Jump to content

wisselende weerstand vt inbox


sxt

Recommended Posts

hoi

gisteren heb ik een niuwe coil in m'n pulse 22 gezet. Nu zie ik dat de weerstand blijft wisselen op de vt inbox.

Niet veel, als de coil koud is staat hij op 0,22 en van het moment ik de vuurknop indruk springt hij op en neer tussen 0,23 en 0,26 om dan bij het loslaten op 0,26 te blijven staan.  

Ik heb de schroeven van het dek al grondig nageken, m'n squonkpin en 510 volledig zuiver gemaakt maar hij blijft het doen.

Ik heb de pulse ook eens op m'n tesla gezet en die blijft mooi op 0,22 staan dus ik vermoed dat het de mod is. 

De damp is ook niet goed. Lijkt veel te zwak, alsof ik een veel te laag wattage damp. ( er zit een 22ga ss ribbon in op 7 wikkelingen) 

 

Ik zag dat verschillende van jullie een vt inbox hebben. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Die schommelingen in weerstand, zie je die op de mod zelf of op de atomizer analyzer in e-scribe? Ik weet trouwens niet of de tesla de weerstand 'live' leest of dat ie alleen een andere weerstand pakt als je de atty los schroeft en weer vastdraait. Heb je ook geprobeerd om een andere atty op de Inbox te schroeven?

 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, sxt said:

ehm, ik heb geen windows pc. :bloos

Dus ik kan de dr inbox niet uitlezen.

ik ga sebiet m'n goon even wicken om te testen.

Het is sowieso aan te raden om (bij iemand anders ff) je inbox op een windows pc met e-scribe aan te sluiten, al was het alleen maar om het apparaat te updaten. De originele DNA75 firmware heeft wat fouten die later gefixt zijn.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog even gedacht om windows in bootcamp te instaleren om dat te doen. maar mn mac beestje is ondertussen ook al 7jaar oud. Doet het zo nog prima maar om windows 8 of 10 te draaien is niet zo'n goed idee vrees ik. Ik zal eens iemand lief aankijken... 

Ik zag wel dat er een mac beta is voor de 75c. Kan ook eens proberen of die werkt. 

Link to comment
Share on other sites

Niks aan de hand, dat is normaal , de TCR coefficient van ss veranderd iets bij temperatuur verschillen dus de weerstand veranderd ook iets..

Of beter gezegd als dat niet zou gebeuren heb je ook geen TC want doordat de weerstand veranderd weet je mod op welke temperatuur je coil is.

Hier een link naar een engelstalige site die de werking van TC uitlegd.

 

http://forum.e-liquid-recipes.com/t/temperature-control-what-is-it-and-how-does-it-work/43899

Edited by Wammus
Link to comment
Share on other sites

Nu we hier toch over lullen zou ik graag willen weten hoe het volgende nou precies inelkaar steekt en of ik npu gek wordt. Voorheen gebruikte ik altijd kant en klare clapton, alien, fused clapton noem maar op draad. Sinds ik de Deadalus heb maak ik uiteraard coildraad zelf. Voorheen met gefabriceerde draad schommelden al mijn coils tussen 0.01 tot zelfs 0.08ohm. Dat interesseerde me altijd vrij weinig. Maar nu ik dus zelf draad heb blijft de ohm waarde nauwkeurig het zelfde zelfs als ik de tank of rda op een andere mod gebruik. Dit zelfs na een week gebruik, sterker nog als ik de draad schoon brand en nieuwe katoen in zet krijg ik zelfde ohm. De ohm is zo stabiel dat ik bijna twijfelde of mijn mods niet stuk waren. Heb 4 verschillende coils van 0.25, 0.34, 0.50 en 0.56 ohm. Alle 4 blijven hetzelfde. Je kunt me toch niet wijs maken dat draad dat in de fabriek gemaakt wordt "slordiger" is dan draad wat ik thuis maak? Sorry voor het gebruiken van je post maar de topic gaat over zelfde onderwerp.

Link to comment
Share on other sites

Mja, ik bergrijp er dus uit dat de VTinbox realtime  ohm waarde geeft. Dus als ik er een kanthal coil in steek dan zouden er geen veranderingen te zien moeten zijn.

Ja dan is het logish, Eigelijk een beetje stom dat ik er zelf niet opgekomen was aangezien ik wel weet hoe TC werkt :bloos

Weer wat bijgeleerd

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, sxt said:

Mja, ik bergrijp er dus uit dat de VTinbox realtime  ohm waarde geeft. Dus als ik er een kanthal coil in steek dan zouden er geen veranderingen te zien moeten zijn.

Ja dan is het logish, Eigelijk een beetje stom dat ik er zelf niet opgekomen was aangezien ik wel weet hoe TC werkt :bloos

Weer wat bijgeleerd

domme vragen bestaan niet!

Link to comment
Share on other sites

ah, maar ik zei niet dat het een domme vraag was. ? Is het zeker niet. 

 

Uiteindelijk vind ik het wel verbazend dat mods realtime ohm waardes laten zien. 

in watt modus dan. 

 

Uw vraag is trouwens ook best interessand. Ik ben benieuwd of iemand het kan verklaren. Het enige wat ik me daavan kan bedenken is de kwaliteit van draad.

De stenen winkel hier in de buurt zegt toch nog steeds dat een zelfgemaakte coil beter is dan de gemiddelde gekochte coil. Al begrijp ik niet goed wat daarvoor de reden dan zou zijn. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Zowel mijn Predator als P80 lezen realtime de waarde uit. Als ik van koud naar heet ga zit er soms wel 0.1 tot 0.2ohm verschil in. Daarna zakt deze langzaam weer terug.

Heb eigenlijk altijd aangenomen dat de weerstand door de hitte veranderd. Als ik het mij goed herrinner geleidt warm water bijvoorbeeld ook beter dan koud water.

Dus helemaal gek is het niet :)

Link to comment
Share on other sites

Dat de weerstand veranderd is idd niet zo vreemd. gewoon het feit dat de inbox dit laat zien :shock

Ik had dit nog niet gezien.Mijn tesla doet dit duidelijk niet en die en de vt inbox gebruik ik ondertussen het meest.

En ik denk dat als ik binnekort nog een squonker bij haal alle andere mods so een beetje in de kast gaan blijven staan.

 

Maar ik ga straks ook eens op de voopoo drag kijken wat deze doet. Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Uiteindelijk vind ik de weerstand van de coil opzich niet zo belangrijk, zolang het maar veilig is en goed dampt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Weerstand hoort omhoog te gaan, als je coil warm wordt. En met een DNA-mod kun je dat duidelijk zien. Met de iJoy captain bijvoorbeeld niet..

 

TC werkt juist door deze verschillen in weerstand, maar dat heb je als het goed is hierboven al kunnen lezen..

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...