Jump to content

Vraagje mbt zelf mixen. 2 nieuwe vragen


Sebas

Recommended Posts

MHD = Mindest Haltbarkeits Datum oftewel THT (tenminste houdbaar tot) . Zes maanden is kort hoor ; in de praktijk is die houdbaarheid veeeel langer dan het etiket zegt. Net als bij vrijwel alle geconserveerde voedingsmiddelen. 

 

En ja hoor, je kunt aroma's van alle merken door elkaar gooien. Zolang het maar smaakt. Echter, niet van alle merken smaakt het zelfde aroma ook het zelfde . Dat is dus een kwestie van uitproberen. 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, L33ntje said:

MHD = Mindest Haltbarkeits Datum oftewel THT (tenminste houdbaar tot) . Zes maanden is kort hoor ; in de praktijk is die houdbaarheid veeeel langer dan het etiket zegt. Net als bij vrijwel alle geconserveerde voedingsmiddelen. 

 

En ja hoor, je kunt aroma's van alle merken door elkaar gooien. Zolang het maar smaakt. Echter, niet van alle merken smaakt het zelfde aroma ook het zelfde . Dat is dus een kwestie van uitproberen. 

 

Ok. Duidelijk. Dat is idd wel kort. Zou het kunnen dat de smaak wat "afvlakt" na die tijd en de fabrikant zich zo een beetje indekt? Stond bij een aroma voor banaan. Toch wel een uitgesproken smaak wat misschien minder word met tijd. 

 

Ik wil nu wel makkelijk beginnen maar heb een paar smaken op het oog die ik eerst "alleen" wil proberen maar mocht ik wat overhouden kan ik ze dus gewoon bij elkaar proberen. 

 

Thanks!

Link to comment
Share on other sites

Pfff...lastig. THT-data staan op artikelen om verschillende redenen,. en één daarvan is een commerciele. Als je een x aantal maanden zet op iets waar je misschien wel drie keer zo lang mee kan doen, wordt je zo min of meer "gedwongen" eerder weg te gooien en nieuwe aan te schaffen. Dat is vooral met dingen die eigenlijk helemaal geen beperking hébben, zoals zout en suiker. 

Vaak betekent het dat de fabrikant tot die datum de kwaliteit garandeerd. Met ingemaakte groente bijvoorbeeld, die je rustig jaren en jaren kunt bewaren, kan de kleur achteruit gaan, de vloeistof wat troebel worden of de smaak wat veranderen - zonder schadelijk te worden voor je gezondheid trouwens. 

 

Liquids hebben doorgaans een THT / MHD dan twee jaar, maar aangezien er weinig in zit dat kan bederven, is het een kwestie van je neus gebruiken. Sommige liquids worden zo "gerijpt" dat ze niet lekker meer zijn (al ga je er beslist niet dood aan), andere blijven prima of worden zelfs beter. Aroma's kunnen in sommige gevallen wellicht achteruit gaan in sterkte, waardoor je er meer van nodig hebt. Ik kan me ook voorstellen dat vooral samengestelde aroma's ook kunnen veranderen van smaak. Ik heb er tot nu toe maar één getroffen die over datum was en echt niet te keilen. Maar dat kan ook zomaar een goor aroma geweest zijn ;-) 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Tamara said:

Mindesthaltbarkeitsdatum. Oftewel: tenminste houdbaar tot.

 

Ja, je kan verschillende merken mixen

 

Ah, mosterd! Ik had pagina 2 niet gezien :bloos

Hahaha. 

Als 2 mensen onafhankelijk van elkaar hetzelfde antwoord geven ben ik tevreden en geholpen?

Dus evengoed dankjewel!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Sub-Ωhm said:

Pfff, ik was bijna voor de derde x antwoord aan het geven, tot ik pagina 2 zag. (werk bijna altijd vanuit de mailbox)

 

De quote haal je weg door onder de quote te gaan staan en op backspace te drukken.

Och. Als het voor de 3de x hetzelfde antwoord is weet ik zeker dat het goed is. Hahaha

 

backspace lukte idd. ?

Loop ben altijd zo aan het kloten op de telefoon dat ik het niet weg krijg?

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Sub-Ωhm said:

De quote haal je weg door onder de quote te gaan staan en op backspace te drukken.

Soms werkt dat niet en dan moet je erboven gaan staan en op delete drukken. Ik heb dat regelmatig in ieder geval, dat ik de cursor er niet onder kan krijgen, maar wel erboven

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Madman said:

Soms werkt dat niet en dan moet je erboven gaan staan en op delete drukken. Ik heb dat regelmatig in ieder geval, dat ik de cursor er niet onder kan krijgen, maar wel erboven

Die kon ik dan weer niet ? 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Madman said:

Soms werkt dat niet en dan moet je erboven gaan staan en op delete drukken. Ik heb dat regelmatig in ieder geval, dat ik de cursor er niet onder kan krijgen, maar wel erboven

Niet te moeilijk maken he? Zit op een telefoon ;)

Link to comment
Share on other sites

Vandaag mijn savevape pakketje binnen! 

Nou nou wat een feest! 

Goed ventileren mag wel aanbevolen worden. Wat een luchten..... hoop dat het beter dampt dan ruikt!

 

maar wat voor beginsels zitten er in het vat? 

Alles 50/50 met 3mg en 10ml om te proberen:

-blood sukka(9ml base+Eppy)

-dark pessenger(9ml base+Eppy)

beide vampire vape

-honey(0,5ml)cookies(0,5ml) en base (9ml)

-Old oak(0,4ml)cherry(0,3ml)tabak (0,3ml) en base (9ml)

-berry crunch cereal(0,5) en honey(0,5) en base(9ml)

 

Zal mij benieuwen volgende week. Misschien teveel hooi in 1x op m'n vork en had ik beter met wat meer "kant en klare" eppys moeten beginnen maar dat zien we dan wel weer. Heb in ieder geval 2 "normale" die gewoon goed zouden moeten zijn van vampire vape?

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Sebas said:

Er stond idd tussen 10 en 15. Dacht eerste keer dus begin met 10.....

En ik lees het even snel na en idd. Staat 15% bij. 

Helaas. Proef eerst wel even wat dit wordt

Link to comment
Share on other sites

Ik meng VV altijd op 10 a 11 procent. Ik vond 15 veel te sterk.

Maar, dat is wel het voordeel van te sterk beginnen; je kunt dan nog verdunnen, ook al is je aroma op. Als je begint op 10% met de volledige hoeveelheid aroma die je hebt, moet je aroma bijkopen als je het te zwak vindt.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marcel said:

Ik meng VV altijd op 10 a 11 procent. Ik vond 15 veel te sterk.

Maar, dat is wel het voordeel van te sterk beginnen; je kunt dan nog verdunnen, ook al is je aroma op. Als je begint op 10% met de volledige hoeveelheid aroma die je hebt, moet je aroma bijkopen als je het te zwak vindt.

Ja idd. Dat heb ik nu dus. 

Weer een leer voor de volgende?

Link to comment
Share on other sites

Ik meng meestal op een lagere dosis aroma dan door de firma opgegeven is. Van de Creme Anglais van Vampire Vape gebruik ik wel 12%. Met 10% vond ik de smaak nog iets te flauw.

Succes met je brouwsels.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Vampire Vapes beveelt inderdaad 15 % aan, maar eerlijk is eerlijk ; dat percentage geldt in 80 % VG. Als je minder VG in je base hebt, bijvoorbeeld voor MTL dampen, kun je zelfs prima met 10 % toe., Ik mix bijvoorbeeld de Heisenberg zelfs op 7-8 (maar dat is op 70 % PG)met nog ee paar druppels (0,25 %) extra menthol, en dan is-ie voor mij perfect. 

 

En als je genoeg aroma hebt kun je inderdaad zuinig mixen en eventueel aroma toevoegen, als je krap zit, liever aan de sterke kant mixen, want base (met nicotine) toevoegen is wel makkelijker natuurlijk. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...