Jump to content
BoneMill

Grote Twijfel nieuwe ModBox (Eleaf Pico of Smok AL85)

Recommended Posts

Beste Dampers,

Zoals ik al had vermeld in mijn "Stel je Voor" bericht heb ik gisterenavond mijn Eleaf iStick TC40 met Melo 3 Tank laten vallen. Mijn Melo tank is hierdoor stuk (wordt niet meer herkend) en mijn aansluiting van mijn ModBox wiebelt elke kant op tijdens het opdraaien van een nieuwe tank.

Mijn TC40 is nu anderhalf jaar oud en ik ben van plan nu een nieuwe Kit te kopen.
Nu heb ik twee verschillende Mods bekeken, waarvan eentje weer een Eleaf is (de Eleaf Pico) en de andere een Smok AL85 mod.
Ik ben een hevige damper en wil eigenlijk zo snel mogelijk een nieuwe modbox in mijn handen hebben.

Ik hoop dat er iemand is die mij een beetje de Pro's en Con's van beide uit kan leggen of misschien juist met een Mod komt die nog beter, maar niet heel erg veel duurder, is dan de twee waar tussen ik zit te twijfelen.

Vriendelijke groet!

Pico; klein en handzaam, tank (Melo III) geeft volgens mij goede damp en is vrij efficient? Erg betaalbaar

AL85; ook klein, maar niet zoals de Pico, ik geloof dat de kit een baby beast bevat? Die gaat hard door je juice heen.

Ik zou persoonlijk voor de Pico gaan, vind het een mooi apparaat en heb meer vertrouwen in de kwaliteit dan de Smok's. In je post staat ook een tag voor Alien, dual battery is wel fijn natuurlijk ... er is ook nog een optie om voor een losse MOD en tank te kiezen, dan is je keuze al weer wat groter.

Andere opties; RXmini Revenger Wismec P80 Maar als je nog coils voor je Melo III hebt zou ik voor de Pico gaan, tenzij je wat nieuws wilt proberen.

En dan heb je nog de istick pico 25 , met ello tank ( passen dezelfde coils in als in baby beast , en 25 mm tank ) . Die is zelfde maat als de AL85 . Kwestie van de keuze te vergemakkelijken .

ps , mijn keuze is ook de istick pico indien je nog melo coils hebt en er tevreden van bent , pico is uitstekend toestel .

Edited by sezze

Ik ben een trotse eigenaar van de smok 85 kit, nu heb k m n maand of 3, bevalt erg goed! Weinig problemen mee gehad, de fabriekscoils vreten idd wel liquid. Met de rba ervaar ik dit minder. Keuze is aan jou ;) Suc6!

Ben benieuwd naar wat t word en hoe t bevalt!

De Baby Beast geeft veel meer smaak dan de Melo3. En met het liquidverbruik valt het best mee. Ligt er aan wat voor coil je gebruikt. De 0.6 Q2 verbruikt bijna niks vergeleken met de 0.4 bikgoorbeeld

Ik ben bevooroordeeld doordat ik een Pico heb, mocht ik nu moeten kiezen en ik had nog geen boxmod, koos ik op zeker niets van Smok omdat ik daar weinig goeds van lees, ja zo af en toe komt er een positief verhaal voorbij, maar meer van pech gevalletjes.

Van de Pico lees ik meer positieve als negatieve reacties en eigenlijk van meerdere boxmods tegenover de Smok, ook over de Smok tanks lees ik steeds weer over pech, Smok lijkt wel de Franse auto uit de jaren 90.

Mijn Advies is om een Pico te kopen of vele test reviews door te lezen en vooral de pro's en cons te lezen en daar een rode draad in te ontdekken, je wilt natuurlijk wel zorgeloos gaan dampen.

Ik heb ook slechte ervaringen met Smok, maar zeker ook goede. Je moet niet vergeten, dat de Smok-artikelen waarschijnlijk het meest verkocht zijn, afgelopen jaar. Dan is daar natuurlijk ook meer uitval op. Ik denk dat eleaf/wismec'/joyetech toch ook behoorlijk wat steken hebben laten vallen en misschien nog wel meer dan Smok. Vooral de gevallen met de 510-aansluitingen zijn schrijnend.

Ik probeer altijd in mn achterhoofd te houden, dat beide merken voornamelijk instapmodellen bieden, die proberen zoveel mogelijk te bieden voor zo weinig mogelijk doekoes. Dan kan er wel (nogal) eens wat verkeerd gaan ook. Maar daar is de prijs dan ook naar

Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties!

Het is de Eleaf Pico 25 geworden met Ello Tank.
Hier heb ik los 2 Sony VTC5 batterijen en een batterijlader bij besteld.

Het was een flinke uitgave, maar ik denk altijd maar zo dat ik in 1 maand tijd meer geld kwijt was geweest aan 15 pakjes zware Brandaris shag!!

Zeer waarschijnlijk heb ik morgen mijn pakketje binnen (ik bestel altijd via Rookwinkel, het is misschien prijzig maar ik hoef niet drie weken te wachten op mijn gear).
Daarom deel ik morgen graag mijn ervaring met jullie !!

Dat is natuurlijk een keuze en als je het financieel hebt maakt het niet uit denk ik, maar ik betaalde voor mijn Pico Mega 22 euro en voor de originele Billow v3 plus RTA (5,4ml) 18 euro, ik vindt het verschil met Nederland te groot en heb ik dat 3 weken wachten er voor over.

11 minutes ago, The Unknown said:

Dat is natuurlijk een keuze en als je het financieel hebt maakt het niet uit denk ik, maar ik betaalde voor mijn Pico Mega 22 euro en voor de originele Billow v3 plus RTA (5,4ml) 18 euro, ik vindt het verschil met Nederland te groot en heb ik dat 3 weken wachten er voor over.

Ik moet ook heel eerlijk zijn, en heb ook een maat die heel vaak via FastTech besteld, dat ik het toch een keer ga overwegen nog een mod ernaast te kopen. Het gene waar ik gewoon bang voor ben is dat ik met een kloon kom te zitten, of dat ik na 2 keer hijsen drie tanden kwijt raak en een stuk van mijn bovenlip omdat er iets met de bijgeleverde batterij was :P 

Ja ho, de batterij/accu koop je bij Nkon en niet in China, verder behoef je niet bang te zijn voor nep of kloon als jezelf goed onderzoek doet en naar de reputatie van de verkoper kijkt.

15 hours ago, BoneMill said:

........van mijn ModBox wiebelt elke kant op...........

...een nieuwe modbox in mijn handen hebben...........

Uh...het is boxmod...

3 hours ago, BoneMill said:

Ik moet ook heel eerlijk zijn, en heb ook een maat die heel vaak via FastTech besteld, dat ik het toch een keer ga overwegen nog een mod ernaast te kopen. Het gene waar ik gewoon bang voor ben is dat ik met een kloon kom te zitten, of dat ik na 2 keer hijsen drie tanden kwijt raak en een stuk van mijn bovenlip omdat er iets met de bijgeleverde batterij was :P 

Waar denk je dat de spullen van Rookwinkel vandaan komen?

Als er bij FT of GB authentic bij staat of als er geen Style of styled bij staat, kun je ervanuit gaan dat het geen kloon is

Maar het is wel lekker decadent om het hier voor 2,5x de prijs te kopen natuurlijk. 

idem alles word in china gemaakt joyetech eleaf smok aspire ... vele liquids net hetzelfde alsook de baterijen werd ook bevestigd door een kennis (verkoper dampwinkel) dus wie hier besteld ... ter vergelijking net bestelling geplaatst pico met nautilus2 +30 coils voor nog geen 50€ hier mag je er een 1 voor zetten dus voor 1/3 van de prijs en alhoewel ik mijn batterijen in nl. besteld heb (Samsung) ben ik nu ook te weten gekomen dat ze in china gemaakt zijn en na lang zoeken vond ik juist dezelfde op jawel aliexpress dus heb er ook besteld die ik zal vergelijken  (uitmeten) en ik durf te wedden dat er geen verschil zal zijn zoals altijd (de helft van bol=dieven komt van china )

Edited by joë c.

1 minute ago, joë c. said:

idem alles word in china gemaakt joyetech eleaf smok aspire ... vele liquids net hetzelfde alsook de baterijen werd ook bevestigd door een kennis (verkoper dampwinkel) dus wie hier besteld ... ter vergelijking net bestelling geplaatst pico met nautilus2 +30 coils voor nog geen 50€ hier mag je er een 1 voor zetten dus voor 1/3 van de prijs en alhoewel ik mijn batterijen in nl. besteld heb (Samsung) ben ik nu ook te weten gekomen dat ze in china gemaakt zijn en na lang zoeken vond ik juist dezelfde op jawel aliexpress dus heb er ook besteld die ik zal vergelijken  (uitmeten) en ik durf te wedden dat er geen verschil zal zijn zoals altijd (de helft van bol=dieven)komt van china )

Je moet er steeds wel op letten dat authentic bijstaat , anders heb je in 99.9% van de gevallen een clone .

Bij de winkels hier moet je er natuurlijk mee rekening houden dat ze een hoop in voorraad moeten hebben en ook een hoop meer uitgaven hebben dan ginds . Lonen hier liggen nu eenmaal een veelvoud hoger dan in China , en eventuele importkosten btw etc horen ook bij de kosten die de zaken hier moeten doen . Wat niet wegneemd dat ze nog steeds 3 maal zo duur zijn en dat komt dan weer door de hebberigheid . Het verkoopt goed , dan nemen we grote marge , net zoals bij electrische fietsen . Zijn op zich eenvoudige fietsen , die worden uitgevoerd met battery pack en motor en dan lappen we er 1000 of 2000 euro bij , terwijl datzelfde motor batterijpakket 150 tot 250 euro max kost . Momenteel is dampen boomende markt en dus wordt er maar wat gevraagd .

Er zit een heel groot deel van het prijsverschil, helaas toch echt wel in BTW en invoerrecht. Met een niet eens idioot grote winstmarge waar ook nog personeel (en soms ook een stenen winkel) uit betaald moet worden, kom je al snel op een prijs die 1/3 tot de helft meer is als in China. En inderdaad, soms wel twee of drie keer zo hoog, als de verkoper met veel minder winst genoegen neemt. Maken van dit soort spul is in Europa al decennia lang volledig onbetaalbaar. Als zo'n mod in China voor twee tientjes in elkaar gedraaid wordt (gemaakt en gemonteerd), zou dat in Europa minimaal het vijf- tot tienvoudige kosten. 

De vraag is of het slecht is onze eigen economie OOK nog een beetje te voeden. Als we alleen nog maar spullen willen uit lagelonenlanden (en zo'n laaglonenland IS China al niet eens meer; die zitten al heel erg te lonken naar Afrika om hun productie naar te verplaatsen) betekent dat dat al dat soort werk hier niet meer te doen is. Voor heel veel spullen geldt dat al. We willen zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk, waardoor spullen weinig meer waarde hebben dan "wegwerp". 

Persoonlijk ben ik er een groot voorstander van daar waar mogelijk toch wel ook de locale economie te steunen. Maar om dat altijd en in het groot te doen, nee, daarvoor is ook mijn beurs niet toereikend. Dus moeten we keuzes maken. Mijn keuze is vaak "tweedehands". Ook niet zo economie-vriendelijk, maar wel een stuk minder verspillend. Het milieu wil ook wat ;-) Een productieland zullen we nooit meer worden, maar het is toch wel fijn als we ook op de lange duur voor bepaalde vormen van handwerk nog steeds op onze eigen mensen kunnen rekenen, en die mensen op een baan. Natuurlijk is het een utopie te denken dat hier over pakweg 20 jaar de meerderheid van de bevolking nog een betaalde baan heeft, tenzij er iets heel drastisch gebeurt, maar ik probeer er niet alles aan te doen om dat proces te versnellen. Al ben ik ook niet roomser dan de paus en kies ik ook wel eens met de portemonnee. 

Maar de meerprijs is écht niet alleen winst voor de "grote jongens". In dampland zijn er vooral heel veel kleine zelfstandigen die proberen tussen de mazen van de wet door hun hoofd boven water te houden, en te zoregen dat we ook op eigen bodem nog aan onze spulletjes kunnen komen. Hoe lastig het is als dat niet het gebval is, zie je wel aan de Belgische situatie. En dan zijn wij op het forum nog de mensen die handig genoeg zijn met internet om zichzelf te bedruipen. Dat gaat zeker niet voor iedereen op.