Jump to content

e-liquid kopen bij bijv GB


Professor X

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Al een tijdje kom ik op GB of FT eliquid tegen waar ik mij nooit in heb verdiept omdat ik zelf liquid maak, maar het valt me op dat het spot goedkoop is voor kant en klare liquid. Nu vraag ik mij af of dit wel goede liquid is. En dan doel ik meer op dat er niet goedkope rotzooi en- of schadelijke stoffen in zitten.

 

Hier voor 3,39 euro 30ml met 3mg nicotine voor dat geld kan ik het zelf niet eens maken

https://www.gearbest.com/e-liquid/pp_353870.html

 

en nog meer:

https://www.gearbest.com/e-liquid/pp_285079.html

https://www.gearbest.com/e-liquid/pp_285081.html

https://www.gearbest.com/e-liquid/pp_661508.html

 

Zou graag van jullie willen weten wat hier eventueel mis mee is.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Jayjay said:

Hallo allemaal,

 

Al een tijdje kom ik op GB of FT eliquid tegen waar ik mij nooit in heb verdiept omdat ik zelf liquid maak, maar het valt me op dat het spot goedkoop is voor kant en klare liquid. Nu vraag ik mij af of dit wel goede liquid is. En dan doel ik meer op dat er niet goedkope rotzooi en- of schadelijke stoffen in zitten.

 

Hier voor 3,39 euro 30ml met 3mg nicotine voor dat geld kan ik het zelf niet eens maken

https://www.gearbest.com/e-liquid/pp_353870.html

 

en nog meer:

https://www.gearbest.com/e-liquid/pp_285079.html

https://www.gearbest.com/e-liquid/pp_285081.html

https://www.gearbest.com/e-liquid/pp_661508.html

 

Zou graag van jullie willen weten wat hier eventueel mis mee is.

Ik kan het zelfs voor nog minder maken, maar ben dan ook niet veeleisend.
Wat betreft de liquids, het zijn voor mij onbekende merken, dus zou ik ze niet kopen.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Er zitten ook bekende merken tussen, zoals Liqua. Ik heb er ook al eens naar zitten gluren.....voor dat geld loont het inderdaad soms bijna de moeite niet (ware het niet dat het een kleine moeite is ;-) 

 Maar vooral met 6 nic en hoger is het helemaal niet onaantrekkelijk. 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Jayjay said:

Hier voor 3,39 euro 30ml met 3mg nicotine voor dat geld kan ik het zelf niet eens maken

 

Ik zou zeggen, bestel het gewoon en probeer het. Kan me niet voorstellen dat ze er cyaankali in doen :)

 

Ook chinese bedrijven willen vaker dan 1x iets aan je verkopen, dus het zal echt geen rotzooi zijn. 

 

Maar zelf maken moet toch wel wat goedkoper kunnen hoor, als je een beetje oplet met inkopen. Ik zit zelfs met one/boss-shots die op 20% gemixt moeten worden, nog onder de 5 euro per 100 ml. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Madman said:

Ik zou zeggen, bestel het gewoon en probeer het. Kan me niet voorstellen dat ze er cyaankali in doen :)

 

Ook chinese bedrijven willen vaker dan 1x iets aan je verkopen, dus het zal echt geen rotzooi zijn. 

 

Maar zelf maken moet toch wel wat goedkoper kunnen hoor, als je een beetje oplet met inkopen. Ik zit zelfs met one/boss-shots die op 20% gemixt moeten worden, nog onder de 5 euro per 100 ml. 

Nou voor het geld is het een koopje maar zoals @Cyber_Huub al refereert zo denk ik ook. Wat ik niet ken koop ik niet. Heb gewoon geen zin om rotsooi te dampen wat wellicht slecht is. Oneshot van boss shots is al gauw 25 pond iets van 31 euri ex verzendkosten. En chefs zit al gauw op 10 pond waar ik veel minder mee moet maken omdat veel aroma's op 20 of 30% gemixed moeten worden. Maar ik was voornamelijk benieuwd of die liquid van gb goed zijn. Misschien binnenkort maar toch wat mee bestellen.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Jayjay said:

Oneshot van boss shots is al gauw 25 pond iets van 31 euri ex verzendkosten

Maar dan heb je wel een liter, nadat je je base hebt toegevoegd. Stel dat je wat dure base hebt, van 20 euro per liter, zit je op 50 euro. Dus dat is dan 5 euro per 100 ml. Zit je nog steeds fors onder die chinese prijs

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Als ik even vergelijk met etherische olie, daar zijn ook giga prijsverschillen in. De echte kwalitatief goede oliën zijn gewoon reteduur. De goedkopere oliën komen dan idd uit China, India etc. Uit landen waar de originele producten niet eens voorkomen (waar de essentie uit gehaald dient te worden). Ik kan me dan ook goed voorstellen dat ook bij liquids er een kwalitatief groot verschil is. 

Bij de wat betere bedrijven voor aroma's vindt er juiste kwaliteitscontrole plaats. Persoonlijk zou ik dus ook bij deze bedrijven mijn aroma bestellen. De meeste mensen zijn gaan vapen om gezondheid risico's te verminderen. 

Al met al denk ik dat het vapen van een aroma uit landen als China nog altijd zoveel gezonder is dan gewoon sigaretten of tabak. Maar kwaliteitsverschil zal er heus wel zijn. 

Grotere bedrijven (zeker als er een keurmerkje op moet) laten regelmatig samples naar een lab sturen ter controle. Ik kan me dan voorstellen dat het veiliger is bij de wat grotere bedrijven te bestellen als je heel veel waarde hecht aan zuiverheid/ingrediënten van de liquid. 

 

Even een edit: Dit wil niet per definitie zeggen dat goedkoper en/of uit China direct slecht is! 

Edited by Nijmegensmoke
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En er worden in china natuurlijk ook gewoon originele liquids verkocht van buitenlandse merken, ver onder de prijs. Hun kopen zo groot in, dat de prijzen daardoor veel lager kunnen zijn.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Madman said:

En er worden in china natuurlijk ook gewoon originele liquids verkocht van buitenlandse merken, ver onder de prijs. Hun kopen zo groot in, dat de prijzen daardoor veel lager kunnen zijn.

Nog anders: Net als de Senseo en koffermerken direct nagemaakt kunnen worden in China, kan dat natuurlijk ook met liquids. Ik heb wat inside info hierover gekregen en was echt verbaasd. Maar die liquids welke hier (of UK of USA etc.) gemaakt kunnen worden, hetzelfde recept is veeeel goedkoper dáár te bereiden. Het is dan precies hetzelfde alleen stukken goedkoper vanwege aanzienlijk lagere kosten (zelfs inclusief het importeren ervan). Het grote verschil is, dat een groter merk betere kwaliteitscontrole uitoefent. Een Chinees bedrijfje vindt het allemaal wel best als de poen binnen is. Anders doeken ze op en gaan ze onder een andere naam verder. Wanneer het een producent wordt van een gerenommeerd merk liggen de zaken opeens anders. Denk aan G-Star, deze verkoopt duur in NL maar hetzelfde product ligt daar in de schappen voor €5 (daar = in India). Ook mislukte shirts worden in India verkocht (2 x wassen en de gaten floepen erin). Hier komen de mislukkelingetjes de winkels niet in omdat bedrijven een naam hoog hebben te houden. Vaak heb je een paar kwaliteitscontroles along the way. In land van herkomst zelf (niet altijd even goed) en hier. In geval van contract op producten zijn de kwaliteitscontroles daar al vaak zeer goed. 

Niet bestellen bij een gerenommeerd bedrijf (maar bijv. in China) kan voordelig zijn ( je hebt hetzelfde maar veel goedkoper) maar ook kan je het risico lopen dat je een B-keuze aanschaft, geen garantie hebt en blablabla. Bij liquid is het net iets anders, een koffer of een t-shirt kan je in de prullenbak mikken maar iets wat je net hebt zitten vapen... 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, ward0 said:

Gaat de douane die armoma's met nic  niet tegenhouden dan? Anders lijkt het me wel een site om eens te proberen..

Richting NL mag dat volgens mij gewoon. Wordt tegengehouden vanwege importbelasting. Meestal komt het gewoon door. Het is geen drugs. Het is een liquid welke hier (nog) niet verboden is. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Nijmegensmoke said:

Richting NL mag dat volgens mij gewoon. Wordt tegengehouden vanwege importbelasting. Meestal komt het gewoon door. Het is geen drugs. Het is een liquid welke hier (nog) niet verboden is. 

Ik ben van Belgie :)

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Jayjay said:

Hallo allemaal,

 

Al een tijdje kom ik op GB of FT eliquid tegen waar ik mij nooit in heb verdiept omdat ik zelf liquid maak, maar het valt me op dat het spot goedkoop is voor kant en klare liquid. Nu vraag ik mij af of dit wel goede liquid is. En dan doel ik meer op dat er niet goedkope rotzooi en- of schadelijke stoffen in zitten.

 

Hier voor 3,39 euro 30ml met 3mg nicotine voor dat geld kan ik het zelf niet eens maken

https://www.gearbest.com/e-liquid/pp_353870.html

 

en nog meer:

https://www.gearbest.com/e-liquid/pp_285079.html

https://www.gearbest.com/e-liquid/pp_285081.html

https://www.gearbest.com/e-liquid/pp_661508.html

 

Zou graag van jullie willen weten wat hier eventueel mis mee is.

nu weet ik teminste welke base ik gebruik en is farma kwaliteit

die chinezen kunnen er ne dode hond ingesmeten hebben haha

dus wat mij betreft geen base of liquid uit oosten

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, ibiza said:

nu weet ik teminste welke base ik gebruik en is farma kwaliteit

die chinezen kunnen er ne dode hond ingesmeten hebben haha

dus wat mij betreft geen base of liquid uit oosten

Ach joh, al is het van bami gemaakt. Zal nog altijd gezonder zijn dan sigaretten of shag. Maar ik ben ermee eens dat het beter is als een en ander onderzocht is. Een labeltje maakt best een verschil (de meeste labeltjes zijn onderlinge afspraken tussen grotere bedrijven en zegt nog geen hol). Maar goed. Doe wat je denkt dat het beste is. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Jayjay said:

Nu vraag ik mij af of dit wel goede liquid is.

Ik zie daar niet eens vermeld worden of het 'food grade' is.

Dus, nee, al zou 't een duppie per flesje kosten, dan flans ik toch liever zelf iets in elkaar.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, L33ntje said:

Er zitten ook bekende merken tussen, zoals Liqua. Ik heb er ook al eens naar zitten gluren.....voor dat geld loont het inderdaad soms bijna de moeite niet (ware het niet dat het een kleine moeite is ;-) 

 Maar vooral met 6 nic en hoger is het helemaal niet onaantrekkelijk. 

 

Gisteren weer wat flesjes besteld :duim

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Phes62 said:

Als er al rommel in babymelk zit en Chinezen hier hun melk kopen omdat ze het niet vertrouwen haal ik geen liquid uit china.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L21 met Tapatalk
 

En je weet toevallig niet wat er met die veroorzakers gebeurd is?

Buiten dat, je kan wel iets tegen Chinezen hebben, maar laten we kijken hoe het in "het westen" gesteld is.
Er was eens een issue bij Iglo, en men vreet het nog steeds.
Er was eens een issue met Europese wijnen, en men zuipt nog steeds.
Er was eens een westers Chemisch bedrijf, dat een giframp veroorzaakte in Bhopal.
Er waren eens vele mijnwerkers die stierven aan stoflongen.
Er zijn veel asbest gerelateerde doden gevallen.
Wil je het nu echt over Chinezen hebben?

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Cyber_Huub said:

En je weet toevallig niet wat er met die veroorzakers gebeurd is?

Buiten dat, je kan wel iets tegen Chinezen hebben, maar laten we kijken hoe het in "het westen" gesteld is.
Er was eens een issue bij Iglo, en men vreet het nog steeds.
Er was eens een issue met Europese wijnen, en men zuipt nog steeds.
Er was eens een westers Chemisch bedrijf, dat een giframp veroorzaakte in Bhopal.
Er waren eens vele mijnwerkers die stierven aan stoflongen.
Er zijn veel asbest gerelateerde doden gevallen.
Wil je het nu echt over Chinezen hebben?

Vergeet vooral niet de eiren?. Het verbaasde mij toen ik het artikel las. Nederland heeft op het gebied van voedsel strenge eisen (heb ooit in een kaas fabriek gewerkt). Men eet al heel lang de zogenaamde slechte eiren maar dat kon ook gewoon. Ik eet ze nog steeds btw.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Jayjay said:

Vergeet vooral niet de eiren?. Het verbaasde mij toen ik het artikel las. Nederland heeft op het gebied van voedsel strenge eisen (heb ooit in een kaas fabriek gewerkt). Men eet al heel lang de zogenaamde slechte eiren maar dat kon ook gewoon. Ik eet ze nog steeds btw.

Indien ik alle westerse misstanden op moest schrijven, was ik nog zeer lang bezig.
En ik praat andere landen niet schoon, maar kijk eerst bij jezelf.
Overigens zijn die lui van de babymelk geëxecuteerd, waarbij men er in de westerse wereld relatief goedkoop vanaf komt..

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Op FT kun je uitstekende Hangda kopen (is Hangsen met een ander etiket). Ik bestel(de) er regelmatig No. 5 (555 White) voor ongeveer $5 per 50ml: https://www.fasttech.com/product/3460006 0mg of 24mg is nagenoeg even duur. Het wordt met SingPost verzonden helaas en dat is tegenwoordig bijna vergelijkbaar met Azerbeidzjan Post.

 

$1 voor 10ml is inderdaad niet duur maar zelf maken kost me 30 cent voor 10ml/3mg/3% liquid. En dan gebruik ik Pharma grade base, Chemnovatic nic en 'a-klasse' aroma's.

 

Ik heb trouwens al langer het vermoeden dat HS, INW en FA in dezelfde smaakstoffenpoel zitten te vissen, of dat er op zijn minst verborgen connecties zijn, daar wordt op internet ook al tijden over gespeculeerd. Ikzelf heb er geen moeite mee om chinese aroma's te gebruiken. Waarschijnlijk gebruiken heel veel westerse aromamerken chinese grondstoffen. Zoals @Cyber_Huub terecht opmerkt rollen we hier van het ene in het andere voedselschandaal en is zo'n volledig uitgekleed instituut als de NVWA, waar bijna alle kennis de deur uit is gelopen, totaal niet meer in staat om voldoende controle te houden op onze eigen markt. Door de opkomst van de neoliberalen heeft de markt de vrije hand gekregen ten koste van de consument. Natuurlijk zijn buitenlanders of alles wat buitenlands is voor veel nederlanders eng, maar dat is in mijn ogen voornamelijk ongegronde angst, zeker ivm aroma's en voedsel.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Op FT kun je uitstekende Hangda kopen (is Hangsen met een ander etiket). Ik bestel(de) er regelmatig No. 5 (555 White) voor ongeveer $5 per 50ml: [mention=675]Cyber_Huub[/mention] terecht opmerkt rollen we hier van het ene in het andere voedselschandaal en is zo'n volledig uitgekleed instituut als de NVWA, waar bijna alle kennis de deur uit is gelopen, totaal niet meer in staat om voldoende controle te houden op onze eigen markt. Door de opkomst van de neoliberalen heeft de markt de vrije hand gekregen ten koste van de consument. Natuurlijk zijn buitenlanders of alles wat buitenlands is voor veel nederlanders eng, maar dat is in mijn ogen voornamelijk ongegronde angst, zeker ivm aroma's en voedsel.
 
 
 
 
Vertrouw EU ook niet maar heb nog enigzins vertrouwen in duitse en zwitserse controle.Rest koop ik ook gewoon in china behalve batterijen en liquid.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L21 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Zolang de gemiddelde leeftijd in Hongkong nog steeds de hoogste ter wereld is, ga ik ervanuit dat het daar wel redelijk goed zit met de hygiene. Ik heb dan ook geen schroom om liquids in Shenzeng te bestellen. Ik ga er niet vanuit dat er een complot is om alle westerse dampers te vergiftigen

  • Like 2
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...