Jump to content

juiste verhouding nic mengen iemand please?


Guest nolnoppes

Recommended Posts

Hier ook langzaam aan afgekickt van de sigaret en eerst dus gewoon blijven roken naast het dampen. 't Was een heel geleidelijk en pijnloos proces.

 

Met dampen komt de nicotine heel anders binnen dan met roken, dat gaat veel sneller. Als je dan ook een relatief kleine damper hebt, wil je toch ook in een hijsje of tien die 1 milligram nicotine binnen hebben en dan is 6 mgr veel te mager. Begin gewoon met die onverdunde 14 mgr/ml vloeistof en kijk of dat beter werkt. Niet vergeten dat er nog meer en erger verslavende stoffen in sigaretten zitten, die blijf je missen. Gelukkig scheelt het enorm dat de gewoonte, de handeling overeind blijft en de nicotine.

 

Misschien helpt het ook je wat in te lezen over de stof nicotine (zie medisch/gezondheids categorie op dit forum), aangezien deze niet verantwoordelijk is voor de typische rokerskwalen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik had niet de bedoeling om te stoppen met roken, wel om minder te roken. Dit deed ik in de periode dat mijn broer in behandeling nog was voor longkanker met uitzaaiingen. Hij gaf me zijn Justfog pennetje waar hij enkele tijd voordien mee gestopt was. Het mooiste cadeaux dat hij me ooit kon geven. Nog voor hij 2 maanden later overleed kon ik hem vol trots vertellen dat het mij gelukt was. In het begin nam ik een a'tje  als ik er zin in had. Met de tijd werden dat er onbewust minder. De eerste in de ochtend was de moeilijkste om achterwege te laten. Het nic. gehalte naar 18mg gebracht, na 2 dagen 18mg. geen zin meer in een a'tje. Daarna ben ik zelf liquid beginnen maken. Zo kon ik de nic. aanpassen in kleine stapjes. Meerdere flesjes gemaakt met verschillende nic.mg. Nu bijna een jaar later rook ik nog steeds niet, maar damp meestal op 6mg. Ik heb liquid .12mg en 16 mg nog staan. Ook 0 mg heel handig toen ik nog meer nic. gebruikte. Dan ging er soms s'avonds zo een o mg tankje nog door als aan de nic. behoefte ruim voldaan was. Ik heb mezelf geen geweld aangedaan, wel rustig naar minder gemikt. Nooit gedacht dat het mij zou lukken om helemaal te stoppen met roken zonder het gevoel te hebben dat er mij iets afgenomen is. Nog minder dat ik na een jaar al aan 6mg genoeg zou hebben. Maak je niet te veel zorgen dat je nu nog wat rookt, langzaam afkicken lukt ook en soms sneller dan je verwacht.:wink Met de juiste smaak en nic. gehalte gaat het makkelijker. Ook de omgeving die je de nodige steun verleend helpt enorm.

Edited by Blij
  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
19 minutes ago, Blij said:

Ik had niet de bedoeling om te stoppen met roken, wel om minder te roken. Dit deed ik in de periode dat mijn broer in behandeling nog was voor longkanker met uitzaaiingen. Hij gaf me zijn Justfog pennetje waar hij enkele tijd voordien mee gestopt was. Het mooiste cadeaux dat hij me ooit kon geven. Nog voor hij 2 maanden later overleed kon ik hem vol trots vertellen dat het mij gelukt was. In het begin nam ik een a'tje  als ik er zin in had. Met de tijd werden dat er onbewust minder. De eerste in de ochtend was de moeilijkste om achterwege te laten. Het nic. gehalte naar 18mg gebracht, na 2 dagen 18mg. geen zin meer in een a'tje. Daarna ben ik zelf liquid beginnen maken. Zo kon ik de nic. aanpassen in kleine stapjes. Meerdere flesjes gemaakt met verschillende nic.mg. Nu bijna een jaar later rook ik nog steeds niet, maar damp meestal op 6mg. Ik heb liquid .12mg en 16 mg nog staan. Ook 0 mg heel handig toen ik nog meer nic. gebruikte. Dan ging er soms s'avonds zo een o mg tankje nog door als aan de nic. behoefte ruim voldaan was. Ik heb mezelf geen geweld aangedaan, wel rustig naar minder gemikt. Nooit gedacht dat het mij zou lukken om helemaal te stoppen met roken zonder het gevoel te hebben dat er mij iets afgenomen is. Nog minder dat ik na een jaar al aan 6mg genoeg zou hebben. Maak je niet te veel zorgen dat je nu nog wat rookt, langzaam afkicken lukt ook en soms sneller dan je verwacht.:wink Met de juiste smaak en nic. gehalte gaat het makkelijker. Ook de omgeving die je de nodige steun verleend helpt enorm.

@Blij ik wil je allereest condoleren met het verlies van je broer..en je heel erg bedanken dat je dit verhaal met mij wilt delen.heb zojuist geprobeerd op10mg maar de smaak was blehhh..echt niet lekker.dus raakte ik in de paniek..mijn longen zijn in zeer slechte conditie daarom ligt de druk bij mij ook hoog om redden wat er te redden valt.ik wens je heel veel sterkte en nogmaals dankjewel voor je duidelijke uitleg

Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
1 hour ago, Raycoupe said:

Hier ook langzaam aan afgekickt van de sigaret en eerst dus gewoon blijven roken naast het dampen. 't Was een heel geleidelijk en pijnloos proces.

 

Met dampen komt de nicotine heel anders binnen dan met roken, dat gaat veel sneller. Als je dan ook een relatief kleine damper hebt, wil je toch ook in een hijsje of tien die 1 milligram nicotine binnen hebben en dan is 6 mgr veel te mager. Begin gewoon met die onverdunde 14 mgr/ml vloeistof en kijk of dat beter werkt. Niet vergeten dat er nog meer en erger verslavende stoffen in sigaretten zitten, die blijf je missen. Gelukkig scheelt het enorm dat de gewoonte, de handeling overeind blijft en de nicotine.

 

Misschien helpt het ook je wat in te lezen over de stof nicotine (zie medisch/gezondheids categorie op dit forum), aangezien deze niet verantwoordelijk is voor de typische rokerskwalen.

@Raycoupe weer een fijn mens die me helpt, dankjewel-heel duidelijk wat je verteld kan ik me aan vasthouden.de juiste smaak is een probleem, heb nu 25 flesjes geprobeerd.ik neem 4 hijsjes met de Q16 , dankjewel dappere damper/ster

Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
3 hours ago, Cyber_Huub said:

Echt, ik ben bloedserieus.
Onder het genot van een bak koffie krijg ik iedereen haast om.
Het enige waar ik niet tegenop kan, is wat er tussen de oren zit.
En daar krijg je de mensen, die een langere stoptijd nodig hebben.
Qua apparatuur, nicotinegehalte of smaken zal het beslist niet aan liggen.

i wish..er gaat niets boven..eindhoven(zwager en neef psv'ers)enGroningen..daar woon ik

Link to comment
Share on other sites

Ik moet zeggen dat "dat" inderdaad wel héél super is hier op het dampforum.

Altijd krijg je een antwoord, reactie en/of een advies.

"We" zitten toch allemaal in hetzelfde schuitje, rokers, ex-rokers, altijd gerookt en nooit meer willen roken.

Allemaal weten we dat het moeilijk kán zijn en allemaal zijn we ervan overtuigd dat de damper een heel geschikte vervanger is voor het roken.

 

Heel veel succes met het vinden van je juiste dampwaar.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

On 15-9-2017 at 18:39, nolnoppes said:

@Tamaranee? ik dacht dat vrijwel iedereen meteen om was/ervanaf was..echtwaar

Nee hoor. Ik heb er alleen al 2 maanden over gedaan om mijn juiste smaak en nic. Gehalte te vinden om te kunnen denken aan stoppen. Maar toen ik het eenmaal had gevonden was ik zo over. Nu sinds 4 juni sigaretloos!(1 slippertje door nieuwsgierigheid van 1 sigaret. Mag eigenlijk niet genoemd worden) 

maar die eerste 2 maanden gewoon gerookt naast het dampen. Eigenlijk was het meer dampen naast het roken. En geleidelijk veranderde dat in roken naast het dampen. 

Er op terug kijkend kan ik zeggen. Wees niet te streng voor jezelf en laat het op je af komen. 

Wil niet te veel te snel. Ik was ook soms kwaad of teleurgesteld in mezelf. Maar waarom eigenlijk?

omdat ik 5 tot 10 sigaretten rookte ipv 40? Ja dus. Waarom kan ik niet helemaal stoppen dacht ik?

het is zo lekker als je net wakker ben. Het is zo lekker als je klaar ben met eten en een bakkie koffie erbij. 

Maar niet denkende dat ik al 30! Sigaretten minder rookte op een dag. Alleen maar het negatieve zien....

ik zeg: hou vol en leg je zelf niet teveel druk op. Deze stap heb je al gezet en als je het even tijd geeft wat betreft smaken en of nic. Gehalte komt het helemaal goed. Hetzij geleidelijk of in 1x. Het gaat zoals het gaat. Bij de 1 wat sneller. Bij de ander wat geleidelijker!

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
21 hours ago, Toon said:

Ik moet zeggen dat "dat" inderdaad wel héél super is hier op het dampforum.

Altijd krijg je een antwoord, reactie en/of een advies.

"We" zitten toch allemaal in hetzelfde schuitje, rokers, ex-rokers, altijd gerookt en nooit meer willen roken.

Allemaal weten we dat het moeilijk kán zijn en allemaal zijn we ervan overtuigd dat de damper een heel geschikte vervanger is voor het roken.

 

Heel veel succes met het vinden van je juiste dampwaar.

@Toondankewel, 

Link to comment
Share on other sites

Guest nolnoppes
10 hours ago, Sebas said:

Nee hoor. Ik heb er alleen al 2 maanden over gedaan om mijn juiste smaak en nic. Gehalte te vinden om te kunnen denken aan stoppen. Maar toen ik het eenmaal had gevonden was ik zo over. Nu sinds 4 juni sigaretloos!(1 slippertje door nieuwsgierigheid van 1 sigaret. Mag eigenlijk niet genoemd worden) 

maar die eerste 2 maanden gewoon gerookt naast het dampen. Eigenlijk was het meer dampen naast het roken. En geleidelijk veranderde dat in roken naast het dampen. 

Er op terug kijkend kan ik zeggen. Wees niet te streng voor jezelf en laat het op je af komen. 

Wil niet te veel te snel. Ik was ook soms kwaad of teleurgesteld in mezelf. Maar waarom eigenlijk?

omdat ik 5 tot 10 sigaretten rookte ipv 40? Ja dus. Waarom kan ik niet helemaal stoppen dacht ik?

het is zo lekker als je net wakker ben. Het is zo lekker als je klaar ben met eten en een bakkie koffie erbij. 

Maar niet denkende dat ik al 30! Sigaretten minder rookte op een dag. Alleen maar het negatieve zien....

ik zeg: hou vol en leg je zelf niet teveel druk op. Deze stap heb je al gezet en als je het even tijd geeft wat betreft smaken en of nic. Gehalte komt het helemaal goed. Hetzij geleidelijk of in 1x. Het gaat zoals het gaat. Bij de 1 wat sneller. Bij de ander wat geleidelijker!

@Sebas verbijsterd zit ik je reaktie te lezen - ( wil ik toch te snel ?)ik ben echt blij met je uitleg, dankjewel, 

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, nolnoppes said:

@Sebas verbijsterd zit ik je reaktie te lezen - ( wil ik toch te snel ?)ik ben echt blij met je uitleg, dankjewel, 

Geniet gewoon van je damp momenten én je sigaretmomentje. Je ben al van 40 sigaretten naar 3 gegaan zei je. Supergoed toch?

Over 2 weken(voorbeeld) rook je er nog 2 per dag. Dan misschien weer even 3 of 4. En voor je het weet ben je alleen nog aan het dampen. Behalve die ene in de ochtend als je net wakker ben. Of die ene bij de koffie. 

Dan ben je weer een tijdje verder en denk je: die koffiepeuk? Waarom? M'n dampertje geeft dezelfde ontspanning. Dan de moeilijkste(voor mij persoonlijk) de ochtendpeuk. 

Tot er in je hoofd een schakeltje omgaat die zegt. Waarom die ene nog op een dag? Hele dag kan je zonder sigaret, waarom sochtends niet? Lekker? Nee. Nicotine nodig? Ja misschien maar betwijfel het. Dus? In de ochtend meer nicotine dan de rest van de dag! 

Huh? Het lukt! Ik kan de hele dag zonder sigaretten!

het is een proces. De ene kan gelijk de hele dag aan de damper hangen. De ander niet. 

Bij mij duurde het 2 tot 2,5 maand(smaakjes,nic.omschakeling enz)

 

ben begonnen met een ego aio met 6mg(advies). Was helemaal niks en wilde al opgeven. 

Toen een Justfog q16 met 12mg. 

Toen naar 9mg en nu op 6mg

dit damp ik 2 uurtjes in de ochtend en tussendoor als ik even een sigaretgevoel wil hebbem. 

Daarnaast de hele dag met een nautilus mini en nautilus 2 op 3mg. 

Dit werkt voor mij persoonlijk het beste ben ik achter. 

 

Wat ik nogmaals wil zeggen:

iedereen gaat er anders mee om. 

Wees niet te streng voor jezelf en denk aan die 37!!! Sigaretten die je nu al minder rookt!

 

oja. Wat mij ook hielp? Geld!

ik had uitgerekend dat 1 sigaret 0,34 cent kost. Dus elke sigaret dienik niet rookte telde ik op en aan het eind van de dag had ik een bedrag en na een week maakte ik het over naar een andere rekening. 

Dat doe ik nu nog.  Alleen is het een vast bedrag per week. €70,-(beetje afgerond) en daar koop ik liquids en apparatuur van. Wat over blijft doe ik leuke dingen mee met m'n kleine man(en soms vrouw ;) )

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vraagje... ik gebruik  met 18mg, maar door verkoudheid is me dat veel te hoog. Nu heb ik 6 mg gehaald en die bevalt me eigenlijk heel goed.

Echter heb ik nog 4 flesjes 18 mg liggen die me dus te zwaar is. Kan ik die gewoon mengen met bv 6 mg? En doe ik dan 1 op 1? Rechtstreeks in  het tankje of apart in een flesje?

Ik heb de liquids van zensation 

Edited by May70
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Poohtjes said:

Bij mij ging het beter toen ik het idee los had gelaten om een echte sigaretten smaak te vinden. Pas toen ik met smaakjes begon en ervoor open stond lukte het beter. En ik snoep nog wel eens een a-tje hoor... maar elke sigaret niet gerookt is winst . T komt goed

Zolang je het nog als snoep blijft zien.....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...