Jump to content

Geekvape Aegis mod review

Recommended Posts

Een kleine "show and tell" over deze mod, geen uitgebreide review want ik heb mijn huiswerk niet gemaakt over deze mod.

Ik was ook niet van plan dit toestel aan te kopen, maar heb verleden maand een giveaway gewonnen van Youtube reviewer VapnFagan.

Een random BOS (bag of sh*t) zoals hij zijn giveaways noemt, dus ik wist niet wat ik juist ging toekrijgen tot ik het pakket vandaag in ontvangst mocht nemen.

En daar zat deze Aegis en enkele RTA/subohm tanks in, ik heel blij natuurlijk...

Geheel gratis was het ook niet want heb 50% (27€) van de verzendkosten moeten betalen om het van Amerika te laten overkomen.

Over deze mod zijn er veel Youtube filmpjes gemaakt waar de reviewers het toestel totaal vernielen.

Geekvape pakt uit dat het toestel waterproof en shockproef is, dus hebben veel reviewers dit uitgebreid getest.

Uit de reviews die ik gezien heb is het wel degelijk een heel stevige mod, van een brug laten vallen, met de wagen meermaals over de mod rijden en nog bleef het toestel werken.

Leuk dus voor vele mensen.

Mij persoonlijk boeit het niet zo, ik ben iemand die altijd zeer voorzichtig is met al mijn spullen.

Een krasje op een mod daar baal ik al erg van.

Wat krijg je:

- De Geekvape Aegis 18650/26650 mod, 100W

- Handleiding

- Reserve o-ringen en schroefjes

- 18650 adapter sleeve

- 26650 batterij

YuJ80gA.jpg

Het front is een glanzend plastic front, de mod mag dan wel water en shockproof zijn maar dit front is alles behalve krasbestendig.

Hier ga je heel snel krasjes en dergelijke op zien.

xechBQt.jpg

Een grote vuurknop, en een goede vuurknop.

Geen gerammel van de vuurknop of andere knopjes.

p6cjTtS.jpg

De mod bestaat uit rubber, de grijze (denk aluminium) stukken en dan het leder.

Wel een mooi design.

yC1YOZb.jpg

Het leder is mooi gedaan, natuurlijk is dit geen echt leder.

De stiknaad maakt het mooi, dat zie ik graag.

mSVvKoS.jpg

Een zeer degelijke 510 connectie.

tJAcKxl.jpg

Batterij deksel.

94KMjKS.jpg

Duidelijke aanduiding hoe je de batterij moet inbrengen.

sQ5Nn4T.jpg

Standaard is de opening voor een 26650 batterij, maar door de adapter kan je ook een 18650 batterij gebruiken.

Batterijdeksel draait soepel los en vast, goede schroefdraad en je ziet ook een o-ring zitten om het waterproof te kunnen maken.

Ik doe altijd nog een drupje olie op die schroefdraad, zo blijft dat na een tijdje ook nog soepel werken.

TyCfOIn.jpg

Dit is de standaard 26650 batterij die bij deze kit komt, of deze goed is weet ik niet maar alles werkt toch naar behoren.

DrZr628.jpg

Maar 1 foto van het menu, dit is ook het enige scherm dat ik gebruik.

zxkGMg6.jpg

5 clicks om het toestel aan of uit te schakelen, 3 clicks om de settings te veranderen.

Je hebt natuurlijk ook een hele reeks TCR settings en een curve setting, maar die dingen gebruik ik toch nooit, ik ben iemand die enkel in power/watt mode damp.

Volgens sommige Youtube reviews die ik gezien heb zou de TCR van deze mod niet van super kwaliteit zijn.

In mijn geval maakt het me niks uit, ik gebruik het toch niet.

Je hebt ook een USB (upgrade only) poort op het toestel, dat zit samen met de battery venting verstopt achter het deksel bovenaan op de mod.

Je moet 2 schroefjes losmaken om eraan te kunnen, pas op want het zijn zeer korte schroefjes en die speel je makkelijk kwijt (zitten wel 2 reserve bij het toestel).

QLmgp7O.jpg

Achter het beschermplaatje zit een siliconen dopje en daar achter de USB poort.

bIwdZ1W.jpg

5t4Dm2V.jpg

Er zijn nergens geen rechtstreekse battery venting gaten te vinden op de mod, anders zou het niet waterproof zijn natuurlijk.

Maar het systeem van Geekvape zou het volgende zijn:

Als de batterij zou venten, dan drukt het siliconen plugje tegen de scherpe punt onder de beschermkap en doorprikt zo het siliconen plugje.

Op papier en theorie lijkt dit allemaal mooi, maar of dit in werkelijkheid ook zo simpel te werk gaat heb ik mijn twijfels over!?

Ik heb als eens een 18650 voor mijn ogen zien venten, en dat is toch veel druk dat op zo een klein gaatje komt te staan hoor.

AHxmYXQ.jpg

Een lichtgewicht is deze mod ook niet, 296g met de 26650 batterij in het toestel.

3lx95h1.jpg

Handcheck.

7oMSWT9.jpg

Vergelijk in formaat met enkele andere bekende toestellen.

hdSzqiT.jpg

Aegis - Therion - Pico

Mijn bevindingen:

- Leuk en mooi toestel.

- Ligt goed in de hand.

- ziet er stevig uit en voelt ook zo aan.

- 18650 of 26650 mogelijkheid.

- Snelle reactie van de vuurknop, zit geen vertraging op.

- Omdat deze mod voor een groot stuk uit rubber gemaakt is, "glijd" deze mod wel niet in je broekzak bijvoorbeeld.

Het rubber werkt tegen.

- Je kan makkelijk atomizers tot 30mm kwijt op deze mod zonder overhang.

- Dit toestel neem ik vanaf nu alle dagen mee naar het werk.

Edited by Jim
  • Like 5
  • Thanks 2

Kleine update van het toestel.

Ik heb de rubber afdichting van de USB poort verwijderd en weggelaten, dit is het enige venting gat op het toestel.

bIwdZ1W.jpg

Na een beetje te chainvapen werd de batterijdop onderaan de mod een beetje warm, nu ik die rubber plug verwijderd heb blijft die dop mooi koel.

Zo een waterdichte mod mag dan wel handig zijn, maar een batterij die zijn warmte niet meer kan afvoeren is ook niet gezond.

Vanaf de review tot nu heb ik het toestel gebruikt met de Manta RTA, en na 341 puffs met een 0.17ohm build en 50W heeft de batterij het opgegeven.

Persoonlijk vind ik dit niet slecht voor deze 26650 batterij die bij het toestel zit.

IMG_1221.JPG

• Like 1

Een maat van me is timmerman en die is er dik tevreden over. Hij werkt dag in, dag uit op de bouw en zijn vorige mods gingen stuk voor stuk kapot door zaagsel en stof. Met deze doet ie al een aantal weken zonder problemen

• Like 2

Voor de eigenaars van dit toestel, er is een nieuwe firmware update voor dit toestel te downloaden op de Geekvape website.

Volgende dingen zijn aangepast:

-Accuracy of Low-Ohm-reading Optimized

-Accuracy of VW Output Optimized

-Accuracy of SS TC Control Parameter Optimized

-Accuracy of Bypass Mode Optimized

-Corrected ‘New Atomizer Detect’ issue under Certain Situation

-Corrected Device Auto Shut-down issue when Battery Weak

-Screen-lock Function Optimized

-Real-time Wattage Display Refresh Frequency Optimized

-Dry-hit Protection Function under TC Mode Optimized

-Corrected Ocassional Output Interruption Issue in TC Mode

-Firing Slightly Speeded up

-Resistance locking function removed to reduce mis-operation

-Resistance reset function removed to reduce mis-operation

Edited by Jim
  • Like 1

ik gebruik hem nu een weekje ben er wel tevreden van

de ideale bouwvakker mod 

ik moet bv veel slijpen,schieten ,savonds gewoon afspoelen (wel airflow tank sluiten)

op display heb ik ne  screenprotector geplakt ,zo blijft hij altijd zichtbaar

• 7 months later...

Heb mezelf deze mod aangeschaft voor tijdens het vissen (vocht en vuil, je kent het wel). Nu heb ik eigenlijk twee vragen.

On 30-8-2017 at 22:01, ibiza said:

ik gebruik hem nu een weekje ben er wel tevreden van

de ideale bouwvakker mod 

ik moet bv veel slijpen,schieten ,savonds gewoon afspoelen (wel airflow tank sluiten)

op display heb ik ne  screenprotector geplakt ,zo blijft hij altijd zichtbaar

@ibiza Heb je die protector geplakt om deze in daglicht af te kunnen lezen? Binnenshuis geen enkel probleem maar buitenshuis zie ik geen fluit op dat ding, en dan hoeft de zon nog niet eens te schijnen. Lichtintensiteit display staat op 100%. Ik ben dus eigenlijk benieuwd of een screenprotector in jouw opinie de afleesbaarheid daadwerkelijk verbeterd? Of iemand een andere oplossing?

Verder lijkt het of deze mod op stand power en ingesteld op hetzelfde wattage als mijn andere mods bij een en dezelfde atomizer veel sneller een verbrand smaakje geeft (ik zeg bewust niet dryhit want dat is het ook niet echt). Herkend iemand dit?

neen die protector is voor scherm te sparen ,mijn eerste alien zag ik na een maand niet meer door 

op de lichtintensiteit heb ik zelf niet aangekomen dat was goed ook in buitenlucht 

bij mij staat het op 65%

Vanmorgen een firmware update geprobeerd maar geen verbetering. Als ik van 0% naar 100% lichtintensiteit ga loopt ie tot 40% aardig op. Van 40 naar 100% zie ik geen enkel verschil meer. Maar mee leren leven dan. Er zijn gelukkig ergere dingen.

Aan alle eigenaars/gebruikers die er hopelijk nog gelukkig mee zijn , de aegis is een zogezegde max 100 watt mod box.

Wat ervaren jullie als max watt waarde instelling met een 26650 batterij erin om hem netjes te kunnen gebruiken zonder hem in overtal te laten lopen ?

1 minute ago, patje said:

Aan alle eigenaars/gebruikers die er hopelijk nog gelukkig mee zijn , de aegis is een zogezegde max 100 watt mod box.

Wat ervaren jullie als max watt waarde instelling met een 26650 batterij erin om hem netjes te kunnen gebruiken zonder hem in overtal te laten lopen ?

Wet van ohm?

Oftewel, ligt aan de Amps van je batterij en je weerstand. Bijvoorbeeld 100w en 20A komt neer op een weerstand van 0,25 ohm. Of het prettig is, is een ander. Maar 100watt is voor de meesten onder ons teveel of ruim genoeg.

De vraag wordt dan of het goed voor de mod is om  ´m constant op vol vermogen te laten knallen, maar je zou zeggen dat die daarop ontworpen is. Ikzelf hou een marge aan van 10/15% onder max, maar da´s meer onderbuikwijsheid

1 hour ago, TheRich said:

Wet van ohm?

Oftewel, ligt aan de Amps van je batterij en je weerstand. Bijvoorbeeld 100w en 20A komt neer op een weerstand van 0,25 ohm. Of het prettig is, is een ander. Maar 100watt is voor de meesten onder ons teveel of ruim genoeg.

De vraag wordt dan of het goed voor de mod is om  ´m constant op vol vermogen te laten knallen, maar je zou zeggen dat die daarop ontworpen is. Ikzelf hou een marge aan van 10/15% onder max, maar da´s meer onderbuikwijsheid

Yep de wet van ohm ken ik en pas ik overal toe hoor.

Vraag misschien verkeerd geformuleerd maar bedoelde tot hoeveel watt je de mod gebruikt om hem niet over zijn toeren te jagen.

Op vele filmpjes geven/zeggen ze : zg mod maar maar te gebruiken tot +/_60 watt , wil je hoger is dit geen geschikte mod voor je en moet je naar een andere uitkijken . Maw vroeg ik mij gewoon af hoe jullie je aegis gebruiken , tem xxxx watt. 

Dan hebben ze het waarschijnlijk over mods die het beloofde wattage niet halen. Ik ken de Aegis zelf niet, maar dat is het beste te vergelijken met een mod waarvan je wel. weet of die 100w doet en dan de ervaring vergelijken. Een mod over z'n toeren gebruiken ken ik niet.. Het is een single battery mod, waarvan je niet mag verwachten dat je kan knallen met je 2 of meer superdikke coils op 0,1 ohm, dat kan niet. Gebruik 'm zoals jij het goed acht.. Enkel batterij mods op 100w gebruiken gaat voorbij aan het doel. met 100w is je enkele batterij zo snel leeg dat je wellicht naar een dual bat mod wil gaan. Gebruik 'm naar rato, zou ik zeggen en probeer uit te zoeken of hij echt 100w uitspuwt

Ik gebruik hem op max 30watt. 

Na zelf wat te hebben getest, de gebruiksduur neemt vanaf ca. 50 á 55 watt behoorlijk af. Heel apart vind ik echter dat ik hem met een 18650 batterij langer kan gebruiken op max 25 watt dan met een 26650 batterij !? Gemeten aan de hand van het aantal puffs, dezelfde 0.8 ohm coil (telkens schoongemaakt en opnieuw gewickt) en identiek wattage...

Op TC met ingestelde 235° C is de gebruiksduur iets korter maar nog steeds prima (Ruim anderhalve dag).

In vergelijking: Met de HCigar VT75c mod doe ik met alle 3 de batterijen, op hetzelfde wattage en met dezelfde coil ongeveer even lang (met een 26650 zelf ietsjes langer).

De gebruikte batterijen zijn: 26650 Ijoy, 26650 Golisi en de 18650 Sony VTC 6)

Als ik je goed begrijp zou een ,18650 even lang meegaan als een 26650 .

Mijn ervaring(wel in mijn pico mega) is dat ik makkelijk 1,5 a 1,7 maal langer mee gaat met de zelfde setup als een pico 75watt.

Met de aegis heb ik enkel maar 26650 's gebruikt.

Ik heb ook enkel 26650 gebruikt in de Aegis, leek me logisch aangezien het anders een oversized mod is om maar een18650 in te gebruiken.

19 hours ago, Luc rafc said:

Als ik je goed begrijp zou een ,18650 even lang meegaan als een 26650 .

Mijn ervaring(wel in mijn pico mega) is dat ik makkelijk 1,5 a 1,7 maal langer mee gaat met de zelfde setup als een pico 75watt.

Met de aegis heb ik enkel maar 26650 's gebruikt.

Waar het aan ligt weet ik niet, alle 2 merken 26650 (Ijoy en de Golisi) gaan in de Aegis idd minder lang mee dan de 18650 Sony VTC6.

In de HCigar VT75c gaan de 26650 echter wel iets langer mee dan de 18650.

Het verschil is niet zo heel groot maar ik vond het wel opvallend... (Juist omdat ik oa ook voor de 26650 mod had gekozen vanwege de langere gebruiksduur.)

Ik gebruik zowel de ijoy als de gele awt 75a en doe er even lang méé als in de pico mega en in mijn dovpo rogue.

Wel heb ik ondervonden dat de ijoy's ná één jaar intensief gebruik veel van zijn pluimen verloren zijn.

Voor de Aegis bezitters:

Firmware 1.24 is er (Of was er al .. , dus kan zijn dat het oud nieuws is :gek )

Oa Stealth vapen is nu mogelijk (Display volledig uitgeschakeld ... voor als je ze niet mogen zien s'nachts ofzo ..denk ik :grins)

1. Optimized 10s overtime safety feature.
  2. Modify Fahrenheit adjustment unit, from 10 degrees Fahrenheit to 5 degrees Fahrenheit.
  3. Added Stealth mode, press and hold the 3 keys simultaneously for 2s to enter or exit the Stealth mode.
  4. Version number changed to 1.24

Firmware checken (Niet mogelijk met versie 1.0) : Mod uitzetten, en de plus(+) en min(-) knoppen ingedrukt houden

Download hier : https://www.geekvape.com/firmware-download/

• Like 2

Heb nog de basic 1.0 firmware versie en laat dit nog heel even zo tot mijn vuurknop probleem is opgelost.

In mijn ogen , heb echt niets tegen de aegis hoor :-) , stel ik het volgende vast :

5 x klikken is aan

5 x klikken is uit

5 x klikken en hij is weer aan

+ en - samen is hij op slotje  , bediening geblokkeerd , vuren kan nog wel

zet hem weer uit met 5 klikken en weer aan met de 5 klikken

nu is het slotje ook weer weg , en moet ik de + en - weer indrukken voor hem telkens op slot te zetten.

is dit normaal ? geen memory voor eerdere instelling?

denk zo , heb hem op slot gedaan en dat blijft zo tot ik hem zelf van slotje afhaal. niet dus?

hehe wat een klikvraag :-)

@patje, hoe het zit met de oude firmware weet ik niet, ik heb het geprobeerd met de laatste firmware.

Als ik hem op het slotje zet en daarna uit (5 x klikken) en weer aan (5 x klikken) blijft het slotje actief.

Misschien nuttig om hem te upgraden.

• Like 2
  • 5 months later...

Heb na een lekkend tankje liquid achter het beeldscherm zitten. Waterdicht my ass.. Ben benieuwd hoe lang hij het volhoud, speel vaak met verschillende coils en zonder scherm heb ik er eigenlijk niks aan. 3 maand oud ongeveer, baal er flink van.Is er trouwens via de usb poort ingelopen.

Niet het goede topic zie ik net, dit betreft de legend 200 watt.

6 minutes ago, DeGijs said:

Heb na een lekkend tankje liquid achter het beeldscherm zitten. Waterdicht my ass.. Ben benieuwd hoe lang hij het volhoud, speel vaak met verschillende coils en zonder scherm heb ik er eigenlijk niks aan. 3 maand oud ongeveer, baal er flink van.Is er trouwens via de usb poort ingelopen.

Niet het goede topic zie ik net, dit betreft de legend 200 watt.

Normaal hoort er op die USB ingang een rubber dopje, zat die wellicht niet lekker op z'n plek?