Jump to content
ward0

Flavor Concentrate bestellen online

Recommended Posts

Hallo,

Momenteel maak ik mijn eigen base + boostershots + daar Big Mouth op.

zeer tevreden van momenteel, maar die 10ml flesjes komen zo duur uit...

Nu ben ik mount-baker tegengekomen, echter kan ik niet zien wat erin zit op de cloudhouse site. Heeft iemand een betere site? Of andere base shots die ik kan bestellen per 30ml of groter?

Groet,

Ward

7 hours ago, tsiis said:

@ward0 Ik heb je vraag verhuisd naar het DIY e-liquids subforum Dit subforum staat vol tips en ervaringen mbt DIY e-liquids (maken), check de gepinde en top draadjes :ja

En vergeet ook onze Dampwiki niet, met een heel hoofdstuk over DIY liquids, incl. een handige Introductie: zelf liquids maken :lach

Dankje, ik dacht al dat ik verkeerd was.

1 hour ago, tsiis said:

Je was op weg hoor, maar ik denk dat je vraag hier beter op z'n plek is :lach

Waar zoek je naar wat er wel/niet in zou moeten zitten mbt MBV aroma's/concentraten? Hier is een linkje naar de bron zelf, met "safety data sheets": 

https://www.mtbakervapor.com/safety-data-sheets-sds/ 

yep, wat er in zit.

Ik zoek eigenlijk een site waar je allemaal one-shot's kan kopen, met uitleg wat er allemaal in zit(fruit,chocolade etc).

https://www.chefsflavours.co.uk/diy-or-die/4067-bronuts.html

https://www.vampirevape.co.uk/e-liquid/flavour-concentrates.html

maar zijn deze aramo's dan 50/50 zoals een Big Mouth?

deze sites bv, nu vroeg ik mij af welke de goedkoopste is natuurlijk :)

Edited by ward0

Aroma's/aromaconcentraten/one-shots zijn meestal op basis van PG (omdat de meeste aroma's op basis van PG zijn), en je mengt dat evt. zelf tot een bepaalde mengverhouding PG/VG (met PG, VG en evt. je nicotine base).

Big Mouth heb ik nooit geprobeerd, dus kan daar weinig over zeggen. MBV concentraten zijn voorgemixte aroma's op basis van PG.

Of bedoel je wat anders met 50/50 (dan 50%PG/50%VG)? Moeten Big Mouth aroma's 1:1 gemengd worden met base?

Andere websites die one-shots verkopen zijn bijv. savevape.nl, flavour-boss.co.uk en sinds het one-shot gebeuren een opmars beleeft zijn er vast ook vele andere reguliere damp webshops die one-shots (gaan) verkopen.

10 hours ago, tsiis said:

Aroma's/aromaconcentraten/one-shots zijn meestal op basis van PG (omdat de meeste aroma's op basis van PG zijn), en je mengt dat evt. zelf tot een bepaalde mengverhouding PG/VG (met PG, VG en evt. je nicotine base).

Big Mouth heb ik nooit geprobeerd, dus kan daar weinig over zeggen. MBV concentraten zijn voorgemixte aroma's op basis van PG.

Of bedoel je wat anders met 50/50 (dan 50%PG/50%VG)? Moeten Big Mouth aroma's 1:1 gemengd worden met base?

Andere websites die one-shots verkopen zijn bijv. savevape.nl, flavour-boss.co.uk en sinds het one-shot gebeuren een opmars beleeft zijn er vast ook vele andere reguliere damp webshops die one-shots (gaan) verkopen.

Dus ik heb een 70VG/30PG base, ik doe 50/50 20mg/ml nic op en dan aroma.

Als ik deze wil gaan gebruiken: https://www.cloudhousevapor.com/flavor-concentrates/cloudhouse/cloudhouse-strawberry-candy.html

Via de online calc kom ik op dit uit: foto, is dit correct? Wat ik wel niet snap, mijn base is al 70VG/30PG ...

Moet ik dan deze 2 waarden optellen:

VG 16.46 20.77
PG 1.54

1.59

en 18ml base nemen, 9ml nic booster shot en 3ml aroma??

Nee, je zou 16.46 ml VG en 1.54 ml PG moeten toevoegen. Daarom kun je beter geen 70/30 base kopen maar PG en VG altijd los.

1 hour ago, Leo Bak said:

Nee, je zou 16.46 ml VG en 1.54 ml PG moeten toevoegen. Daarom kun je beter geen 70/30 base kopen maar PG en VG altijd los.

Ik heb nog 200ml base 70/30 staan helaas..

1 hour ago, Matung said:

Als je 18ml van je 70vg/30pg base gebruikt, dan kom je uit op 57vg/43pg.

Ok, nu ben ik je volledig kwijt :(

Je gooit een aantal vloeistoffen met elk een bepaalde verhouding PG/VG bij elkaar, dus daarmee verandert ook de uiteindelijke verhouding PG/VG:

• aroma's zijn op basis van PG
  • je hebt een nicotine base van 50PG/50VG
  • en een base van 30PG/70VG

Het is wat het is, met jouw huidige base-voorraad kun je lastig precies uitkomen op een gewenst PG/VG verhouding. Concentreer je eerst op een gewenst nicotine verhouding.

Schaf een volgende keer makkelijk te berekenen en te verwerken ingrediënten aan zoals een fles VG, een fles PG en een nicotinebase op basis van PG.

En check de Dampwiki > Introductie: zelf liquids maken :lach

29 minutes ago, ward0 said:

Ok, nu ben ik je volledig kwijt :(

Dat hebben er meer hier de laatste tijd. Ligt dus waarschijnlijk niet aan jou, maar aan mij. :e33

Heb je op de link in m'n vorige post geklikt? Daar staat het best duidelijk dacht ik. Om het wat toe te lichten:

Je base zonder nicotine heeft een verhouding van 70% VG en 30% PG. Daar ga je aroma aan toevoegen dat een PG basis heeft en vervolgens voeg je een nicbooster toe die ook een hogere PG/VG verhouding heeft dan je base. Gevolg is dan dat de verhouding PG en VG uit je base veranderd: je eindmix heeft dus meer PG en verhoudingsgewijs dus minder VG.

Edited by Matung

2 hours ago, Matung said:

Dat hebben er meer hier de laatste tijd. Ligt dus waarschijnlijk niet aan jou, maar aan mij. :e33

Heb je op de link in m'n vorige post geklikt? Daar staat het best duidelijk dacht ik. Om het wat toe te lichten:

Je base zonder nicotine heeft een verhouding van 70% VG en 30% PG. Daar ga je aroma aan toevoegen dat een PG basis heeft en vervolgens voeg je een nicbooster toe die ook een hogere PG/VG verhouding heeft dan je base. Gevolg is dan dat de verhouding PG en VG uit je base veranderd: je eindmix heeft dus meer PG en verhoudingsgewijs dus minder VG.

Ok snap ik, had dit de vorige keer ook gedacht, maar niet bij stilgestaan dat zoveel effect zou hebben.. Hoe kan ik nu verder met mijn base? En ja, later ik ga 1l elk kopen, veel gemakkelijker! :)

2 hours ago, tsiis said:

Je gooit een aantal vloeistoffen met elk een bepaalde verhouding PG/VG bij elkaar, dus daarmee verandert ook de uiteindelijke verhouding PG/VG:

• aroma's zijn op basis van PG
  • je hebt een nicotine base van 50PG/50VG
  • en een base van 30PG/70VG

Het is wat het is, met jouw huidige base-voorraad kun je lastig precies uitkomen op een gewenst PG/VG verhouding. Concentreer je eerst op een gewenst nicotine verhouding.

Schaf een volgende keer makkelijk te berekenen en te verwerken ingrediënten aan zoals een fles VG, een fles PG en een nicotinebase op basis van PG.

En check de Dampwiki > Introductie: zelf liquids maken :lach

Mja, en hoe voeg ik dan aroma toe? Zit ik terug bij hetzelfde probleem, 70/30 - booster 50/50.

Gewoon mengen en dampen :lach

Gebruik een e-liquid calculator om je hoeveelheden/percentages mbt aroma en nicotinesterkte te berekenen, en laat die verhouding PG/VG voor wat het is.

22 minutes ago, tsiis said:

Gewoon mengen en dampen :lach

Gebruik een e-liquid calculator om je hoeveelheden/percentages mbt aroma en nicotinesterkte te berekenen, en laat die verhouding PG/VG voor wat het is.

Dat heb ik gedaan, maar dan zeggen jullie dat het verkeerd is omdat ik voorgemixte base gebruik en dat ik teveel VG heb met mijn voorbeeld dat ik gaf.

fully confused now.. :bloos:shock

Dat zeggen we niet, we zeggen alleen dat je met jouw base, nicbooster en aroma niet op 30%PG/70%VG uit kan komen.

1 minute ago, Matung said:

Dat zeggen we niet, we zeggen alleen dat je met jouw base, nicbooster en aroma niet op 30%PG/70%VG uit kan komen.

Ok, maar spreken we dan over 5% of 50% ? 5% maakt me eigenlijk zoveel niet uit.

Of kunnen we hier geen idee van hebben?

Doe het gewoon verder zoals in je eerste berekening, tel de aangegeven hoeveelheid PG en VG bij elkaar op en gebruik die waarde (18ml in je voorbeeld) als hoeveelheid die je nodig hebt van je eigen base.

5 minutes ago, ward0 said:

Ok, maar spreken we dan over 5% of 50% ? 5% maakt me eigenlijk zoveel niet uit.

Of kunnen we hier geen idee van hebben?

Dat heeft @Matung al voor je ingevoerd, wel aandachtig lezen he, en klik ook eens op die link, bekijk de waarden, probeer eens te begrijpen wat er staat:

4 hours ago, Matung said:

Als je 18ml van je 70vg/30pg base gebruikt, dan kom je uit op 57vg/43pg.

@ward0: Ik zie nu dat als je de calculator op ecigvape.com (van mijn eerdere linkje) nog niet bezocht hebt, je eerst nog even een vinkje moet zetten bij 'I Agree to the TERMS OF USE' en dan op 'Calculate' moet klikken om de resultaten te zien van wat ik heb ingevoerd. Wellicht heb je dat niet gezien.

2 hours ago, Matung said:

@ward0: Ik zie nu dat als je de calculator op ecigvape.com (van mijn eerdere linkje) nog niet bezocht hebt, je eerst nog even een vinkje moet zetten bij 'I Agree to the TERMS OF USE' en dan op 'Calculate' moet klikken om de resultaten te zien van wat ik heb ingevoerd. Wellicht heb je dat niet gezien.

zaken lezen op je werk is niet altijd goed blijkbaar.. via jouw calc is het helemaal duidelijk en doe ik het ook correct blijkbaar. Natuurlijk via mijn base nu is 70/30 niet helemaal correct omdat base 2in1 is.. lesje voor de volgende keer :) geen premixed base meer.

maar de originele vraag blijft :) welke shops raden jullie aan? + mag je nic boosters in het buitenland(UK bv kopen)?

Er zijn goedkopere maar Savevape levert goed en duidelijk. Prijs is redelijk. Zal heus wel goedkoper kunnen maar ikzelf heb er goede ervaringen mee. Wel bezorgkosten onder bepaald bedrag.