Jump to content

Smok Brit Mini


Guest fetX

Recommended Posts

Hi allen,

 

Ik heb een probleempje met mijn Smok Brit Mini. Zojuist heb ik er een nieuwe coil in gedaan, maar ik krijg een verbrande smaak terwijl ik 'm zeker 20 minuten heb laten staan. Ik dacht; fabrieksfout dus een nieuwe coil erin en weer wachten. Zelfde verhaal. Weer opnieuw geprobeerd; zelfde verhaal. Krijg alleen maar verbrande smaak.

 

Coils: BM2 0,6 & 1,2 ohm

Liquid: One Hit Wonder - Milkman (80VG/20PG).

Eleaf Pico

 

De coils gaan er gewoon op de normale manier in, maar er gaat iets fout. Ik zie het in ieder geval niet. Kan het met 't hoge VG gehalte te maken hebben? Ik damp tussen de 25 en 30. Damp komt er wel uit, maar steeds die verbrande smaak.

 

Hoop dat jullie de oplossing weten!

Link to comment
Share on other sites

Jas, dat kan inderdaad. Zo hoog VG is eigenlijk meer geschikt voor een dripper, en in die SMOK-coils zitten nogal wat watten, en ook met een vrij hoge dichtheid. 

Je zou kunnen proberen wat gedestilleerd water aan je liquid toe te voegen, of wat PG. Maar voor de watten deze stroop hebben opgezogen, duurt vermoedelijk wel wat langer dan 20 minuten vrees ik. 

De 0,6 ohm kun je inderdaad wel op 25 watt dampen, 30 ook wel, maar de 1,2 ohm zou ik toch niet boven de pakweg 15-17 doen. Eerst dus even kijken ook welke coil je precies hebt, voor je je liquid gaat verdunnen ;-) 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, L33ntje said:

Jas, dat kan inderdaad. Zo hoog VG is eigenlijk meer geschikt voor een dripper, en in die SMOK-coils zitten nogal wat watten, en ook met een vrij hoge dichtheid. 

Je zou kunnen proberen wat gedestilleerd water aan je liquid toe te voegen, of wat PG. Maar voor de watten deze stroop hebben opgezogen, duurt vermoedelijk wel wat langer dan 20 minuten vrees ik. 

De 0,6 ohm kun je inderdaad wel op 25 watt dampen, 30 ook wel, maar de 1,2 ohm zou ik toch niet boven de pakweg 15-17 doen. Eerst dus even kijken ook welke coil je precies hebt, voor je je liquid gaat verdunnen ;-) 

 Ik gebruik een Smok tfv4 nano met 1.8 ohm coils en die staan voor 18-30 watt en werken het lekkerst op 25 watt. 

 

Link to comment
Share on other sites

Stel ik heb 15 ml kant en klare Milkman liquid (80 VG en 20 PG), is het dan mogelijk wat PG toe te voegen zonder al te veel smaakverlies? En hoeveel zou dat ongeveer moeten zijn? 

Link to comment
Share on other sites

Voor liquids op basis van PG heb je minder aroma nodig, dus het smaakverlies zal minimaal zijn. Ik zou proberen er 1,5 ml aan toe te voegen (10 %), is het dan nog te dik dan wellicht nog een mililiter. Of je nog meer PG kunt toevoegen hangt een beetje af van hoeveel smaak je dan nog "over" hebt. 

Link to comment
Share on other sites

Als ik die liquidholes zo zie, zou die toch makkelijk hoge vg-waarden aan moeten kunnen

 

Prime je je coil wel? Voor je de tank vult, ff wat druppels juice rechtstreeks in de coil, zodat de watten al goed nat zijn voor je de tank vult?

Zou jammer zijn, als je je liquid gaat verdunnen en t is zoiets simpels.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dat doe ik inderdaad niet. Heb het nu verdund, maar nog niet geprobeerd. Ga het morgen even testen. Thanks voor je antwoord in ieder geval!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...