Jump to content
Marcel

Beantwoording internetconsultaties Tabaks- en Rookwarenregeling cq -besluit

Recommended Posts

Da's een stuk uitgebreider dan mijn commentaar. :clapKudos voor het hele team. Nu maar hopen dat de uiteindelijke regeling/besluit beter is voor de damper en de over-dampen-twijfelende roker en ook eerlijker is voor de damphandel.

Over dat laatste wel een vraag: Ik zie/hoor weinig van de Esig bond (kan aan mij liggen). Het is toch ook in hun belang? Werken die achter de schermen, via andere wegen of kunnen die pas wat doen nadat de regelgeving van kracht wordt?

Edited by Bobby
typo

Niets dan lof voor deze uiteenzetting!

Wat een werk! Wij als communitie mogen in onze handjes wrijven dat er mensen zijn zoals jullie die geheel vrijwillig dit op touw zetten. 

Het is niet niets wat jullie hier gedaan hebben!

Nu hopen op het beoogde resultaat maar feitelijk kunnen ze nu niet anders dan deze  regels herzien of tenminste in alle redelijkheid te herschrijven en/of opnieuw in te dienen! 

Ere-leden als je t mij vraagt, tenminste diegene van jullie die dat nu nog niet zijn..

Mocht dit nog niet duidelijk zijn, mijn dank is niet in woorden uit te brullen!

Knap werk, hopelijk leest men alles door en passen ze de regels wat aan. Vele rokers en ex rokers kunnen er voordeel uit halen voor hun gezondheid. Het zou heel jammer zijn om dampen te niet te zien doen. Dit enkel en alleen door ondoordacht regels op te stellen.

Prachtig geformuleerd vooral de tegenstrijdige bepalingen zijn heel typerend .

Hieruit blijkt dat heel die wetgeving totaal van de pot gerukt is.

4 hours ago, Bobby said:

Over dat laatste wel een vraag: Ik zie/hoor weinig van de Esig bond (kan aan mij liggen). Het is toch ook in hun belang? Werken die achter de schermen, via andere wegen of kunnen die pas wat doen nadat de regelgeving van kracht wordt?

Iedereen kan reageren op de consultatie. Dat is in essentie het hele punt van een dergelijke consultatie. Nadat de deadline verstreken is, is je kans verkeken in principe. Natuurlijk kun je nog wel klagen, social media gebruiken, of politici rechtstreeks aanspreken (via e-mail o.i.d.) maar die commentaren worden verder niet meegenomen in de verdere procedure.

Het zou best kunnen zijn dat de e-sigbond hard aan het werk is en voor zondag a.s. zijn eigen reactie instuurt. Wij hebben ze in ieder geval via-via kennis laten nemen van waar wij mee bezig waren en onze concepten gedeeld. Ook ons definitieve antwoord gaat naar hen toe.

Dus ook Acvoda kijkt met argus-ogen naar wat de e-sigbond gaat doen.

Sterk verhaal. Zelfs de neutrale lezer zal toch moeten constateren dat noch de logica noch de waarheid aan de kant van de wetgever huist. Hulde voor het zo duidelijk structureren en helder verwoorden van die logica. De zorgvuldigheid spat er van af. Ze kunnen echt nooit meer zeggen dat ze het niet hebben geweten.

5 hours ago, Bobby said:

Hard aan het werk voor de Esigbond. Concept is vanmiddag hier de deur uit gegaan en morgen hebben we een conference call v.w.b. de laatste puntjes op de welbekende i.

Gottegot wat een gedrochten hebben ze er in Den Haag van gemaakt.

@Acvoda: hele diepe buiging voor jullie en bedankt voor het (indirect) delen. Ik had jullie vooraf nog willen benaderen maar moet bekennen dat ik tijdsgewijs gewoon ontzettend in de knoei zit.

@Alle dampers die een beetje handig zijn met woord & toetsenbord:

Reageer alsjeblieft op beide consulaties. Het aantal anti-kamp reacties is nl. fiks! We hebben echt, maar dan ook ECHT meer tegengeluid nodig!

Hieronder nog even de linkjes naar de beide consultaties:

https://www.internetconsultatie.nl/besluit_houdende_wijziging_van_het_tabaks_en_rookwarenbesluit

https://www.internetconsultatie.nl/regeling_houdende_wijziging_van_de_tabaks_en_rookwarenregeling/reacties

Check daar de input van Acvoda wanneer je niet goed weet wat je moet schrijven. Het hoeft ook geen ellenlang verhaal te zijn, gewoon antwoorden op de vragen invullen. Het zijn er bij elkaar slechts 10.

Alvast ontzettend bedankt! 

Edited by Betty
Tiepfoutje

Of verwijs domweg naar acvoda desnoods. Als ze de naam maar vaak genoeg horen.

Weer beiden ingevuld, weer de tweede niet weggekregen wegen ": de site is tijdelijk niet beschikbaar". 

Het zal wel aan mij liggen, maar meer dan mijn best kan ik niet doen, en ook vorige keer heb ik de tweede NOOIT de deur uit gekregen :-((((

On 1-9-2017 at 5:40 PM, L33ntje said:

Weer beiden ingevuld, weer de tweede niet weggekregen wegen ": de site is tijdelijk niet beschikbaar". 

Het zal wel aan mij liggen, maar meer dan mijn best kan ik niet doen, en ook vorige keer heb ik de tweede NOOIT de deur uit gekregen :-((((

Ik heb hetzelfde

Na de acvoda reactie had ik er nog 1 extra op eigen titel.

de 2e reactie krijg ik ook niet ingestuurd :(

De website is tijdelijk niet beschikbaar

Wegens technische problemen is de website tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nogmaals.

Dank acvoda voor die geweldige analyse en reactie !!! Wat zal dat een bak werk geweest zijn.....

:bedankt

On 1-9-2017 at 17:40, L33ntje said:

Weet niet of het er toe doet bij jouw probleem . Maar ik had in eerste instantie veel te grote verhalen in al die tekstvlakjes. Dat doet ie niet, kan ie ook over struikelen

Max 2500 tekens

Just now, Cyber_Huub said:

Tsja, ook een manier om te voorkomen dat ze veel tegengas krijgen.....

Ja! Burgerreferendum gaat nu ook sneuvelen. Allemaal theater om zich in te dekken.

2 hours ago, elja said:

Dank acvoda voor die geweldige analyse en reactie !!! Wat zal dat een bak werk geweest zijn.....

:bedankt

Daar zitten aardig wat late avondjes in inderdaad.

Het onderstaande viel mij op; misschien zijn er nog meer identieke te vinden.

16 augustus 2017 KWF:
Wij hebben geen opmerkingen met betrekking tot de uitvoerbaarheid van deze nieuwe regels. Aangezien ook het gebruik van e-sigaretten niet zonder gezondheidsrisico’s is, zijn wij blij dat, na de leeftijdsgrens en het reclameverbod (per 1 juli 2017), nu ook de andere regels die gelden met betrekking tot e-sigaretten met nicotine – voor zover relevant – van toepassing worden op e-sigaretten zonder nicotine.

24 augustus 2017 Longfonds:
Wij hebben geen opmerkingen met betrekking tot de uitvoerbaarheid van deze nieuwe regels. Aangezien ook het gebruik van e-sigaretten niet zonder gezondheidsrisico’s is, zijn wij blij dat, na de leeftijdsgrens en het reclameverbod (per 1 juli 2017), nu ook de andere regels die gelden met betrekking tot e-sigaretten met nicotine – voor zover relevant – van toepassing worden op e-sigaretten zonder nicotine.

1 september 2017 Hartstichting: