Jump to content
addicted

Beste e- cig alternatief voor roken (Juul niet te koop in EU?)

Recommended Posts

Hoi dampers,

Ik rook aardig veel sigaretten, ongeveer een anderhalf pakje per dag nu, soms meer, soms iets minder.

Ik ben veel te laat met het zoeken naar een alternatief vooral omdat ik veel andere dingen aan mn hoofd had.

Maar ik ben het al lang zat en vind het echt erg hoe ik merk dat het mn longen zo zwaar aantast en hoor gepiep in mn longen als ik lig.. steeds vaker.

Ik denk ook zeker niet dat ik meteen kan stoppen met roken, maar als ik t al kan afwisselen met iets minder schadelijks zit ik al 'goed'.

Ik heb vaker een damper geleend in t verleden van een vriend , maar dat deed het m niet voor mij. Welke het precies was weet ik niet, aardig sterk en veel rook volume. Het was een stevig apparaat. Maar het voelde gewoon meer als een water pijp, en greep dan toch snel weer naar een sigaret.

Maar ik zelf zoek iets wat t meest lijkt op het roken van een sigaret.. en bij t googlen was de Juul e-cig blijkbaar het beste of tenminste volgens velen wel. En met name door de 'throat hit'.

Maar helaas kan je de Juul in europa nergens halen nog.

Mijn vraag aan jullie is dus , wat is een e-cig dat het meeste lijkt op de Juul , of beter nog wellicht weet iemand iets beters ?

Alvast hartstikke bedankt!

Als je t in dat soort systemen zoekt, dan kun je eens naar de pinguin kijken of naar de Mi One. 

Als je zelf wat wilt samenstellen, dan moet je zoeken naar een mod die minstens zo'n 30W aankan en zou ik daar een Nautilus mini op zetten.

Daarmee zou je zonder problemen moeten kunnen dampen zoals je rookt en ben je waarschijnlijk in no-time van je stinkstokken af

De Juul is in Europa niet te koop omdat de navullingen meer nicotine bevatten dan toegestaan.

Wel zijn er vergelijkbare apparaten te koop maar deze hebben meestal hetzelfde nadeel als de Juul, namelijk dat er weinig keuze is in de navullingen en dat deze vrij prijzig zijn. Wel zijn ze allemaal eenvoudig in gebruik. 

De door @Madman genoemde Nautilus Mini 2 tank is op dit moment misschien wel de beste optie: deze valt zo in te stellen dat je er net zo aan moet trekken als je met een sigaret zou doen en de onderdelen die na verloop van tijd vervangen moeten worden zijn makkelijk te koop. De tank wordt ook ala set samen met een mod verkocht:

aspire-zelos.jpg

Ik zou je echter aanraden om een winkel te bezoeken: er zijn ook zeker andere apparaten te koop die voor jou zouden kunnen werken en het is fijn om wat meer uitleg te krijgen over de opties en werking van een apparaat.

Een lijst met winkels vind je hier in dit draadje:

8 hours ago, Eelco said:

De door @Madman genoemde Nautilus Mini 2 tank is op dit moment misschien wel de beste optie: deze valt zo in te stellen dat je er net zo aan moet trekken als je met een sigaret zou doen en de onderdelen die na verloop van tijd vervangen moeten worden zijn makkelijk te koop. De tank wordt ook ala set samen met een mod verkocht:

Ik noemde expres de nautilus 2 eigenlijk niet ivm de vulmethode en omdat ie toch minder fijn dampt, maar vooruit :)

Hai addicted,

ik ben in één dag helemaal gestopt met roken na 33 jaar mezelf kapot gerookt te hebben - met de nautilus mini gecombineerd met een de Eleaf 40 watt I stick.

Het was geen enkele moeite!

Ik rook nu al niet meer vanaf begin Februari, het kost me geen enkele moeite, ben inmiddels ook op slechts 6 mg. Nicotine blijven hangen.

grtz Bayla

Edited by Katszen Bayla Jammer

Het is goed dat je eerst navraagd voordat je een winkel instapt, je loopt het risico dan men je iets verkoopt en dat je thuiskomt en dan na je eerste hijs denkt: WTF?

Voor mij was het belangrijk om een naboots apparaat te hebben.

Ik rookte 20+ sigaretten per dag, ik moest en zou een "mond hijs en dan pas naar long" moeten hebben.

in de winkel helaas een e-cig ce4/ce5 gekregen, begrijp me niet verkeerd, hielp wel, maar niet op de lange duur.

Mijn favoriet en backup is de Justfog Q16.

Deze is korter dan de gemildelde schrijfpen, heeft een smal tankje van 2ml en een oplaad batterij die je instellen kan van 3,4volt tot 4,0 volt.

Kosten zijn vanaf 29,95 bij sommige webshops tot 34,95 bij sommige webshops en winkels (primera)

Het is een simpel klein handig dingetje.

Maar de keus blijft bij jou.

Image3.jpg

Alvast enorm bedankt voor de reacties! Ga ze nu even rustig na lezen en googlen.

Merci!

Ik hoop dat dit de eerste stap is naar oog minderen met roken.

Ben toch wel benieuwd naar die piep die uit je longen komt. Ik zelf heb namelijk vaak vooral de laatste tijd een piep in mijn ademhaling. Als im adem haal hoor je een hoge piep toon. Ik heb er nooit echt aamdacht aan besteed maar als ik het nu hier bij jou lees is het wellicht iets dat niet goed is. Misschien iemand die weet wat dit zijn kan?

12 hours ago, Jayjay said:

Ben toch wel benieuwd naar die piep die uit je longen komt. Ik zelf heb namelijk vaak vooral de laatste tijd een piep in mijn ademhaling. Als im adem haal hoor je een hoge piep toon. Ik heb er nooit echt aamdacht aan besteed maar als ik het nu hier bij jou lees is het wellicht iets dat niet goed is. Misschien iemand die weet wat dit zijn kan?

Je huisarts?

48 minutes ago, Sokkie said:

Je huisarts?

Dat is de beste oplossing inderdaad maar daar ga ik al langere tijd niet meer heen. Hij zegt altijd neem maar een paracetamol. Laatste keer zei ik dat ik waarschijnlijk longontsteking had hij dacht aan een griepje. 4 dagen later werd ik opgenomen in het ziekenhuis dus voor mij geen huisarts. Maar ik heb even zelf ge Googled en duidt veelal op astma ect. 

54 minutes ago, Jayjay said:

Dat is de beste oplossing inderdaad maar daar ga ik al langere tijd niet meer heen. Hij zegt altijd neem maar een paracetamol. Laatste keer zei ik dat ik waarschijnlijk longontsteking had hij dacht aan een griepje. 4 dagen later werd ik opgenomen in het ziekenhuis dus voor mij geen huisarts. Maar ik heb even zelf ge Googled en duidt veelal op astma ect. 

tijd voor ne deftige huisarts

14 hours ago, Jayjay said:

Heb je toevallig een fluitje ingeslikt?

1 hour ago, Jayjay said:

Oké, kan me voorstellen dat je daar dan geen vertrouwen meer in hebt. 

On 2-9-2017 at 13:22, ibiza said:

tijd voor ne deftige huisarts

Eentje met een pak aan?

On 9/1/2017 at 11:16 PM, Jayjay said:

Het kan inderdaad astma zijn , maar vooral ook COPD..of bronchitis. Ik wil zelf ook niet naar de huisarts tot ik eindelijk bij een goede huisarts zit..heb zelf net als jij ok slechte ervaring met de huisarts..wat tegenwoordig zogenaamde medische centras zijn..en je 5 minuten max krijgt per afspraak met weer een nieuwe persoon.

Iig wat betreft de e-cig. Nog geen aankoop gedaan door omstandigheden. Maar ik denk dus aan die Nautilus of wellicht die justfog , al lijkt die laatste mij een wat mindere e-cig. Ik ga denk ik nog even een keer bellen met een winkel om daarna een aankoop te doen.

tnx nog

On 8/25/2017 at 4:18 AM, Katszen Bayla Jammer said:

Hai addicted,

ik ben in één dag helemaal gestopt met roken na 33 jaar mezelf kapot gerookt te hebben - met de nautilus mini gecombineerd met een de Eleaf 40 watt I stick.

Het was geen enkele moeite!

Ik rook nu al niet meer vanaf begin Februari, het kost me geen enkele moeite, ben inmiddels ook op slechts 6 mg. Nicotine blijven hangen.

grtz Bayla

Hey thanks. goed om te horen!

Hoeveel mg nicotine zat je initieel op ? voordat je naar de 6mg bent overgegaan?

Na wat verder onderzoek (had t dampidee even gelaten door omstandigheden ) kwam ik op deze e-cig

https://www.zwoofs.nl/aspire-premium-kit/

Heb gelezen dat t gaat om t mimieken van een sigaret en dus van mond naar long ipv meteen naar long.

En ik moet zelf ook rekening houden met het combineren van beide (sigaretten en e-cigs) want ik zie mezelf niet meteen overstappen..dus ik zal waarschijnlijk rekening moeten houden met de hoeveelheid nicotine. Ik heb geen idee hoeveel ik dan zou moeten nemen.

Daarnaast is het voor mij belangrijk dat ik niet al te veel moet klieren met zo een ding. 

Wat is jullie advies met de bijgevoegde info..en is die Aspire Premium t juiste wat ik kopen moet? 

Alvast erg bedankt!

als je te hoog zit in nicotine merk je dat vanzelf, ik zou vooral niet te laag gaan zitten om de overstap makkelijker te maken. En niet meteen zeggen dat je jezelf niet ziet overstappen, geef het een kans en wie weet vind je het reuze meevallen. Wat rook je nu nog aan sigaretten? Gewoon, medium, light of shag?

en of die aspire is wat je moet kopen? Aspire heeft goede tankjes, over de batterijen kan ik niet oordelen want die heb ik zelf niet.

Heb je geen winkel in de buurt waar je wat dingen kunt uitproberen?

Als je veel rookt (1,5 pakje toch?) kan je gerust eliquid kopen met 18mg als je het gaat gebruiken in die Aspire kit waar niets mis mee is, het gaat vooral om het tankje wat er op zit en die is geschikt om het roken na te bootsen (MTL).

Het enige wat ik wel zou doen is er een extra batterij bij kopen, 1000mAh is niet heel veel als je veel gaat dampen en het is zonde als je terug moet vallen op sigaretten alleen omdat je accu leeg is. 

27 minutes ago, Dnns84 said:

Als je veel rookt (1,5 pakje toch?) kan je gerust eliquid kopen met 18mg als je het gaat gebruiken in die Aspire kit waar niets mis mee is, het gaat vooral om het tankje wat er op zit en die is geschikt om het roken na te bootsen (MTL).

Het enige wat ik wel zou doen is er een extra batterij bij kopen, 1000mAh is niet heel veel als je veel gaat dampen en het is zonde als je terug moet vallen op sigaretten alleen omdat je accu leeg is. 

Eens, en zo'n kit is nog best aan de prijs voor een pennetje van 1000 mah. In dat geval zou ik eerder die Nautilus los kopen (25 euro dacht ik?) en voor 40 euro een iStick Pico erbij nemen. Dan heb je voor hetzelfde geld van de genoemde kit toch een veel veelzijdigere en toekomstbestendigere mod erbij! Moet je alleen voor een paar euro een losse batterij erbij kopen nog.

Nicotinegehalte is zeer persoonlijk, maar ik zou een paar verschillende nemen om mee te beginnen. Een 18mg, een 12mg en misschien nog een 6/9mg. Deze kan je dan ook onderling mengen als je ertussen wil zitten. Naast verschillende nicotinesterktes, en misschien verschillende smaken, zou ik met een eerste bestelling ook nog even letten op verschillende VG/PG verhoudingen. Er zit nog best verschil tussen 80PG/20VG dampen of 40PG/60VG (meer VG zou ik met de Naut niet doen).

Voor de duidelijkheid , ik weet gewoon dat ik er naast blijf roken..voor nu. Dopamine..wat in sigaretten zit, zit niet in de e-cigs..( heeft te maken met depressie. lang verhaal.) dus ik wil gewoon in ieder geval minder roken..sigaretten maar t dus combineren dus met een een e-cig, voor nu.

En zodoende moet ik dus goed kijken hoeveel nicotine ik moet nemen. Ik weet eigenlijk ook bar weinig van welke liquid ik moet hebben, maar ik moet me even gaan inlezen erover.

Ik denk dat wat jij zegt 'MissFog' dat dat precies is wat ik iid nodig heb.

Heb je toevallig een goede linkje voor waar je eentje voor een goeie prijs kan kopen ?

Ik heb zelf deze gevonden.. bij 'meesbestellen' staat die pico..75watt? bij mekaar 83 euro

https://dampconcurrent.nl/aspire-nautilus-2-clearomizer?kleur=zwart

thanks mensen, jullie zijn absoluut een hulp hierin, en dat waardeer ik!

Edited by addicted
link

Geen druk leggen op het stoppen met roken hoor inderdaad, voor veel mensen werkt dat averechts en als jij je er prettig bij voelt om voorlopig te combineren zou ik dat zeker doen :). Je moet maar denken; elke sigaret die je niet rookt is pure winst en het dampen (en alles eromheen) is sowieso gewoon een leuke bezigheid!

Qua tank is het natuurlijk maar net wat jouw voorkeur heeft, zowel de Nautilus mini als de Nautilus 2 zijn goede tankjes om fijn mee te starten. Kleine tip nog wel; als je voor de 2 gaat, zou ik voor de geheel zilveren gaan. Deze is van ander materiaal dan de zwarte/grijze/rode en de laatstgenoemde schijnen nog wel eens een druppel te lekken.

Mini voor 29,95

Nautilus 2 voor 27,95

Qua mod is dus de Pico 75 inderdaad een fijne, i.c.m. een van de bovenstaande tankjes zou dat goedkoper uitkomen dan die 83 euro
Pico mod voor 38,95

Mocht je liever in een keer een kit kopen, dan combineert de Nautilus ook goed met de Zelos, totaalprijs is vergelijkbaar maar hier hoef je geen losse batterij bij te kopen (voor sommigen een voordeel, voor de meesten echter eerder een nadeel)
Aspire kit voor 68,95