Halfzware roker kan op 12mg beginnen.
Lichte roker kan op 6mg beginnen.
Dit zijn aardige richtlijnen om mee te beginnen, maar geen verplichte regel.

@Cyber_Huubdank je voor je lieve hulp, ben trots op jullie-weet dat!

Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
3 minutes ago, Tamara said:

Niet zo streng zijn voor jezelf. De hoeveelheid mg is een richtlijn die vaak niet op gaat. Blijkbaar heb je gewoon meer nicotine nodig. Je zal zien dat je vanzelf minder en minder behoefte krijgt aan sigaretten als je de juiste sterkte, set up en smaakjes te pakken hebt

@Tamara ik hoop t so much!

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Tamara said:

Niet zo streng zijn voor jezelf. De hoeveelheid mg is een richtlijn die vaak niet op gaat. Blijkbaar heb je gewoon meer nicotine nodig. Je zal zien dat je vanzelf minder en minder behoefte krijgt aan sigaretten als je de juiste sterkte, set up en smaakjes te pakken hebt

Ik was een super zware roker en mijn vrouw rookte de helft. Beide begonnen op 12mg en ik zit na 3 maanden op 9 en mijn vrouw op 12. Is dus heel persoonlijk en kwestie van ruim met nic beginnen en aanpassen naar wat voor jouw fijn dampen is. Soms moet ik ook wel eens een dag hoger met nic gaan zitten als 9mg niet bevredigend is. @nolnoppes

Edited by Phes62
Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
6 minutes ago, Phes62 said:

Ik was een super zware roker en mijn vrouw rookte de helft. Beide begonnen op 12mg en ik zit na 3 maanden op 9 en mijn vrouw op 12. Is dus heel persoonlijk en kwestie van ruim met nic beginnen en aanpassen naar wat voor jouw fijn dampen is. Soms moet ik ook wel eens een dag hoger met nic gaan zitten als 9mg niet bevredigend is.

@Phes62dankje, ik heb uit mezelf mijn 40 sig per dag verminderd naar 3 per dag, ben ontroerd dat jullie zo lief meedenken als ervaren dappere dampers/sters! petje af!dank jullie ik ben een zwakkeling

Link to comment
Share on other sites

Nou zeg, dat zijn dus al 37 stinkstokken per dag die je niet meer rookt! Je mag best trots op jezelf zijn hoor. En genoeg huidige tevreden dampers die de eerste weken of eerste maanden nog af en toe een sigaret op staken/steken. Dat je met slechts 6mg al zoveel sigaretten niet meer rookt zou ik juist als een groot voordeel zien; de kans is heel groot dat je met wat meer nicotine (en dus grotere throathit, snellere voldoening) echt wel makkelijker van die laatste 3 ook nog afkomt :lach
Daarentegen zou ik het ook niet te veel forceren, je zal merken dat je als je écht fijn kunt dampen, je die laatste paar peukies eigenlijk niet meer zo nodig hoeft. Misschien over een week, misschien over een maand, Desnoods een jaar -helemaal niks mis mee toch? Iedereen doet het op zijn/haar eigen manier maar voor nu zou ik me daar maar niet te druk om maken. Je bent al een heel eind en vanaf hier wordt het alleen maar leuker :e33

Link to comment
Share on other sites

@nolnoppes,
Ik heb 45 jaar gerookt en 450 kilo tabak de atmosfeer en belastingpot ingeblazen.
Ik was binnen een half uur van die rommel af.
Wij hebben reeds 80 mensen van dat roken af gekregen.
Ik mag verdommen als ik er jou ook niet binnen een uur vanaf help.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oh en ik hoor niet bij de 'dappere' dampers hoor; ik heb serieus gejankt om het missen van mijn sigaretten, heb er buikpijn van gehad en heb wakker gelegen van het duivelse dilemma of ik het roken dan toch echt voorgoed zou laten. Met de juiste setups en smaakjes kan ik nu na ruim een jaar zeggen dat ik héél blij ben dat ik damp in plaats van rook. Nooit gedacht!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
3 minutes ago, Cyber_Huub said:

@nolnoppes,
Ik heb 45 jaar gerookt en 450 kilo tabak de atmosfeer en belastingpot ingeblazen.
Ik was binnen een half uur van die rommel af.
Wij hebben reeds 80 mensen van dat roken af gekregen.
Ik mag verdommen als ik er jou ook niet binnen een uur vanaf help.

och @Cyber_Huub wat zijn jullie geweldige mensen, ik wou dat we dichterbij woonden..man och man er gaat niets boven...:clap

Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
7 minutes ago, MissFog said:

Oh en ik hoor niet bij de 'dappere' dampers hoor; ik heb serieus gejankt om het missen van mijn sigaretten, heb er buikpijn van gehad en heb wakker gelegen van het duivelse dilemma of ik het roken dan toch echt voorgoed zou laten. Met de juiste setups en smaakjes kan ik nu na ruim een jaar zeggen dat ik héél blij ben dat ik damp in plaats van rook. Nooit gedacht!

@MissFogdaar zit  misschien ook een knelpunt-geen goeie smaak kunnen vinden en heb ik er een gevonden moet ik een week wachten op mailtjes en mijn liquid van de webshop vandaag

knap hoe jullie t allemaal doen:ja..

Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
9 minutes ago, Tamara said:

@nolnoppes zolang je zo naar jezelf blijft kijken blijf je naar de sigaretten grijpen. We zijn echt niet allemaal in 1 keer overgestapt om vervolgens nooit meer een sigaret aan te raken. Relax

@Tamaranee? ik dacht dat vrijwel iedereen meteen om was/ervanaf was..echtwaar

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, nolnoppes said:

@Cyber_Huub grappig mens..binnen een uur..:shock 

Echt, ik ben bloedserieus.
Onder het genot van een bak koffie krijg ik iedereen haast om.
Het enige waar ik niet tegenop kan, is wat er tussen de oren zit.
En daar krijg je de mensen, die een langere stoptijd nodig hebben.
Qua apparatuur, nicotinegehalte of smaken zal het beslist niet aan liggen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, nolnoppes said:

@Tamaranee? ik dacht dat vrijwel iedereen meteen om was/ervanaf was..echtwaar

Ik heb het meerdere keren geprobeerd met een Evod setje op verschillende sterktes. Gaf te weinig voldoening en ik viel elke keer binnen 2 weken terug.

 

Nu, met de juiste smaken, nicotine sterkte en vooral ook set up lukt het al een half jaar wel. Zonder moeite

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...