Jump to content
Foggy

Joyetech Evic Primo mini wordt te heet

Recommended Posts

Ik heb dit modje nu ongeveer een maand.

Ik vind het op zich een prachtdingetje: oogt leuk, ligt heerlijk in de hand en presteert goed.

Alleen gisteravond vond ik hem al flink warm worden. Zal wel teveel gedampt hebben dacht ik en zette hem weg.

Vannacht wilde ik even een hijs nemen en hij was nog steeds heet (na ca 2 uur niet gebruikt te hebben).

Vanmorgen was de batterij (een reatief nieuwe 25r) leeg. Echt flink leeg dus, want de lader gaf nog 1,43 volt aan.

Later met een nieuwe batterij werd hij weer warm (had nog maar enkele hijsjes genomen).

(interne temp gaf 52 graden aan).

Ik kwam er via google achter dat dit geen uniek geval is.

Hebben hier nog meer mensen te maken met dit issue?

Heb hem begin juli besteld bij GB.

Wanneer ik een ticket aanmaak, weet ik dat men een video eist.

Hoe krijg je zoiets gefilmd?

1 hour ago, Foggy said:

Ik heb dit modje nu ongeveer een maand.

Ik vind het op zich een prachtdingetje: oogt leuk, ligt heerlijk in de hand en presteert goed.

Alleen gisteravond vond ik hem al flink warm worden. Zal wel teveel gedampt hebben dacht ik en zette hem weg.

Vannacht wilde ik even een hijs nemen en hij was nog steeds heet (na ca 2 uur niet gebruikt te hebben).

Vanmorgen was de batterij (een reatief nieuwe 25r) leeg. Echt flink leeg dus, want de lader gaf nog 1,43 volt aan.

Later met een nieuwe batterij werd hij weer warm (had nog maar enkele hijsjes genomen).

(interne temp gaf 52 graden aan).

Ik kwam er via google achter dat dit geen uniek geval is.

Hebben hier nog meer mensen te maken met dit issue?

Heb hem begin juli besteld bij GB.

Wanneer ik een ticket aanmaak, weet ik dat men een video eist.

Hoe krijg je zoiets gefilmd?

Close up van de temp.

Misschien heb je een losse temperatuurmeter zoals die ook voor vlees gebruikt word.
Ik kan een Testo meter voor dergelijke grappen gebruiken.
De mod zou ik aan de kant leggen.

Ik heb de primo mini ook. Als ik chain vape kan ie flink warm maar niet boven 44C graden. Als ik de batterij dan verwijder is deze dan weer niet zo warm. Het is dus alleen de board. Overigens zou ik geen risico nemen als je relatief nieuwe batterij tot 1,43v discharged was. Lijkt op kortsluiting ergens en onveilig om de mod verder te gebruiken. Ik persoonlijk zou de mod niet eens meer aanzetten uit voorzorg en het ding weggooien. 

Ik zie nu pas de reakties (heb alleen een notificatie van die  van Dr Smoke ontvangen).

Dank daarvoor.

Ik heb geprobeerd het extern te meten, maar kom met een oorthermometer niet verder dan 36  a 37 graden.

De interne temperatuur (na 10x klikken vanuit de uit-stand) geeft 48 graden aan.

Vannacht, om te testen, heb ik er een nieuwe vtc5 in gedaan.

Vanmorgen (5 uur later) was ie zo goed als leeg.

Vanavond, als we terug zijn van de tuin, zal ik proberen er een filmpje van te maken t.b.v. de ticket.

Edited by Foggy

Hm, nu had ik het plan om deze mod aan te schaffen maar nu ben ik daar niet meer zo zeker van. Zouden dit firmware problemen kunnen zijn?

Bij mij trekt ie nu ook binnen no time m'n batterijen leeg.

De oudere vtc 4 die  ik er gisteren in had, heb ik weg kunnen gooien.

Ik had hem in de lader gedaan en vanmorgen zag ik pas dat hij op "null" bleef staan.

Ook in alle andere slots van de lader gaf hij null aan. Deze was finaal leeggetrokken door de mod en niet meer op te laden.

Heb er gisteren (bij matig gebruik, op 0,8 ohm bij 20 watt,, aangezien ik meerdere mods mee had naar de tuin) 2 18650 batterijen mee 'geleegd' (1x vtc 4 en 1x 25r) en vannacht dus een volle en nog nieuwe vtc5.

2 minutes ago, Matung said:

.....Zouden dit firmware problemen kunnen zijn?

Lijkt me stug .

Ik heb hem nu ongeveer een maand en afgelopen maand heeft hij goed gepresteerd en gaf hij geen enkel probleem, tot 2 dagen geleden.

Ik vond het een van de prettigste mods die ik tot nog toe heb gehad (heb er aardig wat) en gebruikte  hem best vaak.

Het zou een maandagmorgen geval kunnen zijn.

Als je hem koopt en je zoekt wat extra zekerheid, zou ik hem in nl kopen, zodat je een rappe service hebt.

3 hours ago, Carlo bravo said:

Ik durf bijna te wedden, dat als je die preheat uitzet en op lager wattage dampt, dat het dan wel goed werkt.

Het lijkt erop dat je tegen de grenswaarden van de mod probeert te dampen. Dan kickt de beveiliging in, omdat

je voltage te hoog wordt 

16 minutes ago, Madman said:

Ik durf bijna te wedden, dat als je die preheat uitzet en op lager wattage dampt, dat het dan wel goed werkt.

Het lijkt erop dat je tegen de grenswaarden van de mod probeert te dampen. Dan kickt de beveiliging in, omdat

je voltage te hoog wordt 

Ik heb deze niet , was meer om aan froggy te laten zien dat er meerdere problemen zijn met de evic primo, ?

Het probleem van de video was opgelost door een torx schroefje aan te draaien aan de onderkant van de mod, 

de eigenaar van de mod had het schroefje aangedraaid en het probleem was opgelost , na weer losdraaien was het probleem er terug.

tenminste dat staat in reacties van de "jij pijp"  video.

Ik heb sinds kort ook de Joyetech Evic en moest er flink aan wennen. Om geen onnodig risico te lopen door verkeerd gebruik - ik kon overigens totaal niets met de handleiding van dit type - heb ik het even aan de kant gelegd. Daar staat teveel vakjargon in. En bij mij is het zo; om een wasmachine te bedienen hoef ik de technische informatie niet te kennen. Zo ook bij de Joyetech. Maar door deze topic te lezen en jullie adviezen en voorstellen erbij genomen te hebben, heb ik de Joyetech nu prettig ingesteld. Mijn dank is groot aan allen 😘

On 24-8-2017 at 14:43, Carlo bravo said:

... was meer om aan froggy te laten zien... ?

😁 froggy?..