Jump to content

Pulse 24 BF RDA review

Recommended Posts

Deze Pulse 24 is een samenwerking tussen Vandy Vape en de bekende Youtube reviewer Tony B (Vapor Trail Channel).

Deze RDA werd op hetzelfde moment ontwikkeld als de Pulse 22 die nu toch al een tijdje op de markt is.

Er moest van Vandy Vape gekozen worden welke hij eerst wou releasen, en dat was dus de Pulse 22.

De Pulse 24 is eigenlijk ook niet meer dan een dual coil versie van de Pulse 22, en omdat de vraag groot was naar een dual coil versie hebben ze die dan ook op de markt gebracht.

Zelf zat ik niet echt te wachten op deze RDA, was dan ook niet van plan deze aan te kopen.

De eigenaar van mijn lokale vapeshop heeft me zijn exemplaar cadeau gedaan, en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.

Winkelprijs is daar 34.99€, maar in China natuurlijk ook te krijgen tussen de 22 en 30€.

Wat krijg je:

- De Pulse 24 uiteraard

- Ultem of gewone zwarte delrin driptip.

- Reserve o-ringen en build deck schroefjes

- De gekende tritool

- Gewone 510 en een squonkpin

- Handleiding

YVH06ou.jpg

Het uiterlijk is geen verschil met de Pulse 22, zelfde design en logo's.

Lager in deze review zie je de 22 en 24 versie naast elkaar.

Pulse logo aan één kant:

zQvGv3D.jpg

Vandy Vape logo op de andere kant:

BybH5D0.jpg

Info onderaan:

W1vnW3t.jpg

Topcap is zeer lichtjes conisch, dit had wat mij betreft wat meer mogen zijn.

7k2NmJZ.jpg

De airflow is identiek als bij de Pulse 22, de twee buisjes die op je coil gericht zijn.

LaSogeR.jpg

Het build deck is terug een postless deck, mooi afgewerkt en degelijke kruiskop schroeven.

aslVjOy.jpg

FYrk7L2.jpg

Welke build je zelf wil maken moet ieder voor zichzelf uitmaken, iedereen dampt op zijn manier!

Ik laat hieronder enkel zien hoe ik de RDA opgebouwd heb, en welke coils ik verkies.

Het was de bedoeling deze RDA te gaan gebruiken op een mechanical squonker, dus ik heb de build aangepast om goed te presteren op deze mech.

Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van onderstaande Flatwire Ni80 flapton draad (3mm coils), is mijn favoriete draad omwille van de goede smaak en snelle ramp-up tijd.

BJ1s8Wa.jpg

Op dit postless deck en de manier waarop de airflow werkt is de juiste hoogte van de coils enorm belangrijk bij deze RDA.

Een simpele manier om de juiste lengte te bepalen is je coil even lang maken als je ultem driptip.

Op deze manier zit je altijd goed.

JGpi7ob.jpg

Coils geplaatst:

OE2254X.jpg

9qkUHJs.jpg

Pulsen:

6nwKzMH.jpg

En klaar, een 0.2ohm build is perfect voor een mech.

gHkZV5o.jpg

Katoen geplaatst:

JKtU4Dh.jpg

En hier zie je de positie van de coil ten opzichte van de airflow.

Ik denk persoonlijk dat dit de ideale positie is om de beste smaak uit deze RDA te krijgen.

YYQQ4IQ.jpg

39sbC1e.jpg

Plaats je de coils iets lager gaat de airflow teveel over de coil heen en ga je veel smaak inleveren, en de airflow is dan ook een beetje te turbulent.

De RDA op een mechanical squonker.

uG7gA41.jpg

En dan een vergelijk tussen de Pulse 24(links) en de Pulse 22(rechts)

UIterlijk zelfde design, de 22mm versie is millimeter hoger.

UJZenBt.jpg

Het build deck bij de 22mm versie is ook iets hoger.

SHK0PWF.jpg

De 24mm versie heeft maar 1 o-ring om de topcap vast te houden en dit is wel beter dan op de 22mm versie.

Bij de 22mm versie trok ik regelmatig de 2 delen van de topcap af omdat die met 2 o-ringen goed strak zat.

c6JPb2P.jpg

Mijn bevindingen:

- Het is niet meer dan een dual coil versie van de Pulse 22.

- Smaak is zeer goed.

- Airflow en smaak is bijna identiek aan de Pulse 22, ik krijg niet meer smaak met deze dual coil versie dan ik met de single coil versie had.

- Builden gaat vlot, hou wel rekening met de positie van de coils!!!

- Kwaliteit van de RDA zelf is goed, Vandy Vape maakt tot nu toe geen slecht afgewerkte producten.

- Ik heb de RDA wel voor gebruik een badje in de ultrasonic cleaner gegeven, er was nog een beetje geur en vettigheid van machineolie aanwezig!

- Squonken gaat prima, liquid komt rechtstreeks op je katoen terecht.

- Bij een 0.2ohm build zoals ik gebruikt heb kan de topcap wel snel erg warm worden!

Deze RDA is zeker geen upgrade tegen de Pulse 22, maar is gewoon uitgebracht om de dual coil liefhebbers te plezieren.

Zelf ben ik een liefhebber van single coil flavor RDA's, dus deze Puls 24 zal nooit in mijn top 3 van favoriete RDA's komen te staan.

Edited by Jim
  • Like 4
  • Thanks 3
16 minutes ago, Jim said:

Op dit postless deck en de manier waarop de airflow werkt is de juiste hoogte van de coils enorm belangrijk bij deze RDA

Dit zeg je heel goed. Ik heb hoop frustraties gehad met de pulse in het begin. En soms nog steeds. Net een klein stukje te laag kreeg ik een onwijs dikke throat hit. En te hoog was de smaak weg. Dit is ook het eerste wat ik leerde toen ik begon met dampen (te laag prikkel, te hoog geen smaak), gek genoeg heb ik dit nog nooit met een rta of een rda gehad de smaken waren altijd wel goed. Hoe ik de coil ook plaatse. Maar de pulse is daarin echt een bitch waar dit aan ligt geen idee.

Maar even on topic welke heb je nou liever de 22 of 24 versie? Wederom mooi review lekker duidelijk!?

Edited by Jayjay

Ik verkies de Pulse 22.

Damp regelmatig mijn dual coil RDA's, maar op een mechanical of gereguleerde single battery squonker verkies ik single coil RDA's.

Een dual coil RDA geeft me ook zelden betere smaak dan een single coil RDA.

34 minutes ago, Jim said:

Ik verkies de Pulse 22.

Damp regelmatig mijn dual coil RDA's, maar op een mechanical of gereguleerde single battery squonker verkies ik single coil RDA's.

Een dual coil RDA geeft me ook zelden betere smaak dan een single coil RDA.

Aha net wat ik zelf dus ook ervaar. Ik heb me echt voorgenomen hoe goed een tank of rda ook is geen dual coil builddeck willen hebben. 

• Like 1

Heb nog een laatste kans gegeven aan deze Pulse 24.

Heb een single coil geplaatst, een grote 4mm kanthal alien coil.

Deze coil kan ik wel helaas niet op een mechanical gebruiken, ramp-up tijd bij zulke kanthal coil en deze weerstand is veel te lang.

90MKS9h.jpg

i6Zdi1h.jpg

k6dmFm6.jpg

De smaak is wel aanwezig, maar de airflow is veel te turbulent.

En als je 1 airflow gat afsluit dan is de airflow niet meer gecentreerd op de coil en dat kan ik niet hebben.

Ik moet dus besluiten dat deze RDA niets voor mij is.

Wil daar niet mee zeggen dat het geen goede RDA is, maar voldoet niet aan mijn persoonlijke stijl van dampen.

• Like 1

Het is even prutsen om de coils op de juiste hoogte en afstand van de airflow te krijgen, maar vind de smaak zeker niet slecht (postless is ook makkelijk bouwen).

24 & 22 mm zitten beide dagelijks op mijn mods.

Persoonlijk ben ik meer van de dual coils. In onderstaande setup, 316L 5 wrap fused clapton 26g*2 + 30g.

20170819_132251.thumb.jpg.a181ac2bcce85cb2b3e060f33eb1ed72.jpg

• Like 1
  • Thanks 1
  • 3 weeks later...

Persoonlijk ben ik meer van de dual coils. In onderstaande setup, 316L 5 wrap fused clapton 26g*2 + 30g.

Is dat niet veel massa voor een single coil mech? Hoe is de ramp-up?

Persoonlijk ga ik voor wraps nooit dikker dan 36g
  • 1 month later...
20 minutes ago, K&H said:

Goed dat je de 24 niet beter vind dan de 22, hou liever van single coil, ik ga de Pulse 22 samen met de sq squonker gebruiken.

Ik kan je The flave RDA aanraden, beste single coil RDA die ik heb en nog steeds dagelijks gebruik!

Beter dan de Pulse, hadaly, soul s, en nog een reeks andere single coils...

En dat slechts voor 10€.

• Thanks 1
6 minutes ago, Jim said:

Ik kan je The flave RDA aanraden, beste single coil RDA die ik heb en nog steeds dagelijks gebruik!

Beter dan de Pulse, hadaly, soul s, en nog een reeks andere single coils...

En dat slechts voor 10€.

Ik wil hem al een tijdje bestellen echter ben ik bang dat hij net als de Hadlay en de Wasp gaat flooden. Naar mijn mening komt dit voornamelijk door dat deze rda zo klein zijn. Als ik naar de buiddeck kijk lijkt hij heel erg op de Wasp. Dus vraag me af of ik er niet fout aan doe om deze rda te bestellen?

The flave heeft een vrij diep juice well, airflow zit hoger dan de hadaly of wasp en het is een 24mm.

Als je de coil plaatst zit deze onmiddelijk perfect met de airflow, geen gedoe of afstelling nodig.

Smaak en airflow is zeer goed.

Ik heb de SXK clone versie, o-ringen en kwaliteit zijn hier zeer goed.

Van de andere merken clones weet ik het niet.

Ik zou niet twijfelen, ik zou het heel raar vinden moest iemand niet tevreden zijn van die RDA.

• Like 5