Jump to content
Marcel

Beantwoording internetconsultaties Tabaks- en Rookwarenregeling cq -besluit

Recommended Posts

Just now, Marianna said:

Het onderstaande viel mij op; misschien zijn er nog meer identieke te vinden.

16 augustus 2017 KWF:
Wij hebben geen opmerkingen met betrekking tot de uitvoerbaarheid van deze nieuwe regels. Aangezien ook het gebruik van e-sigaretten niet zonder gezondheidsrisico’s is, zijn wij blij dat, na de leeftijdsgrens en het reclameverbod (per 1 juli 2017), nu ook de andere regels die gelden met betrekking tot e-sigaretten met nicotine – voor zover relevant – van toepassing worden op e-sigaretten zonder nicotine.

24 augustus 2017 Longfonds:
Wij hebben geen opmerkingen met betrekking tot de uitvoerbaarheid van deze nieuwe regels. Aangezien ook het gebruik van e-sigaretten niet zonder gezondheidsrisico’s is, zijn wij blij dat, na de leeftijdsgrens en het reclameverbod (per 1 juli 2017), nu ook de andere regels die gelden met betrekking tot e-sigaretten met nicotine – voor zover relevant – van toepassing worden op e-sigaretten zonder nicotine.

1 september 2017 Hartstichting:

Nice catch, Marianna.

Corporatief Nederland in actie aangestuurd door..........................Ja! Door wie eigenlijk?

In fascistische landen wordt vaak een corporatief stelsel ingevoerd, aangeduid met de naam verticaal corporatisme. Niet alleen werkgevers en werknemers hadden zitting in een corpus (in Nederland de Sociaal Economische Raad), maar ook afgevaardigden van de staat. Op die manier is er sprake van grote overheidsinterventie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Corporatisme

De realiteitontkenners zijn weer in actie en offeren het belang van de patiënt op aan het in stand houden van hun organisatie.

Met zo'n bedroevende stand van kennis doet je vermoedden dat het op andere onderwerpen niet veel beter is gesteld en moet je toch wel 3x nadenken alvorens te willen worden opgenomen in een ziekenhuis in Nederland.

Ik zie eerder na de Brexit patiëntenluchtbruggen richting VK ontstaand tenzij dat door de EU wordt verboden. "Grenzen sluiten" krijgt zo een geheel andere betekenis.

Edit:

Het zou mij geenszins verbazen als bovenstaand op het ministerie door de ambtenaren van van Rijn is gecoördineerd.

Het is nu een kwestie om de correspondentie hierover boven water te halen zodat frauduleus handelen kan worden blootgelegd.

Edited by balling

9 hours ago, Marianna said:

Het onderstaande viel mij op; misschien zijn er nog meer identieke te vinden.

16 augustus 2017 KWF:

24 augustus 2017 Longfonds:

1 september 2017 Hartstichting:

Geweldig dat je dit gevonden hebt Marianna. Jammer dat dit (vermoedelijk) alleen hier duidelijk is.

1 hour ago, elja said:

Geweldig dat je dit gevonden hebt Marianna. Jammer dat dit (vermoedelijk) alleen hier duidelijk is.

Misschien heeft 't enig nut om dit voorbeeld van papegaai-gedrag door te seinen naar de minister van volksgezondheid en het RIVM, e.d..

Ze kakelen elkaar gewoon na zonder na te denken over de materie.

Edited by Marianna

Just now, Marianna said:

Misschien heeft 't enig nut om dit voorbeeld van papegaai-gedrag door te seinen naar de minister van volksgezondheid en het RIVM, e.d..

Zou het ministerie hier niet zelf achter kunnen zitten?

't is maar een gedachte.

2 hours ago, Marianna said:

Het is vergezocht maar het zou natuurlijk zomaar kunnen dat het KWF, het Longfonds en de Hartstichting, die in vele opzichten officieel samenwerken (bv 'Wereld niet roken dag' , 'Op weg naar een rookvrije generatie', 'Alliantie Nederland rookvrij', etc.) en dit ook formeel is gemaakt in bv de organisatie "Samenwerkende GezondheidsFondsen", in overleg een gezamenlijke reactie hebben opgesteld en deze hebben gestuurd onder de resp. namen van hun organisaties.

Maar dat ligt veel te veel voor de hand. Het is waarschijnlijker dat ze, na een flinke donatie van BP en BT en zonder na te denken over de materie, een door-BP-en-BT-opgestelde boilerplate-verklaring hebben gestuurd.

2 hours ago, balling said:

't is maar een gedachte.

en dit is natuurlijk nog meer aannemelijk.

3 hours ago, balling said:

't is maar een gedachte.

Weet ik veel. Jij hebt meer verstand van politiek.

Willem Alexander en Maxima zullen het in ieder geval niet zijn.  ;-)

6 hours ago, balling said:

Het zou mij geenszins verbazen als bovenstaand op het ministerie door de ambtenaren van van Rijn is gecoördineerd.

Het is nu een kwestie om de correspondentie hierover boven water te halen zodat frauduleus handelen kan worden blootgelegd.

Hebben wij geen hacker aan boord?   

1 hour ago, Bobby said:

Het is vergezocht maar het zou natuurlijk zomaar kunnen dat het KWF, het Longfonds en de Hartstichting, die in vele opzichten officieel samenwerken (bv 'Wereld niet roken dag' , 'Op weg naar een rookvrije generatie', 'Alliantie Nederland rookvrij', etc.) en dit ook formeel is gemaakt in bv de organisatie "Samenwerkende GezondheidsFondsen", in overleg een gezamenlijke reactie hebben opgesteld en deze hebben gestuurd onder de resp. namen van hun organisaties.

De genoemde reacties zijn inderdaad een uitvloeisel van een samenwerkingsverband namens 21 organisaties, samenwerkend in of met de Alliantie Nederland Rookvrij.

1 hour ago, Bobby said:

Maar dat ligt veel te veel voor de hand. Het is waarschijnlijker dat ze, na een flinke donatie van BP en BT en zonder na te denken over de materie, een door-BP-en-BT-opgestelde boilerplate-verklaring hebben gestuurd.

en dit is natuurlijk nog meer aannemelijk.

Euh...in eerste aanleg dacht ik dat ik het laatste een sarcastisch grapje was, maar jullie menen het geloof ik echt bitter serieus he?

23 minutes ago, Betty said:

jullie menen het geloof ik echt bitter serieus he?

Ik denk dat de door BP gesponsorde KWF, Longfonds en Hartstichting bitter serieus genomen worden door de overheid plus een groot deel van het publiek.

Just now, Marianna said:

Ik denk dat de door BP gesponsorde KWF, Longfonds en Hartstichting bitter serieus genomen worden door de overheid plus een groot deel van het publiek.

Vergeet de Overheid niet.

Alle multinationals hebben een internationale banklicentie en zijn in sommige gevallen groter dan het BBP van Nederland.

Ook zij beleggen in staatsobligaties dus de overheid wil ze graag te vriend houden al was het maar voor haar directe financiering.

De Overheid is evengoed een onderdeel van het "probleem".

Just now, Betty said:

Euh...in eerste aanleg dacht ik dat ik het laatste een sarcastisch grapje was, maar jullie menen het geloof ik echt bitter serieus he?

Bitter serieus, Betty.

Alle belanghebbende partijen werken achter de schermen nauw samen om hun belangen te consolideren en het evenwicht in het mondiale systeem te behouden.

Bedenk wel dat dampen door haar invloed op de gemiddelde leeftijd (pensioenverplichtingen!!) een ernstige bedreiging kan zijn voor de financiële stabiliteit op middellange termijn.

Dit gaat allang niet meer over een prettig dampje na de maaltijd. This is serious stuff fouth with serious means.

29 minutes ago, balling said:

Alle belanghebbende partijen werken achter de schermen nauw samen om hun belangen te consolideren en het evenwicht in het mondiale systeem te behouden.

Voor het geval je zonder komt te zitten is dit een goede aanbieding:

Spoiler

AIG2087493.jpg

http://www.manutan.nl/nl/mnl/aluminiumfolie-wrapmaster (met 3x90 meter kun je weer een tijdje vooruit).

22 hours ago, balling said:

't is maar een gedachte.

Nee hoor, dit is de standaard tekst van de Alliantie Nederland Rookvrij, waar de genoemde instanties (KWF, Longfonds en Hartstichting) deelnemers van zijn.