Jump to content

Coppervape Skyline RTA review


Jim

Recommended Posts

7 hours ago, fivepack said:

In dit lijstje zie ik toch wat tegenstrijdigheden......

19,5 Buitendia kan met een dikte van 1 nooit een 17 BinnenDia hebben....

Even zo de 14x1.5x12, das of een 15x1.5x12 of een 14x1.5x11 of een 14x1x12

Ook de 10x1x7.5 en de 8,5x1.5x6 klopt niet.

 

BuitenD= 2xdikte+BinnenD

 

Je hebt gelijk, dat is inderdaad vreemd. Het is overigens niet mijn lijstje, maar uit een post op FT geknip/plakt. Blijkbaar heeft de OP niet al te goed gemeten. Kan het zelf niet nameten, misschien een andere Skyline eigenaar?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb vandaag de dropkits binnen gekregen, even een blitsreview van die dingen.

Om die dropkit te gebruiken moest ik natuurlijk mijn build aanpassen naar wat voor mij als MTL kan dienen.

Niet de kleinste insert gekozen, ik hou niet van die erg strakke MTL hijs.

Voor de coil heb ik de kleinste "MTL" fused clapton draad gemaakt die ik kon maken (met de draadsoorten die ik nog had liggen).

2x 30awg cores met een 38awg mantel volledig Ni80 heb ik gebruikt om een 2.5mm coil te draaien, en hiermee kom ik op 0.72ohm zoals je kan zien op de mod.

2nTnlXQ.jpg

sTGlo1o.jpg

 

Ik had dus de twee dropkits besteld en ook de reserve glaasjes.

bSDn2lb.jpg

 

De halve tank kit ziet er wel mooi uit, en je moet je geen zorgen maken dat je glas breekt.

Heb zowel het clear als ultem tankje.

Maar de schroefdraad van dat halve tankje moet je wel voorzichtig behandelen, dit is plastic en veel te fijne schroefdraad die je erg snel kan verprutsen.

TR6A20t.jpg

 

Het andere tankje komt standaard met een polycarbonaat "glas", maar ik heb toch maar een volwaardig glas mee laten leveren.

m8savio.jpg

 

Nu op gebied van smaak merk ik niet veel verschil tussen de normale versie en de dropkit versie, wat ik wel merk is dat de damp bij de dropkit versie iets warmer is doordat je tank een stuk korter is waarschijnlijk.

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Dnns84 said:

Ik vind die drop kits er wel erg mooi uitzien en al een paar keer bijna besteld, maar ik ben geen MTL damper en dan is 1.8ml toch wel erg krap (ook al vape ik behoorlijk restricted DL en ook zo rond de 0.75).

Misschien met bubbelglaasje? Veel mensen zijn niet zo gecharmeerd van bubbelglaasjes, maar qua inhoud scheelt het wel.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, MissFog said:

Misschien met bubbelglaasje? Veel mensen zijn niet zo gecharmeerd van bubbelglaasjes, maar qua inhoud scheelt het wel.

Dan vind ik em niet mooi meer en kan ik beter de gewone skyline blijven gebruiken want het enige verschil is dan een paar millimeter schoorsteen :p Vraag me ook af of er uberhaupt bubbelglaasjes zijn die passen in de drop kit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, Dnns84 said:

Dan vind ik em niet mooi meer en kan ik beter de gewone skyline blijven gebruiken want het enige verschil is dan een paar millimeter schoorsteen :p Vraag me ook af of er uberhaupt bubbelglaasjes zijn die passen in de drop kit.

Ja, snap ik wel inderdaad. Ik heb o.a. de bubbelglaasjes besteld van de Melo Nano met -hoop ik- precies de goede maat, maar er zijn meerdere glaasjes die schijnen te passen. Niet officieel voor de Skyline Drop Kit dus, maar ik denk dat het wel gaat lukken zo. Als het goed is komt de boel deze week aan. Ik heb de SKU:9490301 en de SKU:6179607 genomen, sowieso zal ik een plastic tankje niet gebruiken en de 'officiële' reserveglaasjes van glas van de DK kwamen alleen per 5 geloof ik, niet echt nodig -voor dat bepaarde geld heb ik nu wat extra driptips genomen haha.

 

Qua gebruik is de Skyline wel echt mijn favoriet, maar qua uiterlijk hou ik iets meer van een laag/gedrongen profiel (kleine dikkerds :e33), daarnaast heb ik een zwak voor bubbeltankjes dus ik kan mijn lol op straks :grins

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb sinds gisterenavond ruzie met de skyline. Alleen maar verbrande watten. Nu wick ik zo los dat alles lekt, en ik nog steeds tegen een dryhit aanzit. 

De jc zet ik altijd helemaal open, dus ik snap echt niet wat er nu fout gaat. 

De liquid is 14 % pg vanwege de Aroma, rest vg. De kanthal is 3mm 4/5 wikkelingen. 

Zou de liquid toch te dik zijn? Of de kruidvat watten niet goed genoeg voor dikke liquid? Want het is wel de eerste diy met alleen vg

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat het VG gehalte nét iets te hoog is voor de Skyline. Ik dampte er max 70/30 VPG mee en dan had hij er het nog soms moeilijk mee... (oftewel rustig dampen)

Ofschoon er natuurlijk wel iets verschil in liquid opname van de diverse soorten cotton kan zitten lijkt mij dat niet echt het probleem.

Probeer eens een paar druppels water erbij te doen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Gerard2 De ruimte tussen airhole/airdisk -als je die erin heb, en juicehole is bij deze tank best smal. Kan het zijn dat het katoen net wat te stijf tegen de buitenkant zit? Ik maak zelf altijd een heel klein kuiltje ter hoogte van het gat om blokkering van liquid te voorkomen en kam het katoen verder goed luchtig.

Dat kleine kuiltje werkt voor mij beter dan de wicks verder van de rand houden of nog dunner wicken, omdat in het tweede geval anders mijn wick te dicht bij de airhole komt. Als ik dan iets te enthousiast hijs, sijpelt er liquid de airhole in.

 

Kort en luchtig wicken geeft mij wel de beste smaak met de Skyline, maar het is natuurlijk altijd een kwestie van balans.

Ik wick zelf liever iets te dun dan te dik, omdat bij te snel wicken je altijd de JF nog wat dichter kan draaien. Ik zou een volgende ronde dus weinig wick gebruiken en bij eventuele overstromingssignalen de JFC steeds een beetje dichter draaien tot de balans optimaal is.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Laatste wick lekte eerst een beetje maar doet het nu goed. Ook wat ged. water bij gedaan. Ik denk dat de watten ook niet echt goed zijn. Als ik begin met kammen trek ik de hele lont uitelkaar. 

Ik ben er ook wel achter dat ik geleidelijk te strak ging wicken. Dan werkt het met dikkere liquid zeker niet meer ben ik wel achter.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dit weekend ook maar eens de dropkit er op gezet, ik ben benieuwd hoelang de driptip op de kaasschaaf mee gaat.

Ik heb enkel een beetje moeite om te zien hoever de jfc open of dicht zit, en heb dus de bekende Coppervape blaar op de duim inmiddels ;-)

Wel lekker low profile op de kangertech ;-)

2z5ndoh.jpg

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Daniel Smit said:

Dit weekend ook maar eens de dropkit er op gezet, ik ben benieuwd hoelang de driptip op de kaasschaaf mee gaat.

Ik heb enkel een beetje moeite om te zien hoever de jfc open of dicht zit, en heb dus de bekende Coppervape blaar op de duim inmiddels ;-)

Wel lekker low profile op de kangertech ;-)

2z5ndoh.jpg

 

De Juice Flow Control van mijn Coppervape Skyline had de neiging om vast te slaat als ik 'm helemaal dicht draaide. Ook ging het open- en dichtdraaien idd. wat moeizaam.

Ik heb toen een extra o-ring uit het reservezakje onder de JFC aan de base gelegd en sindsdien nergens meer last van. Draait allemaal als een zonnetje.

Wat ook helpt is de topcap een tikkie los draaien. Deze heeft nog wel eens de neiging de driptip vast te zetten zodat er geen beweging meer in te krijgen is.

 

't Ziet er overigens mooi compact uit zo.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, balling said:

De Juice Flow Control van mijn Coppervape Skyline had de neiging om vast te slaat als ik 'm helemaal dicht draaide. Ook ging het open- en dichtdraaien idd. wat moeizaam.

Ik heb toen een extra o-ring uit het reservezakje onder de JFC aan de base gelegd en sindsdien nergens meer last van. Draait allemaal als een zonnetje.

Wat ook helpt is de topcap een tikkie los draaien. Deze heeft nog wel eens de neiging de driptip vast te zetten zodat er geen beweging meer in te krijgen is.

 

't Ziet er overigens mooi compact uit zo.

Dat is een goede tip en ga er eens mee aan de slag thanks ;-)

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Beste dampers, ik heb de skyline al een tijdje in bezit en gebruik het meer als een mtl tankje maar wil een keer dl dampen en heb 26g ss316 en een kanthal twisted wire 26gax2 draadje liggen die ik destijds verkeerd heb besteld . Nu is mijn vraag kan ik hier iets mee ? Zoja, hoeveel mm en wikkelingen heb ik nodig om op een lage wattage te dl dampen ? Graag hoor ik van jullie ...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Ruud76

Mijn eerste RTA's, maar gezien alle positieve ervaringen hier had ik er maar meteen 3 besteld. Voor 14€ per stuk kun je ook niet sukkelen.

 

Net mijn eerste coils gedraaid van SS316L, 24 G, gewoon op een boortje van 3,5mm. Dikke wick erin -want ik had op youtube een testje gezien waaruit bleek dat dat in alle opzichten beter is- , liquid erin en gaan. Wat een geweldige smaak en damp. Nu damp ik misschien nog maar een maandje ofzo, maar dit is 100x beter dan een melotankje. 

 

Echt een aanrader voor DL:ja

 

( Ik laat de airflow gewoon open, dus geen opzetstukje)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...