Jump to content
PetraO

Maffe regelgeving!

Recommended Posts

On ‎10‎-‎6‎-‎2018 at 20:59, L33ntje said:

We zitten in een postkapitalistische (maar nog altijd zeer door kapitalisme gedreven) samenleving waarin dat systeem eigenlijk nauwelijks handteerbaar meer is, maar er zijn ook (nog) niet echt alternatieven. Democratie is de slechtste staatsvorm, na alle andere, nog slechtere staatsvormen. Maar dat terzijde. 

O zo we accepteren maar dat NIET goed  geïnformeerde politici ons vertellen wat we moeten doen??

Ik dacht dat ze zich door hun achterban laten informeren over maatregelen die onze gezondheid aan gaan.

Als ze dat niet kunnen zitten ze op de verkeerde plek !

Dus  postkapitalistische staat gelijk aan niet hanteerbaar, en democratie is worst of best?

Democratie werkt als we ons er aanhouden en niet laten leiden door geld , zoals nu gebeurd waar pharma de regels bepaald.

laat me weten wat echte democratie is niet beïnvloed door persoonlijk gewin ( aandelen).

Dat kon ik ook zo goed voor mezelf bepalen.

En ik rookte me de pleuris

Zoop me de tyfus

Een beetje leiding is niet verkeerd, het moet alleen niet doorslaan.

anarchie, heb je helemaal niks aan, dan word het een bende met het recht van de sterkste, en een maatschappij waar niemand in wil leven....

Drank is een drugs, die,  zou dat een nieuwe drugs zijn nooit door de keuring heen zou komen, omdat het een hard drugs betreft. Het zit nou eenmaal honderden jaren ingebakken in onze cultuur.

Ik heb vroeger ook de zuiderzee leeg gezopen 1 was te veel en 30 was te weinig.. uiteindelijk betaal je de hoofdprijs met inboeten van je gezondheid.

Helaas heb je dat als je jong bent niet door.

Regelgeving moet er idd zijn, en het is goed dat ze het roken aanpakken, maar ze moeten niet doorslaan, je kan niet van een roker verwachten dat hij daar maar even mee ophoud omdat de overheid dat graag wil, die persoon heeft een verslaving.

Anderzijds kan ik nu van een drankje genieten, koop wat lekkers, drink af en toe iets fijns...

Lekker E-pijpje erbij, het leven is weer mooi 😛

1 hour ago, junkiexl said:

dan word het een bende met het recht van de sterkste

Anarchie in de klassieke betekenis is "zonder leider" wat niet hetzelfde is als "zonder regels". Gemiddeld bekeken heeft de grote meerderheid van de mensen gevoel voor waarden en normen voor zichzelf en zijn bereid deze ook voor anderen te tonen. 

Er is maar heel weinig bewijs dat in de historie van de mensheid (en ook nu nog bij bepaalde primitieve stammen) het recht van de sterkste heeft gegolden als er geen sprake was van  duidelijke overheids (wet, regel) structuur.

Interessante discussie om hier in in te brengen is de discussie rond empathie en altruïsme bekeken vanuit een evolutionair standpunt. We vinden juist bewijzen van bijvoorbeeld mensen die zwaar gehandicapt moeten zijn geweest (te zien aan het skelet) lang in leven zijn gebleven zonder dat ze zich zelf van bijvoorbeeld voedsel konden voorzien.

Helaas is het zo dat we in onze democratisch structuur het geregeld hebben dat mensen met een abnormaal waarden en normen besef blijvend en beschermd een plek in de maatschappij hebben gegeven door middel van wetten en rechten, in plaats dat ze uitgestoten worden. Maar dat is dan weer mijn persoonlijke visie en mening. Ik ben dan ook nogal een misantroop.

Edited by TheVapingRaven

49 minutes ago, TheVapingRaven said:

Helaas is het zo dat we in onze democratisch structuur het geregeld hebben dat mensen met een abnormaal waarden en normen besef blijvend en beschermd een plek in de maatschappij hebben gegeven door middel van wetten en rechten, in plaats dat ze uitgestoten worden

Dan heb je het dus, denk ik, over mono- versus multicultuur en welke vorm het effectiefst is zichzelf in stand te houden?

13 minutes ago, balling said:

mono- versus multicultuur en welke vorm het effectiefst is zichzelf in stand te houden

Je beredeneert vanuit een democratisch perspectief. In anarchie bestaat er eigenlijk maar een grond norm en dat is geweldloosheid. Het maakt dus niet uit of iets multi of mono cultureel als de ene norm maar aangehouden wordt. Grenzen moeten met geweld worden verdedigd dus past niet binnen het anarchisme.