Jump to content

Geekvape Aegis mod review


Jim

Recommended Posts

5 minutes ago, DeGijs said:

Die zat er gewoon in, maar denk dat het komt omdat er de hele nacht liquid op lag. Was eigenlijk heel de reden om een waterdichte te nemen, net paar maandjes bezig met RTA's, dus dat kan lekken.

In ieder geval jammer van je mod. Je zou nog kunnen proberen voor de garantie te gaan, maar weet niet of dat lukt. Anders zelf open maken en schoonmaken van binnen? Strakker wicken ook wel aan te raden, 'k deel de ervaring niet van lekkende RTA's.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, DeGijs said:

Die zat er gewoon in, maar denk dat het komt omdat er de hele nacht liquid op lag. Was eigenlijk heel de reden om een waterdichte te nemen, net paar maandjes bezig met RTA's, dus dat kan lekken.

 

Hij is inderdaad 'waterdicht' IP67 , dwz 30 minuten op een diepte van 1m .

Maar dat zou het uiterste zijn, ik zou hem er in ieder geval nooit zo lang laten liggen .

Jammer ... (Ik heb er 3, en overal een top-airflow RTA opstaan .. die lekken nauwelijks / nooit )

27 minutes ago, Raycoupe said:

In ieder geval jammer van je mod. Je zou nog kunnen proberen voor de garantie te gaan, maar weet niet of dat lukt. Anders zelf open maken en schoonmaken van binnen? Strakker wicken ook wel aan te raden, 'k deel de ervaring niet van lekkende RTA's.


Openmaken ... ik zou er niet aan beginnen .. volgens mij zitten al de Legends gelijmd/gekit in elkaar (Je verziekt meer, dan dat je maakt ..)

 

Link to comment
Share on other sites

Met een creditcard kan je het ruitje eruit rommelen.Ik denk dat als ik de pisang ben ik hem schoonmaak

en en weer dicht lijm.Updaten en met siliconenkit het usb dopje voorgoed dichtplakken.Je ziet hoe het loskomt in ieder geval.Het ruitje is op alle twee  agis mod´s hetzelfde lijkt me.

 

Edited by richard-V
Link to comment
Share on other sites

Ik krijg nog niet eens fatsoenlijk een screen protector op m'n telefoon, dus denk dat ik hier maar beter niet aan kan beginnen :p

Maar als je kijkt naar hoe het ding is opgebouwd, dan zou het hiervan denk ik niet kapot gaan. 1 hoek wordt wel wat doffer, maar zo lang ik het wattage nog kan zien laat ik hem dicht, mocht het display onleesbaar worden kan ik dit altijd nog proberen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Op dit forum las ik niet onmiddellijk iets over een gekend probleem met de (ik denk voornamelijk recentere) geekvape aegis, namelijk de melding weak battery en battery low protection. Ik had bijna een post in het frustratietopic geplaatst, want zo gefrustreerd werd ik hierdoor. Met een geladen batterij kreeg ik na 2 hijsen al de melding. Omdat ik gisteren op een bepaald moment zelfs het toestel niet meer werkende kreeg, besloot ik mijn stoute schoenen aan te trekken en de mod open te gooien. Hij werkte toch niet zoals het hoorde en ik dacht bij mezelf, krijg ik het niet in orde, dan is er niets verloren.

 

Tank eraf, batterij eruit en hop beginnen demonteren. Bij het verwijderen van de top 510 connector zag ik al onmiddellijk een probleem. 1 van de connecties zat los... Voorzichtig de connectie teruggeduwd en de 510 teruggeplaatst en ja hoor, de mod deed het weer. Omdat na een aantal hijsen toch weer wat vreemd gedrag te merken was (grote wattage-drop bij het vuren), besloot ik deze nog eens terug open te doen. De connectie zat opnieuw niet echt diep, dus opnieuw wat dieper geduwd en ook even de schroefjes aan de onderzijde van de 510 handvast gedraaid. Dit heeft het probleem nu opgelost en ik kan terug vrolijk dampen.

 

Voor een robuuste mod, mocht geekvape de binnenkant van de aegis toch iets steviger vast hebben gezet. Ik kan me best voorstellen dat bij een aantal tests op het net waarbij ze de aegis 'folteren' en hij stopt met werken, de oorzaak deze connectie is en het dus relatief eenvoudig te herstellen is.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@El Daxken, ik heb ongeveer hetzelfde probleem dat mijn accu na 1/3 gebruik sterk begint af te zwakken en soms de mod niet werkt, ik zal hem ook eens opengooien... hoewel ik ben niet zo van dit werk maar denk ik wel de moeite waard, lukt het niet en de Aegis werkt helemaal niet meer en de kans is daar groot op, bestellen we gewoon een nieuwe.... bedankt voor je tip

Link to comment
Share on other sites

@qwebbel ik was ook niet zo happig om de mod open te gooien, maar voortdurend een melding krijgen dat de batterij niet goed is terwijl deze net geladen was, werd ik beu. Ik denk dat een los contact in de mod ook niet echt goed is naar levensduur en betrouwbaarheid.

 

Ik ga vanavond de mod nog eens moeten opengooien want ik kreeg de melding opnieuw na een eind perfect te hebben gewerkt. Gelukkig heb ik altijd mijn ego one v2 bij als backup! ☺️

Ik denk dat de draad die loskomt niet genoeg klemt en deze na gebruik dus terug loskomt. Vanavond eens zoeken hoe ik de draad definitief en veilig op zijn plaats kan houden.

 

Om je gerust te stellen, veel houdt het echt niet in. Gewoon voorzichtig zijn als je de 510 omhoog brengt, veel ruimte heb je niet met de draadjes die eraan vastzitten. De 510 zit bij mij trouwens met T(orx) 5 schroeven gemonteerd en dus geen T6 zoals het afdekplaatje van de usb-connector.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, El Daxken said:

Ik denk dat de draad die loskomt niet genoeg klemt en deze na gebruik dus terug loskomt. Vanavond eens zoeken hoe ik de draad definitief en veilig op zijn plaats kan houden.

 

 

Drupje seconden lijm of siliconen een idee?

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, qwebbel said:

 

Drupje seconden lijm of siliconen een idee?

Secondenlijm vind ik te moeilijk om gecontroleerd mee te werken. Als er teveel tussenloopt, is er helemaal geen contact meer. Ik denk dat ik inderdaad beetje silicone ofzo erin prop. Ik zal vanavond als ik thuis ben eens kijken wat er lukt. Ik zal mijn bevinding dan hier posten als het een stabiele oplossing is.

 

Bedankt om mee te denken alleszins ?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, El Daxken said:

Secondenlijm vind ik te moeilijk om gecontroleerd mee te werken. Als er teveel tussenloopt, is er helemaal geen contact meer. Ik denk dat ik inderdaad beetje silicone ofzo erin prop. Ik zal vanavond als ik thuis ben eens kijken wat er lukt. Ik zal mijn bevinding dan hier posten als het een stabiele oplossing is.

 

Bedankt om mee te denken alleszins ?

Maak je een foto van het probleem? Ik heb twee gewone en twee legend´s, dan weet ik wat ik moet doen als het zover is.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Update: Het nog wat verder opengooien van de mod heeft een en ander verduidelijkt. Ik heb de volledige 510 uit elkaar gehaald (had ik gisteren niet gedaan) en de draad is gesoldeerd op de positieve pin die contact maakt met de batterij. Terwijl ik dacht dat ik de draad dieper aan het duwen was, was ik dus eigenlijk de isolatie rond de draad dichter aan het duwen zodat er geen blote draad te zien was. Omdat de isolatie (lijkt op krimpkous) telkens terugschoof, leek het alsof de draad dus loskwam. Ik heb nu de isolatie veel verder omhoog geschoven en zowel voor de positieve als negatieve connectie deze in de openingen geduwd.

 

De mod werkt terug en hopelijk is het een stabiele oplossing. Wel vreemd dat een klein stukje blote draad zo'n resultaat gaf.

 

Hieronder een foto van de 'blote' stukken. Nu zit de zwarte krimpkous in de openingen en is er geen draad meer zichtbaar.

IMG_20181004_163348.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, richard-V said:

@El Daxken  Monteur 1e klas! Toffe foto,ik wil altijd graag weten hoe iets in elkaar zit.Ziet er wel robuust uit.De soldering zat dus goed begrijp ik.

Aan de soldering was niets fout te zien, was zelfs heel netjes gedaan.

 

Als de fix van daarnet niet stabiel zou zijn, is de volgende stap de krimpkous wat verwarmen zodat deze op zijn plaats blijft. Gezien Geekvape dit niet zelf heeft gedaan, houd ik dit liever als laatste oplossing.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, richard-V said:

Dat zit wel goed zo te zien.Heb je de firmware trouwens al ge-updated?

Ja, had ik gedaan om uit te sluiten of het een software-probleem was. Maar v1.0 of v1.24a maakte geen verschil. Bij de laatste firmware was het zelfs slechter, maar kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de hardware steeds meer voor problemen zorgde.

Link to comment
Share on other sites

Nou,hopen maar dat hij goed blijft.De update voor de deze aegis geeft weinig nieuws,behalve de 10seconde beveiliging en nog wat,de legend updategeeft een langere batterijduur. Maar ik dacht over een software foutje wat het dus niet is.Ik heb weleens last gehad door het batterij dopje wat vettig was,en dacht dat hij al stuk was.Heb je daar al  aan gedacht?

Edited by richard-V
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, richard-V said:

Nou,hopen maar dat hij goed blijft.De update voor de deze aegis geeft weinig nieuws,behalve de 10seconde beveiliging en nog wat,de legend updategeeft een langere batterijduur. Maar ik dacht over een software foutje wat het dus niet is.Ik heb weleens last gehad door het batterij dopje wat vettig was,en dacht dat hij al stuk was.Heb je daar al  aan gedacht?

Daar was inderdaad wat aanslag op en had ik al opgepoetst. Was een van de eerste zaken waar ik aan dacht gezien de mod zei dat er probleem met batterij was 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, El Daxken said:

Daar was inderdaad wat aanslag op en had ik al opgepoetst. Was een van de eerste zaken waar ik aan dacht gezien de mod zei dat er probleem met batterij was 

We gaan toch niet meemaken dat de onverwoestbare mod het niet doet.Gaddakke! Het is mijn  favoriete namelijk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, richard-V said:

We gaan toch niet meemaken dat de onverwoestbare mod het niet doet.Gaddakke! Het is mijn  favoriete namelijk.

Het probleem deed zich heel snel voor bij mijn mod, dus ik denk dat je het al zou gemerkt hebben. Zou me niet teveel zorgen maken ?!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...