Jump to content

Recommended Posts

Mijn iPhone slaat de inlog gegevens van het dampforum niet op,  en daarom moet ik deze telkens opnieuw invoeren.

Lastig, wachtwoorden onthouden enzo.

Weten jullie hoe dit moet of bestaat er al een app voor het forum?

Heb je bij het inloggen het vakje "Remember me" wel aangevinkt? Op mijn iPhone werkt het prima. En daarnaast, Safari kan de wachtwoorden voor je onthouden. Zelfs als ik uitlog hoef ik daarna alleen op "inloggen" te drukken, de rest is al ingevuld.

Just now, JaWa said:

Heb je bij het inloggen het vakje "Remember me" wel aangevinkt? Op mijn iPhone werkt het prima. En daarnaast, Safari kan de wachtwoorden voor je onthouden. Zelfs als ik uitlog hoef ik daarna alleen op "inloggen" te drukken, de rest is al ingevuld.

ja, vinkje remember me staat aan.

Hoe staat je cookie-instelling van Safari? als die op "Blokkeer altijd" staat, dan zul je inderdaad elke keer moeten inloggen.

Bij  de Safari-instelling "Vul automatisch in" kun je aangeven of je inloggegevens automatisch ingevuld moeten worden.

Buiten dat^, ik gebruik een password manager die op al m'n devices werkt (ik schoon nogal eens mijn koekjes, geschiedenis en aanverwante gegevens), en heb sinds jaar en dag een open source geval (KeePass) en sync de (versleutelde) database via een cloud service, maar er is zat keuze in dat soort applicaties, voor elk wat wils :lach

• Like 1
6 minutes ago, Toxic71 said:

Ben er nog niet uit. IPhone slaat gegevens niet op

Is dan iets tussen jou en je device en/of app (instellingen), het forum gaat daar niet over. Succes met zoeken naar een voor jou werkbare oplossing  - die denk ik legio zijn, misschien kunnen iPhone bezitters wat extra tips geven?

Safari op iOS kun je resetten via 'instellingen > Safari > Wis geschiedenis en websitedata'.

Je kunt ook alleen de coockies van het dampforum wissen via 'Instellingen > Safari > Geavanceerd > Websitedata'.Kies beneden de optie 'Toon alle websites' als je de data voor het dampforum niet in de lijst ziet staan en vervolgens rechtsboven 'wijzig'.

Als je Safari in 'Privé' modus gebruikt worden er geen coockies bewaard (tenminste: ze worden direct weer gewist zodra je de tab in Safari sluit) en worden je inloggegevens niet automatisch ingevuld. 

• Thanks 1
12 hours ago, Eelco said:

Safari op iOS kun je resetten via 'instellingen > Safari > Wis geschiedenis en websitedata'.

Je kunt ook alleen de coockies van het dampforum wissen via 'Instellingen > Safari > Geavanceerd > Websitedata'.Kies beneden de optie 'Toon alle websites' als je de data voor het dampforum niet in de lijst ziet staan en vervolgens rechtsboven 'wijzig'.

Als je Safari in 'Privé' modus gebruikt worden er geen coockies bewaard (tenminste: ze worden direct weer gewist zodra je de tab in Safari sluit) en worden je inloggegevens niet automatisch ingevuld. 

Helaas dit is het niet. Misschien heeft de werkgever iets geblokkeerd wat ik niet weet..?

een ding nog niet gedaan; hoe zet je Safari uit de privé modus?

16 minutes ago, Toxic71 said:

Helaas dit is het niet. Misschien heeft de werkgever iets geblokkeerd wat ik niet weet..?

een ding nog niet gedaan; hoe zet je Safari uit de privé modus?

Als je werkgever iets heeft geblokkeerd is het IP adres van dampforum.nu geblokkeerd, en zou dus helemaal niet meer bereikbaar zijn.

De privé modus van Safari kun je op verschillende manieren aan en uitzetten, afhankelijk van de systeemversie. Je kunt zien of je in privé modus zit doordat de onder en bovenkant zwart zijn in plaats van wit. Om in de meer recente versies van het OS te switchen klik je linksonder op het icoontje van de twee overlappende vierkantjes. Als Privé is geactiveerd staat deze tekst rechtsonder zwart in een grijze rechthoek.

Ik heb geen iPhone, een maatje van me wel en die zegt dat het misschien komt door de Keychain? Ik heb verder geen idee hoe en wat hoor, iets met klok en klepel dus, maar wellicht zet het je in de goede richting.

3 minutes ago, Matung said:

Ik heb geen iPhone, een maatje van me wel en die zegt dat het misschien komt door de Keychain?

De Keychain zorgt alleen voor het bewaren van je inloggegevens en maakt deel uit van het besturingssysteem. Dat je telkens opnieuw moet inloggen betekent dat er iets mis gaat in de browser en is dus op een lager applicatieniveau. 

46 minutes ago, Matung said:

Zou het dan misschien kunnen dat er een blanco entry voor het forum in die Keychain staat?

Nee: als je daarna de juiste gegevens invoert vraagt het systeem of je de gegevens wil bijwerken.

Maar het probleem was(volgens mij) dat er telkens opnieuw moest worden ingelogd, toch?

Dat is dus iets wat mis gaat in de browser: de coockies van het dampforum worden dus niet goed opgeslagen in de cache.

Als je dit probleem ook met andere sites hebt en je niet in de privé modus werkt zou er iets mis kunnen zijn met het filesystem van het apparaat, maar in de regel stopt dan eerder het hele apparaat met werken. 

• Thanks 1