Jump to content
Sledge

Welkom bij versie 4.4.x

Recommended Posts

Sinds enkele dagen krijg ik telkens iemand iets liked een e mail.

Ik had niks veranderd.

Kwam steeds via tapatalk.

Nu alle instellingen verandert en tapatalk verwijderd.

Hopelijk is het nu gedaan.

Alle dagen tientallen mails in de spam is niet leuk.

2 hours ago, Luc rafc said:

Net twee reacties, toch weer twee mails.

Ik word gek van die instellingen.

2 hours ago, Luc rafc said:

Alle dagen tientallen mails in de spam is niet leuk.

Moet je maar niet zo ontzettend populair zijn 😛 

Sorry voor de onverwachte onderbreking luitjes .....

Er was een mini update naar aanleiding van een ticket/bug-rapport door onszelf aangekaart. Dacht deze wel eventjes uit te rollen .... maar altijd als je dat denkt gaat het hopeloos mis, de installer bescheet zichzelf volledig en hals over kop moest ik even terug naar een backup.

Aansluitend alsnog de update geinstalleerd, dus we zijn er weer :grins

Tsss voortaan wekkertje zetten om 5 uur he sledge 😋

Was al bekant 3 bakken koffie en 10ml sap verder van t wachten :grins

Ik kan wel een bakkie en een dampje gebruiken na deze ongewenste onderbreking.

Heb mijn vingeroefeningen "schietgebedje doen en regels kloppen in de terminal" weer gehad voor vandaag

On 12/23/2018 at 12:28 PM, Kurmit said:

Tsss voortaan wekkertje zetten om 5 uur he sledge 😋

Okidoki .... dan gaan we er over 10 minuten even tussenuit voor wat nodige server updates :grins

Posted (edited)

Zo, daar zijn we weer :meisje

Gelijk even de topic titel aangepast van "Welkom bij 4.3.x" naar "Welkom bij 4.4.x"

Ik heb er even de tijd voorgenomen, want het had wat voetjes in de aarde.

Allereerst moesten we upgraden naar een nieuwere PHP versie. Dat had ik zondag nacht al gedaan. Vervolgens bleek dat de updater van IPS niet werkte. Contact gezocht met IPS en hun hulp bleek te bestaan uit "Sorry, de updater doet het niet goed, je moet een nieuwe installer downloaden, uitpakken, overschrijven en een upgrade forceren".

Zo gezegd zo gedaan, maar ik heb meteen misbruik gemaakt van de situatie. Het leed voor de middag dampers was toch al nauwelijks te overzien, dus een uurtje extra kon geen kwaad, Ding is dat de nginx server ook al een tijd om een update zat te smachten. Maar aangezien deze destijds puik door Jorijn met het handje was gecompileerd en gefinetuned, werd de boel vernacheld door de updater. Lang verhaal kort, de nieuwe versie vereiste ook manueel gecompileerd te worden met dito settings. Ik denk dat het gelukt is :grins

Overigens had versie 4.4 ook de nodige database updates en derhalve moesten een aantal plugins ook vernieuwd worden (waaronder tapatalk :boos )

We zouden wat nieuwe snufjes moeten hebben in deze versie, maar daar heb ik me nog net echt in verdiept. Net even een storingsrondje achter de schermen gelopen, en op het eerste gezicht lijkt alles draaiende. Geef even een brul als je denkt dat er iets niet in de haak is.

Edited by Sledge
typo

Ik stel updates altijd zo lang mogelijk uit. If it ain't broke don't fix it, denk ik altijd maar want soms krijg je dan ineens problemen die er voorheen niet waren. Heb laatst ook de php voor mijn website moeten updaten omdat het niet meer werd ondersteund. Gelukkig ging het bij mij vrij makkelijk, met 1 muisklik was alles gefixt. Nou, goed gedaan weer @Sledge, 👍🏻 kunnen we weer een tijdje vooruit! 

1 hour ago, Pazmaster said:

Ik stel updates altijd zo lang mogelijk uit. If it ain't broke don't fix it, 

Ja, nee, ja .... IPS (onze forum software boer) komt toch wel regelmatig met een update, vaak ook security releases. Een aangezien ons forum toch ons uithangbord is, heb ik dat liever op orde. Maar als er iets is wat zelden zonder problemen gaat, dan zijn het wel de IPS updates. Dus prefeer ik een correcte backup en dat geeft me meer zekerheid met de server even uit. Als ik daar dan toch ben, kan ik net zo goed de rest ook even updaten. Maar inderdaad, soms heb ik daar spijt van.

Ik weet er alles van, in het begin als ik die mooi glimmende updates zag staan gingen mijn vingers jeuken en voerde ik ze gelijk uit. Maar als het dan weer eens mis ging had ik er spijt van. Heb inmiddels m'n lesje wel geleerd. Maar sommige updates kom je helaas niet onderuit, ben altijd blij als alles weer gedaan is. 

Achteraf weet je het meestal zeker. Wachten tot in de pruimentijd is ook niet alles en dan weet je zeker dat de boel onderuit gaat.... En ga dan maar eens zoeken. Nu zijn de hapjes beperkt, lukt het echt niet, dan de backup terug en nog even op de oude config verder. Uiteindelijk toch fijner dan met de rug tegen de muur. 

W̷̞̓e̷̙̋ ̶̱̋z̶̡͆o̷͠ͅṵ̵̈́d̵͚̀e̵͉̔n̴̯͊ ̴̱͊ẇ̷͉ä̸͖ț̶̌ ̷̳͒n̴̡̅i̶̖̇ë̵̤́u̶̢̒ẅ̴͖́e̵͈̍ ̸̮̀s̵̨̚n̶͚̾ǔ̷̠f̴̞͆j̴̹̒e̷̬̚s̵̞̽ ̴̠͝m̷̜̅o̸͙͝e̸̖̓t̵͇̐e̸̼̍n̵̳͘ ̶̛̲h̶͙͋e̵͇̎b̸͙͆b̸̩͝è̵͈n̷̗͑ ̸̼͐i̵̟̓n̷͉̽ ̶̗̈́ḍ̴̊e̷̲̅z̷̮̎e̸̱̊ ̷̹̾v̴̟̏ȩ̵̀r̴̰̀ş̷̉i̶͎͝ê̵͚,̵́ͅ ̸͚̊m̷̱̑a̵̖̅a̷̻̎r̶̦̅ ̸͍͋ḋ̵͇a̴̛̠ȃ̷̰r̵̛͇ ̵̘̕h̴̖͊e̶̗̔b̸͓̋ ̷̤̄i̸͔͆k̸͍͒ ̴̨̽m̶͖̐ẹ̷̈ ̶̻͌n̵̩̋ȏ̷͙g̸̯̈́ ̵͇̚ṇ̸͝ḙ̴̈́ț̵̈ ̸̤̋e̶̼̋c̵̺͘h̵̦̍t̶̛̞ ̵͓̃i̸̝̅ņ̴͂ ̸̪̔v̵͓̀ē̴̻r̸̨͒d̷͈̓i̸̮͌e̵͙͛p̵͚̃ẗ̸̜́.̵̜̇ ̷̡̈́ ̶N̵e̸t̸ ̶e̸v̷e̸n̵ ̶e̴e̷n̸ ̷s̵t̸o̶r̷i̵n̸g̸s̵r̴o̵n̷d̴j̵e̵ ̸a̷c̶h̴t̶e̷r̴ ̴d̸e̸ ̵s̶c̵h̴e̶r̸m̵e̷n̵ ̶g̷e̷l̴o̸p̴e̷n̸,̵ ̶e̵n̵ ̵o̴p̶ ̷h̸e̷t̵ ̵e̸e̵r̸s̷t̵e̸ ̷g̸e̸z̴i̸c̷h̶t̵ ̵l̵i̷j̴k̵t̵ ̶a̶l̷l̴e̵s̴ ̸d̵r̵a̴a̷i̷e̶n̴d̶e̷.̷ ̸G̵e̴e̷f̷ ̸e̴v̷e̵n̴ ̵e̸e̸n̷ ̵b̵r̴u̷l̵ ̶a̷l̸s̷ ̵j̸e̶ ̵d̴e̷n̷k̶t̸ ̴d̷a̵t̷ ̸e̵r̷ ̸i̶e̵t̶s̸ ̶n̴i̴e̴t̶ ̶i̵n̷ ̶d̸e̷ ̷h̴a̴a̶k̶ ̴i̵s̴.̵

Ik zie zo op het eerste gezicht geen gekke dingen.